LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
TEISĖS IR TEISĖTVARKOS KOMITETAS
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APYLINKIŲ TEISMŲ REORGANIZAVIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-2825
2024-06-12 Nr. 102-P-21
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto pirmininkė Irena Haase, komiteto pirmininko pavaduotoja Agnė Širinskienė, nariai: Gabrielių Landsbergį pavaduojanti Jurgita Sejonienė, Aušrinę Armonaitę pavaduojantis Marius Matijošaitis, Česlav Olševski, Julius Sabatauskas, Vilius Semeška, Algirdas Stončaitis, Andrius Vyšniauskas.
Komiteto biuro vedėja Dalia Komparskienė, patarėjos: Martyna Civilkienė, Jurgita Janušauskienė, Rita Karpavičiūtė, Dalia Latvelienė, Irma Leonavičiūtė, Rita Varanauskienė, vyriausioji specialistė Aidena Bacevičienė, padėjėjos: Meilė Čeputienė, Rivena Zegerienė.
Seimo narys J. Razma, teisingumo viceministrė J. Greičienė, Teisingumo ministerijos Teisėkūros politikos grupė: vadovė J. Šlikienė, patarėja S. Delekaitė, Lietuvos Respublikos Prezidento vyriausiasis patarėjas A. Kabišaitis, Nacionalinės teismų administracijos atstovai: direktoriaus pavaduotojas A. Jatkevičius, patarėja V. Struckienė, Plungės apylinkės teismo teisėja, l.e.p teismo pirmininko pareigas A. Volskytė, Lietuvos savivaldybių asociacijos l.e. prezidento pareigas, Plungės rajono savivaldybės meras A. Klišonis.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2023-06-05 |
1 2 3 4 |
3 |
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas. 1. Projekto 1 straipsnyje siūloma nustatyti, kad šis įstatymas nustato 2 straipsnyje nurodytų apylinkių teismų reorganizavimo būdą ir sąlygas. Atkreiptinas dėmesys, kad projekto 2 straipsnyje siūloma nustatyti, kad reorganizuojami ne apylinkių teismai, bet išdalijimo būdu reorganizuojamas vienas Plungės apylinkės teismas. Be to, atkreiptinas dėmesys, kad ir projekto 4 straipsnio 3 dalyje nurodoma, kad reorganizuojamas Plungės apylinkės teismas, o Klaipėdos apylinkės teismas ir Telšių apylinkės teismas yra reorganizavime procese dalyvaujantys teismai. Atsižvelgiant į tai, projekto nuostatas reikėtų suderinti tarpusavyje, aiškiai nurodant, kuris teismas yra reorganizuojamas, o kurie teismai dalyvauja reorganizavimo procese.
|
Pritarti |
Patikslinta ir projekto 3 straipsnio 1 dalis. |
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2023-06-05 |
3 |
1 |
|
2. Projekto 3 straipsnio 1 dalyje siūloma nustatyti, kad Klaipėdos apylinkės teismo, Plungės apylinkės teismo ir Telšių apylinkės teismo reorganizavimo sąlygų aprašas yra šio įstatymo priedas. Atkreiptinas dėmesys, kad priedas nėra pridėtas prie šio įstatymo projekto. Nesant priedo, nėra galimybių įvertinti ir jo turinio.
|
Pritarti |
Pridedamas priedas. |
3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2023-06-05 |
|
|
|
3. Atkreipiame dėmesį, kad pagal Civilinio kodekso 2.99 straipsnio 1 dalies 4 punkto nuostatas reorganizavimo sąlygose turi būti nustatytas momentas, nuo kurio pasibaigiančio juridinio asmens teisės ir pareigos pereina tęsiančiam veiklą po reorganizavimo juridiniam asmeniui. Atsižvelgiant į tai, kad pagal Civiliniame kodekse nustatytą teisinį reguliavimą reorganizuojamo juridinio asmens teisių ir pareigų perėjimas po reorganizavimo tęsiančiam veiklą juridiniam asmeniui siejamas su tam tikru momentu, o pats teisių ir pareigų perėjimas nėra tęstinis veiksmas, svarstytina, ar projekto 3 straipsnio 4 dalyje nereikėtų atsisakyti žodelio ,,nuo”.
|
Pritarti |
|
4. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2023-06-05 |
4 3 |
3 2, 3 |
|
4. Svarstytina, ar projekto 4 straipsnio 3 dalies nuostatos „Iki 2023 m. gruodžio 31 d. paskirti reorganizuojamo Plungės apylinkės teismo ir reorganizavimo procese dalyvaujančių Klaipėdos apylinkės teismo ir Telšių apylinkės teismo teisėjai toliau dirba po reorganizavimo veikiančiuose Klaipėdos apylinkės teisme ir Telšių apylinkės teisme <...>“ nereikėtų patikslinti, nes pagal ją Plungės apylinkės teismo teisėjai po teismo reorganizavimo tęstų darbą iš karto dviejuose teismuose, t.y. Klaipėdos apylinkės teisme ir Telšių apylinkės teisme. Manytina, kad Plungės apylinkės teismo teisėjai, pasibaigus teismo reorganizavimui, turėtų dirbti viename iš nurodytų teismų, o jų darbo vieta turėtų būti nustatyta remiantis projekto 3 straipsnio 2 ir 3 dalyse siūlomais nustatytus kriterijais.
|
Pritarti |
|
5. |
Komiteto biuro patarėja Irma Leonavičiūtė |
|
|
|
Nuo 2023 m. gruodžio mėnesio nuolat buvo kontaktuojama įvairiu lygmeniu su teismų reformos iniciatoriais, kad 2023 m. lapkričio 17 d. Seimo kanceliarijoje gautas Plungės apylinkės teismo reorganizavimo sąlygų aprašas ir, kad siekiant sklandžios reformos, yra būtinas Apylinkių teismų įsteigimo ir jų veiklos teritorijų nustatymo įstatymo Nr. I-2375 pakeitimo įstatymo Nr. XIV-2136 pakeitimas, išbraukiant Plungės apylinkės teismą (kaip ir buvo apsispręsta 2023 m. birželio 19 d. klausymuose dėl projektų Nr. XIVP-2822-2827). Abejotina, ar teismai spės laiku atlikti Plungės apylinkės teismo reorganizavimo sąlygų apraše nurodytus veiksmus.
