PAŽYMA APIE LIETUVOS RESPUBLIKOS viešųjų PIRKIMŲ ĮSTATYMO 82, 18, 85, 86 ir 87 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO DERINIMĄ
Eil. Nr. |
Pastabų / pasiūlymų teikėjas, data |
Pastabos ir pasiūlymai |
Žyma apie priimtas ir nepriimtas (nurodyti motyvus) pastabas ir pasiūlymus |
1. |
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, 2014-01-08 |
1. Išnagrinėję Jūsų pateiktą derinti Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 82 ir 85 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą, jam pritariame.
|
Atsižvelgta.
|
2. |
Lietuvos Respublikos ūkio ministerija, 2014-01-13 |
1. Atkreipiame dėmesį, kad Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (toliau – Įstatymas) nuostatos, leidžiančios perkančiosioms organizacijoms supaprastintus viešuosius pirkimus atlikti pagal pačių patvirtintas taisykles, įsigaliojo tik 2007 m. lapkričio 8 d. (Įstatymas Nr. X-1298). Iki tol supaprastinti viešieji pirkimai buvo vykdomi pagal Įstatyme įtvirtintus reikalavimus ir taisykles. Viešųjų pirkimų reguliavimo pakeitimai buvo daromi siekiant operatyvesnio supaprastintų viešųjų pirkimų atlikimo, įskaitant Europos Sąjungos finansinės paramos lėšų panaudojimo, viešųjų pirkimų procedūrų lankstumo ir įvertinus praktikoje kylančias problemas – kai atskirais atvejais supaprastintiems pirkimams taikomi Įstatymo reikalavimai (detalus pirkimo procedūrų reglamentavimas, pirkimo dokumentų, tarp jų techninės specifikacijos rengimas, kvalifikacijos tikrinimas ir kt.) yra pernelyg sudėtingi ir sudaro didelę administracinę naštą tiek tiekėjams, tiek perkančiosioms organizacijoms. Tačiau, siekiant ne tik supaprastinti viešuosius pirkimus, bet ir užtikrinti jų skaidrumą ir tinkamą viešųjų pirkimų principų laikymąsi, Įstatyme buvo nustatyta pareiga perkančiosioms organizacijoms laikytis Įstatymo 85 straipsnio 1 dalyje išvardytų reikalavimų pasitvirtinant supaprastintų pirkimų taisykles ir atliekant supaprastintus pirkimus. Taigi, perkančiosios organizacijos, atsižvelgusios į Viešųjų pirkimų tarnybos parengtas pavyzdines supaprastintų viešųjų pirkimų taisykles ir įvertinusios specifinį savo veiklos pobūdį, pasitvirtino supaprastintų pirkimų taisykles, kurias viešai paskelbė Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (http://mw.eviesiejipirkimai.lt/vpm/SVPTS/svpts_paieska.asp) ir savo tinklalapyje. Nustačius bendras supaprastintų pirkimų taisykles visoms perkančiosioms organizacijoms, svarstytina, ar kai kurios perkančiosios organizacijos (pvz., mokslo įstaigos), pirkdamos jų specifinei veiklai reikalingas prekes, paslaugas ar darbus, nesusidurs su praktiniais pirkimų vykdymo sunkumais. Taip pat informuojame, kad artimiausiu metu Ūkio ministerija planuoja pradėti rengti viešuosius pirkimus reglamentuojančių teisės aktų, kuriais bus įgyvendinamos naujosios Europos Sąjungos viešųjų pirkimų direktyvos, projektus. Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta, ir į tai, kad praktikoje dažnas teisės akto keitimas (paskutiniai Įstatymo pakeitimai įsigaliojo 2014 m. sausio 1 d.) yra įvardijamas kaip viena iš priežasčių, sąlygojančių dažnus Įstatymo pažeidimus, manome, kad Jūsų siūlomus Įstatymo pakeitimus būtų tikslinga išsamiai apsvarstyti ir, prireikus, įtraukti į numatomus rengti teisės aktų projektus. |
Atsižvelgta iš dalies. Projektas patikslintas ir nustatyta galimybė specifinėms perkančiosioms organizacijoms ar organizacijoms su specifiniais pirkimų poreikiais motyvuotai nesivadovauti unifikuotomis taisyklėmis, specifines taisykles (išimtis) suderinus su kontroliuojančia institucija (Viešųjų pirkimų tarnyba). Taip pat atkreipiame dėmesį, jog dabartinis teisinis reguliavimas taip pat kelia administracinių sunkumų perkančiosioms organizacijoms, nes kiekvieną kartą pakeitus susijusias teisės normas, joms kyla pareiga iš naujo peržiūrėti pasitvirtintas taisykles ir atitinkamai jas pakeisti. O laiku jų nepakeitus, praktikoje susiduriama su įstatymų nevykdymu. Todėl viena Projekte siūlomo teisinio reguliavimo idėjų – administracinės naštos perkančiosioms organizacijoms mažinimas. |
