LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL ELEKTRONINĖS ATPAŽINTIES IR ELEKTRONINIŲ OPERACIJŲ PATIKIMUMO UŽTIKRINIMO PASLAUGŲ ĮSTATYMO NR. XIII-1120 1, 2, 3, 12, 13, 16, 17, 18 STRAIPSNIŲ IR PRIEDO PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 41, 4STRAIPSNIAIS, V1, V2 SKYRIAIS

 ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2022-11-23 Nr. XIVP-2279

Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1.        Projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 2 straipsnio 1 ir 2 dalys keistinos vietomis, kadangi vadovaujantis Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų, patvirtintų teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 (toliau – Rekomendacijų) 35 punktu, įstatyme vartojamos sąvokos (terminai ir jų apibrėžtys) straipsnyje dėstomos abėcėlės tvarka.

2.        Projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 2 straipsnio 2 dalyje vietoj žodžių „šio įstatymo“ įrašytini žodžiai „šiame įstatyme nustatytus reikalavimus“.

3.        Nėra aišku, kodėl projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 3 straipsnio 2 dalyje bei 3 dalies 1 punkte įvedamos skirtingos tos pačios valstybės įstaigos – Ryšių reguliavimo tarnybos, santrumpos: „priežiūros įstaiga“ bei „elektroninės atpažinties priežiūros įstaiga“. Pažymėtina, kad nepaisant to, kad ši valstybės įstaiga savo funkcijas vykdys keliose skirtingose valstybės politikos įgyvendinimo srityse, turėtų būti naudojama tik viena šią instituciją įvardijanti santrumpa.

4.        Projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 3 straipsnio 3 dalies 2 punkte yra vartojama sąvoka „nacionalinė elektroninės atpažinties informacinė sistema“, kuri nėra apibrėžiama nei teikiamame projekte, nei keičiamame įstatyme. Pažymime, kad sąvokų įstatyminis turinys turi būti aiškus ir negali būti nustatomas poįstatyminiais teisės aktais. Atsižvelgiant į tai, siūlome įstatyme apibrėžti Nacionalinės elektroninės atpažinties informacinės sistemos paskirtį, pagrindines funkcijas bei jos valdytoją. Kitu atveju, projekte turėtų būti pateikta nuoroda į kitą įstatymą, kuriame šios informacinės sistemos steigimas ir (ar) veikla yra reglamentuota.

5.        Projekto 4 ir 5 straipsnių pavadinimuose brauktini romėniškas skaičius ir žodis „II skyriaus“.

6.        Atsižvelgiant į tai, kad kvalifikuotos elektroninės atpažinties paslaugos teikėjais gali būti ne tik Lietuvos Respublikos juridiniai asmenys ar užsienio juridinių asmenų padaliniai Lietuvos Respublikoje, tačiau ir fiziniai asmenys, projekto 4 straipsniu keičiamo įstatymo 41 straipsnio 1 dalies  formuluotė „Lietuvos Respublikoje įsteigti kvalifikuotos elektroninės atpažinties paslaugos teikėjai“ tikslintina (fiziniai asmenys nėra steigiami; jie gali būti laikomi įsisteigę Lietuvos Respublikoje). Atitinkamai tikslintinos ir kitos analogiškos projekto nuostatos.

7.        Derinant projekto terminiją tarpusavyje, projekto 4 straipsniu keičiamo įstatymo 41 straipsnio 2 dalies 1 punkte reikia nurodyti, kad priežiūros įstaiga tvirtina ne elektroninės atpažinties priemonių priežiūros tvarką, o tvarkos aprašą (kaip nurodyta projekto 11 straipsniu pildomo įstatymo 181 straipsnio 1 dalyje).

8.        Projekto 6 straipsniu keičiamo įstatymo 12 straipsnio 4 dalyje po žodžių „įgyto kvalifikuoto sertifikato panaudojimo šio“ brauktini žodis ir skaičius „įstatymo 12“.

9.        Projekto 7 straipsniu keičiamo įstatymo 13 straipsnio 1 dalies 6 punkte po žodžių „gavę pranešimą, kad juridinis asmuo, kuriam“ įrašytinas žodis „išduotas“.

10.    Projekto 9 straipsniu keičiamo įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje prieš žodį „susijusių“ brauktinas skaičius „6“.

11.    Projekto 10 straipsniu yra keičiama galiojančio įstatymo 18 straipsnio 4 dalis. Atkreipiame dėmesį, kad Seime yra registruotas to paties keičiamo įstatymo tos pačios straipsnio dalies pakeitimo projektas (reg. Nr. XIVP-583(2)), kurio įsigaliojimas numatytas 2024 m. sausio 1 d., ir kuriame numatytas skirtingas keičiamo įstatymo 18 straipsnio 4 dalies reglamentavimas. Šiame kontekste atkreiptinas dėmesys į Seimo statuto 137 straipsnio 4 dalies nuostatas. 

12.    Projekto 11 straipsniu pildomo įstatymo 183 straipsnio 7 dalyje turi būti pateikta nuoroda ne į šio įstatymo 41 straipsnio 2 dalies 7 punktą, o į 41 straipsnio 2 dalies 6 punktą).

13.    Projekto 12 straipsniu pildomo įstatymo 186 straipsnio 3 dalyje turi būti pateikta nuoroda ne į šio straipsnio 1 dalies 2 punktą, o į šio straipsnio 1 dalies 1 punktą.

14.    Projekto 12 straipsniu pildomo įstatymo 186 straipsnio 4 dalyje vietoj žodžių „šioje dalyje“ įrašytina formuluotė „šio straipsnio 3 dalyje“. Projekto 14 straipsnio 2 dalyje vietoj žodžių „Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba ir mazgą administruojanti įstaiga“ įrašytini žodžiai „Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktorius ir mazgą administruojančios įstaigos vadovas“.

 

 

 

Privatinės teisės skyriaus vyresnysis patarėjas,

laikinai atliekantis departamento direktoriaus funkcijas                                          Dainius Zebleckis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

M. Griščenko, tel. (8 5) 239 6552, el. p. [email protected]

E. Mušinskis, tel. (8 5) 239 6356, el. p. [email protected]

J. Raškauskaitė, tel. (8 5) 239 6842, el. p. [email protected]