|
Nepritarti |
Siūloma pritarti Plungės apylinkės teismo reformai nuo 2024 m. liepos 1 d. |
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
4. |
Teisėjų taryba 2023-06-15 |
|
|
|
Teisėjų taryba iš Lietuvos Respublikos Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto gavo prašymą pateikti pastabas ir pasiūlymus Seimo nutarimo „Dėl apylinkių teismų reorganizavimo“ projektui (Nr. XIVP-2822), Įstatymo „Dėl Lietuvos Aukščiausiojo Teismo, Lietuvos apeliacinio teismo, apygardų teismų įsteigimo, apygardų teismų veiklos teritorijų nustatymo ir Lietuvos Respublikos prokuratūros reformavimo“ Nr. I-1497 6 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui (Nr. XIVP-2823), Apylinkių teismų įsteigimo ir jų veiklos teritorijų nustatymo įstatymo Nr. I-2375 pakeitimo įstatymo projektui (nauja redakcija) (Nr. XIVP-2824), Apylinkių teismų reorganizavimo įstatymo projektui (Nr. XIVP-2825), Teismų įstatymo Nr. I-480 57, 101 ir 119 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui (Nr. XIVP-2826), Civilinio proceso kodekso 621, 304 ir 441 straipsnių pakeitimo ir Kodekso papildymo 622 ir 623 straipsniais įstatymo projektui (Nr. XIVP-2827) (toliau – Įstatymų projektai). Teisėjų taryba, susipažinusi su pateiktais Įstatymų projektais, palaikydama siekiamą tikslą – didinti lėšų, skiriamų teismams išlaikyti, panaudojimo efektyvumą, ypač tam tikruose regionuose, optimizuoti, balansuoti darbo krūvio pasiskirstymą teismuose, esančiuose didžiuosiuose miestuose, kur didesnė verslo ir gyventojų koncentracija, ir regionuose, atsižvelgiant į numatomus gyventojų pokyčių tendencijas, gerinti teisingumo vykdymo kokybę, didinant teisėjų specializacijos galimybes, pastabų ir pasiūlymų pateiktiems derinti Įstatymų projektams neturi. Pažymėtina, kad Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijai darbine tvarka pateikti siūlymai dėl Įstatymų projektuose numatomų įsigaliojimo terminų, į kuriuos buvo atsižvelgta. Siūlytina teismų tinklo peržiūrą vykdyti dviem etapais: 1) dėl neefektyviai valdomų teismo pastatų ir jiems tenkančių didelių išlaidų, 2024 m. sausio 1 d. atsisakyti 5 teismo rūmų (Alytaus apylinkės teismo Lazdijų rūmų, Panevėžio apylinkės teismo Pasvalio rūmų, Šiaulių apylinkės teismo Pakruojo rūmų, Telšių apylinkės teismo Akmenės rūmų, Plungės apylinkės teismo Skuodo rūmų); 2) dėl teismų veikloje naudojamų sistemų (Lietuvos teismų informacinės sistemos, Buhalterinės apskaitos ir finansų valdymo sistemos ir kt.) pritaikymo, likusių apylinkių teismų ir jų rūmų pertvarkos ir kitų susijusių pakeitimų įsigaliojimą numatyti 2024 m. liepos 1 d. Atsižvelgiant į tai, siūlytina numatyti dvi skirtingas Apylinkių teismų įsteigimo ir jų veiklos teritorijų nustatymo įstatymo redakcijas, kurios įsigaliotų atitinkamai 2024 m. sausio 1 d. ir 2024 m. liepos 1 d.
|
Pritarti |
|
5. |
Lietuvos Respublikos teisėjų asociacija 2023-06-15
|
|
|
|
Lietuvos Respublikos teisėjų asociacijos valdyba, susipažinusi su teisės aktų projektais Nr. XIVP-2822 - XIVP-2827, įvertinusi asociacijos narių pateiktas pastabas, Utenos apylinkės teismo Visagino rūmų darbuotojų 2023 m. gegužės 4 d. rašte, Vilniaus regiono apylinkės teismo Ukmergės rūmų teisėjų 2023 m. birželio 8 d. rašte ir Plungės apylinkės teismo Plungės rūmų teisėjų 2023 m. birželio 14 d. rašte pateiktus duomenis ir argumentus, siūlo svarstant teisės aktų projektus, be kita ko, atkreipti dėmesį į šiuos klausimus: 1. Dėl siūlymo reorganizuoti Plungės apylinkės teismą išdalijimo būdu, šio teismo teises ir pareigas išdalijant Klaipėdos apylinkės teismui ir Telšių apylinkės teismui (XIVP-2822 – XIVP-2825): 1.1. Dėl siūlymo reorganizuoti vieną iš dvylikos šiuo metu veikiančių apylinkių teismų esmės: 1.1.1. Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės 2020 m. birželio 22 d. valstybinio audito ataskaitoje „Teismų sistema“ nustatė, kad Lietuva neturi teismų sistemos tobulinimo vizijos. Teisėjų tarybos 2022 m. gruodžio 19 d. nutarimu patvirtinta Lietuvos teismų 2023-2033 m. vystymosi vizija (žr. www.teismai.lt/data/public/uploads/2022/12/vizija-pilna-versija.pdf), kurioje, be kita ko, numatyta priemonė – „Racionalaus ir efektyvaus teismų sistemos valdymo modelio (teismų tinklo) sukūrimas“ ir šios priemonės siektini rezultatai: 1) patvirtintas peržiūrėtas teismų tinklo modelis, atitinkantis finansavimą ir visuomenės lūkesčius; 2) sukurtas modelis (reformos projektas), apibrėžiantis bendro teisėjų etatų skaičiaus, besispecializuojančių teisėjų skaičiaus, teismų žemėlapio ir teismų struktūrų nustatymo kriterijus; 3) modelis aprobuotas teismų sistemos viduje ir pristatytas visuomenei; <...>. Ar siūlymas reorganizuoti vieną iš dvylikos šiuo metu veikiančių apylinkių teismų yra vienetinis veiksmas, kurį įgyvendinus (kartu su kitais projektuose numatytais siūlymais) finansavimą ir visuomenės lūkesčius atitinkantis teismų tinklo modelis bus laikomas sukurtu ir teisės aktų projektų aiškinamajame rašte nurodyti apylinkių teismų optimizavimo tikslai bus laikomi visiškai pasiektais, ar tai yra tik viena iš platesnės apimties teismų tinklo modelio kūrimo dalių (stadijų)? 