LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Socialinių reikalų ir darbo komitetas

 

PAPILDOMO KOMITETO IŠVADA (2)

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS TARNYBOS ĮSTATYMO NR. VIII-1316 PAKEITIMO ĮSTATYMO NR. XIII-1370 1 IR 3 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO  ĮSTATYMO PROJEKTO

(NR.XIIIP-2713 (2))

 

2018-12-04  Nr. 103-P-58

Vilnius

 

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: R. Šalaševičiūtė – Komiteto pirmininkė, R. Baškienė, R. J. Dagys, A. Dumbrava, T. Tomilinas, J. Varkalys; Komiteto biuras: vedėja E. Bulotaitė, patarėjos A. Dolmantienė, I. Kuodienė, padėjėja R. Liekienė.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai): Seimo kanceliarijos Teisės departamentas Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto (toliau – VVSK) patobulinto Valstybės tarnybos įstatymo Nr. VIII-1316 pakeitimo įstatymo Nr. XIII-1370 1 ir 3 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr.XIIIP-2713(2) dar nėra įvertinęs (pastabos yra pateiktos tik dėl pirminio Vyriausybės teikto įstatymo projekto Nr. XIIIP-2713, kuriame nebuvo siūloma keisti atitinkamų esminių straipsnių) . Seimo statuto numatyta tvarka Teisės departamentas savo pastabas dėl įstatymo projekto Nr.XIIIP-2713(2) pateiks tik priėmimui Seime.

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: -.

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: -.

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: -.

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: -.

6. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

6.1. Komiteto sprendimas: pritarti iniciatorių (Vyriausybės) pateiktam įstatymo projektui Nr. XIIIP-2713, atitinkamai patikslinus jį pagal Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas, pateiktas įstatymo projektui Nr. XIIIP-2713, ir Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto siūlomiems techniniams pakeitimams, kurie nekeičia iniciatorių teikto įstatymo projekto koncepcijos.

Atkreiptinas dėmesys , kad Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas (toliau – VVSK) Vyriausybės pateiktą įstatymo projektą Nr. XIIIP- 2713, kuriam Socialinių reikalų ir darbo komitetas pritarė, pakeitė iš esmės. VVSK papildė įstatymo projektą nauju 2 straipsniu, kuriame keičia Valstybės tarnybos įstatymo 7 straipsnį ir nuo 2019 m. rugsėjo 1 d. siūlo atsisakyti įstaigų skirstymo į grupes, nustatant pareiginės algos koeficientus taip, kad žemiausiu koeficientu visoms įstaigų grupėms būtų laikomas šiuo metu nustatytos III įstaigų grupės koeficiento intervalo žemiausias koeficientas, o didžiausiu – I įstaigų grupės aukščiausias koeficientas ir tai galiotų visoms pareigybėms, nepriklausomai nuo hierarchinės institucijų sistemos.

 Pažymėtina, kad Konstitucinis Teismas, formuodamas oficialią konstitucinę valstybės tarnautojų darbo apmokėjimo doktriną, savo jurisprudencijoje

(2004 m. gruodžio 13 d., 2009 m. gruodžio 11 d. ir 2015 m. rugsėjo 29 d. nutarimuose) yra konstatavęs, kad valstybės tarnybos institutas implikuoja tam tikrą hierarchinę valstybės tarnautojų sistemą ir diferencijuotus valstybės tarnautojams mokamų atlyginimų dydžius; valstybės tarnautojų atlyginimų dydžių skirtumai priklauso nuo daugelio objektyvių valstybės tarnybos ypatumų, kaip antai valstybės institucijai priskirtų atliekamų funkcijų pobūdžio, valstybės tarnautojui pavestų funkcijų sudėtingumo ir apimties, tenkančios atsakomybės ir t.t.

Be kita ko pažymėtina, kad skirstymas į įstaigų grupes išlieka Valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatyme, todėl tokio pobūdžio keitimai, jei jie yra būtini, turi būti daromi kompleksiškai. Todėl VVSK siūlomi struktūriniai pakeitimai, paliesiantys visą valstybės tarnybos sistemą, prieš juos priimant turi būti įvertinti, išsamiai išdiskutuoti.

