LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SAUGOMŲ TERITORIJŲ ĮSTATYMO NR. I-301 30 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2017-03-08 Nr. XIIIP-389

Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, pastebime, jog teikiamu projektu yra siekiama suvienodinti psichinės ir fizinės prievartos, bei šaunamojo ginklo panaudojimo pagrindus su Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatyme numatytais pagrindais. Neprieštaraujant projekto rengėjų iškeltam tikslui, atkreipiame dėmesį, kad keičiamo įstatymo 30 straipsnio 3 dalies 7 punkte teikiama blanketinė nuoroda į Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymą turėtų būti konkretizuota, išskiriant prievartos panaudojimo pagrindų ir sąlygų išimtis, nepriskirtinas valstybinių saugomų teritorijų pareigūnų įgaliojimams ir funkcijoms. Pavyzdžiui, abejotina, ar valstybinių saugomų teritorijų pareigūnų kompetencijai turėtų būti priskiriamas užimtų statinių, patalpų, automobilių ar teritorijų išlaisvinimas (Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymo 41 straipsnio 5 dalies 4 punktas); patekimas į teritorijas, patalpas ar transporto priemones per kratą[1] ar poėmį arba kai, turimais duomenimis, jose gali slėptis asmenys, galimai padarę administracinius nusižengimus ar nusikalstamas veikas (41 straipsnio 5 dalies 5 punktas), asmenų konvojavimas (41 straipsnio 6 dalies 2 punktas) ir kt.

 

Departamento direktorius                                                                                  Andrius Kabišaitis

 

 

N. Azguridienė, tel. (8 5) 239 6546, el. p. [email protected]

P. Veršekys, tel. (8 5) 239 6353, el. p. [email protected]



[1] Pastebėtina, kad valstybinis saugomų teritorijų pareigūnas nėra ikiteisminio tyrimo subjektas (žr. Baudžiamojo proceso kodekso 165 straipsnį), dėl to jis negali atlikti baudžiamojo proceso prievartos priemonės – kratos.