LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ATLIEKŲ TVARKYMO ĮSTATYMO NR. VIII-787 26, 27 IR 28 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2023-12-14 Nr. XIVP-3371

Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.

1.    Projekto 1 straipsniu keičiamo Atliekų tvarkymo įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 26 straipsnio 3 dalies 3 punkte siūloma nustatyti, kad Valstybiniame atliekų prevencijos ir tvarkymo plane būtų numatytos inter alia maisto atliekų atskiro surinkimo ir perdirbimo užduotys. Pastebėtina, kad vadovaujantis keičiamo įstatymo 26 straipsnio 3 dalimi, Valstybiniame atliekų prevencijos ir tvarkymo plane turi būti numatytos priemonės ir uždaviniai. Atsižvelgiant į tai, svarstytina, ar projektu siūlomo teisinio reguliavimo nereikėtų papildyti nurodant, kad Valstybiniame atliekų prevencijos ir tvarkymo plane turi būti numatytos ne tik priemonės ir uždaviniai, bet ir užduotys.

Ta pati pastaba taikytina ir projekto 2 ir 3 straipsniams.

2.         Atkreiptinas dėmesys, kad 2022 m. birželio 1 d. nutarimu Nr. 573 Vyriausybė patvirtino Valstybinį atliekų prevencijos ir tvarkymo 2021–2027 metų planą. Kadangi projektu yra siūloma Valstybinį atliekų prevencijos ir tvarkymo planą papildyti maisto atliekų atskiro surinkimo ir perdirbimo užduotimis, iš projektu siūlomo teisinio reguliavimo nėra aišku, ar minėtų užduočių inkorporavimui turės būti keičiamas šiuo metu galiojantis Valstybinis atliekų prevencijos ir tvarkymo 2021–2027 metų planas. Atsižvelgiant į tai, projekto nuostatos turėtų būti atitinkamai tikslintinos, nustatant įstatymo taikymo nuostatas.

Ta pati pastaba taikytina ir projekto 2 ir 3 straipsniams.

3.    Pastebėtina, kad ūkio subjektams projektu siūlomų maisto atliekų atskiro surinkimo ir perdirbimo užduočių tinkamam įgyvendinimui reikės laiko, todėl manytina, kad projekto įsigaliojimo data turėtų būtų nustatyta, atsižvelgiant į Teisėkūros pagrindų įstatymo 20 straipsnio 4 dalį, pagal kurią teisės aktai, keičiantys ar nustatantys naują ūkio subjektų veiklos ar jos priežiūros teisinį reguliavimą, paprastai įsigalioja gegužės 1 dieną arba lapkričio 1 dieną, tačiau visais atvejais ne anksčiau kaip po trijų mėnesių nuo jų oficialaus paskelbimo dienos. Be to, kartu su projektu teikiamo Mokesčio už aplinkos teršimą įstatymo Nr. VIII-1183 2, 3, 4, 5, 7, 9, 11, 12 straipsnių ir 8 priedo pakeitimo įstatymo projekto reg. Nr. XIVP-3372 įsigaliojimas numatytas 2025 m. sausio 1 d. Manytina, kad abiejuose susijusiuose projektuose reikėtų suvienodinti įstatymų įsigaliojimo datas.

4.    Projekto 1 ir 3 straipsnių pavadinimai tikslintini pagal Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų, patvirtintų Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 „Dėl Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų patvirtinimo“, reikalavimus, žodžius „Įstatymo“ išbraukiant kaip perteklinius.

5.    Atsižvelgiant į Atliekų tvarkymo įstatymo 20 straipsnio 1 dalį, pagal kurią Aplinkos ministerija reglamentuoja ir administruoja visų atliekų tvarkymą, kontroliuoja nustatytų reikalavimų ir užduočių įgyvendinimą, manytina, jog dėl projektu siūlomo nustatyti teisinio reguliavimo reikėtų gauti Vyriausybės išvadą.

 

 

 

Departamento direktorius                                                                                      Dainius Zebleckis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

N. Azguridienė, tel. +370 5 209 6546, el. p. [email protected]

M. Masteikienė, tel. +370 5 209 6843, el. p. [email protected]