3. |
Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerija, 2014-01-15 |
1. Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerija dėl pateikto derinti Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 82 ir 85 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto pastabų ir pasiūlymų neturi. |
Atsižvelgta. |
4. |
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija, 2014-01-17 |
1. Iš esmės neprieštaraujame įstatymo projekte siūlomam įtvirtinti teisiniam reguliavimui, tačiau atkreipiame dėmesį į tai, kad visoms perkančioms organizacijoms nustačius vienodus privalomus reikalavimus nepriklausomai nuo jų dydžio, statuso, pirkimų apimties ar veiklos specifikos (pvz., kai kurios perkančiosios organizacijos vykdo Centrinės perkančiosios organizacijos funkcijas, o kitos disponuoja sąlyginai mažais valstybės ar savivaldybės biudžeto asignavimais), gali būti sudarytos prielaidos papildomai administracinei naštai atsirasti, nes nebeliks galimybės perkančiosioms organizacijoms įvertinti specifinių savo veiklos poreikių. |
Atsižvelgta iš dalies. Projektas patikslintas. Taip pat žr. argumentus dėl 2 ir 6 pastabų ir pasiūlymų teikėjų pastabų ir pasiūlymų. |
|
|
2. Atsižvelgiant į įstatymo projekte numatomus keitimus, kartu turi būti keičiamos ir įstatymo 18 straipsnio 10 dalis, 86 straipsnio 1 dalis, 87 straipsnio 2 dalis. |
Atsižvelgta. Projektas patikslintas.
|
5. |
Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, 2014-01-21 |
1. Norėtume atkreipti dėmesį, kad pagal galiojančią viešųjų pirkimų teisinę reglamentaciją, visos perkančiosios organizacijos, atsižvelgę į savo veiklos pobūdį, pirkimų apimtis, perkančiosios organizacijos dydį, yra pasitvirtinę supaprastintų viešųjų pirkimų taisykles pritaikytas konkrečiai tai perkančiajai organizacijai. Todėl, nustačius bendras supaprastintų pirkimų taisykles visoms perkančiosioms organizacijoms, kai kurioms perkančiosioms organizacijoms (pvz. nedidelėms perkančiosioms organizacijoms, kurios turi nedidelius biudžetus, perkančiosioms organizacijoms, kurios vykdo specifinę veiklą ir pan.) gali padidėti administracinė našta, jos gali susidurti su praktiniais viešųjų pirkimų vykdymo sunkumais.
|
Atsižvelgta iš dalies. Projektas patikslintas. Taip pat žr. argumentus dėl 2 ir 6 pastabų ir pasiūlymų teikėjų pastabų ir pasiūlymų. |
6. |
Europos teisės departamentas prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos, 2014-01-22 |
1. Abejotina, ar Viešųjų pirkimų tarnybos patvirtintų supaprastintų pirkimų taisyklių pobūdžio pakeitimas (iš rekomendacinio į privalomąjį) padės pasiekti įstatymo pakeitimo projektu siekiamų tikslų – užkirsti kelią galimai korupcijai ir pašalinti teisinio reguliavimo trūkumus. Paminėtina, kad ir šiuo metu kiekvienoje perkančioje organizacijoje supaprastintų pirkimų taisyklės turi atitikti galiojančius Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo reikalavimus. Kadangi perkančiųjų organizacijų patvirtintos supaprastintos taisyklės privalo būti skelbiamos Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje, tai kontroliuoti jų turinį taip pat yra galimybė. |
