2.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2024-06-03
|
2,
3,
4
|
1,
2
2
|
|
2. Siekiant teisinio aiškumo, siūlytina projekto
2 straipsniu keičiamo Viešųjų pirkimų įstatymo (toliau - keičiamas įstatymas)
17 straipsnio 5 dalyje vietoje formuluotės „veikianti
gynybos srityje, veikianti srityse“ įrašyti formuluotę „veikianti gynybos
srityje ar srityse“. Analogiška pastaba taikytina ir projekto 3 straipsnio 1
ir 2 dalimis keičiamo įstatymo 37 straipsnio 8 ir 9 dalims bei projekto 4
straipsnio 2 dalimi keičiamo įstatymo 47 straipsnio 9 daliai.
|
Pritarti
|
Pasiūlymas 1:
Projekto 2 straipsniu keičiamo VPĮ 17 straipsnio 5 dalį išdėstyti taip:
„5. Perkančioji organizacija, veikianti gynybos srityje ar
srityse, veikianti srityse, kurios laikomos nacionaliniam saugumui
užtikrinti strategiškai svarbių ūkio sektorių dalimi, įrašyta į Saugiojo
valstybinio duomenų perdavimo tinklo naudotojų sąrašą (toliau – Saugiojo
tinklo naudotojų sąrašas), ar laikoma esminiu kibernetinio saugumo subjektu,
nurodytu Kibernetinio saugumo įstatyme, (toliau – esminis subjektas),
atlikdama su nacionaliniu saugumu susijusių prekių, paslaugų ar darbų
pirkimus, įvertina
visus galinčius kelti grėsmę nacionalinio saugumo interesams rizikos
veiksnius ir sprendžia, ar šiuose pirkimuose gali dalyvauti tiekėjai, jų
subtiekėjai ir ūkio subjektai, kurių pajėgumais remiamasi, kurie nėra
registruoti (jeigu tiekėjas, jų subtiekėjas ar ūkio subjektas, kurio
pajėgumais remiamasi, yra fizinis asmuo – nuolat gyvenantis ar turintis
pilietybę) Europos Sąjungos valstybėje narėje, Šiaurės Atlanto sutarties
organizacijos valstybėje narėje ar trečiojoje šalyje, pasirašiusioje šio
straipsnio 4 dalyje nurodytus tarptautinius susitarimus.“
Pasiūlymas 2:
Projekto 3 straipsniu keičiamo VPĮ 37 straipsnio 8 ir 9 dalis išdėstyti taip:
„8. Perkančioji organizacija, veikianti gynybos srityje ar
srityse, veikianti srityse, kurios laikomos nacionaliniam saugumui
užtikrinti strategiškai svarbių ūkio sektorių dalimi, ar laikoma esminiu
subjektu, rengdama su nacionaliniu saugumu susijusių pirkimų technines
specifikacijas, reikalauja, kad tiekėjo siūlomos prekės (įskaitant jų gamintojus),
paslaugos ar darbai nekeltų grėsmės nacionaliniam saugumui. Perkančioji
organizacija, veikianti gynybos srityje, sprendžia, ar tiekėjo siūlomos
prekės (įskaitant jų gamintojus), paslaugos ar darbai kelia grėsmę
nacionaliniam saugumui, įvertinusi kompetentingų institucijų pateiktą
informaciją. Perkančioji organizacija, veikianti srityse, kurios laikomos
nacionaliniam saugumui užtikrinti strategiškai svarbių ūkio sektorių dalimi,
ar laikoma esminiu subjektu esminis subjektas, kelia
reikalavimą, kad tiekėjo siūlomos prekės (įskaitant jų gamintojus), paslaugos
ar darbai nekeltų grėsmės nacionaliniam saugumui, kai sandorio pagrindu
susidarytų aplinkybės, nurodytos Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių
objektų apsaugos įstatymo 13 straipsnio 4 dalies 1 punkte. Perkančioji
organizacija, veikianti srityse, kurios laikomos nacionaliniam saugumui
užtikrinti strategiškai svarbių ūkio sektorių dalimi, ar laikoma esminiu
subjektu esminis subjektas, laiko, kad tiekėjo siūlomos prekės (įskaitant
jų gamintojus), paslaugos ar darbai kelia grėsmę nacionaliniam saugumui, kai
Lietuvos Respublikos Vyriausybė yra priėmusi sprendimą, patvirtinantį, kad
ketinamas sudaryti sandoris neatitinka nacionalinio saugumo interesų
vadovaujantis Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos
įstatymu.“
„9. Perkančioji organizacija, veikianti gynybos
srityje ar srityse, veikianti srityse, kurios laikomos nacionaliniam saugumui užtikrinti
strategiškai svarbių ūkio sektorių dalimi, įrašyta į Saugiojo tinklo
naudotojų sąrašą, ar laikoma esminiu subjektu, atlikdama pirkimus, kurių
objektas apima šio įstatymo 92 straipsnio 13 dalyje numatytame sąraše
nurodytų BVPŽ kodų prekes ar paslaugas, laiko, kad prekės ar paslaugos kelia
grėsmę nacionaliniam saugumui, kai:“
Pasiūlymas 3:
Projekto 3 straipsniu keičiamo VPĮ 47 straipsnio 9 dalį išdėstyti taip:
„9.