Jei būtų pritarta VVSK patobulintam įstatymo projektui Nr.XIIIP-2713(2), turėtų būti prašoma Vyriausybės išvados ar atliktas atitinkamas ekspertinis teisės akto projekto vertinimas (remiantis Seimo statuto 145 straipsnio 2 dalimi).

6.1. Komiteto pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Socialinių reikalų ir darbo komitetas

2018-12-04

 

2

 

 

 

Argumentai:

Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto (toliau – VVSK) siūlomi struktūriniai pakeitimai (siūloma atsisakyti institucijų skirstymo į grupes ir visoms institucijoms nustatyti koeficientus, kurie galiotų atitinkamoms pareigybėms, tačiau nepriklausomai nuo hierarchinės institucijų sistemos), palies visą valstybės tarnybos sistemą. Pats valstybės tarnybos institutas implikuoja tam tikrą hierarchinę valstybės tarnautojų sistemą ir diferencijuotus valstybės tarnautojams mokamų atlyginimų dydžius, todėl prieš priimant sprendimą tokio diferencijavimo bei hierarchijos atsisakyti, toks pasiūlymas turi būti įvertintas, išsamiai išdiskutuotas.

Atkreiptinas dėmesys ir į tai, kad institucijų skirstymas į grupes visų pirma reikalingas ir tam, kad išlaikyti tam tikrą finansinę discipliną valstybės tarnyboje. Tokios nuomonės taip pat laikosi Lietuvos Respublikos finansų ministerijos bei Vidaus reikalų ministerijos atstovai, kurie VVSK pateiktiems pasiūlymams atsisakyti įstaigų skirstymo į grupes nepritaria.

Pasiūlymas:

Išbraukti įstatymo projekto Nr. XIIIP-2713(2) 2 straipsnį, atitinkamai pakeičiant po to sekančių straipsnių numeraciją.

2 straipsnis. 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo                 7 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 7 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

7 straipsnis. Valstybės tarnautojų pareigybių grupės ir pareiginių algų koeficientai

1. Valstybės tarnautojų pareigybės skirstomos į 10 grupių, nurodytų šio įstatymo 1 priede. Aukščiausia yra 1 grupė, žemiausia – 10 grupė.

2. Valstybės tarnautojų pareiginių algų koeficientai ar jų intervalai, priskirti valstybės tarnautojų pareigybių grupėms, pateikiami šio įstatymo 1 priede.“

 

 

Pritarti

 

2.

Socialinių reikalų ir darbo komitetas

2018-12-04

6

 

 

 

Argumentai:

Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto (toliau – VVSK) siūlomi struktūriniai pakeitimai (siūloma atsisakyti institucijų skirstymo į grupes ir visoms institucijoms nustatyti koeficientus, kurie galiotų atitinkamoms pareigybėms, tačiau nepriklausomai nuo hierarchinės institucijų sistemos), palies visą valstybės tarnybos sistemą. Pats valstybės tarnybos institutas implikuoja tam tikrą hierarchinę valstybės tarnautojų sistemą ir diferencijuotus valstybės tarnautojams mokamų atlyginimų dydžius, todėl prieš priimant sprendimą tokio diferencijavimo bei hierarchijos atsisakyti, toks pasiūlymas turi būti įvertintas, išsamiai išdiskutuotas.

Atkreiptinas dėmesys ir į tai, kad institucijų skirstymas į grupes visų pirma reikalingas ir tam, kad išlaikyti tam tikrą finansinę discipliną valstybės tarnyboje. Tokios nuomonės taip pat laikosi Lietuvos Respublikos finansų ministerijos bei Vidaus reikalų ministerijos atstovai, kurie VVSK pateiktiems pasiūlymams atsisakyti įstaigų skirstymo į grupes nepritaria.

Pasiūlymas:

Išbraukti įstatymo projekto Nr. XIIIP-2713(2) 6 straipsnį, atitinkamai pakeičiant po to sekančių straipsnių numeraciją.

