PASIŪLYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS
UŽIMTUMO ĮSTATYMO NR. XII-2470 2, 16, 20, 24, 25, 302, 35, 38, 41, 42, 43, 44, 45 IR
47 STRAIPSNIŲ pakeitimo ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-1684(2)
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
||
Straipsnis |
Straipsnio dalis |
Punktas |
|
15 |
|
|
Argumentai: 1. Atsižvelgiant į tai, kad 2023 metais planuojama neįgalumo ir darbingumo nustatymo sistemos pertvarka, po kurios turėtų iš esmės pasikeisti žmonių su negalia priskyrimas atskiriems darbingumo lygiams (t.y. asmenys, kuriems šiuo metu, yra nustatytas vienoks darbingumo lygis, gali būti perkelti į visiškai kitą darbingumo lygį), o priskyrimas darbingumo lygiams nulemia valstybės pagalbos tokiam asmeniui pagal šį įstatymą dydį ir terminą, siūlytina, siekiant užtikrinti žmonių su negalia teisėtus lūkesčius ir jų tinkamą pasirengimą užimtumo sistemos reformai, šio įstatymo projekto įsigaliojimą atidėti iki 2024 m. sausio 1 d. Taip, įsigaliojus šiems pokyčiams, jau bus įvykusi neįgalumo ir darbingumo sistemos pertvarka ir žmonės su negalia galės objektyviai įvertinti ir pasiruošti pokyčiams, kurie jų laukia darbo rinkoje. 2. Atsižvelgiant į tai, kad šiuo metu galiojančiame Lietuvos Respublikos socialinių įmonių įstatymo 30 straipsnio 1 dalyje nustatyta, kad: „Šiame įstatyme nustatyto teisinio reguliavimo poveikio ex post vertinimas atliekamas iki 2022 m. lapkričio 1 d. už laikotarpį nuo 2020 m. liepos 1 d. iki 2022 m. birželio 30 d. Šio vertinimo ataskaitoje nurodomos teigiamos ir neigiamos šiame įstatyme nustatyto teisinio reguliavimo pasekmės ir pasiūlymai dėl jo tobulinimo.“ įstatymo projekto įsigaliojimo atidėjimas iki 2024 m. sausio 1 d. leistų įvykdyti šią nuostatą, atlikti ex post vertinimą, o šio vertinimo rezultatai sudarytų galimybę įstatymų leidėjams, esant poreikiui, atitinkamai tobulinti užimtumo reformą taip pasiekiant dar geresnių negalią turinčių asmenų įtraukimo į darbo rinką rezultatų.
Pasiūlymas: Pakeisti Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo Nr. XII-2470 2, 16, 20, 24, 25, 302, 35, 38, 41, 42, 43, 44, 45 ir 47 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto nr. XIVP-1684(2) 15 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„15 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas, įgyvendinimas ir taikymas 1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį,
įsigalioja 2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė, socialinės apsaugos
ir darbo ministras, Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės
apsaugos ir darbo ministerijos direktorius iki 3. Darbdaviams, išlaikantiems šio įstatymo 5 straipsnyje
išdėstytuose Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 25 straipsnio 16, 17 ir
18 punktuose nurodytų asmenų darbo vietas, subsidijos darbo užmokesčiui
mokėjimo laikotarpis skaičiuojamas nuo 4. Jeigu šio įstatymo 5 straipsnyje išdėstytuose Užimtumo
įstatymo 25 straipsnio 16 ir 17 punktuose nurodytiems asmenims buvo
nustatytas asistento pagalbos atliekant darbo funkcijas poreikis ir
darbdaviui pagal Lietuvos Respublikos socialinių įmonių įstatymo 22 straipsnį
iki 5. Šio įstatymo 7 straipsnyje išdėstytuose Užimtumo
įstatymo 35 straipsnio 4 dalies 4 ir 5 punktuose nurodytos šios aplinkybės –
darbdaviui nepaskirta bauda už Užimtumo įstatymo 56, 57, 58 ar 592
straipsnyje nurodytą pažeidimą, darbdavio vadovas ar kitas atsakingas asmuo
turi ne daugiau negu vieną per paskutinius vienus metus iki paraiškų
pateikimo dienos paskirtą administracinę nuobaudą pagal Lietuvos Respublikos administracinių
nusižengimų kodeksą už skaidriai dirbančių asmenų identifikavimo reikalavimų
pažeidimus – taikomos darbdaviams, kurie pateikė paraiškas dėl remiamojo
įdarbinimo priemonių, darbo vietų steigimo ar pritaikymo subsidijavimo arba
įdarbinimo pagal pameistrystės darbo sutartį po 6. Šio įstatymo 9 straipsnyje išdėstyto Užimtumo įstatymo
41 straipsnio 10 dalies 10, 11 punktų, 11 dalies 9, 10 punktų, 12 dalies 7, 8
punktų nuostatos dėl subsidijos mokėjimo nutraukimo bei šio įstatymo 12
straipsnyje išdėstyto Užimtumo įstatymo 44 straipsnio 8 dalies 8 punkto
nuostatos dėl subsidijos grąžinimo taikomos darbdaviams, kuriems bent viena
iš šių nurodytų aplinkybių – darbdaviui paskirta bauda už Užimtumo įstatymo
56, 57, 58 ar 592 straipsnyje nurodytą pažeidimą, darbdavio vadovui ar kitam
atsakingam asmeniui paskirta administracinė nuobauda pagal Administracinių
nusižengimų kodeksą už nelegalų darbą arba paskirta antra per kalendorinius
metus administracinė nuobauda pagal šį kodeksą už darbo įstatymų, darbuotojų
saugos ir sveikatos norminių teisės aktų, skaidriai dirbančių asmenų
identifikavimo reikalavimų pažeidimus, nelaimingo atsitikimo darbe nuslėpimą,
nustatytos pranešimo ir ištyrimo tvarkos, darbo užmokesčio apskaičiavimo ir
mokėjimo tvarkos, darbo laiko apskaitos, laikinųjų darbuotojų darbo sąlygų
bei komercinės ar ūkinės veiklos tvarkos pažeidimus – atsirado po 7. Darbdavių pasiūlymai (paraiškos, prašymai) dėl
remiamojo įdarbinimo priemonių, darbo vietų steigimo (pritaikymo)
subsidijavimo arba įdarbinimo pagal pameistrystės darbo sutartį, pateikti iki
|
Teikia Seimo nariai: