PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

PLANUOJAMOS ŪKINĖS VEIKLOS POVEIKIO APLINKAI VERTINIMO ĮSTATYMO NR. I-1495 PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO

  Nr. XIVP–1985

 

2022-11-08

Vilnius

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1

3

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į Specialiųjų tyrimų tarnybos išvadas, galimas rizikas, Seimo Aplinkos komitete vykusias diskusijas, formuluočių dviprasmiškumą, siūlome atsisakyti projekto 3 str. 8 dalies.

 

Po skandalingo „Grigeo“ incidento neturi leidimo naudotis savo valymo įrenginiais, jei norėtų vėl valytis savo įrenginiuose, o neatiduoti į Klaipėdos vandenų valyklą, turėtų atlikti Poveikio aplinkai vertinimo (PAV) procedūrą. Teikiamo įstatymo 8 str. 3 d. suteikia teorinę galimybė tokioms įmonėms kaip „Grigeo“ neatlikti PAV.

 

Specialiųjų tyrimų tarnyba, pateikusi išvadas, nurodė, kad „projekto nuostatos nenumato objektyvių kriterijų atsakingajai institucijai priimant sprendimą dėl pakartotino atrankos dėl poveikio aplinkai vertinimo ar poveikio aplinkai vertinimo pasikeitus planuojamos ūkinės veiklos rodikliams atlikimo ar neatlikimo. Projekto 3 straipsnio 8 dalies 2 punkte siūloma įtvirtinti, kad kai atsakingoji institucija yra priėmusi atrankos išvadą ir (ar) sprendimą dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai, tačiau iki veiklos vykdymo pradžios ar pradėjus ją vykdyti planuojama ūkinė veikla keičiama, atranka dėl poveikio aplinkai vertinimo ar poveikio aplinkai vertinimas neatliekamas, kai, be kita ko, atsakingoji institucija, įvertinusi keitimo pobūdį ir mastą pagrįstai nusprendžia, kad dėl planuojamos ūkinės veiklos keitimo nesikeičia atliktos atrankos dėl poveikio aplinkai vertinimo ar poveikio aplinkai vertinimo metu nustatytas poveikis aplinkai. Specialiųjų tyrimų tarnybos vertinimu, Projekte neatskleidžiant atsakingosios institucijos sprendimui ir jo pagrįstumui ar nepagrįstumui įvertinti privalomų kriterijų, aplinkybių, kurioms esant objektyviai būtų galima įvertinti, kad pasikeitus planuojamai ūkinei veiklai poveikis aplinkai nesikeis, teisės akto nuostatomis sukuriamos sąlygos per didelei sprendimą priimančio subjekto diskrecijai, kas gali padidinti ir korupcijos pasireiškimo tikimybę (pavyzdžiui, vienu atveju tam tikro planuojamos ūkinės veiklos rodiklio galimas pasikeitimas galėtų būti vertinamas kaip reikšmingas anksčiau nustatytam galimam poveikiui aplinkai, analogišku kito ūkio subjekto atveju – kaip nereikšmingas, t. y. palankesnis jo, bet ne aplinkos ar visuomenės interesams užtikrinti).“   

                                                                                         

 

Pasiūlymas: Išbraukti projekto 3 str. 8 dalį:

 

„8. Kai atsakingoji institucija yra priėmusi atrankos išvadą ir (ar) sprendimą dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai, tačiau iki veiklos vykdymo pradžios ar pradėjus ją vykdyti planuojama ūkinė veikla keičiama, atranka dėl poveikio aplinkai vertinimo ar poveikio aplinkai vertinimas neatliekamas, kai :

1) planuojamu ūkinės veiklos keitimu siekiama įgyvendinti sprendimo dėl poveikio aplinkai vertinimo sąlygas ir (ar) sprendime dėl poveikio aplinkai vertinimo ir (ar) atrankos išvadoje numatytas priemones reikšmingam neigiamam poveikiui aplinkai išvengti, sumažinti, atkurti, kas pažeista, ir (ar) jį kompensuoti;

2) atsakingoji institucija, gavusi iš planuojamos ūkinės veiklos organizatoriaus informaciją apie planuojamą ūkinės veiklos keitimą, įvertinusi keitimo pobūdį ir mastą pagrįstai nusprendžia, kad dėl planuojamos ūkinės veiklos keitimo nesikeičia atliktos atrankos dėl poveikio aplinkai vertinimo ar poveikio aplinkai vertinimo metu nustatytas poveikis aplinkai.“

 

 

Teikia Seimo nariai:

 

Tomas Tomilinas

Laima Negienė

Vytautas Bakas

Linas Jonauskas