1.1.2. ar vieno iš dvylikos šiuo metu veikiančių apylinkių teismų reorganizavimas yra būtina ir proporcinga (kaštų ir naudos aspektu) priemonė aiškinamajame rašte išdėstytiems teisės aktų projektų tikslams (didinti lėšų, skiriamų teismams išlaikyti, panaudojimo efektyvumą, optimizuoti, balansuoti apylinkių teismų, teismų rūmų, jų teisėjų darbo krūvį, didinti teisėjų specializacijos galimybes ir kt.) pasiekti? Ar šių tikslų neįmanoma pasiekti kitais būdais (pvz., tik panaikinant atitinkamus teismų rūmus, kurių veikla nėra efektyvi, atsisakant dalies teismų rūmų infrastruktūros ir kt.)? 1.1.3. ar aiškinamajame rašte nurodyti galimybių optimizuoti teismus kriterijai (teismo geografinis išsidėstymas, gyventojų skaičius, bylų srautai ir darbo krūvis, teismo sudėtis ir žmogiškieji ištekliai, teismo infrastruktūra ir jos išlaikymas ir kt.) yra tinkami (pakankami) sprendžiant tiek dėl konkretaus teismo reorganizavimo, tiek dėl galutinio siektino teismų tinklo modelio sukūrimo? Pavyzdžiui, ar į kriterijų sąrašą nuturėtų būti įtraukti tokie kriterijai kaip kitų teisėsaugos institucijų (prokuratūros, policijos) teritorinis pasiskirstymas, atitinkamo miesto (rajono) gyventojų ir verslo subjektų į valstybės biudžetą sumokamų mokesčių dydis, savivaldybių gerovės indeksas, sveikos demografijos komponentas ir kt.? 1.2. Dėl siūlymo reorganizuoti būtent Plungės apylinkės teismą pagrįstumo: ar siūlymas atitinka aiškinamajame rašte išdėstytus teisės aktų projektų tikslus ir galimybių optimizuoti teismus kriterijus? Pirma, Plungės apylinkės teismo veiklos teritorijoje gyvena net didesnis gyventojų skaičius nei Telšių apylinkės teismo veiklos teritorijoje[1]. Antra, iš aiškinamojo rašto matyti, kad 2021 m. mažesnis darbo krūvis nei Plungės apylinkės teisme buvo Utenos, Alytaus, Tauragės apylinkės teismuose. Pagal šių metų duomenis (2023 m. birželio 12 d.), Plungės apylinkės teisme išnagrinėtos 216 baudžiamosios bylos, 3273 civilinės bylos, kai per tą patį laikotarpį Telšių apylinkės teisme atitinkamai 222 ir 3055 bylos. 2022 m. lapkričio mėn. duomenimis Plungės apylinkės teisme bylų srautai (skaičius), priešingai nei kituose teismuose, padidėjo net 20,5 procento. Trečia, projektais nemažai visuomenės daliai būtų apsunkinamas teismo paslaugų prieinamumas, nes, pvz., Plungės m. gyventojams atstumai tarp teismų padidėja: jeigu byla nagrinėjama Klaipėdos apygardos teisme, proceso dalyviui vykstant iš Plungės m. į Klaipėdos m. tenka įveikti 56 km atstumą, o nagrinėjant bylą Šiaulių apygardos teisme atstumas nuo Plungės m. iki Šiaulių m. būtų 98,3 km. Ketvirta, Plungės apylinkės teisme dirba 17 teisėjų, todėl apjungus Plungės apylinkės teismo veikiančių rūmų veiklos teritorijas ir bylas skirstant bendrai visiems rūmų teisėjams, nebūtų jokių kliūčių teisėjų specializacijai. 1.3. Dėl siūlymo ta apimtimi, kuria Plungės apylinkės teismo teisės ir pareigos, susijusios su Plungės apylinkės teismo Plungės rūmais ir Plungės apylinkės teismo Skuodo rūmais, pereitų ne Klaipėdos, o Telšių apylinkės teismui: 1.3.1. ar nurodytas siūlymas atitinka teismo paslaugų prieinamumo tikslą, nes, pvz., Plungės m. gyventojams atstumai tarp teismų padidėja: jeigu byla nagrinėjama Klaipėdos apygardos teisme, proceso dalyviui vykstant iš Plungės m. į Klaipėdos m. tenka įveikti 56 km atstumą, o nagrinėjant bylą Šiaulių apygardos teisme atstumas nuo Plungės m. iki Šiaulių m. būtų 98,3 km. 1.3.2. ar nurodytas siūlymas nesukels sunkumų dėl darbo organizavimo, atsižvelgiant į tai, kad teismų ir prokuratūros, policijos bei probacijos tarnybų veiklos teritorijos nebesutaptų? <...> |
Nepritarti |
2023 m. birželio 29 d. Seimas nutarimu Nr. XIV-2135 „Dėl apylinkės teismo reorganizavimoׅ“ pritarė Plungės apylinkės teismo reorganizavimo išdalijimo būdu procedūrų pradėjimui, šio teismo teises ir pareigas išdalijant Klaipėdos apylinkės teismui ir Telšių apylinkės teismui. |
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Plungės apylinkės teismo Plungės rūmai 2023-06-14 |
|
|
|
Susipažinę su Lietuvos Respublikos Seimui pateiktu nutarimo projektu „Dėl apylinkių teismų reorganizavimo11, pagal kurį numatoma pradėti apylinkių teismų reorganizavimo išdalijimo būdu procedūras, Plungės apylinkės teismo teises ir pareigas išdalijant Klaipėdos apylinkės teismui ir Telšių apylinkės teismui11 bei Lietuvos Respublikos apylinkių teismų įsteigimo ir jų veiklos teritorijų nustatymo įstatymo Nr. 1-2375 pakeitimo įstatymo projektu, pagal kurį Plungės apylinkės teismo Plungės rūmai veiktų kaip Telšių apylinkės teismo Plungės rūmai, o Plungės rūmų veiklos teritorija apimtų Plungės rajono ir Skuodo rajono savivaldybių teritorijas, Rietavo savivaldybės teritoriją, kreipiamės dėl įstatymų projektų, susijusių su teismo reorganizavimu, tikslinimo. Plungės apylinkės teismo Plungės rūmų teisėjų nuomone, netikslinga reorganizuoti išdalijimo būdu šiuo metu veikiantį Plungės apylinkės teismą, susidedantį iš Plungės, Skuodo, Palangos ir Kretingos rūmų dėl žemiau nurodytų priežasčių: 1. Teismų reformos įstatymo paketo aiškinamajame rašte nėra jokių kriterijų, pagrindžiančių tokio reorganizavimo būtinumą, todėl nėra aišku, dėl kokių