LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Socialinių reikalų ir darbo komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠEIMYNŲ ĮSTATYMO NR. XI-681 2, 4, 5, 9, 12 IR 20 STRAIPSNIŲ
PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO (XIIIP-359)
2017-09-13 Nr. 103-P-39
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: A. Sysas – Komiteto pirmininkas, R. Baškienė, R. J. Dagys, A. Dumbrava, L. Matkevičienė, M. Navickienė, G. Skaistė, T. Tomilinas, J. Varkalys, G. Vasiliauskas; Komiteto biuro vedėja E. Bulotaitė, biuro patarėjos: D. Aleksejūnienė, A. Dolmantienė, D. Jonėnienė, I. Kuodienė; kviestieji asmenys: D. Šakalienė – Seimo narė, R. Guobaitė-Kirslienė – Respublikos Prezidentės patarėja, D. Urbonaitienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento direktorė, D. Bernackienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Vaikų skyriaus vedėja, R. Černiauskas – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Vaikų skyriaus patarėjas, G. Vaičekauskaitė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Socialinių paslaugų skyriaus vyr. specialistė, E. Žemaitytė – Vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus įstaigos vyr. patarėja, I. Skubilovienė – Vaikų išlaikymo fondo administracijos direktoriaus pavaduotoja, J. Maciejevski – Valstybinės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos Teisinės pagalbos ir tarptautinio bendradarbiavimo skyriaus vedėjas, A. Vareikytė – Lietuvos savivaldybių asociacijos patarėja, G. Žilinskienė – NVO vaikams konfederacijos valdybos pirmininkė.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1.1 |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2017-02-13 |
1 |
1 |
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas: 1. Įstatymo projektu keičiamo Šeimynų įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 2 straipsnio 2 dalyje skliausteliuose nurodytas bendras vaikų skaičius šeimynoje, todėl reikėtų pažymėti skliausteliuose rašomo teksto pabaigą. Kartu svarstytina, ar šioje dalyje nereikėtų atsisakyti skliaustelių ir nuostatą dėstyti kaip taisyklę, o ne kaip paaiškinantį tekstą. |
Pritarti |
Žr. komiteto 1 pasiūlymą. |
1.2 |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2017-02-13 |
2 |
|
|
2. Keičiamo įstatymo 4 straipsnio 1 dalies 3 punkto c papunktyje nurodytas reikalavimas turėti „ne mažiau kaip vienerių metų darbo, tiesiogiai (nuolat ar laikinai) susijusio su vaikų auklėjimu, mokymu ar priežiūra <...>“ tikslintinas, nes neaišku kaip reikėtų juos vertinti, jeigu dėl jų atitikties kiltų ginčas. Be to, neaišku, kodėl formuluotė (nuolat ar laikinai) dėstoma skliausteliuose kaip paaiškinanti reikalavimą „tiesiogiai“. |
Pritarti |
Žr. komiteto 2 pasiūlymą. |
1.3 |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2017-02-13 |
3 |
|
|
3. Keičiamo įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 1 punktas tikslintinas atsižvelgiant į tai, kad kartu su įstatymo projektu teikiamame Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo Nr. I-1234 pakeitimo įstatymo projekte (Reg. Nr. XIIIP-354) numatyta, kad savivaldybės administracijos struktūroje nebelieka vaiko teisių apsaugos institucijos – jos funkcijas įgyvendins Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos. |
Pritarti |
Žr. komiteto 3 pasiūlymą. |
1.4 |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2017-02-13 |
4 |
|
|
4. Keičiamo įstatymo 9 straipsnio 1 dalis tikslintina tiek teisės, tiek bendrinės kalbos požiūriu, nes joje suformuluota norma nevisiškai suprantama. |
Pritarti |
Žr. komiteto 4 pasiūlymą. |
1.5 |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2017-02-13 |
4 |
|
|
