Projektas Nr. XIIIP-5268(2)
LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS
NUTARIMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS 2019 METŲ VALSTYBĖS KONSOLIDUOTŲJŲ ATASKAITŲ RINKINIO PATVIRTINIMO
2020 m. d. Nr.
Vilnius
Lietuvos Respublikos Seimas,
atsižvelgdamas į tai, kad valstybinio audito išvadose aštuntus metus iš eilės teikiamos sąlyginės nuomonės dėl tam tikrų metų valstybės konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinyje esančių apskaitos ir duomenų konsolidavimo trūkumų, dėl kurių vis dar neparodoma teisinga valstybei priklausančio turto, įsipareigojimų ir pajamų vertė;
pažymėdamas vėluojamos įgyvendinti strateginio planavimo ir biudžeto formavimo sistemos pertvarkos, sudarančios prielaidas ilgalaikei ir darniai valstybės pažangai bei efektyviam valstybės finansų planavimui ir panaudojimui, svarbą;
siekdamas užtikrinti skaidrų ir tikslingą valstybės biudžeto lėšų naudojimą ir atskleisti tikrąją viešųjų finansų ir turto būklę, n u t a r i a priimti šį Lietuvos Respublikos Seimo nutarimą:
1 straipsnis.
Patvirtinti Lietuvos Respublikos 2019 metų valstybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinį:
1) Lietuvos Respublikos 2019 metų valstybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinį ir šiuos Lietuvos Respublikos 2019 metų valstybės biudžeto (toliau – valstybės biudžetas) finansinius rodiklius:
a) valstybės biudžeto pajamos – 10 228 746,1 tūkst. eurų;
b) valstybės biudžeto išlaidos – 11 320 354,3 tūkst. eurų, iš jų 1 822 628,6 tūkst. eurų sudaro išlaidos darbo užmokesčiui, įskaitant valstybinių aukštųjų mokyklų darbo užmokestį, ir 882 951,5 tūkst. eurų – išlaidos turtui įsigyti;
c) biudžetinių įstaigų pajamų įmokos į valstybės biudžetą, valstybės biudžeto pajamos iš mokesčių dalies ir kitos lėšos, kurios pagal įstatymus ir kitus teisės aktus skiriamos programoms finansuoti, – 795 081,1 tūkst. eurų;
d) valstybės biudžeto specialios tikslinės dotacijos savivaldybių biudžetams – 1 084 102,3 tūkst. eurų;
e) Lietuvos Respublikos Vyriausybės grynasis skolinių įsipareigojimų pokytis yra teigiamas, t. y. 2 195 240 tūkst. eurų;
f) valstybės garantijų dėl valstybės garantuojamų garantijų institucijų prisiimtų įsipareigojimų pagal garantijas 2019 ir ankstesniais metais suteikta už 188 690 tūkst. eurų, valstybės garantijų dėl tarptautinių finansų institucijų teikiamų paskolų valstybės investicijų projektams finansuoti 2019 ir ankstesniais metais suteikta už 73 803 tūkst. eurų, valstybės garantijų dėl Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme nurodytų valstybės remiamų paskolų, prisiimtų 2019 ir ankstesniais metais, suteikta už 70 461 tūkst. eurų (iš jų 2019 metais – 10 698 tūkst. eurų);
2) Lietuvos Respublikos 2019 metų valstybės konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinį.
2 straipsnis.
Pasiūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei:
1) imtis priemonių siekiant pašalinti 2019 metų valstybės konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinyje esamus apskaitos ir duomenų konsolidavimo trūkumus;
2) užtikrinti, kad, įgyvendinant strateginio planavimo ir biudžeto formavimo sistemos pertvarką, kuo skubiau būtų parengti ir pateikti Seimui Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo ir kitų susijusių teisės aktų pakeitimo projektai dėl naujos kokybės vidutinės trukmės biudžeto rengimo ir jo valdysenos.
Seimo Pirmininkas
· Europos reikalų komitetas, 2020-10-28:
6.2.1. Atkreipti pagrindinio komiteto dėmesį į 2018 m. spalio 26 d. Europos reikalų komiteto išvadą dėl 2019 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projekto Nr. XIIIP-2715, kurioje Komitetas pasisakė dėl būtinybės teisiškai įtvirtinti aiškią sąsają tarp Europos semestro dokumentų, Vyriausybės prioritetų ir valstybės biudžeto rengimo. Komiteto nuomone turi būti užtikrinta, kad Lietuvai kasmet teikiamos ES Tarybos rekomendacijos būtų susietos su kasmetiniais Vyriausybės veiklos prioritetais, kurių įgyvendinimo finansavimas būtų numatytas būsimųjų metų biudžete, o už jų įgyvendinimą būtų atsiskaitoma pateikiant Vyriausybės metinę veiklos ataskaitą.
Komiteto nuomonė - Atsižvelgti.
· Europos reikalų komitetas, 2020-10-28:
6.2.2. Atsižvelgiant į Seimo Europos reikalų komiteto, kuris vykdo Europos Semestro dokumentų parlamentinę kontrolę, priimtus sprendimus dėl nuoseklaus ir sistemiško šalyje vykdomų struktūrinių reformų planavimo, finansavimo ir jų įgyvendinimo pažangos vertinimo, atkreipti pagrindinio komiteto dėmesį į ankstesnių Valstybės kontrolės auditų rekomendacijas tobulinti planavimo ir atsiskaitymo už Vyriausybės tikslų ir prioritetų pasiekimą, panaudojant valstybės biudžeto lėšas, sistemą ir šių rekomendacijų įgyvendinimo vėlavimą bei Vyriausybės planus parengti naujos kokybės ir vidutinės trukmės valstybės biudžetą 2021–2023 m. laikotarpiui. Valstybės kontrolės teigimu šiam biudžetui sudaryti nauja biudžeto formavimo sistema nebus taikoma dėl pertvarkos etapų darbų vėlavimo.
Komiteto nuomonė - Atsižvelgti.