priežasčių Plungės apylinkės teismas turėtų būti reorganizuojamas išdalijimo būdu. Jeigu kaip galimą kriterijų laikyti gyventojų skaičių, tai šiuo metu veikiančio Plungės apylinkės teismo veiklos teritorijoje gyvena 110 584 gyventojai, iš jų 37 415 Kretingos r. savivaldybėje, 16 945 Palangos m., 15 774 Skuodo r. savivaldybėje, 7 247 Rietavo savivaldybėje ir 33 203 Plungės r. savivaldybėje (2022 m. duomenys, https://osp.stat.gov.lt/lietuvos-regionai-2020/lietuvos-apskritys). Telšių apylinkės teismo veiklos teritorijoje gyvena 105 219 gyventojų (atitinkamai 51 507, 39 483 ir 19 229 Mažeikių, Telšių ir Akmenės r. savivaldybėse). Pagal šiuos duomenis Plungės apylinkės teismo veiklos teritorijoje gyvena net didesnis skaičius gyventojų nei Telšių apylinkės teismo veiklos teritorijoje, todėl nesuprantamas tikslas reorganizuoti Plungės apylinkės teismą išdalijimo būdu, dalį teismo teisių ir pareigų išdalijant tokio paties dydžio pagal veiklos teritoriją to paties dydžio Telšių apylinkės teismui. Plungės apylinkes teismo Plungės rūmai g® L 2. Diskusijose dėl numatomo Plungės apylinkės teismo reorganizavimo išsakyta nuomonė dėl Plungės apylinkės teismo neefektyvumo, tačiau iš aiškinamojo rašto matyti, kad 2021 m. mažesnis darbo krūvis nei Plungės apylinkės teisme buvo Utenos, Alytaus, Tauragės apylinkės teismuose, tačiau siūloma reorganizuoti būtent Plungės apylinkės teismą. Pagal šių metų teismų informacinės sistemos LITEKO duomenis (2023 m. birželio 12 d.), Plungės apylinkės teisme išnagrinėtos 216 baudžiamosios bylos, 3273 civilinės bylos, kai per tą patį laikotarpį Telšių apylinkės teisme atitinkamai 222 ir 3055 bylos. Vertinant šiuos duomenis, matyti, kad darbo krūvis iš esmės tiek Plungės apylinkės teisme, tiek Telšių apylinkės teisme yra toks pat, 2022 m. lapkričio mėn. duomenimis Plungės apylinkės teisme bylų skaičius priešingai nei kituose teismuose net padidėjo 20,5 procento (informacija iš aiškinamojo rašto), dėl ko negalima daryti išvados, kad Plungės apylinkės teismas dirba neefektyviai ir dėl to būtina dalį teismo prijungti prie Telšių apylinkės teismo. Tik nustačius teisėjo optimalų darbo krūvį, įvertinus bylų srautus, juos siejant su numatomais teisėjų skaičiaus pokyčiais, galėtų būti vertinamas vieno ar kito teismo darbo efektyvumas. 3. Pritardami numatomos teismų reformos tikslui sudaryti galimybę teisėjams specializuotis, pažymime, kad Plungės apylinkės teisme dirba 17 teisėjų, todėl apjungus Plungės apylinkės teismo veikiančių rūmų veiklos teritorijas ir bylas skirstant bendrai visiems rūmų teisėjams, nebūtų jokių kliūčių teisėjų specializacijai. 4. Atkreipiame dėmesį, jog po numatomo Plungės apylinkės teismo reorganizavimo gali kilti tam tikrų sunkumų organizuojant darbą dėl nebesutapsiančios prokuratūros, policijos, probacijos tarnybų veiklos teritorijos. 4. Atkreipiame dėmesį, jog po numatomo Plungės apylinkės teismo reorganizavimo gali kilti tam tikrų sunkumų organizuojant darbą dėl nebesutapsiančios prokuratūros, policijos, probacijos tarnybų veiklos teritorijos. 5. Projektų aiškinamajame rašte nurodoma, kad planuojama reforma bus užtikrintas teismo paslaugų prieinamumas žmogui, sudarant galimybes atlikti procesinius veiksmus kuo arčiau asmens gyvenamosios vietos, tačiau faktiškai numatomais projektais paslaugų prieinamumas apsunkinamas, teisminės paslaugos nutolinamos, nes atstumai tarp teismų padidėja. Pav., jeigu byla nagrinėjama Klaipėdos apygardos teisme, proceso dalyviui tenka įveikti 56 km atstumą, vykstant iš Plungės m. į Klaipėdos m., o nagrinėjant bylą Šiaulių apygardos teisme atstumas nuo Plungės m. iki Šiaulių m. padidėja iki 98,3 km. Be to, pagal susiklosčiusias tradicijas gyventojų srautai nukreipti ne į Šiaulių m., bet į Klaipėdos m., kur įsikūrusios pagrindinės sveikatos įstaigos, aptarnaujančios Klaipėdos regiono gyventojus, kultūros, švietimo įstaigos ir pan. Tai galbūt lėmė ir 1919-1947 m. buvęs administracinis paskirstymas, kai dalis šiuo metu Plungės r. savivaldybės teritorijos (Kulių ir Platelių mst.), buvo Kretingos apskrities valsčiais (Kretingos apskritis - Visuotinė lietuvių enciklopedija (vle.lt)). 6. Diskutuotinos projekto aiškinamojo rašto nuostatos dėl efektyvesnio finansinių išteklių naudojimo. Rašte teigiama, kad teismai kaip atskiri juridiniai vienetai greta teisėjų išlaiko kiekvienas savo atskirą administracinį personalą, kas anot projekto rengėjų, nėra efektyvu, vertinant valdymo aspektu. Teisėjo komandos narių skaičius dėl teismo reorganizavimo nepasikeis, todėl administracinio personalo būtinybė išliks. Apjungus teismus, padidės bendras darbuotojų skaičius, dėl ko aptarnaujančio personalo (finansininkų, personalo specialistų, vertėjų, vairuotojų ir kt.) skaičius mažės nežymiai arba iš viso nesikeis. Galbūt vietoj teismo pirmininko, reikės pirmininko pavaduotojo, padidėjus teisėjų skaičiui sujungtame teisme. Mūsų nuomone, pateiktas įstatymų paketas dėl Plungės apylinkės teismo reorganizavimo yra skubotas, be aiškių kriterijų, nepristačius jo teismo bendruomenei, kitiems suinteresuotiems asmenims, siūlome svarstyti Plungės apylinkės teismo reorganizavimo tikslingumą.
