LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
 ETIKOS IR PROCEDŪRŲ KOMISIJA

 

 

IŠVADA

DĖL ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-1754(2) SVARSTYMO

2018-06-13       Nr. 101-I-33

Vilnius

 

Seimo Etikos ir procedūrų komisija (toliau – Komisija): Rita Tamašunienė, Aušrinė Norkienė, Asta Kubilienė, Antanas Matulas, Rūta Miliūtė, Andrius Palionis, Aušra Papirtienė, Virgilijus Poderys, Ona Valiukevičiūtė, gavusi Seimo nario Mindaugo Puidoko 2018 m. birželio 6 d. prašymą ir vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (toliau – Seimo statutas) 78 straipsnio 1 dalies 3 punkto nuostata, svarstė klausimą dėl Lietuvos Respublikos įstatymo „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ Nr. IX-2206 pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIIP-1754(2) (toliau – Įstatymo projektas) svarstymo Seimo 2018 m. gegužės 31 d. posėdyje ir Seimo Užsienio reikalų komiteto 2018 m. birželio 5 d. posėdyje.

Etikos ir procedūrų komisija nustatė:

Seimo narys M. Puidokas prašė išaiškinti, kokius sprendimus turėtų priimti Seimas dėl Įstatymo projekto, atsižvelgiant į Užsienio reikalų komiteto 2018 m. birželio 5 d. posėdyje priimtą sprendimą.

2018 m. gegužės 31 d. Seimo rytiniame posėdyje buvo numatytas Įstatymo projekto priėmimas. Posėdžiui pirmininkavo Seimo Pirmininkas Viktoras Pranckietis. Pranešėjas – Užsienio reikalų komiteto, paskirto pagrindiniu komitetu svarstant Įstatymo projektą, pirmininkas Juozas Bernatonis.

 Buvo svarstomi Seimo narių pasiūlymai Įstatymo projekto straipsniams ir balsuojama dėl Įstatymo projekto straipsnių priėmimo. Buvo svarstomas Seimo narių Eugenijaus Jovaišos, Gintaro Steponavičiaus, Arūno Gelūno, Manto Ado­mė­no ir Aušrinės Ar­mo­nai­tės pasiūlymas Įstatymo projekto 6 straipsniui, kuriam nepritarė pagrindinis komitetas. Pranešėjas J. Bernatonis informavo, kad pritarus šiam pasiūlymui, reikėtų redaguoti Įstatymo projekto 7 straipsnį.

Seimo Pirmininkas V. Pranckietis paskelbė balsavimą dėl minėto Seimo narių pasiūlymo. Po balsavimo Seimo narių pasiūlymui buvo pritarta (balsavimo rezultatai: už – 84, prieš – 5, susilaikė 5).

Atsižvelgdamas į J. Bernatonio pastabą, Seimo Pirmininkas pažymėjo, kad reikės prašyti pagrindinio komiteto suredaguoti Įstatymo projektą. Seimo Pirmininkas dar kartą paklausė pranešėjo, ar pagrindinis komitetas turėtų patikslinti Įstatymo projekto 7 straipsnį. J. Bernatonis nepatvirtino, kad Įstatymo projektas turėtų būti redaguojamas. Toliau buvo tęsiamas balsavimas dėl atskirų Įstatymo projekto straipsnių priėmimo.

Seimo Pirmininkui V. Pranckiečiui paskelbus balsavimą dėl Įstatymo projekto priėmimo, projektui buvo pritarta (balsavimo rezultatai: už – 94, prieš – 0, susilaikė 5).