6 straipsnis. 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos                                   įstatymo 28 straipsnio pakeitimas

1. Papildyti 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 28 straipsnį nauja 2 dalimi:

„2. Valstybės ir savivaldybių institucijose ir įstaigose arba įstaigų sistemoje nustatoma valstybės tarnautojų darbo apmokėjimo sistema. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija nustato jos reguliavimo sričiai priskirtų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų vadovų darbo apmokėjimo sistemą. Nustatant darbo apmokėjimo sistemą, detalizuojami valstybės tarnautojų pareiginės algos nustatymo kriterijai (veiklos sudėtingumas, darbo krūvis, atsakomybės lygis, papildomų įgūdžių ar einamoms pareigoms svarbių žinių turėjimas ir pan.), šio įstatymo 30 straipsnyje nustatytų priemokų ir 31 straipsnio 2 dalies 3 punkte numatytos išmokos mokėjimo tvarka ir sąlygos. Valstybės ir savivaldybių institucijose ir įstaigose arba įstaigų sistemoje darbo apmokėjimo sistema įgyvendinama neviršijant institucijai ar įstaigai darbo užmokesčiui skiriamų valstybės biudžeto asignavimų, suderinus su Lietuvos Respublikos finansų ministerija.“

2. Buvusias 28 straipsnio 2 ir 3 dalis laikyti atitinkamai 3 ir 4 dalimis.

Pritarti

 

3.

Socialinių reikalų ir darbo komitetas

2018-12-04

12

 

 

 

Argumentai:

Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto (toliau – VVSK) siūlomi struktūriniai pakeitimai (siūloma atsisakyti institucijų skirstymo į grupes ir visoms institucijoms nustatyti koeficientus, kurie galiotų atitinkamoms pareigybėms, tačiau nepriklausomai nuo hierarchinės institucijų sistemos), palies visą valstybės tarnybos sistemą. Pats valstybės tarnybos institutas implikuoja tam tikrą hierarchinę valstybės tarnautojų sistemą ir diferencijuotus valstybės tarnautojams mokamų atlyginimų dydžius, todėl prieš priimant sprendimą tokio diferencijavimo bei hierarchijos atsisakyti, toks pasiūlymas turi būti įvertintas, išsamiai išdiskutuotas.

Atkreiptinas dėmesys ir į tai, kad institucijų skirstymas į grupes visų pirma reikalingas ir tam, kad išlaikyti tam tikrą finansinę discipliną valstybės tarnyboje. Tokios nuomonės taip pat laikosi Lietuvos Respublikos finansų ministerijos bei Vidaus reikalų ministerijos atstovai, kurie VVSK pateiktiems pasiūlymams atsisakyti įstaigų skirstymo į grupes nepritaria.

Pasiūlymas:

Išbraukti įstatymo projekto Nr. XIIIP-2713(2) 12 straipsnį, atitinkamai pakeičiant po to sekančių straipsnių numeraciją.

12 straipsnis. 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo  1 priedo pakeitimas

Pakeisti 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 1 priedą ir jį išdėstyti taip:

 

 

„Lietuvos Respublikos

 

valstybės tarnybos įstatymo

1 priedas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ PAREIGYBIŲ PAREIGINIŲ ALGŲ KOEFICIENTAI

 

Eil. Nr.

Įstaigų vadovų ir karjeros valstybės tarnautojų pareigybių grupė arba pareigybė

Politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų pareigybės

Pareiginės algos koeficientai

(baziniais dydžiais)

1.

Seimo kancleris

Vyriausybės kancleris, Respublikos Prezidento kanceliarijos kancleris

22

2.

Vyriausybės įstaigos vadovas,

Nacionalinės teismų administracijos vadovas, direktorius (taikoma įstaigos vadovui, kai įstaiga veikia visoje valstybės teritorijoje),

ministerijos kancleris, teismo kancleris

viceministras, Vyriausybės kanclerio pirmasis pavaduotojas,

Seimo Pirmininko sekretoriato vadovas,

Ministro Pirmininko biuro vadovas

17–21,5

2.1.

