LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS
IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS TERITORIJŲ PLANAVIMO ĮSTATYMO NR. I-1120 7, 18, 20, 29, 31, 33, 34 IR 35 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMo NR. XIV-2420 9 STRAIPSNIO PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO
2024-02-08 Nr. XIVP-3463
Vilnius
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.
1. Projekto 1 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 9 straipsnio 3 dalyje siūloma nustatyti, kad šioje dalyje nurodyti keičiamo įstatymo straipsniai įsigalioja ne 2024 m. lapkričio 1 d., kaip yra nustatyta keičiamo įstatymo 9 straipsnyje, bet 2024 m. gegužės 1 d. Taigi, projektu siūloma paankstinti projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 9 straipsnio 3 dalyje nurodytų keičiamo įstatymo straipsnių įsigaliojimą. Atkreiptinas dėmesys, kad projektu keičiamas įstatymas buvo priimtas tik 2023 m. gruodžio 19 d. Vertinant projektu siūlomą teisinį reguliavimą, pažymėtina, kad konstitucinis teisinės valstybės principas suponuoja įvairius reikalavimus įstatymų leidėjui, kitiems teisėkūros subjektams. Vienas iš tokių reikalavimų yra tai, kad teisinis reguliavimas turi būti santykinai stabilus, jog teisinių santykių subjektai galėtų savo elgesį orientuoti pagal teisės reikalavimus (Konstitucinio Teismo 2004 m. gruodžio 13 d., 2013 m. vasario 15 d. nutarimai). Atsižvelgiant į tai, projekto nuostatos svarstytinos aukščiau nurodytu aspektu. Be to, Teisėkūros pagrindų įstatymo 20 straipsnio 4 dalyje nustatyta, kad teisės aktai, keičiantys ar nustatantys naują ūkio subjektų veiklos ar jos priežiūros teisinį reguliavimą, paprastai įsigalioja gegužės 1 dieną arba lapkričio 1 dieną, tačiau visais atvejais ne anksčiau kaip po trijų mėnesių nuo jų oficialaus paskelbimo dienos. Atkreiptinas dėmesys, kad projekto 1 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 9 straipsnio 3 dalyje nurodyti keičiamo įstatymo straipsniai įsigaliotų 2024 m. gegužės 1 d., tačiau svarstytina, ar subjektai, kurių atžvilgiu būtų taikomas teisinis reguliavimas, atsižvelgiant į teisėkūros procedūrų trukmę priimant įstatymą, turėtų pakankamai laiko pasirengti naujo teisinio reguliavimo taikymui.
2. Atsižvelgiant į Teritorijų planavimo įstatyme nustatytą Vyriausybės kompetenciją, manytina, kad dėl teikiamo projekto reikėtų gauti Vyriausybės išvadą.
3. Siekiant įstatymo nuostatų suderinamumo, projektu siūlytina kartu tikslinti ir keičiamo įstatymo 9 straipsnio 1 dalį, joje vietoj formuluotės „išskyrus šio straipsnio 2 dalį ir 3 dalyje nurodytus straipsnius“ įrašant formuluotę „išskyrus šio įstatymo 3 straipsnį ir šio straipsnio 2 dalį“.
Departamento direktorius Dainius Zebleckis
N. Azguridienė, tel. +370 5 209 6546, el. p. [email protected]
S. Švedas, tel. +370 5 209 6165, el. p. [email protected]