|
Nepritarti |
2023 m. birželio 29 d. Seimas nutarimu Nr. XIV-2135 „Dėl apylinkės teismo reorganizavimoׅ“ pritarė Plungės apylinkės teismo reorganizavimo išdalijimo būdu procedūrų pradėjimui, šio teismo teises ir pareigas išdalijant Klaipėdos apylinkės teismui ir Telšių apylinkės teismui.
|
2. |
Nacionalinė teismų administracija 2023-11-17 |
|
|
|
Lietuvos Respublikos Seimas 2023 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. XIV- 2135 „Dėl apylinkės teismo reorganizavimo“ (toliau – Nutarimas) nutarė pradėti Plungės apylinkės teismo reorganizavimo išdalijimo būdu procedūras, šio teismo teises ir pareigas išdalijant Klaipėdos apylinkės teismui ir Telšių apylinkės teismui. Nutarimo 2 straipsnyje pavesta minėtų teismų pirmininkams teisės aktų nustatyta tvarka parengti, paskelbti ir pateikti Juridinių asmenų registro (toliau – JAR) tvarkytojui Plungės apylinkės teismo reorganizavimo sąlygų aprašą (toliau – Sąlygų aprašas), taip pat Sąlygų aprašą pateikti Lietuvos Respublikos Seimui. Visos reorganizavimo procedūros turėtų būti įgyvendintos iki 2024 m. liepos 1 d., ir nuo šios datos po reorganizavimo pasibaigusio teismo teisės ir pareigos turėtų pereiti veiklą tęsiantiems Klaipėdos apylinkės ir Telšių apylinkės teismams (Nutarimo 3 straipsnis). Vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.99 straipsnio 2 dalimi, 2.101 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 14 straipsnio 7, 8 dalimis, apie reorganizavimą turi būti paskelbta viešai minėtų teismų nuostatuose nurodytuose viešuose šaltiniuose tris kartus ne mažesniais kaip 30 (trisdešimties) dienų intervalais arba paskelbta vieną kartą ir pranešta raštu visiems teismų kreditoriams, o Sąlygų aprašas ne vėliau kaip pirmą viešo paskelbimo apie jų parengimą dieną turi būti pateiktas JAR tvarkytojui. Nacionalinė teismų administracija (toliau – Administracija) informuoja, kad: 1. Plungės apylinkės teismas, Klaipėdos apylinkės teismas ir Telšių apylinkės teismas parengė Sąlygų aprašą ir jį pateikė JAR tvarkytojui (Plungės apylinkės ir Telšių apylinkės teismai pateikė 2023 m. spalio 4 d., Klaipėdos apylinkės teismas – 2023 m. spalio 6 d.). 2. Apie Plungės apylinkės teismo reorganizavimą viešai paskelbta 2023 m. spalio 4 d. Plungės apylinkės teismo, Klaipėdos apylinkės teismo, Telšių apylinkės teismo ir Administracijos interneto svetainėse. Nuorodos į viešus pranešimus: 3. Apie Plungės apylinkės teismo reorganizavimą raštu pranešta visiems minėtų teismų kreditoriams: 2023 m. spalio 5 d. – Plungės apylinkės teismo ir Klaipėdos apylinkės teismo kreditoriams, 2023 m. lapkričio 9 d. – Telšių apylinkės teismo kreditoriams. 4. JAR registruoti minėtų teismų teisinio statuso pasikeitimai ir Sąlygų aprašas: Plungės apylinkės teismo teisinis statusas „reorganizuojamas“ įregistruotas 2023 m. spalio 6 d., Klaipėdos apylinkės teismo ir Telšių apylinkės teismo teisinis statusas „dalyvaujantis reorganizavime“ – atitinkamai 2023 m. spalio 6 d. ir spalio 9 d. 5. Pagal teismų pateiktus pranešimus, prašymų dėl parengto ir viešai paskelbto Sąlygų aprašo tikslinimo teismuose negauta. Viešo paskelbimo ir kreditorių informavimo raštu pareigų įvykdymas bei 30 (trisdešimties) dienų termino pasibaigimas sudaro prielaidas tęsti reorganizavimo procedūras ir priimti sprendimą dėl Plungės apylinkės teismo reorganizavimo (Biudžetinių įstaigų įstatymo 14 straipsnio 11 dalis). PATVIRTINTA Lietuvos Respublikos apylinkės teismo reorganizavimo įstatymu Nr.
PLUNGĖS APYLINKĖS TEISMO REORGANIZAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS
I SKYRIUS BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Plungės apylinkės teismo reorganizavimo sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) nustato Plungės apylinkės teismo (toliau – ir reorganizuojamas teismas) reorganizavimo išdalijimo būdu, šio teismo teises ir pareigas išdalijant Klaipėdos apylinkės teismui ir Telšių apylinkės teismui (toliau kartu – reorganizavime dalyvaujantys teismai), tvarką. 2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.95–2.97 straipsniais, 2.99 straipsnio 1 ir 2 dalimis bei 2.101 straipsniu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 14 straipsniu, Lietuvos Respublikos teismų įstatymo 13 straipsniu, Lietuvos Respublikos Seimo 2023 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. XIV-2135 „Dėl apylinkės teismo reorganizavimo“. 3. Plungės apylinkės teismo teisės ir pareigos, susijusios su Plungės apylinkės teismo Kretingos rūmais ir Plungės apylinkės teismo Palangos rūmais, pereina Klaipėdos apylinkės teismui. Plungės apylinkės teismo teisės ir pareigos, susijusios su Plungės apylinkės teismo Plungės rūmais ir Plungės apylinkės teismo Skuodo rūmais, pereina Telšių apylinkės teismui. Reorganizuojamo teismo turtas paskirstomas perduodant reorganizavime dalyvaujančiam teismui tą turtą, kuris reikalingas jo perimamoms teisėms ir pareigoms vykdyti.
II SKYRIUS REORGANIZUOJAMO TEISMO IR REORGANIZAVIME DALYVAUJANČIŲ TEISMŲ DUOMENYS
4. Reorganizuojamas teismas – Plungės apylinkės teismas: 4.1. teisinė forma – biudžetinė įstaiga; 4.2. buveinė – Laisvės al. 4, Plungė; 4.3. juridinio asmens kodas – 191447033; 4.4. duomenys apie juridinį asmenį kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre. 5. Reorganizavime dalyvaujantys teismai: 5.1. Klaipėdos apylinkės teismas: 5.1.1. teisinė forma – biudžetinė įstaiga; 5.1.2. buveinė – S. Daukanto g. 8, Klaipėda; 5.1.3. juridinio asmens kodas – 191443889; 5.1.4. duomenys apie juridinį asmenį kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre. 5.2. Telšių apylinkės teismas: 5.2.1. teisinė forma – biudžetinė įstaiga; 5.2.2. buveinė – Kęstučio g. 13, Telšiai; 5.2.3. juridinio asmens kodas – 191448854; 5.2.4. duomenys apie juridinį asmenį kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre.
III SKYRIUS REORGANIZAVIMO TIKSLAS IR BŪDAS, PASIBAIGIANTIS TEISMAS, PO REORGANIZAVIMO VEIKSIANTYS TEISMAI
6. Reorganizavimo tikslas – optimizuoti apylinkių teismų tinklą, siekiant visiems apylinkių teismų teisėjams užtikrinti galimybę specializuotis, tarp jų ir visuose Plungės apylinkės teismo rūmuose dirbantiems teisėjams, suvienodinti apylinkių teismų teisėjų, tarp jų Klaipėdos, Telšių ir Plungės apylinkių teismuose dirbančių, darbo krūvį taip, kad vienodą atlygį gaunantys teisėjai gautų nagrinėti iš esmės vienodą kiekį bylų, efektyviai valdyti Plungės, Telšių ir Klaipėdos apylinkių teismams skiriamus asignavimus, optimizuoti Plungės, Telšių ir Klaipėdos apylinkių teismų administravimą, subalansuoti šiuos teismus administruojančių ir apeliacine tvarka šių apylinkių teismų bylas nagrinėjančių Klaipėdos ir Šiaulių apygardų teismų krūvį. 7. Reorganizavimo būdas – Plungės apylinkės teismas reorganizuojamas išdalijimo būdu, jo teises ir pareigas išdalijant Klaipėdos apylinkės teismui ir Telšių apylinkės teismui, numatant, kad Plungės apylinkės teismo kaip biudžetinės įstaigos teises ir pareigas po reorganizavimo perima ir užbaigia vykdyti tas reorganizavime dalyvaujantis teismas, kuris perima Plungės apylinkės teismo buveinę (Plungės rūmus). Plungės apylinkės teismas po reorganizavimo baigs veiklą ir bus išregistruotas iš Juridinių asmenų registro, o Klaipėdos apylinkės teismas ir Telšių aplinkės teismas perims visas Plungės apylinkės teismo teises ir pareigas ir tęs veiklą. 8. Reorganizuojamo teismo – Plungės apylinkės teismo – teisės ir pareigos pereina reorganizavime dalyvaujantiems teismams – Klaipėdos apylinkės teismui ir Telšių apylinkės teismui – nuo 2024 m. liepos 1 d. 9. Sprendimą dėl Plungės apylinkės teismo reorganizavimo priima šio teismo steigėjas – Lietuvos Respublikos Seimas.
IV SKYRIUS REORGANIZAVIMO TVARKA, ETAPAI, VYKDYTOJAI
10. Reorganizavimo pradžia – parengto Aprašo viešo paskelbimo diena. Reorganizavimo pabaiga – Plungės apylinkės teismo išregistravimo iš Juridinių asmenų registro diena. 11. Apie Aprašo parengimą vieną kartą viešai paskelbiama Plungės apylinkės teismo interneto svetainėje adresu https://plunges.teismai.lt/, Klaipėdos apylinkės teismo interneto svetainėje https://klaipedos.teismai.lt/, Telšių apylinkės teismo interneto svetainėje adresu https://telsiu.teismai.lt/ ir Lietuvos teismų bei Nacionalinės teismų administracijos interneto svetainėje www.teismai.lt bei pranešama raštu visiems reorganizuojamos įstaigos ir reorganizavime dalyvaujančių įstaigų kreditoriams. Pranešime turi būti nurodyta Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 14 straipsnio 7 dalyje nurodyta informacija (atsakingi vykdytojai – Plungės apylinkės teismas, Klaipėdos apylinkės teismas, Telšių apylinkės teismas). 12. Nuo viešo paskelbimo apie Aprašo parengimą dienos, Plungės apylinkės teismas įgyja reorganizuojamos įstaigos statusą, o Klaipėdos apylinkės teismas ir Telšių apylinkės teismas – reorganizavime dalyvaujančių įstaigų statusą. Dokumentai, reikalingi Plungės apylinkės teismo, Klaipėdos apylinkės teismo ir Telšių apylinkės teismo teisiniam statusui įregistruoti, Juridinių asmenų registrui pateikiami ne vėliau kaip pirmą viešo paskelbimo apie Aprašo parengimą dieną (atsakingi vykdytojai – Plungės apylinkės teismas, Klaipėdos apylinkės teismas, Telšių apylinkės teismas). 13. Lietuvos Respublikos Seimui priėmus įstatymą dėl Plungės apylinkės teismo reorganizavimo, per 5 dienas apie tai pranešama Juridinių asmenų registro tvarkytojui (atsakingas vykdytojas – Plungės apylinkės teismas). 14. Lietuvos Respublikos Seimui priėmus įstatymą dėl Plungės apylinkės teismo reorganizavimo, bet ne vėliau kaip iki 2024 m. kovo 1 d., patvirtinamos naujos, 2024 m. liepos 1 d. įsigaliosiančios, Klaipėdos apylinkės teismo ir Telšių apylinkės teismo struktūros ir pareigybių sąrašai arba atliekami esamų pakeitimai ir papildymai ir apie tai informuojamas Plungės apylinkės teismas (atsakingi vykdytojai – Klaipėdos apylinkės teismas, Telšių apylinkės teismas). 15. Reorganizuojamo teismo darbuotojai teisės aktų nustatyta tvarka ir terminais informuojami apie darbo sąlygų pakeitimą ar įspėjami apie galimą atleidimą iš tarnybos (darbo) (atsakingas vykdytojas – Plungės apylinkės teismas). 16. Iki 2024 m. birželio 30 d. parengiami ir priimami Klaipėdos apylinkės teismo ir Telšių apylinkės teismo nuostatų pakeitimai, kurie įsigalios 2024 m. liepos 1 d. (atsakingas vykdytojas – Klaipėdos apylinkės teismas, Telšių apylinkės teismas). 