LIETUVOS RESPUBLIKOS

PENSIJŲ ANUITETŲ FONDO BIUDŽETO 2021 METŲ RODIKLIŲ

PATVIRTINIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

1. Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys, parengto projekto tikslai ir uždaviniai

Lietuvos Respublikos pensijų anuitetų fondo biudžeto 2021 metų rodiklių patvirtinimo įstatymo projekto (toliau – Įstatymo projektas) tikslas – patvirtinti Įstatymo projekte teikiamus Pensijų anuitetų fondo (toliau – Fondas) biudžeto 2021 metų rodiklius ir 2021 metų Fondo biudžetą.

Įstatymo projektas ir 2021 metų Fondo biudžeto projektas parengti vadovaujantis:

1. Lietuvos Respublikos pensijų kaupimo įstatymo 3510 straipsnio 1 dalimi, kurioje numatyta, kad Pensijų anuitetų fondo biudžetas tvirtinamas atitinkamų metų Fondo biudžeto rodiklių patvirtinimo įstatymu;

2. Lietuvos Respublikos finansų ministerijos paskelbtu šalies ekonominės raidos scenarijumi 2020–2023 metams.

 

2. Įstatymo projekto iniciatoriai ir rengėjai

Įstatymo projektą parengė Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Pensijų skyriaus vedėja Inga Buškutė, tel. 266 4217, el. p. [email protected].

2021 metų Fondo biudžeto projektą ir šio aiškinamojo rašto priedą parengė Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (direktorė – Julita Varanauskienė, tel. 272 4864, el. p. [email protected]).

 

3. Kaip šiuo metu yra reguliuojami įstatymo projekte aptarti teisiniai santykiai

Pensijų kaupimo įstatymo 3510 straipsnio 1 dalyje nustatyta, kad Pensijų anuitetų fondo biudžetas tvirtinamas atitinkamų metų Fondo biudžeto rodiklių patvirtinimo įstatymu.
Šiuo metu (nuo 2020 m. liepos 1 d. iki 2020 m. gruodžio 31 d.) Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos veikia atsižvelgdama į savo patvirtintą Fondo biudžetą, kaip tai nustatyta Lietuvos Respublikos pensijų kaupimo įstatymo 
Nr. IX-1691 pakeitimo įstatymo Nr. XIII-1360 2 straipsnio 17 dalyje.
 

4. Kokios siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama

Įstatymo projektu siūloma:
1. patvirtinti Fondo biudžeto 2021 metų rodiklius, pagal kuriuos bus vykdomas Fondo biudžetas;
2. patvirtinti 2021 metų Fondo biudžetą;
3. nustatyti, kad priimtas įstatymas įsigalioja 2021 m. sausio 1 d.
Detalesnė informacija apie 2021–2023 metais planuojamas Fondo biudžeto įplaukas ir išlaidas pateikta šio aiškinamojo rašto priede – Pensijų anuitetų fondo 2021 metų biudžeto projekto aiškinamajame rašte.
Pensijų kaupimo įstatymo 3510 straipsnio 1 dalyje nustatyta, kad atitinkamų metų Fondo biudžeto rodiklių patvirtinimo įstatymo projektą tokiais pačiais terminais, kurie taikomi rengiant Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto atitinkamų metų rodiklių patvirtinimo įstatymo projektą, rengia pensijų anuitetų mokėtojas ir teikia jį svarstyti Pensijų anuitetų tarybai. Šiuo metu Pensijų anuitetų taryba nėra sudaryta, todėl Įstatymo projektas minėtai tarybai nebuvo teiktas ir jos išvada dėl Įstatymo projekto nėra gauta. 
 
 
 

5. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai (jeigu rengiant įstatymo projektą toks vertinimas turi būti atliktas ir jo rezultatai nepateikiami atskiru dokumentu), galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta

Priėmus įstatymą, neigiamų pasekmių nenumatoma.

 

6. Kokią įtaką priimtas įstatymas turės kriminogeninei situacijai, korupcijai

Priimtas įstatymas įtakos kriminogeninei situacijai ir korupcijai neturės.

 

7. Kaip įstatymo įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai

Priimtas įstatymas tiesioginės įtakos verslo sąlygoms ir jo plėtrai neturės.

 

8. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios

Priėmus įstatymą, kitų įstatymų priimti, keisti ar pripažinti netekusiais galios nereikės. 
 

9. Ar įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų, o įstatymo projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka

Įstatymo projektas atitinka Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimus. Įstatymo projekte naujų sąvokų nepateikiama.

 

10. Ar įstatymo projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas bei Europos Sąjungos dokumentus

Įstatymo projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos teisės aktus.

 

11. Jeigu įstatymui įgyvendinti reikia įstatymų įgyvendinamųjų teisės aktų, – kas ir kada juos turėtų priimti

Įstatymui įgyvendinti jo įgyvendinamųjų teisės aktų parengti nereikės.
 

12. Kiek valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks įstatymui įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti (pateikiami prognozuojami rodikliai einamaisiais ir artimiausiais 3 biudžetiniais metais)

Fondo veiklos valdymo ir administravimo sąnaudoms dengti 2021 metais bus suteikiama valstybės perskolinama paskola – iki 299 900 eurų.

 

13. Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados

Rengiant Įstatymo projektą, specialistų vertinimų ir išvadų negauta.

 

14. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno „Eurovoc“ terminus, temas bei sritis

Reikšminiai žodžiai, kurių reikia Įstatymo projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą: „biudžetas“, „pensijų anuitetas“.

 

15. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai

Nėra.