5. Keičiamo įstatymo 9 straipsnio 2 dalyje siūloma numatyti, kad šeimyna gali turėti ne daugiau kaip 2 dalyvius. Svarstytinas šios nuostatos santykis su kitomis keičiamo įstatymo 9 straipsnio ir 5 straipsnio nuostatomis, pagal kurias galimybė tapti šeimynos dalyviu numatyta šeimynos steigėjo sutuoktiniui ir (ar) kartu su jais gyvenantiems pilnamečiams vaikams. Tuo atveju, jei sutikimą duotų ir pageidavimą tapti dalyviu išreikštų ir sutuoktinis, ir jo pilnamečiai vaikai, šeimynoje galėtų būtų trys ar daugiau dalyvių. Projektas tobulintinas šiuo aspektu. |
Pritarti |
Žr. komiteto 4 pasiūlymą. |
1.6 |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2017-02-13 |
7
|
|
|
6. Įstatymo projekto 7 ir 8 straipsnių pavadinimai yra vienodi, o turinyje reguliuojami įstatymo įsigaliojimo ir įgyvendinimo teisiniai santykiai, todėl jų turinį reikėtų dėstyti viename straipsnyje ir pašalinti esamus prieštaravimus. Pavyzdžiui, įstatymo projekto 8 straipsnio 1 dalyje numatyta tik šio straipsnio 2 dalies įsigaliojimo laike išimtis. Ji turėtų būti išplėsta ir 7 straipsnyje 1 dalyje nustatytoms aplinkybėms. |
Pritarti |
Žr. komiteto 10 pasiūlymą. |
1.7 |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2017-02-13 |
7 |
|
|
7. Įstatymo projekto 7 straipsnio 4 dalies reikėtų atsisakyti arba ją tobulinti, nes ji prieštarauja įstatymo projekto 8 straipsnio 2 daliai. Be to, nustačius įstatymo projekto 7 straipsnio 4 dalyje siūlomas taisykles, faktiškai 3 mėnesius įstatymas negalėtų būti taikomas dėl įgyvendinamųjų teisės aktų nebuvimo. |
Pritarti |
Žr. komiteto 10 pasiūlymą. |
1.8 |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2017-02-13 |
|
|
* |
8. Atsižvelgiant į vaiko teisių apsaugos tarnybų pertvarką, kuri įsigaliotų 2017 m. liepos 1 d., kartu su šiuo įstatymo projektu turėtų būti teikiamas Lietuvos Respublikos 2017 metų valstybės ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo pakeitimo įstatymo projektas. |
Pritarti iš dalies. |
Siūloma keisti įstatymo įsigaliojimo datą, ją numatant 2018 m. liepos 1 d.. Lietuvos Respublikos Vyriausybė 2017 m. birželio 21 d. nutarime Nr. 487 pažymėjo, kad „siekiant užtikrinti Įstatymo projekto Nr. XIIIP-354 ir su juo susijusių teisės aktų projektų nuostatų įgyvendinimą, vaiko teisių apsaugos sistemos pertvarkai reikalingos papildomos lėšos bus numatytos Lietuvos Respublikos 2018 metų valstybės ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projekte“. |
2. |
Europos teisės departamentas prie Teisingumo ministerijos, 2017-02-24 |
|
|
|
Išnagrinėję Lietuvos Respublikos šeimynų įstatymo Nr. XI-681 2, 4, 5, 9, 12 ir 20 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIIP-359, pažymime, kad pastabų ar pasiūlymų dėl projekto pagal kompetenciją neturime.
|
Atsižvelgti. |
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Vaiko teisių apsaugos skyrių (tarnybų) vadovų asociacija, 2017-03-14 Nr. g-2017-3211 |
|
|
* |
Dėl LR Šeimynų įstatymo Nr. XI-681 2, 4, 5, 9, 12 ir 20 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIIP-359: iš esmės pritartina. |
Atsižvelgti. |
|
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1.1 |
Vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus įstaiga (VTAKĮ) 2017-03-14 g-2017-3176 |
1 |
2 |
|
1. Siūlytina Įstatymo projekto 1 straipsnio 2 dalyje po žodžio „pagalbą“ įrašyti žodžius „ir paslaugas“ vietoj žodžių „specialiuosius vaikų su negalia ir specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų poreikius“ įrašyti žodžius „nulemtus jų amžiaus, brandos, įgimtų ar įgytų savybių ar kitų ypatumų“, taip pat lingvistiniu aspektu tikslinti Projekto 1 straipsnio 2 dalyje esančią šeimynos paskirties formuluotę, neišskiriant vaiko globos kaip teisinio instituto ir vaiko socialinės globos kaip socialinės paslaugos rūšies, kadangi priešingai nei socialinės vaiko globos paslaugos, vaiko globa kaip teisinis institutas negali būti teikiama. |
