Argumentai:
Siūloma nuostata,
kad viešaisiais asmenimis būtų laikomi kandidatai
dalyvaujantys rinkimuose (viešojo asmens statusas išlaikomas ir po rinkimų 1
(vienerių) metų laikotarpyje). Manoma, kad kandidatus laikyti 4 metus (t.y. 1
kadenciją) viešaisiais asmenimis yra netikslinga. Politinės kampanijos
laikotarpis nesibaigia su rinkimų rezultatų paskelbimu, o tęsiasi dar apie
metus ir po rinkimų, todėl siūloma, kad kandidatai metus būtų laikomi
viešaisiais asmenimis, kurių duomenis būtų galima svarstyti viešai ne tik
Vyriausiosios rinkimų komisijos posėdžiuose, bet ir skelbti apie juos viešai.
Taip pat siūloma
atsisakyti viešaisiais asmenimis laikyti visuomenėje žinomus fizinius asmenis, populiarius
socialinių tinklų veikėjus arba tinklaraštininkus, formuojančius tikslinių
visuomenės grupių nuomonę įvairiais klausimais ir (arba) už šią veiklą
gaunantys pajamas, jeigu jų veikla turi reikšmės viešiesiems reikalams.
Atkreiptinas dėmesys, kad išskirti visuomenėje žinomus fizinius asmenis,
populiarius socialinių tinklų veikėjus yra netikslinga, nes žinomi asmenys
gali būti ir tie žmonės, kurie nesinaudoja socialiniais tinklais ir jų
galimybėmis, bet kitu būdu formuoja visuomenės nuomonę. Įstatymo projekte
nėra aišku, kokiais būdais ir priemonėmis bus galima nustatyti visuomenėje
žinomo fizinio asmens žinomumą.
Pasiūlymas:
Pakeisti Projekto 1 straipsniu keičiamo 2 straipsnio 74 dalį ir ją
išdėstyti taip:
„74. Viešasis asmuo yra:
1) valstybės politikas;
2) teisėjas;
3) valstybės ar savivaldybės pareigūnas, valstybės tarnautojas,
asmuo valstybės ar savivaldybės įstaigoje dirbantis pagal darbo sutartį,
jeigu jo priimami sprendimai ar veikla daro įtaką visuomenei, taip pat šiose
institucijose sudarytų darbo grupių, komitetų, komisijų, tarybų ir kitų
kolegialių institucijų narys;
4) valstybės ar savivaldybės kontroliuojamos įmonės ar
įstaigos vadovas arba valdymo organo narys;
5) politinės partijos, politinės organizacijos arba
rinkimų komiteto valdymo organo narys;
6) kandidatas rinkimuose (viešojo asmens statusas išlaikomas
ir po rinkimų 1 (vienerių) metų laikotarpyje)iu, kuris yra
lygus vienai kadencijai tos institucijos, į kurią asmuo kandidatavo);
7) juridinio asmens, kuris sudaro viešųjų pirkimų
sutartis ir (arba) vykdo viešųjų pirkimų sutartis subrangovo teisėmis, vadovas
arba dalyvis, kurių nuosavybės teise valdoma juridinio asmens turto dalis
jiems suteikia 1/4 ar daugiau balsų dalyvių susirinkime;
8) lobistas arba asmuo, kuris veikia lobistinę veiklą
vykdančių juridinių asmenų vardu;
9) asociacijos arba viešosios įstaigos, kurios per
pastaruosius 4 metus yra gavusios valstybės ir (arba) savivaldybių
finansavimą, vadovas arba dalyvis, kurių nuosavybės teise valdoma juridinio
asmens turto dalis jiems suteikia 1/4 ar daugiau balsų dalyvių susirinkime;
10) visuomenėje žinomas fizinis asmuo, populiarus
socialinių tinklų veikėjas arba tinklaraštininkas, formuojantys tikslinių
visuomenės grupių nuomonę įvairiais klausimais ir (arba) už šią veiklą
gaunantys pajamas, jeigu jų veikla turi reikšmės viešiesiems reikalams;
101) kitas fizinis asmuo, turintis viešojo
administravimo įgaliojimus ir (arba) administruojantis viešųjų paslaugų
teikimą, ir (arba) dėl savo veiksmų ar padėties patekęs į viešumą, jeigu jo
veikla turi reikšmės viešiesiems reikalams.“
|