PASIŪLYMAS

DĖL 2024 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO IR SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ FINANSINIŲ RODIKLIŲ PATVIRTINIMO ĮSTATYMO PROJEKTO XIVP-3128

2023-10-16

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1.

 

 

 

Argumentai:

Siūloma perskirstyti 2024 metų pažangos lėšas, numatytas Lietuvos Respublikos 2024 metų Valstybės biudžeto ir Savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projekto Finansų ministerijos asignavimuose 2021-2030 metų NPP plėtros programų pažangos priemonėms įgyvendinti, pakeičiant Finansų ministerijos asignavimuose numatytas 2021-2030 metų NPP plėtros programų pažangos priemonėms įgyvendinti 2024 metų pažangos lėšas  (Įstatymo projekto 9 priedas ir susiję Įstatymo projekto 2 ir 8 priedai).

Siūloma iš aukščiau minėtų Finansų ministerijos asignavimuose numatytų 150,8 mln. Eur lėšų (Įstatymo projekto 9 priedo 4 punktas), skirtų pažangos priemonėms įgyvendinti, perskirstyti 10 mln. Eur Lietuvos Respublikos Ekonomikos ir inovacijų ministerijos priemonei Nr. 05-001-01-12-07 „Vystyti turizmo infrastruktūrą ir plėtoti rinkodaros priemones“, vykdomai pagal NPP 1 strateginio tikslo „Pereiti prie mokslo žiniomis, pažangiosiomis technologijomis, inovacijomis grįsto darnaus ekonomikos vystymosi ir didinti šalies tarptautinį konkurencingumą“, sprendžiant 1.12  uždavinį „Didinti Lietuvos turizmo konkurencingumą“ ir prisidedant prie 4.1. NPP uždavinio „Skatinti gyventojus dalyvauti kultūrinėse veiklose ir prisidėti prie kultūros plėtros” sprendimo. Druskininkų savivaldybės įgyvendinamas projektas „Druskininkų kultūros ir kongresų rūmų rekonstrukcija ir jų prieigų pritaikymas lankymui“ (toliau – Projektas) tiesiogiai prisidėtų prie priemone siektino rodiklio Nr. R-05-001-01-12-07-01 „Turizmo infrastruktūros kokybė“ rezultato, keliant Lietuvos vietą Kelionių ir konkurencingumo reitinge. Druskininkų kurortas statistiniais duomenimis 2022 m. iš viso priėmė 381947 turistų, o tai sudaro apie 10 procentų visos Lietuvos turistų srautų 2022 m. Įgyvendinus Projektą atsivertų didesnės galimybės vystyti kultūrinį ir konferencinį turizmą, didinant Lietuvos turizmo konkurencingumą, gerinant visos šalies įvaizdį. Projektas prisidėtų prie nepakankamo ir netolygaus kultūros paslaugų prieinamumo mažinimo, išnaudojant Lietuvos turizmo potencialą.

Siūloma perskirstyti Įstatymo projekto 2 priede IV skyriuje numatomas skirti lėšas valstybės biudžeto 2024 metų asignavimams 2021–2030 metų nacionalinio pažangos plano plėtros programų pažangos priemonėms įgyvendinti“ ir 10 mln. Eur iš jų nukreipti į V skyrių Ekonomikos ir inovacijų ministerijos asignavimams įgyvendinti. Atsižvelgiant į aukščiau išdėstytus perskirstymus, įtraukti  į Įstatymo projekto 8 priedo V skyrių NPP 1.12  uždavinio „Didinti Lietuvos turizmo konkurencingumą“ įgyvendinimui 10 mln. Eur.

Druskininkų savivaldybės gyvendinamas projektas reikšmingai prisidės prie 2021-2030 metų nacionalinio pažangos plano (toliau – NPP) ir kitų nacionalinio  lygmens dokumentuose iškeltų tikslų, uždavinių ir rodiklių pasiekimo.

Druskininkų savivaldybė Projekto įgyvendinimo statybos darbus pradėjo 2019 metais, o šiai dienai objekto baigtumas siekia apie 76 procentus. Bendra atliktų darbų vertė siekia 28 mln. Eur, iš kurių valstybės biudžeto lėšos sudaro 15,1 mln. Eur, savivaldybės nuosavo biudžeto lėšos – 12,9 mln. Eur. Šiuo metu Druskininkų savivaldybė viešojo tarptautinio konkurso būdu parinko rangovą, kuris pabaigs objekto statybos ir įrengimo darbus. Pažymėtina, kad tolimesnis sėkmingas Projekto įgyvendinimas tiesiogiai priklausys nuo skiriamo finansavimo apimties. Užbaigti likusius statybos ir įrengimo darbus galima per mažiau nei dvejus metus, tačiau tam reikia dar 16 mln. Eur lėšų, iš jų 6 mln. Eur prisidės Savivaldybė, o 10 mln. Eur būtinas valstybės finansavimas.

Projektas įtrauktas į Alytaus regiono plėtros plano projektų sąrašą. Savivaldybė taip pat inicijavo Projekto pripažinimą regioninės svarbos projektu ir jau gavo Lietuvos Respublikos konkurencijos tarnybos pritarimą, rengia kultūros ir kongresų rūmų viešo nuomos konkurso operatoriaus parinkimui dokumentus. Potencialūs šio verslo atstovai prognozuoja, jog Druskininkų kultūros ir kongresų rūmų teikiamomis viešosiomis kultūrinėmis paslaugomis per metus pasinaudos ne mažiau kaip 135000 Lietuvos ir užsienio lankytojų.

