LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
KAIMO REIKALŲ KOMITETAS
PAPILDOMO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS TERITORIJŲ PLANAVIMO ĮSTATYMO NR. I-1120
45 IR 47 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-1630
2022-06-08 Nr. 110-P-19
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas - Viktoras Pranckietis, Komiteto nariai: Juozas Baublys, Jonas Gudauskas, Andrius Vyšniauskas.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (2022-05-16) |
1(45) |
(3) |
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas: Projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 45 straipsnio 3 dalyje siūloma nustatyti, kad „šio įstatymo 42, 43 ir 44 straipsniuose nurodytus pažeidimus, susijusius su specialiojo teritorijų planavimo žemėtvarkos dokumentais, nagrinėja Nacionalinė žemės tarnyba prie Aplinkos ministerijos“. Atkreiptinas dėmesys, kad kartu su teikiamu projektu susijusio Lietuvos Respublikos žemės įstatymo Nr. I-446 pakeitimo įstatymo projekto (reg. Nr. XIVP-1625) (toliau – projektas Nr. XIVP-1625) 1 straipsniu keičiamo Žemės įstatymo 32 straipsnio 3 dalies 9 punktas nustato, kad Nacionalinė žemės tarnyba prie Aplinkos ministerijos atlieka valstybinę žemėtvarkos planavimo dokumentų priežiūrą, o pagal projekto Nr. XIVP-1625 2 straipsnio 9 dalimi keičiamo Žemės įstatymo 32 straipsnio 4 dalies 2 punkto nuostatas, įsigaliosiančias 2023 m. gegužės 1 d., Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Aplinkos ministerijos atlieka valstybinę žemėtvarkos planavimo dokumentų ir jų rengimo procesų priežiūrą (iš esmės tą patį nustato, ir projekto Nr. XIVP-1625 2 straipsnio 12 dalimi keičiamo Žemės įstatymo 43 straipsnio 3 dalies nuostatos, įsigaliosiančios 2023 m. gegužės 1 d.). Atkreiptinas dėmesys, kad pagal projekto Nr. XIVP-1625 1 straipsniu keičiamo Žemės įstatymo 37 straipsnio 1 dalį žemėtvarkos planavimo dokumentų sistemą sudaro specialiojo teritorijų planavimo žemėtvarkos dokumentai (žemėtvarkos schemos ir kaimo plėtros žemėtvarkos projektai) ir žemės valdos projektai. Be to, atkreiptinas dėmesys, kad su teikiamu projektu susijusio Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 589 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto (reg. Nr. XIVP-1633) (toliau – projektas Nr. XIVP-1633) 2 straipsniu, keičiant kodekso 589 straipsnio 45 punktą, nustatoma, kad visą administracinių nusižengimų teiseną, kurią pagal kompetenciją vykdė Nacionalinės žemės tarnybos prie Aplinkos ministerijos pareigūnai nuo 2023 m. gegužės 1 d. vykdys Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos pareigūnai, įskaitant ir kodekso 364 straipsnį, kuris iš esmės nustato tapačias administracinių nusižengimų sudėtis, kaip ir Teritorijų planavimo įstatymo 42, 43 ir 44 straipsniuose nustatytų pažeidimų. Atsižvelgiant į tai ir siekiant įstatymų nuostatų suderinamumo, teikiamo projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 45 straipsnio nuostatos turėtų būti derinamos su projekto Nr. XIVP-1625 2 straipsnio 9 ir 12 dalimis keičiamo Žemės įstatymo 32 straipsnio 4 dalies 2 punkto bei 43 straipsnio 3 dalies nuostatomis, kurios nustato, kad nuo 2023 m. gegužės 1 d. valstybinę žemėtvarkos planavimo dokumentų priežiūrą atlieka tik viena institucija – Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Aplinkos ministerijos, t. y., projektas pildytinas nuostatomis, nustatančiomis keičiamo įstatymo 45 straipsnio redakciją, kuri įsigaliotų 2023 m. gegužės 1 d., ir būtų suderinta su projekto Nr. XIVP-1625 nuostatomis.
