1.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas,
2022-05-04
|
1
(6),
2,
3
|
(1)
|
|
N,
I
|
Įvertinę įstatymo projekto atitiktį
Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos
taisyklių reikalavimams, teikiame šią pastabą.
Atsižvelgiant į tai, kad kartu su šiuo
įstatymo projektu teikiamo Diplomatinės tarnybos įstatymo Nr. VIII-1012
pakeitimo įstatymo projekto (reg. Nr. XIVP-1229(2) 41 straipsniu keičiamo
įstatymo 87 straipsnyje siūloma nustatyti naują teisinį reguliavimą dėl
diplomato partnerio (kai partnerystė įregistruota įstatymų nustatyta tvarka)
pensijų, motinystės ir nedarbo socialinio draudimo bei siekiant išvengti
galimos teisės normų kolizijos, siūlytina įstatymo projekto 1 straipsniu
keičiamo įstatymo 6 straipsnio 1 dalyje po žodžių „sutuoktinis“,
„sutuoktiniai“ įrašyti atitinkamai žodžius „arba partneris“, „arba
partneriai“ bei pirmą kartą minint sąvoką ,,partneris“ įrašyti žodžius „(kai
partnerystė įregistruota įstatymų nustatyta tvarka) (toliau – partneris)“. Be
to, kartu atitinkamai turėtų būti pakeičiami keičiamo įstatymo 11 straipsnio
1 dalies 1, 2 ir 14 punktai.
|
Pritarti
iš dalies.
|
Argumentai:
1. Pritarti
ir po žodžių „sutuoktinis“, „sutuoktiniai“
įrašyti atitinkamai žodžius „arba partneris“, „arba partneriai“ bei pirmą
kartą minint sąvoką ,,partneris“ įrašyti žodžius „(kai partnerystė įregistruota
įstatymų nustatyta tvarka) (toliau – partneris)“ -keičiamo įstatymo 6
straipsnio 1 dalyje, taip pat 11 straipsnio 1 dalies 14 punkte, bet nepritarti
įrašyti šiuos žodžius keičiamo įstatymo 11 straipsnio 1 dalies 1 ir 2
punktuose, nes juose nustatytas teisinis reguliavimas nėra susijęs su Diplomatinės
tarnybos įstatymo Nr. VIII-1012 pakeitimo įstatymo projektu Nr. XIVP-1229(2) (pastaruosius
punktus bus galima pakeisti vėliau);
2. Kartu
siekiant užtikrinti keičiamo įstatymo 6 straipsnio 1 dalies ir 11 straipsnio
1 dalies 14 ir 15 punktų formuluočių nuoseklumą ir aiškumą, taip pat
siūlome atlikti daugiau techninio pobūdžio papildymus (keičiamo įstatymo 11
straipsnio 14 ir 15 punktuose), atspindinčius jau dabar esančią situaciją,
pagal kurią socialinio draudimo įmokos neskaičiuojamos nuo su darbu užsienyje
susijusių kompensacijų, mokamų patiems asmenims, taip pat kartu su jais į
užsienį išvykusiems sutuoktiniams ir vaikams (įvaikiams) išlaikyti (žr.
Komiteto 2 pasiūlymą).
