LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS TERITORIJŲ PLANAVIMO ĮSTATYMO NR. I-1120

2, 4, 6, 17, 20, 23 IR 28 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2019-11-25 Nr. XIIIP-4208

Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1.                  Iš teikiamos projekto 4 straipsnyje siūlomos keičiamo įstatymo 17 straipsnio 3 dalies nuostatos nėra aišku, kodėl jokie detaliųjų planų sprendiniai nėra privalomi įstatymo 4 straipsnio 6 dalyje nustatytais atvejais (projekto 2 straipsniu keičiama įstatymo 4 straipsnio 6 dalis). Pastebėtina, kad galiojančio įstatymo 4 straipsnio 4 dalyje, nustatant valstybei svarbių projektų teritorijų planavimo dokumentų santykį su kitais teritorijų planavimo dokumentais yra nustatyta taisyklė: „Valstybei svarbių projektų teritorijų planavimo dokumentų sprendiniai privalomi valstybės lygmens ir žemesnio lygmens teritorijų planavimo dokumentams. Taikant valstybei svarbių projektų teritorijų planavimo dokumentų sprendinius, valstybės lygmens ir žemesnio lygmens teritorijų planavimo dokumentų sprendiniai galioja tiek, kiek jie neprieštarauja valstybei svarbių projektų teritorijų planavimo dokumentų sprendiniams.“ Nesuprantama, kodėl įstatymo 4 straipsnio 6 dalyje nurodytų teritorijų planavimo dokumentų ir kitų teritorijų planavimo dokumentų tarpusavio santykiui negalėtų būti taikoma ta pati, t.y. nustatyta galiojančio įstatymo 4 straipsnio 4 dalyje, taisyklė.

2.                  Atsižvelgiant į tai, kad pagal projekto 7 straipsnio 2 dalyje dėstomos keičiamo įstatymo 28 straipsnio 52 dalies nuostatas savivaldybės lygmens ir vietovės lygmens bendrojo plano koregavimas būtų finansuojamas iš Ekonomikos ir inovacijų ministerijos skirtų valstybės biudžeto asignavimų, t.y., ministerijai galimai reikėtų skirti papildomas lėšas iš valstybės biudžeto, o Vyriausybė pagal įstatymus yra atsakinga už valstybės biudžeto pajamų ir išlaidų planavimą, dėl teikiamo įstatymo projekto reikėtų gauti Vyriausybės išvadą.

3.                  Atsižvelgiant į Korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 16 punkto nuostatą, jog teisės akto projekto rengėjas atlieka teisės akto projekto antikorupcinį vertinimą, jeigu rengiamame teisės akte numatoma reguliuoti visuomeninius santykius, susijusius su žemėtvarka, teritorijų planavimu ir statyba, turi būti atliktas teikiamo įstatymo projekto antikorupcinis vertinimas

 


 

 

 

 


 

Departamento direktorius                                                                                         Andrius Kabišaitis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

M. Griščenko, tel. (8 5) 239 6552, el. p. [email protected]

D. Petrauskaitė, tel. (8 5) 239 6376, el. p. [email protected]

S. Švedas, tel. (8 5) 239 6165, el. p. saulius.svedas@lrs.lt