|
Pritarti. |
|
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (2022-05-16) |
* |
|
|
2. Po įstatymo projekto tekstu atskiroje eilutėje įrašytinas sakinys „Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą“.
|
Pritarti. |
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Lietuvos profesinių sąjungų konfederacija (2022-05-10 Nr. 053)
|
1 |
|
|
Prašome grąžinti Įstatymų projektus rengėjams, įpareigoti Įstatymų projektų rengėjus perduoti Įstatymų projektų rengimą kompetentingai institucijai Žemės ūkio ministerijai, ir atitinkamai įpareigoti Įstatymų projektų rengėjus įvertinti NŽT reformą, vadovaujantis Strateginio valdymo įstatyme įtvirtintais principais, parengti NŽT reformos kaštų ir naudos analizę ir pagrįsti šios reformos efektyvumą konkrečiais duomenimis ir skaičiavimais, taip pat, vadovaujantis Reglamento 18 ir 25 punktais, Įstatymų projektus pateikti derinti suinteresuotoms institucijoms (raštas pridėtas prie įstatymo projekto Nr. XIVP-1625 medžiagos).
|
Pritarti iš dalies.
|
Kaimo reikalų komitetas siūlo įstatymo projektą tobulinti pagrindiniam komitetui. |
2. |
Nacionalinės žemės tarnybos prie ŽŪM darbuotojų profesinė sąjunga (2022-05-25 NŽT PR – 20220525, 2022-05-25 NZT PR - 20220525A) |
1 |
|
|
Prašome Lietuvos Respublikos Seimo įvertinti Įstatymų projektus ir grąžinti juos rengėjams tikslinti, įpareigojant Įstatymų projektus dar kartą derinti su suinteresuotomis institucijomis. Tarnyba suvokia siūlomos žemės administravimo reformos reikšmę ir yra pasirengusi bendradarbiaudama su kitomis suinteresuotomis institucijomis dalyvauti rengiant šiai reformai įgyvendinti reikalingų teisės aktų projektus, kad būtų pasiektas visuomenės interesus atitinkantis šios pertvarkos tikslas. Prašome gražinti rengėjams Įstatymų pataisų paketą tobulinti apjungiant žemėtvarkos I ir II etapus į vieną išbaigtą, racionalų ir labai aiškų paketą, apimantį tiek struktūrines, institucines permainas, tiek ir efektyvesnių, tobulesnių žemėtvarkinių procesų, racionalesnių žemėtvarkos algoritmų sprendinius. |
Pritarti iš dalies.
|
Kaimo reikalų komitetas siūlo įstatymo projektą tobulinti pagrindiniam komitetui. |
3. |
Nacionalinė žemės tarnyba prie Žemės ūkio ministerijos
|
1 |
|
|
Prašome Lietuvos Respublikos Seimo įvertinti Įstatymų projektus ir grąžinti juos rengėjams tikslinti, įpareigojant Įstatymų projektus dar kartą derinti su suinteresuotomis institucijomis. Tarnyba suvokia siūlomos žemės administravimo reformos reikšmę ir yra pasirengusi bendradarbiaudama su kitomis suinteresuotomis institucijomis dalyvauti rengiant šiai reformai įgyvendinti reikalingų teisės aktų projektus, kad būtų pasiektas visuomenės interesus atitinkantis šios pertvarkos tikslas.
|
Pritarti iš dalies.
|
Kaimo reikalų komitetas siūlo įstatymo projektą tobulinti pagrindiniam komitetui. |
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
6. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
6.1. Sprendimas: pritarti Teritorijų planavimo įstatymo Nr. I-1120 45 ir 47 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIVP-1630;
6.2. Pasiūlymai: siūlyti pagrindiniam Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetui tobulinti įstatymo projektą pagal Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas, kurioms komitetas pritarė.
7. Balsavimo rezultatai: už – 4, prieš – 0, susilaikė – 0.
8. Komiteto paskirti pranešėjai: J. Gudauskas.
Komiteto pirmininkas Viktoras Pranckietis
Komiteto biuro patarėja Gintarė Remeikienė