PASIŪLYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ ĮSTATYMO NR. I-1367 2, 10, 11, 151, 39 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 461 STRAIPSNIU ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-1302(2)
2022-06-23
Vilnius
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||
str. |
str. d. |
p. |
||
|
|
|
|
Argumentai: Per pastaruosius tris dešimtmečius Lietuva investavo į pirminės sveikatos priežiūros (šeimos medicinos) sukūrimą. Tris dešimtmečius buvo vykdomi struktūriniai ir funkciniai pokyčiai sveikatos priežiūros sistemoje: rengiami šeimos gydytojai, slaugytojos ir kiti PSP komandos nariai, tobulintos jų kompetencijos, vykdyta PSP centrų plėtra, šeimos medicina įsitvirtino kaip akademinė disciplina, vaidinanti vis didesnį vaidmenį ne tik sveikatos sistemoje, bet ir medikų rengime apskritai. Šių trijų dešimtmečių įdirbio rezultatas - Lietuva ES ir Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (EBPO) šalių kontekste vertinama kaip stiprią pirminę sveikatos priežiūrą turinti šalis, šeimos medicina sėkmingai reprezentuoja Lietuvą tarptautiniuose moksliniuose tyrimuose, pacientai iš visų sveikatos sistemos darbuotojų labiausiai pasitiki šeimos gydytojais. Galimybių tobulinti tiek pirminę, tiek specializuotą sveikatos priežiūrą yra daug, tačiau moksliniai tyrimai ir kitų šalių praktika rodo, kad pirminės sveikatos priežiūros ir antrinės sveikatos priežiūros paslaugas (įskaitant stacionarines) teikiančių įstaigų jungimas nėra traktuojamas nei kaip pirminės sveikatos priežiūros stiprinimas, nei apskritai kaip sveikatos sistemos efektyvumo didinimas. Toks jungimas jokiose demokratinėse šalyse nėra taikomas, ir jokios tarptautinės organizacijos tokiam pasirinkimui nepritaria. Toks pasirinkimas ne tik prieštarauja Lietuvos nepriklausomybės pradžioje pasirinktai sveikatos priežiūros krypčiai, tačiau kelia didelių rizikų visam sveikatos sistemos tvarumui, medicinos darbuotojų garantijoms, prieštarauja pacientų pasirinkimo teisei, konkurencingumo tarp sveikatos priežiūros įstaigų principui.
Pasiūlymas: 1. Pakeisti Projekto 5 straipsnio, kuriuo siūloma pakeisti Įstatymo 39 straipsnį, 4 dalį ir ją išdėstyti taip: „4. Savivaldybės tarybos motyvuotu sprendimu ir konsultuodamosi su visų savivaldybėje veikiančių sveikatos priežiūros įstaigų atstovais: 1) šio straipsnio 1 dalies 3–6 punktuose nurodyti LNSS savivaldybių asmens sveikatos priežiūros viešųjų įstaigų nomenklatūros subjektai jiems priklausančias teikti asmens sveikatos priežiūros paslaugas gali teikti kaip atskiri juridiniai asmenys arba kaip šio straipsnio 1 dalies 1 punkte nurodytų asmens sveikatos priežiūros viešųjų įstaigų padaliniai (filialai), arba 2) šio straipsnio 1 dalies 1 ir 3–6 punktuose nurodyti LNSS savivaldybių asmens sveikatos priežiūros viešųjų įstaigų nomenklatūros subjektai jiems priklausančias teikti asmens sveikatos priežiūros paslaugas gali teikti kaip atskiri juridiniai asmenys arba kaip šio straipsnio 1 dalies 2 punkte nurodytų asmens sveikatos priežiūros viešųjų įstaigų padaliniai (filialai), arba 3) šio straipsnio
1 dalies 1–6 4) šio straipsnio 1 dalies 7 punkte nurodytiems LNSS savivaldybių asmens sveikatos priežiūros viešųjų įstaigų nomenklatūros subjektams priklausančios teikti asmens sveikatos priežiūros paslaugos atitinkamoje savivaldybės teritorijoje gali būti teikiamos sveikatos priežiūros įstaigų bendradarbiavimo sutarties, sudarytos tarp šio straipsnio 1 dalies 1–6 ir 8 punktuose nurodytos nomenklatūros subjektų, pagrindu ir pasitelkiant atitinkamas sveikatos centro paslaugų sąraše nurodytas asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančias LNSS asmens sveikatos priežiūros įstaigas, kurių savininkė (dalininkė) nėra valstybė arba savivaldybė (toliau – privačios asmens sveikatos priežiūros įstaigos), ir kitus sveikatos centro paslaugų sąraše nurodytų paslaugų teikėjus.“ 2. Atsisakyti Projekto 5 straipsnio, kuriuo siūloma pakeisti Įstatymo 39 straipsnį, 5 dalies, 6 dalį laikyti 5 dalimi:
3. Pakeisti Projekto 5 straipsnio, kuriuo siūloma pakeisti Įstatymo 39 straipsnį, 6 dalį ir ją išdėstyti taip: „6. 4. Pakeisti Projekto 6 straipsnio, kuriuo siūloma papildyti Įstatymą 461 straipsniu, 3 dalį ir ją išdėstyti taip: „3. Rekomenduojamą
s 5. Papildyti Projekto 6 straipsnį, kuriuo siūloma papildyti Įstatymą 461 straipsniu, 4 dalimi ir ją išdėstyti taip: „4. Sveikatos priežiūros įstaigų bendradarbiavimo sutartis nėra privaloma sveikatos priežiūros įstaigoms sudarant sutartis su teritorinėmis ligonių kasomis dėl sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir jų išlaidų apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis pagal Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymo 26 straipsnio nuostatas.“
|
Teikia
Seimo nariai Aurelijus Veryga
Remigijus Žemaitaitis
Rimantė Šalaševičiūtė