PASIŪLYMAI
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS
VIEŠOJO ADMINISTRAVIMO ĮSTATYMO NR. VIII-1234 PAKEITIMO ĮSTATYMO NR. XIII-2987 2 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-2095(2)
2022-11- 08
Vilnius
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||
str. |
str. d. |
p. |
||
1 |
1 |
|
|
Argumentai: Įstatymo projekto 1 straipsniu, kuriuo keičiama 2 straipsnio 11 dalis, nustatoma: „Viešojo administravimo subjekte, kurio teisinė forma – biudžetinė įstaiga, sudaroma valstybės tarnautojų pareigybių vertinimo komisija, į kurią įtraukiami ir toje biudžetinėje įstaigoje veikiančios profesinės sąjungos ar darbo tarybos atstovas (atstovai). Ši komisija, atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos parengtas rekomendacijas, peržiūri biudžetinės įstaigos pareigybių sąraše esančias valstybės tarnautojų pareigybes, įvertina šioms pareigybėms pavestas funkcijas ir nustačiusios, kad konkrečiai valstybės tarnautojo pareigybei pavestos funkcijos yra priskirtinos vidaus administravimui, sudaro tokių pareigybių sąrašą ir pateikia jį biudžetinės įstaigos vadovui. Šiame sąraše esančios valstybės tarnautojų pareigybės iki 2025 m. sausio 1 d. turi būti panaikintos arba vietoje jų įsteigtos darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybės.“ Pagal nustatomą teisinį reguliavimą valstybės tarnautojų pareigybių vertinimo komisija, į kurią įtraukiami ir toje biudžetinėje įstaigoje veikiančios profesinės sąjungos ar darbo tarybos atstovas (atstovai), atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos parengtas rekomendacijas, peržiūri biudžetinės įstaigos pareigybių sąraše esančias valstybės tarnautojų pareigybes, įvertina šioms pareigybėms pavestas funkcijas ir nustačiusios, kad konkrečiai valstybės tarnautojo pareigybei pavestos funkcijos yra priskirtinos vidaus administravimui, sudaro tokių pareigybių sąrašą ir pateikia jį biudžetinės įstaigos vadovui. Atsižvelgiant į tai, kad kriterijai, pagal kuriuos valstybės tarnautojui paliekamas valstybės tarnautojo statusas arba jis jo netenka, bus nustatyti tik vidaus reikalų ministerijos parengtose rekomendacijose, todėl sprendimas priskirti ar nepriskirti valstybės tarnautojo pareigybei pavestas funkcijas vidaus administravimui, nebus vienodas valstybės tarnyboje ir tais atvejais, kai funkcijų turinys bus tapatus. Toks priskyrimas nebuvo tinkamai įvykdytas ankstesniu laikotarpiu, po įvykdyto priskyrimo nemaža dalis technines funkcijas vykdančių darbuotojų tapo valstybės tarnautojais. Atkreiptinas dėmesys, kad sprendimo galia tenka laikinai suburtai Komisijai, kuri sudaryta iš valstybės tarnautojų ir priima galutinį sprendimą (komisijos sprendimo niekas netikrina). Tai neatitinka konstitucinio atsakingo valdymo ir skaidrumo principų. Atsižvelgiant į tai, siūlau nustatyti aiškius kriterijus, pagal kuriuos konkrečios funkcijos, apibūdinant jų turinį, yra arba nėra priskirtinos vidaus administravimui. Kartu sudaryti galimybę dėl atskirų valstybės tarnybos institucijų specifikos, kilus ginčui, perduoti jį spręsti Vyriausybės įgaliotos institucijos vadovui, atsižvelgiant į vidaus reikalų ministro įsakymu nustatytus kriterijus, pagal kuriuos valstybės tarnautojo pareigybei pavestos funkcijas priskirtinos vidaus administravimui. Be to, pagal Konstitucijos 98 straipsnio 1 dalį ministras vadovauja ministerijai, sprendžia ministerijos kompetencijai priklausančius klausimus, taip pat vykdo kitas įstatymų numatytas funkcijas. Atsižvelgiant į tai, kad ministras vadovauja ministerijai, todėl būtent ministras gali išleisti (priimti) teisės aktus, o ne ministerija, kuri gali tik rengti teisės aktų projektus (ne priimti, išleisti teisės aktus), todėl šis straipsnis koreguotinas, nustatant, kad ministras, o ne ministerija nustato kriterijus.
Pasiūlymas: Pakeisti Įstatymo projekto 1 straipsniu pildomo įstatymo 2 straipsnio 11 dalį ir ją išdėstyti taip: „1 straipsnis. 2 straipsnio pakeitimas <...> 11. Viešojo administravimo subjekte,
kurio teisinė forma – biudžetinė įstaiga, sudaroma valstybės tarnautojų
pareigybių vertinimo komisija, į kurią įtraukiami ir toje biudžetinėje
įstaigoje veikiančios profesinės sąjungos ar darbo tarybos atstovas (atstovai).
Ši komisija, Šiame sąraše esančios valstybės
tarnautojų pareigybės iki 2025 m. sausio 1 d. turi būti panaikintos
arba _____________________________________________________ 2. Argumentai:
Pakeitus ir papildžius projekto 1 straipsnį kartu keistina ir 2 straipsnio (Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas) 2 dalis pagal kurią Vidaus reikalų ministerija iki 2023 m. liepos 1 d. parengia, o valstybės tarnybos politiką įgyvendinanti institucija savo interneto svetainėje paskelbia šio įstatymo 1 straipsnyje nurodytas rekomendacijas. Atsižvelgiant į tai, kad tiek rekomendacijos, tiek ministro įsakymu nustatyti kriterijai yra norminis teisės aktas, o pagal Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo 20 straipsnio 1 dalį norminis teisės aktas įsigalioja kitą dieną po oficialaus paskelbimo Teisės aktų registre, jeigu pačiame teisės akte nenumatyta vėlesnė įsigaliojimo data, išskyrus šio straipsnio 12 dalyje numatytus atvejus (teritorijų planavimo dokumentus), todėl ministro aktas turi būti skelbiamas teisės aktų registre. Ministro akto paskelbimas valstybės tarnybos politiką įgyvendinančios institucijos interneto svetainėje nėra oficialus paskelbimas ir toks aktas bus laikomas neįsigaliojusiu ir atitinkamai neprivalomas vykdyti. Todėl siūlau 2 straipsnio 2 dalyje nustatyti, kad Vidaus reikalų ministras iki 2023 m. liepos 1 d. savo įsakymu nustato ir paskelbia kriterijus, pagal kuriuos valstybės tarnautojo pareigybei pavestos funkcijas priskirtinos vidaus administravimui. Šiuos kriterijus valstybės tarnybos politiką įgyvendinanti institucija patalpina ir savo interneto svetainėje.
Pasiūlymas:
Pakeisti Projekto 2 straipsnio 2 dalį ir visą šį straipsnį išdėstyti taip:
„2 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas 1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2023 m. liepos 1 d. 2. Vidaus reikalų
|
Teikia Seimo narys Jurgis Razma