17. Iki 2024 m. birželio 30 d. pagal 2024 m. birželio 1 d. finansinės apskaitos duomenis inventorizuojamas reorganizuojamo teismo turtas ir parengiami teisės aktų projektai dėl valstybei nuosavybės teise priklausančio Plungės apylinkės teismo patikėjimo teise valdomo turto perdavimo Klaipėdos apylinkės teismui ir Telšių apylinkės teismui valdyti, naudoti ir disponuoti juo patikėjimo teise. Šiame punkte nustatyta tvarka perdavus po reorganizavimo veiksiantiems teismams reorganizuojamo teismo patikėjimo teise valdomą nekilnojamąjį turtą, atitinkamai pakeičiami Nekilnojamojo turto registro duomenys (atsakingas vykdytojas – Klaipėdos apylinkės teismas, Telšių apylinkės teismas). 18. Iki 2024 m. birželio 30 d. pagal 2024 m. birželio 30 d. finansinės apskaitos duomenis inventorizuojamos reorganizuojamo teismo piniginės lėšos, mokėtinos ir gautinos sumos. Visos sąskaitos faktūros, išrašytos už laikotarpį iki 2024 m. birželio 30 d., bet gautos po 2024 m. birželio 30 d., įtraukiamos į Telšių apylinkės teismo apskaitą. 19. Iki 2024 m. birželio 30 d. Plungės apylinkės teismo bylos (procesiniai dokumentai) ir su bylomis susijusi medžiaga, teismo neprocesiniai dokumentai teisės aktų nustatyta tvarka pagal perdavimo-priėmimo aktus perduodami reorganizavime dalyvaujantiems teismams. Dokumentai tarp reorganizavime dalyvaujančių teismų padalinami perduodant reorganizavime dalyvaujančiam teismui dokumentus, kurie susiję su jo perimamomis teisėmis ir pareigomis (atsakingi vykdytojai – Plungės apylinkės teismas, Klaipėdos apylinkės teismas, Telšių apylinkės teismas). 20. Iki 2024 m. birželio 30 d. uždaromos Plungės apylinkės teismo biudžeto asignavimų ir kitų lėšų sąskaitos, ir jose esančios lėšos pervedamos į Telšių apylinkės teismo sąskaitas, išskyrus depozitines lėšas, kurios pervedamos iki sąskaitos uždarymo: 20.1. į Klaipėdos apylinkės teismo depozitinę sąskaitą – lėšos, sumokėtos Plungės apylinkės teismo proceso bylose, kurios perduodamos Klaipėdos apylinkės teismui; 20.2. į Telšių apylinkės teismo depozitinę sąskaitą – lėšos, sumokėtos Plungės apylinkės teismo proceso bylose, kurios perduodamos Telšių apylinkės teismui. 21. Iki 2024 m. birželio 30 d., vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymu, reorganizuojamas teismas parengia metinį finansinių ataskaitų rinkinį ir žemesniojo lygio biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitas pagal 2024 d. birželio 30 d. duomenis. 22. Iki 2024 m. birželio 30 d. reorganizuojamo Plungės apylinkės teismo apskaitos ir finansinės atskaitomybės dokumentai perduodami Telšių apylinkės teismui. Apskaitos ir finansinės atskaitomybės dokumentų perdavimo-priėmimo aktą ne vėliau kaip iki 2024 m. birželio 30 d. pasirašo Plungės apylinkės teismo ir Telšių apylinkės teismo pirmininkai (atsakingi vykdytojai – Plungės apylinkės teismas, Telšių apylinkės teismas). Telšių apylinkės teismas užtikrina reorganizuoto Plungės apylinkės teismo metinio finansinių ataskaitų rinkinio pateikimą į Viešojo sektoriaus apskaitos ir ataskaitų konsolidavimo informacinę sistemą (VSAKIS) ir žemesniojo lygio biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitų pateikimą Lietuvos Respublikos finansų ministerijai. 23. Iki 2024 m. balandžio 1 d. Plungės apylinkės teismas pateikia informaciją Klaipėdos apylinkės teismui ir Telšių apylinkės teismui apie galiojančias sutartis (sutarties dalyką, pabaigos terminą (jei neterminuota – sutarties nutraukimo tvarką), sandorio kainą ar įsipareigojimus pinigine išraiška, kitos (-ų) sutarties šalies (-ių) pavadinimą (-us)) (atsakingas vykdytojas – Plungės apylinkės teismas). Reorganizuojamas teismas, kartu su reorganizavime dalyvaujančiais teismais, iki 2024 m. gegužės 1 d. peržiūri, įvertina galiojančias sutartis ir prireikus inicijuoja jų nutraukimą (atsakingi vykdytojai – Plungės apylinkės teismas, Klaipėdos apylinkės teismas, Telšių apylinkės teismas). 24. Iki 2024 m. birželio 30 d. Juridinių asmenų registrui pateikiami dokumentai, reikalingi reorganizuojamam Plungės apylinkės teismui išregistruoti iš Juridinių asmenų registro (atsakingas vykdytojas – Plungės apylinkės teismas). 25. Antspaudai su Lietuvos Respublikos valstybės herbu, kuriais disponuoja reorganizuojamas Plungės apylinkės teismas, po to, kai pasirašomi turto, įsipareigojimų ir dokumentų perdavimo-priėmimo aktai ir Plungės apylinkės teismas išregistruojamas iš Juridinių asmenų registro, teisės aktų nustatyta tvarka sunaikinami (atsakingas vykdytojas – Telšių apylinkės teismas). 26. Nuo 2024 m. liepos 1 d. Telšių apylinkės teismas ir Klaipėdos apylinkės teismas perima reorganizuotam Plungės apylinkės teismui Lietuvos Respublikos 2024 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymu nustatytų ir iki reorganizavimo pabaigos nepanaudotų valstybės biudžeto asignavimų likutį procentiniu santykiu 55/45. 27. Nuo 2024 m. liepos 1 d. atleistiems reorganizuoto Plungės apylinkės teismo darbuotojams išeitinės išmokos, jeigu jos mokamos po atleidimo dienos, mokamos iš Telšių apylinkės teismo lėšų. 28. Nuo 2024 m. liepos 1 d. Telšių apylinkės teismas perima visas būsimas reorganizuoto Plungės apylinkės teismo kaip reorganizuotos biudžetinės įstaigos teises ir pareigas, tarp jų (bet neapsiribojant) turtą, neperduotą Klaipėdos apylinkės teismui ir nenurodytą Plungės apylinkės teismo turto inventorizacijos akte, finansinės atskaitomybės dokumentuose, taip pat visas mokestines teises ir pareigas, tarp jų (bet neapsiribojant) teises ir pareigas, kurios gali paaiškėti mokesčių administratoriui ar kitoms valstybės institucijoms įstatymų nustatyta tvarka Plungės apylinkės teismui priskaičiavus mokesčių ar kitų įmokų nepriemokas, baudas bei delspinigius. 29. Nuo 2024 m. liepos 1 d. Telšių apylinkės teismas perima visas reorganizuoto Plungės apylinkės teismo procesines teises ir pareigas ginčuose, kurie šiuo metu vyksta ir ateityje kils, įskaitant (bet neapsiribojant) skundų nagrinėjimą visų instancijų teismuose ir (ar) išankstinio ginčų nagrinėjimo ne teismo tvarka institucijose, arbitražuose, ikiteisminio tyrimo institucijose, skolų išieškojimo įmonėse.