Perkančioji organizacija, veikianti gynybos srityje ar srityse, veikianti
srityse, kurios laikomos nacionaliniam saugumui užtikrinti strategiškai
svarbių ūkio sektorių dalimi, įrašyta į Saugiojo tinklo naudotojų sąrašą, ar
laikoma esminiu subjektu, atlikdama pirkimus, kurių objektas apima šio
įstatymo 92 straipsnio 13 dalyje numatytame sąraše nurodytų BVPŽ kodų prekes
ar paslaugas, <...>.“
|
3.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2024-06-03
|
2
|
|
|
3. Pastebėtina, kad projekto 2 straipsniu
keičiamo įstatymo 17 straipsnio 5 dalyje įvardinto „esminio
kibernetinio saugumo subjekto“ sąvoka nėra apibrėžta kartu su teikiamu
projektu teikiamo Kibernetinio saugumo įstatymo Nr. XII-1428 pakeitimo
įstatymo projekto (reg. Nr. XIVP-3815) 1 straipsnyje išdėstytame Kibernetinio
saugumo įstatyme (jame apibrėžiama tik „kibernetinio saugumo subjekto“ sąvoka,
nurodoma, kad kibernetinio saugumo subjektai skirstomi į esminius
kibernetinio saugumo subjektus ir svarbius kibernetinio saugumo subjektus bei
įvardijami bendrieji esminių kibernetinio saugumo subjektų identifikavimo
kriterijai). Atsižvelgiant į tai, manome, kad projekto 1 straipsniu keičiamo
įstatymo 2 straipsnio 49 dalies nuostata, kad „kitos šiame įstatyme
vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžiamos <...>
Lietuvos Respublikos kibernetinio saugumo įstatyme“, nėra pakankama, todėl
siūlytume projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 17 straipsnio 5
dalyje po žodžių „ar laikoma esminiu kibernetinio saugumo subjektu“
įrašyti žodžius „nurodytu Lietuvos Respublikos kibernetinio saugumo
įstatyme“.
|
Pritarti
|
Žr. Pasiūlymas 1
prie TD 2 pastabos.
|
4.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2024-06-03
|
3,
4
|
1
1
|
|
4. Siekiant teisinio aiškumo,
siūlytina projekto 3 straipsnio 1 dalimi keičiamo įstatymo 37 straipsnio 8
dalyje vietoje formuluotės „esminis subjektas“ vartoti formuluotę „laikoma
esminiu subjektu“. Analogiška pastaba taikytina ir projekto 4 straipsnio 1
dalimi keičiamo įstatymo 47 straipsnio 8 daliai.
|
Pritarti
|
Žr. Pasiūlymas 2
prie TD 2 pastabos.
Pasiūlymas:
Projekto 4 straipsniu keičiamo VPĮ 47 straipsnio 8 dalį išdėstyti taip:
„8. Perkančioji organizacija, veikianti
gynybos srityje, atlikdama pirkimą, susijusį su nacionaliniu saugumu, laiko,
kad tiekėjas turi interesų konfliktą, galintį neigiamai paveikti pirkimo
sutarties vykdymą, jeigu ji turi kompetentingų institucijų informacijos, kad
tiekėjas, jo subtiekėjai ar ūkio subjektai, kurių pajėgumais remiamasi,
ar juos kontroliuojantys asmenys turi interesų, galinčių kelti grėsmę
nacionaliniam saugumui. Perkančioji organizacija, veikianti srityse,
kurios laikomos nacionaliniam saugumui užtikrinti strategiškai svarbių ūkio
sektorių dalimi, ar laikoma esminiu subjektu esminis
subjektas, kelia reikalavimą, kad tiekėjas negali kelti grėsmės
nacionaliniam saugumui, kai sandorio pagrindu susidarytų aplinkybės,
nurodytos Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatymo
13 straipsnio 4 dalies 1 punkte. Perkančioji organizacija, veikianti srityse,
kurios laikomos nacionaliniam saugumui užtikrinti strategiškai svarbių ūkio
sektorių dalimi, ar laikoma esminiu subjektu esminis subjektas,
laiko, kad tiekėjas turi interesų konfliktą ir kad tai gali neigiamai
paveikti pirkimo sutarties vykdymą, kai Lietuvos Respublikos Vyriausybė yra
priėmusi sprendimą, patvirtinantį, kad ketinamas sudaryti sandoris neatitinka
nacionalinio saugumo interesų vadovaujantis Nacionaliniam saugumui užtikrinti
svarbių objektų apsaugos įstatymu.“
|