LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS
TEISĖS DEPARTAMENTAS
IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SAUGOMŲ TERITORIJŲ ĮSTATYMO NR. I-301 2, 20, 27, 30, 33 IR 34 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO
2020-06-25 Nr. XIIIP-3631(2)
Vilnius
Įvertinę projektą dėl jo atitikties Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:
1. Projekto 2 straipsniu siūloma tikslinti Saugomų teritorijų įstatymo (toliau - keičiamo įstatymo) 20 straipsnio 9 dalies nuostatas. Atkreiptinas dėmesys, kad galiojančios redakcijos Saugomų teritorijų įstatymo 20 straipsnis turi tik penkias struktūrines dalis. Atsižvelgiant į tai, siūlomos keisti nuostatos tikslintinos.
Be to, jei turima omeny, kad šiomis projekto nuostatomis yra keičiamos keičiamo įstatymo 20 straipsnio 3 dalies nuostatos, tai reikėtų šias nuostatas suderinti su galiojančia šių nuostatų redakcija.
2. Projekto 6 straipsnio lyginamajame variante daromi pakeitimai tikslintini atsižvelgiant į galiojančią įstatymo redakciją.
3. Pažymėtina, kad projekto 6 straipsniu keičiamo įstatymo 34 straipsnio 2 dalyje siūloma nustatyti, kad pareikšti teismui ieškinį dėl saugomoms teritorijoms ar paveldo objektams padarytos žalos atlyginimo turi teisę Aplinkos apsaugos departamentas prie Aplinkos ministerijos ir Vyriausybės įgaliotos institucijos. Pagal galiojančio keičiamo įstatymo 34 straipsnio 2 dalies nuostatas ieškinio pareiškimus turi teisę paduoti ir valstybiniai saugomų teritorijų pareigūnai. Iš projekto nuostatų nėra aišku, ar į iki įstatymo įsigaliojimo iškeltų, bet nebaigtų nagrinėti bylų dėl žalos atlyginimo pagal valstybinių saugomų teritorijų pareigūnų pateiktus ieškinius procesą turėtų įstoti Aplinkos apsaugos departamentas prie Aplinkos ministerijos ar atitinkamos Vyriausybės įgaliotos institucijos. Atsižvelgus į tai, svarstytina, ar projekto 7 straipsnį nereikėtų papildyti atskira dalimi, kuriame būtų reglamentuojamas įstatymo nuostatų taikymas, pašalinant aukščiau nurodytą neaiškumą.
4. Projekto 7 straipsnio 1 dalyje siūloma nustatyti, kad įstatymas įsigalioja 2020 m. liepos 1 d. Svarstytina, ar atsižvelgiant į įstatymo projekto priėmimo, pasirašymo, paskelbimo procedūrų trukmę nereikėtų nustatyti vėlesnės įstatymo įsigaliojimo datos. Be to, atsižvelgiant į tai, kad teikiamas įstatymo projektas yra Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymo Nr. IX-1005 1, 2, 3, 4, 6, 8, 9, 11, 12, 14, 22, 23, 27, 29, 35, 36, 37, 38, 398, 46, 48, 49, 50, 53 ir 54 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto (reg. Nr. XIIIP-3627(2)) lydintysis įstatymo projektas, abiejuose projektuose reikėtų nustatyti vienodas įstatymų įsigaliojimo datas.
5. Jeigu būtų pritarta aukščiau nurodytai pastabai ir projekto 7 straipsnio 1 dalyje būtų nustatyta vėlesnė įstatymo įsigaliojimo data, projekto 7 straipsnio 2 dalyje atitinkamai reikėtų nustatyti vėlesnę įstatymo įgyvendinamųjų teisės aktų priėmimo datą.
Be to, projekto 7 straipsnio 2 dalyje brauktinas jungtukas „ir“, o vietoje žodžio „jo“ įrašytinas žodis „jos“.
Departamento direktorius Andrius Kabišaitis
N. Azguridienė, tel. (8 5) 239 6546, el. p. [email protected]
S. Švedas, tel. (8 5) 239 6165, el. p. [email protected]
S. Zamara, tel. (8 5) 239 6895, el. p. [email protected]