2018 m. gegužės 31 d. Seimo vakariniame posėdyje prieš prasidedant Seimo vakarinio posėdžio darbotvarkėje numatytų klausimų svarstymui Seimo posėdžiui pirmininkavusi Seimo Pirmininko pavaduotoja Irena Degutienė pranešė, kad reikia daryti Įstatymo projekto priėmimo pertrauką pagal Seimo statuto 158 straipsnį, nes pasiūlymas, kuriam pritarė Seimas, yra nesuderintas su dviem Įstatymo projekto straipsniais. Seimo Pirmininko pavaduotoja I. Degutienė informavo, kad ši informacija buvo gauta per pertrauką tarp Seimo plenarinių posėdžių. Seimo posėdžio pirmininkės I. Degutienės pasiūlymui buvo pritarta bendru sutarimu.

Užsienio reikalų komiteto, kaip pagrindinio komiteto, 2018 m. birželio 5 d. posėdyje buvo svarstomi šio komiteto pirmininko Juozo Bernatornio pasiūlymai, kuriais buvo siekiama suderinti Įstatymo projekto 6 straipsnio redakciją su 7 ir 11 straipsnių nuostatomis. Užsienio reikalų  komitetas šiame posėdyje nepritarė Komiteto pirmininko J. Bernatornio teiktiems pasiūlymams.

 

Seimo statuto 158 straipsnio 1 dalyje nustatyta, kad pranešėjo reikalavimu, jeigu jis mano, kad priimtiems pasiūlymams suderinti reikia dar vieno pagrindinio komiteto posėdžio, po balsavimo dėl visų straipsnių gali būti padaryta priėmimo pertrauka, bet ne ilgesnė kaip iki artimiausios Seimo posėdžių dienos. Šio straipsnio 2 dalyje numatyta, kad po pertraukos apsvarstomi komiteto padaryti pakeitimai ir papildymai, kurie neturi prieštarauti jau priimtų straipsnių esmei, ir dėl jų balsuojama. Šio svarstymo metu kiti siūlymai dėl pakeitimų ir papildymų nepriimami.

Seimo statute nėra reglamentuota, kokius sprendimus turėtų priimti Seimas, jeigu Seimo paskirtas pagrindinis komitetas nesuderina įstatymo projekto straipsnių ir priimtų pasiūlymų, nepadaro reikalingų pakeitimų ir papildymų.

Kaip minėta, Užsienio reikalų komitetas, kaip pagrindinis komitetas, posėdyje svarstė pateiktus pasiūlymus, kuriais buvo siekta suderinti Įstatymo projekto straipsnius, ir jiems nepritarė. Komitetas savo valią išreiškė balsuodamas dėl šių pasiūlymų.

Seimo statuto 261 straipsnio „Seimo statute nenumatytų procedūrinių klausimų sprendimas“ 1 dalyje nustatyta, kad visus Seimo veiklos procedūrinius klausimus, kurie nenumatyti šiame statute ir Lietuvos Respublikos įstatymuose, siūlo spręsti Seimo posėdžio pirmininkas. Šio straipsnio 2 dalyje nustatyta, kad toks sprendimas po trumpo posėdžio pirmininko motyvų išdėstymo priimamas be diskusijų balsavusių Seimo narių dauguma.

 

Etikos ir procedūrų komisija konstatuoja:

1. Įstatymo projekto 7 ir 11 straipsniai yra nesuderinti su Įstatymo 6 straipsnio formuluote, kuriai Seimas pritarė 2018 m. gegužės 31 d. rytiniame plenariniame posėdyje.

2. Seimo statute nėra reglamentuota, kokius sprendimus turi priimti Seimas, jeigu Seimo pavedimą gavęs pagrindinis komitetas nesuderina įstatymo projekto straipsnių, todėl turi būti vadovaujamasi Seimo statuto 261 straipsnio nuostatomis.

 

Etikos ir procedūrų komisija nusprendė:

Rekomenduoti Seimo posėdžio pirmininkui siūlyti Seimui paskirti kitą pagrindinį komitetą įstatymo „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ Nr. IX-2206 pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIIP-1754(2) projekto straipsniams suderinti.  

Pritarta bendru sutarimu.

 

Komisijos pirmininkė                                                                                        Rita Tamašunienė