Neatsižvelgta. Teisinio reguliavimo trūkumų kildavo ir dėl gana dažno susijusių teisės normų (Viešųjų pirkimų įstatymo) (toliau – ir Įstatymas) keitimo bei iš to kildavusia pareiga perkančiosioms organizacijoms atitinkamai pakeisti savo pasitvirtintas taisykles (tvarkas). Tačiau kai kurios perkančiosios organizacijos dėl įvairių priežasčių nepakeisdavo supaprastintų pirkimų nuostatų, o kartais priimdavo neaiškių ir dviprasmiškų normų. Todėl manome, jog Projekte siūlomas teisinis reguliavimas (organizacijoms nebereikės pačioms keisti teisinio reguliavimo kiekvieną kartą pakeitus įstatymo nuostatas, taip pat perkančiosios organizacijos nebeturės galimybių piktnaudžiauti savo nuožiūra priimdamos antikorupciniu požiūriu ydingas nuostatas) padės pasiekti išsikeltus tikslus. Taip pat pažymime, jog „teorinės“ kontrolės galimybė neužtikrina efektyvios praktinės kontrolės. |
7. |
Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, 2014-01-22 |
1. Pagal kompetenciją pastabų ir pasiūlymų neturime, tačiau atkreipiame dėmesį, kad toks teisinis reguliavimas gali apsunkinti perkančiųjų organizacijų galimybes vykdyti pirkimus pagal savo specifiką. |
Atsižvelgta. Projektas patikslintas. |
8. |
Lietuvos Respublikos energetikos ministerija, 2014-01-24 |
1. Pagal kompetenciją pastabų ir pasiūlymų neturi, tačiau atkreipia dėmesį, kad galiojantis teisinis reglamentavimas sudaro sąlygas perkančiajai organizacijai pasitvirtinti ir taikyti tokias supaprastintas viešųjų pirkimų taisykles, kurios parengtos atsižvelgiant į perkančiosios organizacijos veiklos pobūdį, dydį, pirkimų apimtis ir pan. Supaprastintos viešųjų pirkimų taisyklės, parengtos pagal Viešųjų pirkimų įstatyme nustatytus reikalavimus, yra instrumentas, leidžiantis konkrečiai perkančiajai organizacijai atlikti viešuosius pirkimus operatyviau ir taikyti lankstesnes pirkimų procedūras, nepažeidžiant imperatyvių teisės aktų nuostatų. Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta, manytina, kad projekte siūlomas teisinis reguliavimas gali padidinti perkančiųjų organizacijų administracinę naštą ir apsunkinti suprastintų viešųjų pirkimų vykdymą pagal savo veiklos pobūdį. |
Atsižvelgta iš dalies. Projektas patikslintas. Taip pat žr. argumentus dėl 2 ir 6 pastabų ir pasiūlymų teikėjų pastabų ir pasiūlymų. |
9. |
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija, 2014-01-24 |
1. Pažymėtina, kad kiekviena perkančioji organizacija, kuri atitinka Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (toliau – Įstatymas) 4 straipsnio nuostatas, rengia supaprastintų viešųjų pirkimų taisykles vadovaudamasi ne tik Įstatymo imperatyviomis nuostatomis, poįstatyminiais teisės aktais reglamentuojančius viešuosius pirkimus, 2011 m. gruodžio 30 d. Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus įsakymu Nr. 1S-199 „Dėl perkančiųjų organizacijų supaprastintų viešųjų pirkimų pavyzdinių taisyklių patvirtinimo“ bet ir atsižvelgdama į savo vykdomų prekių, paslaugų ar darbų supaprastintų viešųjų pirkimų specifiškumą, mąstą, veiklos sritis ir pan. Atkreipiame Jūsų dėmesį, kad nuo 2014 m. sausio 1 d. įsigalioję Įstatymo straipsnių pakeitimai įtvirtina papildomus saugiklius, kurie užtikrina vykdomų supaprastintų (ypač mažos vertės) viešųjų pirkimų skaidrumą ir viešumą. Taip pat pažymėtina, kad Įstatymo 8² straipsnio 1 dalies 2 papunktyje yra įtvirtinta Viešųjų pirkimų tarnybos pareiga vykdyti teisės aktų pažeidimų prevenciją, kontroliuoti kaip laikomasi šių teisės aktų reikalavimų bei Įstatymo 8² straipsnio 2 dalies 1 papunktis, kuris numato Viešųjų pirkimų tarnybai teisę pasirinktinai tikrinti perkančiųjų organizacijų vykdomus pirkimus. Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta aukščiau, manytina, kad netikslinga suvienodinti visų perkančiųjų organizacijų supaprastintų viešųjų pirkimų taisykles, nes taip būtų suvaržyta kiekvienos perkančiosios organizacijos teisė, pagal savo pasitvirtintas supaprastintų viešųjų pirkimų taisykles, racionaliai naudojant turimas lėšas kuo efektyviau pasiekti viešųjų pirkimų tikslą. |
