1
|
1
|
|
|
Argumentai:
Įstatymo projektu siūloma drausti
alkoholinių gėrimų, išpilstytų į tiesiogiai vartojimui skirtą tarą, prekybą.
Iš pirminio projekto buvo išbrauktas siūlomas apribojimas pardavinėti
alkoholinius gėrimus didelėse plastikinėse pakuotėse (vadinamuose
„bambaliuose“), argumentuojant prieštaravimu ES teisei. Pažymėtina, kad
prieštaravimo nėra, analogiškas įstatymas buvo priimtas ir suderintas su ES
Latvijoje – jis jau galioja ir kaimyninėje valstybėje „bambalių“ problemos
nebeliko. Šis įstatymas – ar dėl stiklinių, taurių, ar dėl plastikinių
pakuočių – turės būti suderintas su ES, t. y. nustatyta tvarka notifikuotas.
Todėl tuo pačiu metu siūloma spręsti ir plastikinės taros problemą.
Atkreiptinas dėmesys, jog
plastikinėse pakuotėse parduodami gėrimai yra patys pigiausi, remiantis
viešais visuomenės informavimo priemonėse paskelbtais tyrimais ir rinkos
duomenimis, šių gėrimų parduodama dešimtimis milijonų litrų, juos dažniausiai
vartoja girtaujantys asmenys, todėl apribodami prekybą tokiais gėrimais
tikrai sumažinsime ir prieinamumą ir iš to kylančias problemas.
Pasiūlymas:
Įstatymo projekto 1 straipsnį
išdėstyti taip:
„1 straipsnis. 18 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 18 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:
„4. Lietuvos Respublikoje draudžiama parduoti:
1) pilstomus alkoholinius gėrimus. Šis draudimas netaikomas
alkoholiniams gėrimams, parduodamiems stacionariosiose viešojo maitinimo
vietose, stacionariuose pastatuose vykstančiose parodose ir mugėse,
tarptautinio susisiekimo traukiniuose, siaurojo geležinkelio traukiniuose ir
laivuose, kuriuose yra atskirai įrengtos viešojo maitinimo vietos,
orlaiviuose, vežančiuose keleivius tarptautiniais maršrutais, alkoholiniams
gėrimams (kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 22 procentų),
parduodamiems nestacionariosiose viešojo maitinimo vietose savivaldybės
tarybos nustatyto kurortinio, poilsio ir turizmo sezono laikotarpiu, taip pat
pilstomiems alui, alaus mišiniams su nealkoholiniais gėrimais ir natūralios
fermentacijos sidrui, parduodamiems firminėse alkoholinių gėrimų gamybos
įmonių parduotuvėse, pilstomiems alui, alaus mišiniams su nealkoholiniais
gėrimais, natūralios fermentacijos midui ir natūralios fermentacijos sidrui
(kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 7,5 procento),
parduodamiems parodose, mugėse ir kituose masiniuose renginiuose;
2) alkoholinius gėrimus neblaiviems asmenims;
3) alkoholinius gėrimus asmenims, jaunesniems kaip 20
metų;
4) alaus, fermentuotų gėrimų, alkoholinių kokteilių
grupėms priklausančius alkoholinius gėrimus, kurių tūrinė etilo alkoholio
koncentracija yra didesnė kaip 7,5 procento 6 procentai,
išpilstytus į didesnę negu 0,5 0,2 litro tarą, išskyrus
atvejus, kai šie gėrimai išpilstyti į stiklinę, keraminę, medinę ar metalinę
tarą;
5) alaus, fermentuotų gėrimų, alkoholinių kokteilių
grupėms priklausančius alkoholinius gėrimus, kurių tūrinė etilo alkoholio
koncentracija yra ne didesnė kaip 7,5 procento 6 procentai,
išpilstytus į didesnę negu vieno litro tarą, išskyrus atvejus, kai šie
gėrimai išpilstyti į stiklinę, keraminę, medinę ar metalinę tarą;
6) alkoholinius gėrimus, kurių
tūrinė etilo alkoholio koncentracija yra didesnė kaip 22 procentai, gamyklų
supilstytus į stiklines, taures ir kitą gėrimams tiesiogiai vartoti skirtą
tarą.““
|