PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

RINKIMŲ KODEKSO PATVIRTINIMO, ĮSIGALIOJIMO IR ĮGYVENDINIMO

KONSTITUCINIO

ĮSTATYMO PROJEKTO NR.  XIVP-1279(3)

 

2022-06-16

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1.

 

 

 

 

 

 101

 2

Argumentai. Šiuo metu galiojantys įstatymai būtent siekiant išvengti rinkėjų papirkimo neleidžia platinti vartojamąją vertę turinčių agitacinių gaminių su partijų ar kandidatų simbolika. Tokiu būdu, kandidatai, partijos konkuruoja idėjomis, o ne kas kokių smulkių „dovanėlių“ rinkėjams išdalins. Taip mažinama ir sukauptų pinigų įtaka rinkimų rezultatui. Leidus vartojamąją vertę turinčių agitacinių gaminių platinimą pranašumą įgytų kandidatai, sukaupiantys maksimalias rinkimų kampanijoje galimas sumas ir iš jų apdalinantys kiekvieną rinkėją agitacinėmis „dovanėlėmis“. Deja, kandidatui gaunant dideles aukų sumas po tuo gali slypėti neskaidrūs įsipareigojimai laimėjus rinkimus už tai atsilyginti. Taip pat galimi neskaidrūs susitarimai dėl sumažintos gaminio kainos.

Todėl siūlau išbraukti agitacinių gaminių platinimo galimybę paliekant tik informacinės reklaminės medžiagos platinimą.

Pasiūlymas: Siūlau 101 straipsnio 2 dalį išdėstyti taip: 

„2. Rinkėjų papirkimu nelaikomas informacinės medžiagos (veiklos ar rinkimų programos, biografijos ar kitokių informacinio turinio lankstinukų, kalendorių, atvirukų, lipdukų ir panašiai) ir politinės partijos, politinio komiteto, kandidatų sąrašo, kandidato ar asmens, numatomo kelti ar numatančio išsikelti kandidatu, simbolika pažymėtų agitacinių gaminių platinimas. Bendra agitacinių gaminių kaina vienam asmeniui negali viršyti 0,002 rinkimuose taikomo VMDU dydžio, suapvalinto iki sveiko skaičiaus.

 

 

 

 

 

 

 

 

Teikia:

Seimo narys                                                                                                                    Jurgis Razma