V SKYRIUS REORGANIZUOJAMOS ĮSTAIGOS IR REORGANIZAVIME DALYVAUJANČIŲ ĮSTAIGŲ TURTO ĮVERTINIMAS
30. Reorganizuojamo ir reorganizavime dalyvaujančių teismų turtas 2023 m. birželio 30 d. (pagal finansinės atskaitomybės dokumentus): 30.1. Reorganizuojamo Plungės apylinkės teismo turtas: 30.1.1. ilgalaikis materialusis ir nematerialusis turtas (likutinė vertė) – 2 865 004,06 Eur; 30.1.2. ilgalaikis materialusis ir nematerialusis turtas (įsigijimo vertė) – 4 056 149,33 Eur; 30.1.3. trumpalaikis turtas – 206 760,52 Eur. 30.2. Dalyvaujančio reorganizavime Klaipėdos apylinkės teismo turtas: 30.2.1. ilgalaikis materialusis ir nematerialusis turtas (likutinė vertė) – 3 332 274,62 Eur; 30.2.2. ilgalaikis materialusis ir nematerialusis turtas (įsigijimo vertė) – 5 161 919,83 Eur; 30.2.3. trumpalaikis turtas – 599 525,15 Eur. 30.3. Dalyvaujančio reorganizavime Telšių apylinkės teismo turtas: 30.3.1. ilgalaikis materialusis ir nematerialusis turtas (likutinė vertė) – 1 744 160,25 Eur; 30.3.2. ilgalaikis materialusis ir nematerialusis turtas (įsigijimo vertė) – 3 147 524,67 Eur; 30.3.3. trumpalaikis turtas – 190 616,41 Eur. 31. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos, skirtos 2024 metams, reorganizuojamam ir reorganizavime dalyvaujantiems teismams bus nustatytos Lietuvos Respublikos 2024 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymu. 32. Reorganizuojamas teismas ir reorganizavime dalyvaujantys teismai turi šias sąskaitas bankuose: 32.1. Plungės apylinkės teismas – LUMINOR, AB banke sąskaitas LT46 4010 04300 0003 0007; LT23 4010 0430 0009 00076; LT13 4010 0430 0004 0204; 32.2. Klaipėdos apylinkės teismas – Swedbank, AB banke sąskaitas: LT67 7300 0101 4535 3253, LT42 7300 0101 4535 3606, LT95 7300 0101 4535 3622. 32.3. Telšių apylinkės teismas – Swedbank, AB banke, sąskaitas: LT73 7300 0101 6210 0971; LT80 7300 0101 6210 0942; LT98 7300 0101 6210 1006.
VI SKYRIUS BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
33. Po reorganizavimo veiksiančių įstaigų – Klaipėdos apylinkės teismo ir Telšių apylinkės teismo – savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Lietuvos Respublikos Seimas. 34. Reorganizacijos metu turi būti užtikrintas reorganizuojamos įstaigos veiklos tęstinumas ir įsipareigojimų vykdymas. ______________
|
Pritarti |
Atsižvelgiant į tai, kad nuo 2024 m. sausio 1 d. pagal įstatymo Nr. XIV-2136 1 straipsnį neliko Plungės apylinkės teismo Skuodo rūmų, patikslintas įstatymo priedo 3 punktas. Taip pat siekiant reformos efektyvaus įgyvendinimo, patikslintas priedo 13 punktas, kad nedelsiant būtų pranešama registro tvarkytojui, paliekant 5 dienų terminą pranešti. |
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: negauta.
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
7.1. Sprendimas: Pritarti komiteto patobulintam Apylinkių teismų reorganizavimo įstatymo projektui Nr. XIVP-2825 ir komiteto išvadoms.
8. Balsavimo rezultatai: už – 6, prieš – 0, susilaikė – 2.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: Irena Haase, Agnė Širinskienė.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: negauta.
PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas įstatymo projektas.
Komiteto pirmininkė Irena HaaseIr
Komiteto biuro patarėja I. Leonavičiūtė
[1] Plungės apylinkės teismo teisėjų pateiktais duomenimis, šiuo metu veikiančio Plungės apylinkės teismo veiklos teritorijoje gyventojų skaičius siekia 110 584 žmones, iš jų 37 415 Kretingos r. savivaldybėje, 16 945 Palangos m., 15 774 Skuodo r. savivaldybėje, 7 247 Rietavo savivaldybėje ir 33 203 Plungės r. savivaldybėje (žr. https://osp.stat.gov.lt/lietuvos-regionai-2020/lietuvos-apskritys). Telšių apylinkės teismo veiklos teritorijoje gyvena 110 219 gyventojų (atitinkamai 51 507, 39 483 ir 19 229 Mažeikių, Telšių ir Akmenės r. savivaldybėse).