AIŠKINAMASIS RAŠTAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS TRANSPORTO LENGVATŲ ĮSTATYMO
NR. VIII-1605 5 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO
1. Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys, pirminiai jo siūlytojai ir asmenys, dalyvavę rengiant ar tobulinant projektą
Įstatymo projektu siekiama sudaryti vienodas sąlygas visiems mokiniams važiuoti tiek miestų, tiek priemiesčių maršrutų autobusais bei troleibusais, suteikiant jiems vienodas lengvatas. Įstatymo projekto rengimą paskatino įžvalgos, kad šiuo metu ne visi mokiniai gauna lengvatas važiuoti viešuoju transportu priemiesčiuose, taip pat ir piliečių susirūpinimas šiuo klausimu.
Įstatymo projekto iniciatorius – Seimo narė Rasa Petrauskienė.
2. Įstatymo projekto tikslai ir uždaviniai
Įstatymo projektu siekiama patikslinti įstatymo nuostatas, siekiant sudaryti palankias sąlygas visiems mokiniams keliauti ne tik miestų, bet ir priemiesčių maršrutų autobusais.
3. Projekte siūlomų nuostatų teisinio reguliavimo būklė šiuo metu
Pagal šiuo metu galiojančias Lietuvos Respublikos transporto lengvatų įstatymo nuostatas, teisė įsigyti vienkartinį arba terminuotą vardinį bilietą važiavimui vietinio (priemiestinio) reguliaraus susisiekimo autobusais su 50 procentų nuolaida suteikiama vežamiems vaikams nuo 7 iki 10 metų, tačiau vyresni mokiniai tokios teisės neturi, tad privalo pirkti pilnos kainos bilietus.
4. Projekte siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama
Naujomis įstatymo nuostatomis siūloma suvienodinti galimybes keliauti ne tik miesto autobusais, bet ir vietinio (priemiestinio) reguliaraus susisiekimo autobusais ir troleibusais visiems mokiniams, kurie mokosi mokyklose pagal bendrojo ugdymo programas (išskyrus pilnamečius asmenis, kurie mokosi pagal suaugusiųjų pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo programas) grupinio mokymosi forma kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu ir pavienio mokymosi forma savarankišku mokymo proceso organizavimo būdu, pagal formaliojo profesinio mokymo programas grupinio mokymosi forma kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu ir pavienio mokymosi forma savarankišku mokymo proceso organizavimo būdu, ir mokyklų, vykdančių specializuoto ugdymo krypties. Toks pakeitimas leistų pasiekti, kad dalis mokinių nebebūtų galimai diskriminuojami nepagrįstai neskiriant jiems nuolaidų ir jie galėtų važinėti į ir iš mokyklos su lengvatiniais bilietais, taip sudarant visiems mokiniams vienodai palankias sąlygas.
5. Galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta
Neigiamų pasekmių, priėmus įstatymo projektą, nenumatoma.
6. Įstatymo įtaka kriminogeninei situacijai, korupcijai
Priimtas įstatymas neigiamos įtakos kriminogeninei situacijai ir korupcijai neturės.
7. Įstatymo įgyvendinimo įtaka verslo sąlygoms ir jo plėtrai
Įstatymo įgyvendinimas verslo sąlygoms ir jo plėtrai įtakos neturės.
8. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokie šios srities teisės aktai tebegalioja ir kokius galiojančius teisės aktus būtina pakeisti ar panaikinti, priėmus teikiamą projektą. Jeigu įstatymui įgyvendinti reikia įstatymų lydimųjų aktų, – kas ir kada juos turėtų parengti, šių aktų metmenys
Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliota institucija priima įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.
9. Ar įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymų reikalavimų ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas, o projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Lietuvos Respublikos terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka
Įstatymo projektas parengtas laikantis nustatytų reikalavimų.
10. Ar įstatymo projektas atitinka Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus
Įstatymo projektas neprieštarauja Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms ir Europos Sąjungos teisės aktams.
11. Įstatymo įgyvendinimui reikalingi lydimieji aktai
Vyriausybė ar jos įgaliota institucija priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.
12. Kiek valstybės biudžeto lėšų pareikalaus ar leis sutaupyti įstatymo įgyvendinimas
Pagal Lietuvos Respublikos transporto lengvatų įstatymo 8 straipsnio 4 punktą, negautos vežėjų pajamos bus kompensuojamos iš savivaldybių, išdavusių šiems vežėjams leidimus vežti keleivius vietinio (miesto ir priemiestinio) reguliaraus susisiekimo autobusais ir troleibusais, biudžetų.
13. Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados
Įstatymo projekto rengimo metu specialistų vertinimų ir išvadų negauta.
14. Įstatymo projekto autorius ar autorių grupė, įstatymo projekto iniciatoriai: institucija,
asmenys ar piliečių įgalioti atstovai
Įstatymo projektą parengė Seimo narė Rasa Petrauskienė.
15. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno „Eurovoc“ terminus, temas bei sritis:
Mokiniai, lengvatos, viešasis transportas, autobusai, troleibusai, priemiestis.
Teikia:
Seimo narė Rasa Petrauskienė