2025 m. Druskininkai bus Lietuvos kultūros sostinė ir minės Lietuvių dailininko, kompozitoriaus, kultūros veikėjo M. K. Čiurlionio 150-ąsias gimimo metines. Šiems įvykiams Druskininkai ruošiasi jau dabar ir Projekto užbaigimas yra viena iš svarbiausių Druskininkų, kaip tarptautinio kurorto, siekiančio pristatyti visos Lietuvos kultūros tendencijas vis didėjančiam užsienio lankytojų srautui, užduočių. Šiuo metu mieste nėra modernaus daugiafunkcinio kultūros centro, kuriame galima būtų organizuoti tarptautinius renginius, koncertus, teatrų ir kino festivalius, vystyti kitas, tarptautinio lygmens kultūrines veiklas, o esama infrastruktūra yra nepakankama organizuoti didesnės apimties tarptautines konferencijas ir panašius renginius. Tad šio Projekto įgyvendinimas reikšmingai prisidėtų prie Lietuvos įvaizdžio gerinimo bei kultūrinio turizmo skatinimo, NPP priemonės Nr. 05-001-01-12-07 „Vystyti turizmo infrastruktūrą ir plėtoti rinkodaros priemones“ rodiklio  Nr. R-05-001-01-12-07-01 „Turizmo infrastruktūros kokybė“ planuojamos tarpinės reikšmės pasiekimo 2025 m.

 

Pasiūlymas:

1. Pakeisti Lietuvos Respublikos 2024 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projekto 2 priedo  IV skyrių:

IV SKYRIUS. VIEŠIEJI FINANSAI IR OFICIALIOJI STATISTIKA     2 359 856  2 349 856 180 536                      Finansų ministerija                                                         2 336 592     166 974        

iš jų:                                                         

Rezerviniam (stabilizavimo) fondui sudaryti                67 485                               

2021–2030 metų nacionalinio pažangos plano plėtros programų pažangos priemonėms įgyvendinti                                                                                                            735 442         725 442

Lietuvos Respublikos Vyriausybės rezervas                1 448                                 

Tradicinių Lietuvos religinių bendruomenių, bendrijų ir centrų maldos namams atstatyti ir kitoms reikmėms                                                                       1 687                                 

Valstybės duomenų agentūra                                         23 264          13 562         

 

 

2. Pakeisti Lietuvos Respublikos 2024 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projekto 2 priedo V skyrių:

V SKYRIUS. EKONOMIKOS KONKURENCINGUMAS IR VALSTYBĖS INFORMACINIAI IŠTEKLIAI                                       475 976  485 976         37 223

Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba                              3 087            2 353

Ekonomikos ir inovacijų ministerija                       468 518     478 518       32 120

Viešųjų pirkimų tarnyba                                                            4 371            2 750

 

3. Pakeisti Lietuvos Respublikos 2024 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projekto 8 priedo V skyrių:

V SKYRIUS. EKONOMIKOS KONKURENCINGUMAS IR VALSTYBĖS INFORMACINIAI IŠTEKLIAI

1.5. Skatinti pažangiųjų technologijų ir inovacijų kūrimą, diegimą ir sklaidą

 

Suminis inovatyvumo indeksas (vieta)

19

(2023)

18

1.7. Skatinti valstybės skaitmeninimą

Lietuvos įvertinimas Europos elektroninės valdžios vertinimo tyrime „eGovernment Benchmark“ (balai)

 

85,1

(2023)

87

1.11. Skatinti prekių ir paslaugų eksportą

1.11.1. Lietuviškos kilmės prekių (be energinių (mineralinių) produktų) ir paslaugų eksportas (mln. eurų)

 

39 311

            (2022)

36 001

1.12. Didinti Lietuvos turizmo konkurencingumą

Turizmo infrastruktūros kokybė (vieta pagal Kelionių ir konkurencingumo indeksą)

57

(2025)

54

 

 

4. Pakeisti Lietuvos Respublikos 2024 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projekto 9 priedą:

 

FINANSŲ MINISTERIJOS ASIGNAVIMUOSE PAŽANGOS PRIEMONĖMS ĮGYVENDINTI NUMATYTŲ 2024 METŲ PAŽANGOS LĖŠŲ PASKIRSTYMAS

 

 

 

Tūkst. Eur

Eil. Nr.

Ministerijos pavadinimas

Suma

1.

Aplinkos ministerija

6 413

2.

Ekonomikos ir inovacijų ministerija

250 000 260 000

3.

Energetikos ministerija

58 150

4.

Finansų ministerija

150 813 140 813

5.

Krašto apsaugos ministerija

19 153

6.

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

1 554

7.

Susisiekimo ministerija

230 291

8.

Sveikatos apsaugos ministerija

1 741

9.

Vidaus reikalų ministerija

17 327

 

IŠ VISO

735 442

 

 

 

 

 

 

 

 

Teikia

Seimo narys                                                                                                             

Zenonas Streikus