Pritarti. |
|
1.2 |
VTAKĮ |
3 |
1 |
|
2. Svarstytina, ar Įstatymo projekto 3 straipsnio 1 dalies 1 punkte neturėtų būti tikslinama nuoroda į savivaldybės administracijos vaiko teisių apsaugos instituciją, kadangi svarstomame naujos redakcijos Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme (projektas Nr. XIIIP-354) nėra įtvirtinta atitinkama institucija, tik vaiko teisių apsaugos tarnyba, t. y. Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos. |
Pritarti. |
|
1.3 |
VTAKĮ |
3 |
2 |
|
3. Įstatymo projekto 3 straipsnio 2 dalies 4 punkte po antrosios nuorodos (papildymo) „ir (ar) kartu su šeimynos steigėju gyvenantis pilnametis vaikas“ siūlytina įrašyti žodžius „(jeigu toks yra)“. |
Pritarti. |
|
1.4 |
VTAKĮ |
4 |
1 |
|
4. Siekiant teisinio reglamentavimo aiškumo, siūlytina tikslinti Įstatymo projekto 4 straipsnio 1 dalies formuluotę. |
Pritarti. |
|
1.5 |
VTAKĮ |
4 4 |
2 3 |
|
5. Siūlytina tikslinti Įstatymo projekto 4 straipsnio 2 ir 3 dalis, kadangi pagal siūlomą teisinį reglamentavimą nėra aišku, kaip praktikoje turės būti sprendžiami atvejai, kai šeimynos dalyviu pageidaus būti ir šeimynos steigėjo sutuoktinis, ir šeimynos steigėjo pilnametis vaikas, o pagal Įstatymo 4 straipsnio 2 dalį šeimynoje gali būti tik du dalyviai (vienas jų – šeimynos steigėjas). |
Pritarti. |
|
1.6 |
VTAKĮ |
11
|
|
|
6. Siekiant teisinio reglamentavimo aiškumo ir nuoseklumo, Įstatymo projekto 7 ir 8 straipsnius išdėstyti viename straipsnyje, atitinkamai suderinant šių straipsnių nuostatas dėl Įstatymo įsigaliojimo. |
Pritarti. |
Žr. komiteto 9 pasiūlymą. |
2. |
Lietuvos Respublikos Šveitimo ir mokslo ministerija 2017-03-2 g-2017-3494 |
2 |
|
|
Dėl Lietuvos Respublikos šeimynų įstatymo Nr. XI-681 2, 4, 5, 9, 12 ir 20 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIIP- 359: siūlome projekto 2 straipsniu keičiamo 4 straipsnio 1 dalies 3 punkto c) papunktį išdėstyti taip: „turi aukštąjį universitetinį ar jam lygiavertį išsilavinimą ir ne mažiau kaip vienerių metų tiesioginio darbo su vaikais patirtį socialinio darbo, socialinės pedagogikos, specialiosios pedagogikos, psichologinės pagalbos teikimo, ikimokyklinio ugdymo srityse“. |
Pritarti. |
|
3. |
Nacionalinė teismų administracija, 2017-04-18 g-2017-3881 |
|
|
|
Administracija pažymi, kad, išnagrinėjusi Šeimynų įstatymo Nr. XI-681 2, 4, 5, 9, 12 ir 20 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIIP-359 ir Vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 7 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIIP-360, pastabų ar pasiūlymų dėl šių projektų pagal kompetenciją neturi. |
Atsižvelgti. |
|
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Žmogaus teisių komitetas, 2017-07-05 |
|
|
|
|
Iš esmės pritarti įstatymo projektui. 6.2. Pasiūlymai: Siūlyti tobulinti įstatymo projektą atsižvelgiant į Teisės departamento pastabas. |
Pritarti. |
|
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
7.1. Sprendimas: pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektu ir komiteto išvadoms.
7.2. Pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Socialinių reikalų ir darbo komitetas, 2017-09-13 |
1 |
|
|
|
Argumentai: atsižvelgiant į Teisės departamento 1 pastabą, siūlome patikslinti įstatymo projekto 1 straipsnį. Pasiūlymas: pakeisti įstatymo projekto 1 straipsnį ir išdėstyti taip: 1 straipsnis. 2 straipsnio pakeitimas 1. Pakeisti 2 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „2.
Šeimyna globoja keturis ir daugiau vaikų 2. Pakeisti 2 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: „3.