Respublikos Prezidento vyriausiasis patarėjas

19,5–21

 

3.

Vyriausybės kanclerio pavaduotojas, direktorius (taikoma įstaigos vadovui, kai įstaiga veikia ne visoje valstybės teritorijoje)

16,2–20,5

3.1.

Respublikos Prezidento patarėjas, Ministro Pirmininko patarėjas

18,7–20

 

4.

direktoriaus pavaduotojas (taikoma įstaigos vadovo pavaduotojui),

prokuratūros kancleris,

departamento direktorius (Seimo kanceliarijoje), grupės vadovas (Seimo kanceliarijoje),

savivaldybės kontrolierius

Vyriausybės įgaliotinis,

savivaldybės administracijos direktorius

14,5–19

5.

departamento direktorius, valdybos viršininkas, grupės vadovas,

komisijos administracijos direktorius,

tarybos administracijos direktorius,

įstaigos prie ministerijos kancleris, Seimo komiteto biuro vedėjas (Seimo kanceliarijoje),

sekretoriato vedėjas (Seimo kanceliarijoje),

skyriaus, kuris nėra kitame struktūriniame padalinyje, vedėjas (Seimo kanceliarijoje),

savivaldybės kontrolieriaus pavaduotojas

savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas,

Vyriausybės įgaliotinio pavaduotojas

9,5–18,5

5.1.

ministerijos gynybos politikos direktorius, generalinis inspektorius,

vyriausiasis patarėjas, teismo pirmininko patarėjas,

Vyriausybės atstovas Europos Žmogaus Teisių Teisme,

gynybos patarėjas,

vyresnysis patarėjas (Seimo kanceliarijoje)

Seimo Pirmininko pavaduotojo patarėjas,

opozicijos lyderio patarėjas

9,5–18

6.

skyriaus, kuris nėra kitame struktūriniame padalinyje, vedėjas,

komisijos sekretoriato vadovas,

tarybos sekretoriato vadovas,

seniūnas,

skyriaus, kuris yra kitame struktūriniame padalinyje, vedėjas (Seimo kanceliarijoje)

8,1–16,5

 

6.1.

vyresnysis patarėjas,

patarėjas (Seimo kanceliarijoje)

ministro patarėjas

8,1–16

 

7.

skyriaus, kuris yra kitame struktūriniame padalinyje, vedėjas,

biuro vedėjas,

poskyrio vedėjas (savivaldybių viešojo administravimo įstaigose),

skyriaus, nesančio kitame struktūriniame padalinyje, vedėjo pavaduotojas (savivaldybių viešojo administravimo įstaigose),

seniūno pavaduotojas

7,4–15,5

 

7.1.

patarėjas,

vyriausiasis valstybinis auditorius,

vyriausiojo prokuroro padėjėjas,

teismo pirmininko padėjėjas,

teismo skyriaus pirmininko patarėjas,

teisėjo vyresnysis padėjėjas,

gynybos patarėjo pavaduotojas,

Seimo nuolatinis atstovas Europos Sąjungoje,

specialusis atašė,

vyriausiasis specialistas (Seimo kanceliarijoje)

Respublikos Prezidento atstovas spaudai,

Seimo Pirmininko atstovas spaudai,

Ministro Pirmininko atstovas spaudai,

ministro atstovas spaudai

7,4–15

 

8.

vyriausiasis specialistas,

specialiojo atašė pavaduotojas,

vyresnysis valstybinis auditorius,

prokuroro padėjėjas,

teisėjo padėjėjas,

teismo konsultantas,

padėjėjas (Seimo kanceliarijoje),

vyresnysis specialistas (Seimo kanceliarijoje)

savivaldybės tarybos sekretorius,

mero patarėjas,

Respublikos Prezidento referentas,

Seimo Pirmininko padėjėjas,

Ministro Pirmininko padėjėjas,

Seimo frakcijos referentas

6,4-13,5

 

8.1

 

Seimo nario patarėjas, Seimo nario padėjėjas

5,7-12

9.

vyresnysis specialistas,

valstybinis auditorius,

specialistas (Seimo kanceliarijoje)

ministro padėjėjas,

mero padėjėjas

4,8–12

10.

specialistas,

teismo administracijos sekretorius,

valstybinio auditoriaus padėjėjas,

teismo posėdžių sekretorius

 

4-11“

Pritarti

 

4.