Atsižvelgta iš dalies. Projektas patikslintas. Taip pat žr. argumentus dėl 2 ir 6 pastabų ir pasiūlymų teikėjų pastabų ir pasiūlymų. |
10. |
Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamentas, 2014-01-24 |
1. Vieningose supaprastintų viešųjų pirkimų taisyklėse gali būti sudėtinga atsižvelgti į perkančiųjų organizacijų specifiką, kurią numato jų veiklą reglamentuojantys įstatymai. Pavyzdžiui, pagal Žvalgybos įstatymo 9 straipsnio 2 dalį, žvalgybos institucijos turi pareigą užtikrinti savo saugumą. Tai reiškia, kad atlikdamos supaprastintus viešuosius pirkimus žvalgybos institucijos privalo atsižvelgti į saugumo kriterijų ir ne visuomet gali vadovautis tik mažiausios kainos ar ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo kriterijais. Saugumo kriterijus ypač svarbus, kai žvalgybos institucijos vykdo bendradarbiavimo su užsienio valstybių žvalgybos ir saugumo institucijomis reikmėms skirtus supaprastintus pirkimus – viešbučių, maitinimo, transportavimo paslaugoms pirkti ar įsigyti kelionių bilietams į dvišalius ar daugiašalius susitikimus, taip pat žvalgybos institucijų veiklai reikalingoms techninėms priemonėms ar medžiagoms įsigyti. Pažymėtina ir tai, kad žvalgybos institucijos ne visuomet gali taikyti Viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymo nuostatas, kadangi, pagal šio įstatymo 2 straipsnyje numatytą jo taikymo sritį, pirkimo objektas – įslaptinti darbai ir įslaptintos paslaugos. Tokiu atveju tiekėjas visada privalo turėti Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatyme numatytą įmonės patikimumo pažymėjimą. Be to, žvalgybos institucijos, atlikdamos supaprastintus viešuosius pirkimus ir viešindamos apie juos informaciją, taip pat privalo vadovautis saugumo kriterijumi, t.y. kiekvieną kartą įvertinti, ar informacijos paviešinimas gali pakenkti valstybės saugumo ar gynybos interesams. Viešai skelbiama informacija gali tapti prieinama ir priešiškoms užsienio valstybių žvalgybos ir saugumo tarnyboms, o tai atvertų kelią įsiskverbimo operacijoms, agentūrinio tinklo Lietuvoje vystymui, paveiktų žvalgybos institucijų saugumą, įslaptintos informacijos apsaugą, tarptautinį bendradarbiavimą. Užsienio valstybių žvalgybos ir saugumo institucijų bei tarptautinių organizacijų ir institucijų atstovai tam tikrais atvejais gali atsisakyti dalyvauti Lietuvoje organizuojamuose susitikimuose ar renginiuose, nes prieš susitikimus ar renginius viešai paskelbus informaciją apie planuojamus, atliekamus, įvykdytus supaprastintus viešuosius pirkimus (prekių ar paslaugų tiekėjus), nebus įmanoma užtikrinti susitikimų ar renginių konfidencialumo, kartu ir saugumo. Todėl siūlytume Viešųjų pirkimų įstatyme numatyti, kad žvalgybos institucijoms tvirtinamos atskiros supaprastintų viešųjų pirkimų taisyklės, numatančios jų veiklos ypatumus. |
Atsižvelgta. Projektas patikslintas. |
11. |
Lietuvos savivaldybių asociacija, 2014-01-24 |
Dauguma savo nuomonę pateikusių savivaldybių projektui pritarė. Kai kurios išreiškė pastabų: 1. Atsižvelgiant į tai, kad perkančiųjų organizacijų įvairovė yra labai didelė (nuo ministerijų iki vaikų darželių), tai siūlomas projektas tik apsunkins perkančiųjų organizacijų darbą bei viešojo pirkimo procedūrų vykdymą. Specialiųjų tyrimų tarnyba rengdama šį projektą vadovavosi tik vienos perkančiosios organizacijos viešųjų pirkimų taisyklių vertinimu. Svarstytina, ar nėra reikalinga išsamesnė analizė. Be to, nuolatinis viešuosius pirkimus reguliuojančių teisės aktų keitimas sukelia nuolatinę ekonominę žalą tiek perkančiosioms organizacijoms, tiek tiekėjams dalyvaujantiems viešojo pirkimo procedūrose. |
Atsižvelgta iš dalies. Projektas patikslintas. Taip pat žr. argumentus dėl 2 ir 6 pastabų ir pasiūlymų teikėjų pastabų ir pasiūlymų. |
12. |