3. Šeimynos paskirtis – |
Pritarti. |
|
2. |
Socialinių reikalų ir darbo komitetas, 2017-09-13 |
2 |
|
|
|
Argumentai: atsižvelgiant į Teisės departamento 2 pastabą, siūlome patikslinti įstatymo projekto 2 straipsnį. Pasiūlymas: pakeisti įstatymo projekto 2 straipsnį ir išdėstyti taip: „2 straipsnis. 4 straipsnio pakeitimas Pakeisti 4 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „4 straipsnis. Šeimynos steigėjui ir dalyviui taikomi reikalavimai 1. Šeimynos steigėjas turi būti bent vienas veiksnus fizinis asmuo, kuris: 1) atitinka visus Civiliniame kodekse vaiko globėjui (rūpintojui) taikomus reikalavimus; 2) 3) atitinka bent vieną iš šiame punkte nurodytų sąlygų: a) ne mažiau kaip trejus metus iki šeimynos įsteigimo vykdė vaikų globėjo (rūpintojo) pareigas, į kurias buvo paskirtas savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu ar teismo nutartimi; b) turi ne
c) turi aukštąjį universitetinį ar jam lygiavertį išsilavinimą ir ne mažesnę kaip vienų metų tiesioginio darbo su vaikais patirtį socialinio darbo, socialinės pedagogikos, specialiosios pedagogikos, psichologinės pagalbos teikimo, ikimokyklinio ugdymo srityse. 2. Šeimynos dalyviui yra taikomi tie patys reikalavimai kaip ir šeimynos steigėjui, išskyrus šio straipsnio 1 dalies 3 punkte nustatytą reikalavimą. 3. Šeimynos dalyviai negali būti kitos šeimynos dalyviais.“ |
Pritarti. |
|
3. |
Socialinių reikalų ir darbo komitetas, 2017-09-13 |
3, 3 |
1, 2 |
|
|
Argumentai: atsižvelgiant į Teisės departamento 3 pastabą, siūlome patikslinti įstatymo projekto 3 straipsnį. Pasiūlymas: pakeisti įstatymo projekto 3 straipsnio 1 bei 2 dalį ir išdėstyti taip: „3 straipsnis. 5 straipsnio pakeitimas 1. Pakeisti 5 straipsnio 1 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip: „1) gauti 2. Pakeisti 5 straipsnio 1 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip: „4) gauti šeimynos steigėjo sutuoktinio |
Pritarti. |
|
4. |
Socialinių reikalų ir darbo komitetas, 2017-09-13 |
4 |
|
|
|
Argumentai: atsižvelgiant į Teisės departamento 4 ir 5 pastabas, siūlome patikslinti įstatymo projekto 4 straipsnį. Pasiūlymas: pakeisti įstatymo projekto 4 straipsnį ir jį išdėstyti taip: 4 straipsnis. 9 straipsnio pakeitimas Pakeisti 9 straipsnį ir jį išdėstyti taip: ,,9 straipsnis. Šeimynos dalyviai ir šeimynos valdymas 1. Šeimynos dalyvis yra šeimynos steigėjas 2. Šeimynos steigėjas ir jo sutuoktinis, jei toks
yra, o jei jo nėra – kartu su šeimynos steigėju gyvenantis pilnametis
vaikas (jei toks yra ir 3. Kai santuoka su šeimynos steigėju sudaroma ir
(ar) kartu su šeimynos steigėju gyvenantis pilnametis vaikas pilnametystės
sulaukia po šeimynos įregistravimo Juridinių asmenų registre, šeimynos
steigėjo sutuoktinis, 4. Šeimyna įgyja civilines teises, prisiima civilines pareigas ir jas įgyvendina per šeimynos dalyvius. 5. Šeimyna turi vienasmenį arba kolegialų valdymo organą. Šeimynos vienasmenis valdymo organas – šeimynos dalyvis, o kolegialus valdymo organas – šeimynos dalyviai. 6. Šeimynos dalyvis veikia šeimynos vardu vienasmeniškai, o šeimynos dalyviai sprendimus priima bendru sutarimu šio įstatymo nustatyta tvarka.“ |
Pritarti. |
|
5. |
Socialinių reikalų ir darbo komitetas, 2017-09-13 |
6 |
|
|
N |
Argumentai: Siekiant suvienodinti vartojamas sąvokas, siūlome projektą papildyti 6 straipsniu. Pasiūlymas: Įstatymo projektą papildyti 6 straipsniu ir jį išdėstyti taip: 6 straipsnis. 18 straipsnio pakeitimas Pakeisti 18 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „2. Šeimyną reorganizuojant, |
Pritarti. |
|
6. |
Socialinių reikalų ir darbo komitetas, 2017-09-13 |
7 |
|
|
N |
Argumentai: Siekiant suvienodinti vartojamas sąvokas, siūlome projektą papildyti 7 straipsniu. Pasiūlymas: Įstatymo projektą papildyti 7 straipsniu, buvusį 6 straipsnį laikyti 8 straipsniu, o 7 straipsnį išdėstyti taip: 7 straipsnis. 19 straipsnio pakeitimas 1. Pakeisti 19 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „2. Atleidžiant šeimyną nuo vaikų globėjo (rūpintojo) pareigų, šeimyna
likviduojama jos dalyvių arba teismo sprendimu pagal šeimynos dalyvių arba 2. Pakeisti 19 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: „3.
