LIETUVOS RESPUBLIKOS ADMINISTRACINIŲ NUSIŽENGIMŲ KODEKSO

589 STRAIPSNIO IR PRIEDO PAKEITIMO IR KODEKSO PAPILDYMO 141STRAIPSNIU ĮSTATYMO PROJEKTO

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

 

1. Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys, parengto projekto tikslai ir uždaviniai.

Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso (toliau – Kodeksas) 589 straipsnio ir priedo pakeitimo ir Kodekso papildymo 1411 straipsniu įstatymo projekto (toliau – Įstatymo projektas) parengimą paskatino 2017 m. gegužės 17 d. priimto Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2017/821, kuriuo nustatomos alavo, tantalo, volframo, jų rūdų ir aukso iš konfliktinių ir didelės rizikos zonų Sąjungos importuotojų prievolės dėl išsamaus tiekimo grandinės patikrinimo (toliau – Reglamentas), 16 straipsnio įpareigojimas valstybėms narėms nustatyti taisykles, taikytinas pažeidus Reglamento nuostatas.

 

2. Įstatymo projekto iniciatoriai (institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai) ir rengėjai.

Įstatymo projekto iniciatorė – Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija. Įstatymo projektą parengė Ekonomikos ir inovacijų ministerijos Ekonomikos plėtros departamento (direktorius Osvaldas Šmitas, tel. 8 706 64 922, el. p. [email protected]) Eksporto politikos skyriaus (vedėjas Mindaugas Simonaitis, tel. 8 706 64 940, el. p. [email protected]) vyriausioji specialistė Jūratė Vaigauskienė (tel. 8 706 64 658, el. p. [email protected]).

 

3. Kaip šiuo metu yra reguliuojami Įstatymo projekte aptarti teisiniai santykiai.

Šiuo metu nėra reguliuojami.

 

4. Kokios siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama.

Naujos teisinio reguliavimo nuostatos suteiks teisinį pagrindą taikyti administracinę nuobaudą Lietuvos importuotojams, pažeidžiantiems Reglamentu nustatytų prievolių dėl išsamaus tiekimo grandinės patikrinimo vykdymą. Šiuo Reglamentu nustatyta Sąjungos išsamaus tiekimo grandinės patikrinimo sistema siekiant apriboti ginkluotų grupuočių ir saugumo pajėgų galimybes prekiauti alavu, tantalu, volframu, jų rūdomis ir auksu ir suteikti skaidrumo ir tikrumo dėl Sąjungos importuotojų ir dėl lydyklų ir rafinavimo įmonių, perkančių iš konfliktinių ir didelės rizikos zonų, tiekimo praktikos. Taip pat Reglamentu nustatytos išsamaus tiekimo grandinės patikrinimo prievolės, taikomos Sąjungos importuotojams, kurie importuoja naudingąsias iškasenas ar metalus, kurių sudėtyje yra alavo, tantalo, volframo ar aukso, arba kurie iš jų sudaryti, kaip nurodyta  Reglamento I priede.

Šis Reglamentas bus taikomas nuo 2021 m. sausio 1 d. ir netaikomas naudingųjų iškasenų ar metalų Sąjungos importuotojams, kai jų kiekvienos atitinkamos naudingosios iškasenos arba metalo metinė importo apimtis yra mažesnė, nei  Reglamento I priede nurodyta apimties riba.

 

5. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai, galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta.

Priėmus Įstatymo projektą neigiamų pasekmių nenumatoma.

 

6. Kokią įtaką priimtas įstatymas turės kriminogeninei situacijai, korupcijai.

Įstatymo projektas įtakos kriminogeninei situacijai ir korupcijai neturės.

 

7. Kaip įstatymo įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai.

Įstatymo projektas neturės įtakos verslo sąlygoms ir jo plėtrai.

 

8. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios.

Priėmus Įstatymo projektu siūlomus pakeitimus, kitų įstatymų pakeisti ar pripažinti netekusiais galios nereikės.

 

9. Ar įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų, o įstatymo projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka.

Įstatymo projektas parengtas laikantis Valstybinės kalbos ir Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas.

 

10. Ar įstatymo projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus.

Įstatymo projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos teisės aktus.

 

11. Jeigu įstatymui įgyvendinti reikia įgyvendinamųjų teisės aktų, – kas ir kada juos turėtų priimti.

Įstatymui įgyvendinti nereikia įgyvendinamųjų teisės aktų.

 

12. Kiek valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks įstatymui įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti (pateikiami prognozuojami rodikliai einamaisiais ir artimiausiais 3 biudžetiniais metais).

Papildomų valstybės lėšų Įstatymo projektui įgyvendinti nereikės.

 

13. Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados.

Įstatymo projekto rengimo metu specialistų vertinimų ir išvadų negauta.

 

14. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia įstatymo projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno „Eurovoc“ terminus, temas bei sritis.

            Reikšminiai žodžiai: „išsamaus tiekimo grandinės patikrinimo sistema“,konfliktinės ir didelės rizikos zonos“.

 

15. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai.

Nėra.

__________________