Socialinių reikalų ir darbo komitetas

2018-12-04

13

 

 

 

Argumentai:

Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto (toliau – VVSK) siūlomi struktūriniai pakeitimai (siūloma atsisakyti institucijų skirstymo į grupes ir visoms institucijoms nustatyti koeficientus, kurie galiotų atitinkamoms pareigybėms, tačiau nepriklausomai nuo hierarchinės institucijų sistemos), palies visą valstybės tarnybos sistemą. Pats valstybės tarnybos institutas implikuoja tam tikrą hierarchinę valstybės tarnautojų sistemą ir diferencijuotus valstybės tarnautojams mokamų atlyginimų dydžius, todėl prieš priimant sprendimą tokio diferencijavimo bei hierarchijos atsisakyti, toks pasiūlymas turi būti įvertintas, išsamiai išdiskutuotas.

Atkreiptinas dėmesys ir į tai, kad institucijų skirstymas į grupes visų pirma reikalingas ir tam, kad išlaikyti tam tikrą finansinę discipliną valstybės tarnyboje. Tokios nuomonės taip pat laikosi Lietuvos Respublikos finansų ministerijos bei Vidaus reikalų ministerijos atstovai, kurie VVSK pateiktiems pasiūlymams atsisakyti įstaigų skirstymo į grupes nepritaria.

Pasiūlymas:

Išbraukti įstatymo projekto Nr. XIIIP-2713(2) 13 straipsnį, atitinkamai pakeičiant po to sekančių straipsnių numeraciją.

13 straipsnis. 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 2 priedo pripažinimas netekusiu galios 

Pripažinti netekusiu galios 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 2 priedą.

 

Pritarti

 

5.

Socialinių reikalų ir darbo komitetas

2018-12-04

15

 

 

 

Argumentai:

Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto (toliau – VVSK) siūlomi struktūriniai pakeitimai (siūloma atsisakyti institucijų skirstymo į grupes ir visoms institucijoms nustatyti koeficientus, kurie galiotų atitinkamoms pareigybėms, tačiau nepriklausomai nuo hierarchinės institucijų sistemos), palies visą valstybės tarnybos sistemą. Pats valstybės tarnybos institutas implikuoja tam tikrą hierarchinę valstybės tarnautojų sistemą ir diferencijuotus valstybės tarnautojams mokamų atlyginimų dydžius, todėl prieš priimant sprendimą tokio diferencijavimo bei hierarchijos atsisakyti, toks pasiūlymas turi būti įvertintas, išsamiai išdiskutuotas.

Atkreiptinas dėmesys ir į tai, kad institucijų skirstymas į grupes visų pirma reikalingas ir tam, kad išlaikyti tam tikrą finansinę discipliną valstybės tarnyboje. Tokios nuomonės taip pat laikosi Lietuvos Respublikos finansų ministerijos bei Vidaus reikalų ministerijos atstovai, kurie VVSK pateiktiems pasiūlymams atsisakyti įstaigų skirstymo į grupes nepritaria.

Pasiūlymas:

Išbraukti įstatymo projekto Nr. XIIIP-2713(2) 15 straipsnį, atitinkamai pakeičiant po to sekančių straipsnių numeraciją.

15 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas

1. Šio įstatymo 2, 12 ir 13 straipsniai įsigalioja 2019 m. rugsėjo 1 d.

2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė iki 2019 m. rugpjūčio 1 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

 

Pritarti

 

 

7. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

8. Komiteto paskirta pranešėja: Rimantė Šalaševičiūtė.

 

 

Komiteto pirmininkė                                                                                                                                                                                       Rimantė Šalaševičiūtė

                                                                                                                       

Komiteto biuro patarėja Ieva Kuodienė