Nušalinant šeimyną nuo vaikų globėjo (rūpintojo) pareigų, šeimyna
likviduojama teismo sprendimu pagal 3. Pakeisti 19 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip: „4.
Likviduojant šeimyną, |
Pritarti. |
|
7. |
Socialinių reikalų ir darbo komitetas, 2017-09-13 |
8 |
|
|
|
Pasiūlymas: siekiant suvienodinti sąvokas, siūlome projekto 8 (buvusį 6) straipsnį pakeiti ir išdėstyti taip: 8 straipsnis. 20 straipsnio pakeitimas 1. Pakeisti 20 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „1. Sumažėjus šeimynoje šiame įstatyme nustatytam globojamų (rūpinamų) vaikų skaičiui, savivaldybės, kurios teritorijoje šeimyna veikia, administracija per 2 mėnesius šeimynai pasiūlo: 1) atkurti pagal šio įstatymo 2 straipsnio 2 dalyje nustatytus reikalavimus globojamų (rūpinamų) vaikų skaičių šeimynoje; 2) reorganizuoti šeimyną Civilinio kodekso nustatytais pagrindais ir tvarka.“ 2. Pakeisti 20 straipsnio 4 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip: „2) |
Pritarti. |
|
8. |
Socialinių reikalų ir darbo komitetas, 2017-09-13 |
9 |
|
|
N |
Argumentai: Siekiant suvienodinti vartojamas sąvokas, siūlome projektą papildyti 6 straipsniu. Pasiūlymas: Įstatymo projektą papildyti 6 straipsniu ir jį išdėstyti taip: 9 straipsnis. 21 straipsnio pakeitimas Pakeisti 21 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „1. Šeimynos vykdomą globą (rūpybą) prižiūri |
Pritarti. |
|
9. |
Socialinių reikalų ir darbo komitetas, 2017-09-13 |
10 |
|
|
N |
Argumentai: Siekiant suvienodinti vartojamas sąvokas, siūlome projektą papildyti 10 straipsniu. Pasiūlymas: Įstatymo projektą papildyti 10 straipsniu ir jį išdėstyti taip: 10 straipsnis. 22 straipsnio pakeitimas Pakeisti 22 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: „3. |
Pritarti. |
|
10. |
Socialinių reikalų ir darbo komitetas, 2017-09-13 |
11 |
|
|
|
Argumentai: atsižvelgiant į pateiktas pastabas ir siekiant suderinti lydimųjų įstatymų įsigaliojimo nuostatas, siūlome buvusių 7 ir 8 straipsnių nuostatas sujungti į vieną ir išdėstyti 11 straipsnyje. Pasiūlymas: įstatymo projekto 11 straipsnį ir išdėstyti taip:
1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2
dalį, įsigalioja 2018 m. 2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos
įgaliota institucija iki 2018 m. birželio 30 d. 3. Šio įstatymo 1 straipsnio nuostatos dėl maksimalaus vaikų skaičiaus netaikomos iki šio įstatymo įsigaliojimo įsteigtoms šeimynoms, kol globojamų (rūpinamų) vaikų skaičius dėl vaikų pilnametystės, grąžinimo tėvams, emancipacijos, įvaikinimo ar mirties sumažės iki šiuo įstatymu nustatytos ribos. 4. Šio įstatymo 2 straipsnio nuostatos dėl globėjų ir įtėvių mokymo ir konsultavimo kursų išklausymo netaikomos iki šio įstatymo įsigaliojimo įsteigtų šeimynų steigėjams ir dalyviams.“ |
Pritarti. |
|
11. |
Socialinių reikalų ir darbo komitetas, 2017-09-13 |
|
|
|
I |
Pasiūlymas: Kadangi projektas papildytas naujomis nuostatomis, siūlome pakeisti įstatymo pavadinimą ir išdėstyti taip: „LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠEIMYNŲ ĮSTATYMO NR. XI-681 2, 4, 5, 9, 12, 18, 19, 20, 21 IR 22 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMAS“. |
Pritarti. |
|
8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: Algirdas Sysas.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nepareikšta.
PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas įstatymo projektas, jo lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkas Algirdas Sysas
Komiteto biuro patarėja A. Dolmantienė