PASIŪLYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS TARNYBOS ĮSTATYMO NR. VIII-1316 PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-1596
2018-05-17
Vilnius
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||||||||||||||
str. |
str. d. |
p. |
||||||||||||||
1. |
13 |
1 |
|
Argumentai: Projekto 13 straipsnio 1 dalyje siūloma nustatyti, kad į įstaigų vadovų pareigas priimama 4 metų kadencijai konkurso būdu arba įstatymų nustatytais atvejais be konkurso. Taip pat siūloma nustatyti, kad asmuo negali eiti tos pačios valstybės ar savivaldybės institucijos ar įstaigos vadovo pareigas daugiau kaip 2 kadencijas iš eilės. Atsižvelgiant į tai, kad siūlomas reguliavimas neužtikrina savivaldybių kontrolieriaus nepriklausomumo jam atliekant įstatymų numatytas funkcijas ir priimant sprendimus, bei į tai, kad gali kilti politinės ir korupcinės rizikos dėl nustatomos 4 metų kadencijos sutapimo su savivaldybių rinkimais, ir į tai, kad šiuo metu trūksta kvalifikuotų specialistų savivaldybių kontrolierių pareigoms užimti, darbo grupė sudaryta 2017 m. gegužės 24 d. Seimo valdybos sprendimu Nr. SV-S-268, siūlo projekte nustatyti išimtį, kad savivaldybės kontrolieriui – įstaigos vadovui nebūtų taikomas kadencijų ribojimas, t. y. numatyti išimtis specialiuose įstatymuose. Atitinkamai darbo grupė teikia siūlymus ir dėl Vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 19, 29 ir 31 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIIP-1606. Pažymėtina, kad savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos metinių veiklos ataskaitų pateikimo, svarstymo ir sprendimų dėl jų priėmimo tvarka užtikrina pakankamą savivaldybės kontrolieriaus tarnybinės veiklos, kiek tai susiję su savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos metinio veiklos plano rengimu ir vykdymu, įvertinimo galimybe, nes savivaldybių Kontrolės komitetas ir savivaldybių tarybos turi galimybes vertinimą atlikti bei sprendimą dėl vertinimo rezultatų priimti.
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projektu keičiamo įstatymo 13 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „1. Į įstaigų vadovų pareigas priimama 4 metų kadencijai konkurso būdu arba įstatymų nustatytais atvejais be konkurso. Asmuo negali eiti tos pačios valstybės ar savivaldybės institucijos ar įstaigos vadovo pareigas daugiau kaip dvi kadencijas iš eilės (jeigu kituose įstatymuose nenustatyta kitaip). Įstatymų nustatytais atvejais į įstaigų vadovų pareigas priimama politinio (asmeninio) pasitikėjimo pagrindu.“ |
||||||||||||
2. |
25 |
9 |
2 |
Argumentai: Projekto 50 straipsnio 1 dalies 10 punktu siūloma įtvirtinti valstybės tarnautojų atleidimo iš pareigų pagrindą – „po valstybės tarnautojo vertinimo priimamas sprendimas atleisti valstybės tarnautoją iš pareigų (išskyrus Vyriausybės įstaigų, kurių nepriklausomumas joms atliekant įstatymų nustatytas funkcijas ir priimant sprendimus turi būti užtikrintas vadovaujantis Europos Sąjungos ir nacionaliniais teisės aktais, vadovus)“. Pagal siūlomą reguliavimą po tarnybinės veiklos vertinimo nebus galima atleisti įstaigų, kurioms turi būti užtikrintas nepriklausomumas, vadovų. Pažymėtina, kad savivaldybės kontrolierius taip pat turėtų būti priskirtinas prie tokių vadovų. Projekto 25 straipsnio 9 dalies 2 punkte nustatyta: „Kai valstybės tarnautojo tarnybinė veikla įvertinama nepatenkinamai, tiesioginio vadovo rašytiniu motyvuotu siūlymu, valstybės tarnautoją į pareigas priimančio asmens sprendimu); valstybės tarnautojas gali būti atleistas iš pareigų (išskyrus Vyriausybės įstaigų, kurių nepriklausomumas joms atliekant įstatymų nustatytas funkcijas ir priimant sprendimus turi būti užtikrintas vadovaujantis Europos Sąjungos ir nacionaliniais teisės aktais, vadovus)“. Atsižvelgdami į tai, kad savivaldybės kontrolierių į pareigas priimantis asmuo yra savivaldybės meras ir pagal siūlomą reglamentavimą gali kilti politinės ir korupcinės rizikos bei neužtikrinamas kontrolieriaus nepriklausomumas, jeigu būtų leista savivaldybės kontrolierių atleisti iš užimamų pareigų vieną kartą jo tarnybinę veiklą įvertinus nepatenkinamai, darbo grupė siūlo projekte nustatyti išimtį savivaldybės kontrolieriui, siekiant užtikrinti jo nepriklausomumą atliekant įstatymu nustatytas funkcijas ir pareigas.
Pasiūlymas: Pakeisti projektu keičiamo įstatymo 25 straipsnio 9 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip: „2) valstybės tarnautojas gali būti atleistas iš pareigų (išskyrus Vyriausybės ir savivaldybių įstaigų, kurių nepriklausomumas joms atliekant įstatymų nustatytas funkcijas ir priimant sprendimus turi būti užtikrintas vadovaujantis Europos Sąjungos ir nacionaliniais teisės aktais, vadovus).“ |
||||||||||||
3. |
1 priedas |
|
|
Argumentai: Darbo grupė, siekdama užtikrinti savivaldybių kontrolierių nepriklausomumą ir darbo kokybę, siūlo Vietos savivaldos įstatyme numatyti, kad visose savivaldybėse turi būti steigiama savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba, kurios vadovas – savivaldybės kontrolierius. Taip pat, atsižvelgiant į savivaldybės kontrolieriaus ir savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos vadovo veiklos specifiką, kad įstaigos vadovo statusas ir vadovavimo (administracinės) funkcijos nėra esminis kontrolieriaus ir įstaigos vadovo veiklą bei atsakomybes skiriantis veiksnys, siūlo savivaldybės kontrolierių prilyginti direktoriui (taikoma įstaigos vadovui, kai įstaiga veikia ne visoje valstybės teritorijoje). Pažymėtina, kad šiuo metu savivaldybės kontrolieriaus atsakomybė ir darbo užmokestis nesuderinti, todėl sunku rasti specialistus atitinkančius bent minimalius reikalavimus ir užtikrinti tinkamą darbo kokybę.
Pasiūlymas: 1. Pakeisti projektu keičiamo įstatymo 1 priedo 3 eilutę ir ją išdėstyti taip:
2. Pakeisti projektu keičiamo įstatymo 1 priedo 5 eilutę ir ją išdėstyti taip:
|
Teikia
Seimo nariai: Ričardas Juška
Rasa Budbergytė
Ingrida Šimonytė
Aušrinė Norkienė (pasirašė 2018-05-22)