1. Pasiūlymas:
Pakeisti įstatymo
projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 6 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti
taip:
„1. Nesukakę Lietuvos Respublikos
socialinio draudimo pensijų įstatyme nustatyto socialinio draudimo senatvės
pensijos amžiaus (toliau – senatvės pensijos amžius) ir neturintys
draudžiamųjų pajamų, valstybės tarnautojų, Lietuvos Respublikos specialiųjų
atašė, žvalgybos pareigūnų ir profesinės karo tarnybos karių bei deleguotų
asmenų sutuoktiniai arba partneriai (kai
partnerystė įregistruota įstatymų nustatyta tvarka) (toliau
– partneris) – tuo laikotarpiu, kai jie gyvena
užsienyje kartu su valstybės tarnautoju, specialiuoju atašė ar deleguotu
asmeniu, jeigu pastarasis asmuo deleguotas ar valstybės tarnautojas
perkeltas, ar specialusis atašė perkeltas ar priimtas į pareigas Lietuvos
Respublikos diplomatinėje atstovybėje, konsulinėje įstaigoje, Lietuvos
Respublikos atstovybėje prie tarptautinės organizacijos, tarptautinėje ar Europos
Sąjungos institucijoje arba užsienio valstybės institucijoje, pasiųstas
dirbti į specialiąją misiją, ar kai jie gyvena kartu su žvalgybos pareigūnu,
profesinės karo tarnybos kariu, jeigu žvalgybos pareigūnas laikinai perkeltas
tarnauti ar profesinės karo tarnybos karys paskirtas atlikti karo tarnybą
Lietuvos Respublikos diplomatinėje atstovybėje, konsulinėje įstaigoje,
Lietuvos Respublikos atstovybėje prie tarptautinės organizacijos, užsienio
valstybės ar tarptautinėje karinėje arba gynybos institucijoje, taip pat
Respublikos Prezidento sutuoktinis arba partneris draudžiami valstybės
lėšomis pensijų, motinystės, nedarbo socialiniu draudimu. Šioje dalyje
nurodyti asmenys draudžiami valstybės lėšomis atitinkamai nuo profesinės
tarnybos kario pareiginės algos ar žvalgybos pareigūno tarnybinio atlyginimo
arba valstybės tarnautojo, specialiojo atašė ar pagal delegavimo sutartį
deleguoto asmens darbo užmokesčio, arba Respublikos Prezidento darbo
užmokesčio, o kai pareiginės algos, tarnybinio atlyginimo ar darbo užmokesčio
suma nesiekia Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintos minimaliosios
mėnesinės algos, – nuo Vyriausybės patvirtintos minimaliosios mėnesinės
algos. Deleguotų asmenų sutuoktiniai arba partneriai draudžiami tik
tuo atveju, jeigu deleguotam asmeniui darbo užmokestį ir nuo jo socialinio
draudimo įmokas moka asmenį delegavusi Lietuvos Respublikos deleguojančioji
institucija. Nesukakęs senatvės pensijos amžiaus ir neturintis draudžiamųjų
pajamų Respublikos Prezidento sutuoktinis arba partneris draudžiamas
Respublikos Prezidento kadencijos laikotarpiu.“
2.
Pasiūlymas:
1. Papildyti
įstatymo projektą nauju 2 straipsniu:
,,2
straipsnis. 11 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 11
straipsnio 1 dalies 14 ir 15 punktus ir juos išdėstyti taip:
,,14) kompensacijų,
mokamų valstybės tarnautojų, specialiųjų atašė, deleguotų asmenų ar
profesinės karo tarnybos karių, žvalgybos pareigūnų sutuoktiniams arba
partneriams ir vaikams (įvaikiams), išvykusiems į užsienį kartu su šiais
asmenimis, išlaikyti;“.
15) su darbu užsienyje susijusių išlaidų
kompensacijų, mokamų valstybės tarnautojams, specialiesiems atašė,
deleguotiems asmenims, ir profesinės karo tarnybos kariams ir
žvalgybos pareigūnams, taip pat Lietuvos Respublikos diplomatinės
atstovybės, konsulinės įstaigos ir specialiosios misijos darbuotojams,
kurie yra Lietuvos Respublikos diplomatinės atstovybės, konsulinės
įstaigos ir specialiosios misijos diplomatinio personalo ar
administracinio techninio personalo nariai;“.
2. Atitinkamai patikslinti paskesnio straipsnio numeraciją (buvusį
įstatymo projekto 2 straipsnį laikyti 3 straipsniu).
3. Pasiūlymas:
Pakeisti įstatymo projekto pavadinimą ir jį
išdėstyti taip:
,,LIETUVOS
RESPUBLIKOS VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO ĮSTATYMO
NR.
I-1336 6 IR 11 STRAIPSNIO STRAIPSNIŲ PAKEITIMO
ĮSTATYMAS“.
Pastebėjimas:
Atkreiptinas dėmesys į tai, kad pasiūlymais
teikiamas teisinis reguliavimas turi sistemiškai derėti
su Diplomatinės tarnybos įstatymo projekte Nr. XIVP-1229(2) nustatytu
reguliavimu, taip pat atitinkamai turėtų būti keičiami
ir Asmenų delegavimo į tarptautines ir Europos Sąjungos institucijas ar
užsienio valstybių institucijas įstatymo, Krašto apsaugos sistemos
organizavimo ir karo tarnybos įstatymo, Žvalgybos įstatymo, taip pat Prokuratūros
įstatymo pakeitimo įstatymų projektai (reg. Nr. XIVP-1232(2)-1234(2), žr.
Teisės departamento išvadas dėl jų).
|