LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS MOKESČIO UŽ APLINKOS TERŠIMĄ ĮSTATYMO NR. VIII-1183 9 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2021-12-03 Nr. XIVP-1168

          Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1.    Projekto 1 straipsnio 1 dalimi keičiamo Mokesčio už aplinkos teršimą įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 9 straipsnio 5 dalies 6 punkte siūloma nustatyti, kad „mokesčio už aplinkos teršimą iš žemės ūkio veiklai naudojamų ne keliais judančių mechanizmų apskaičiavimo ir sumokėjimo fakto patikrinimą vykdo valstybės įmonė Žemės informacijos centas“. Šios projekto nuostatos nėra aiškios (projekto aiškinamajame rašte nėra pateikti motyvai, paaiškinantys tokį siūlomą nustatyti teisinį reguliavimą) tuo aspektu, kad neaišku, kokius veiksmus apimtų nurodyto mokesčio apskaičiavimo ir sumokėjimo fakto patikrinimas ir kokios institucijos tolimesni veiksmai po „fakto nustatymo“ sektų atliekant nurodyto mokesčio apskaičiavimo ir sumokėjimo kontrolę. Be to, šios projekto nuostatos nėra aiškios santykyje su projekto 1 straipsnio 3 dalimi keičiamo įstatymo 9 straipsnio 5 dalies 8 punkto nuostatomis tuo aspektu, kad neaišku, kaip būtų suprantamas minėtose projekto nuostatose vartojamos formuluotės „valstybės įmonės Žemės informacijos centro sprendimai dėl mokesčio apskaičiavimo ir sumokėjimo privaloma ikiteismine tvarka nagrinėjami Mokestinių ginčų komisijoje prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės“ turinys, t. y. neaišku, kokio turinio tie sprendimai būtų (pavyzdžiui, konstatuojamas tik faktas, kad mokestis apskaičiuotas ir sumokėtas arba nesumokėtas, ar turima kas kita omenyje) ir dėl kokio jo turinio galėtų kilti ginčai, kurie turėtų būti nagrinėjami ikiteismine tvarka. Be to, atkreiptinas dėmesys, kad pagal Mokesčių administravimo įstatymo 16 straipsnio 2 dalį Žemės ūkio ministerija taip pat tikrina, ar mokestis už aplinkos teršimą iš žemės ūkio veiklai naudojamų ne keliais judančių mechanizmų apskaičiuotas ir sumokėtas teisingai.

2.    Vadovaujantis Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų, patvirtintų Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 „Dėl Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų patvirtinimo“, 112 punktu, teisės akte nurodant pareigų pavadinimą, jis paprastai rašomas be žodžių „Lietuvos Respublikos“ ar „Lietuvos“, todėl, svarstytina, ar projekto 1 straipsnio 2 dalimi keičiamo įstatymo 9 straipsnio 5 dalies 7 punkte ir 2 straipsnio 2 dalyje prieš žodžius „žemės ūkio ministras“ nereikėtų atsisakyti perteklinių žodžių „Lietuvos Respublikos“.

3.    Pažymėtina, kad Seime yra svarstomas Lietuvos Respublikos mokesčio už aplinkos teršimą įstatymo Nr. VIII-1183 9 ir 11 straipsnių pakeitimo projektas (reg. Nr. XIIIP-5224), kurio 1 straipsniu Mokesčio už aplinkos teršimą įstatymo 9 straipsnio 5 dalies 8 punktas dėstomas kiek kitaip nei teikiamame projekte. Atsižvelgus į tai, abiejų projektų nuostatas reikėtų suderinti tarpusavyje.

 

 

 

Departamento direktorius                                                                                         Andrius Kabišaitis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

N. Azguridienė, tel. (8 5) 239 6546, el. p. [email protected]

R. Bielskė, tel. (8 5) 239 6545, el. p.[email protected]