Viešųjų pirkimų tarnyba, 2014-01-24 |
1. Tarnybos nuomone, kai kuriais atvejais supaprastinti pirkimai gali tapti pernelyg sudėtingi, taip pat tikėtina, kad padidėtų administracinė našta tiek perkančiosioms organizacijoms, tiek tiekėjams, be to, specifinėje srityje veikiančios perkančiosios organizacijos prarastų galimybę vykdyti viešųjų pirkimų procedūras pagal įvertintą savo veiklos specifiką bei poreikius. |
Atsižvelgta iš dalies. Projektas patikslintas. Taip pat žr. argumentus dėl 2 ir 6 pastabų ir pasiūlymų teikėjų pastabų ir pasiūlymų. |
|
|
2. Tarnybos nuomone, visoms perkančiosioms organizacijoms privalomos Taisyklės turėtų būti tvirtinamos Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu, o ne Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus įsakymu, kadangi Taisyklės reglamentuotų svarbią viešųjų pirkimų dalį, formuotų bendrą valstybės politiką supaprastintų viešųjų pirkimų srityje. |
Neatsižvelgta. Vadovaudamiesi subsidiarumo principu (sprendimai turi būti priimami ir įgyvendinami tuo viešojo administravimo sistemos lygiu, kuriuo jie yra efektyviausi), pažymime, jog Viešųjų pirkimų tarnyba – institucija, įgyvendinanti viešųjų pirkimų politiką ir prižiūrinti, kaip laikomasi Įstatymo ir su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų. Be to, Viešųjų pirkimų tarnybos funkcijos: rengti ir (ar) priimti pirkimus reglamentuojančius teisės aktus; vykdyti Įstatymo ir kitų su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų pažeidimų prevenciją, kontroliuoti, kaip laikomasi šių teisės aktų reikalavimų ir sudarytų pirkimo sutarčių sąlygų įsigyjant reikalingų prekių, paslaugų ar darbų ir kaip užtikrinamas tinkamas pirkimų planavimas, pirkimo sutarčių vykdymas, taip pat vertinti pirkimo sutarčių įvykdymo rezultatus; rinkti, kaupti ir analizuoti informaciją apie numatomus ir atliekamus pirkimus, sudarytas pirkimų sutartis ir sutarčių įvykdymo rezultatus, taip pat nustatytus viešųjų pirkimų tvarkos pažeidimus, jų pobūdį ir su jais susijusius sprendimus ir bausmes; analizuoti ir vertinti pirkimų sistemą, rengti pasiūlymus, kaip ją tobulinti. Atsižvelgdami į tai, kas išdėstyta, manome, jog visoms perkančiosioms organizacijoms privalomas taisykles gali tvirtinti ir Viešųjų pirkimų tarnyba. Be to, neatmestina, jog Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo projektą rengtų (ar prie jo rengimo prisidėtų iš esmės) Viešųjų pirkimų tarnyba. |
|
|
3. Tarnyba atkreipia dėmesį, kad tiek terminas iki teisės akto įsigaliojimo, tiek terminas jo įgyvendinimui turi būti pakankamas, kad, jei reikia, būtų priimti įstatymą įgyvendinantys poįstatyminiai teisės aktai, taip pat, kad viešųjų pirkimų sistemos dalyviai spėtų tinkamai pasiruošti pasikeitimams. Atsižvelgiant į tai, Tarnybos nuomone, Įstatymo projekte nustatytas įgyvendinimo laikotarpis yra per trumpas, nes nebus suspėta tinkamai pasiruošti pakeitimams. |
Atsižvelgta. Projektas patikslintas. |
|
|
4. Taip pat reikėtų atsižvelgti į tai, kad dažni Įstatymo pakeitimai yra viena iš priežasčių, kurios lemia viešųjų pirkimų procedūrų pažeidimus. |
Neatsižvelgta. Žr. argumentus dėl 2 ir 6 pastabų ir pasiūlymų teikėjų pastabų ir pasiūlymų. |
|
|
5. Siekiant įtvirtinti Įstatymo projekte išdėstytą reguliavimą, taip pat reikėtų keisti ir Įstatymo 18 straipsnio 10 dalį, 86 straipsnio 1 dalį bei 87 straipsnio 2 dalį. |
Atsižvelgta. Projektas patikslintas. |
13. |
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, 2014-01-27 |
1. Pagal kompetenciją pastabų ir pasiūlymų neturi, tačiau atkreipia dėmesį, kad nustačius bendras supaprastintų pirkimų taisykles visoms perkančiosioms organizacijoms, joms nebeliks galimybės įvertinti specifinių savo veiklos poreikių ir apsunkins perkančiųjų organizacijų galimybes vykdyti pirkimus pagal savo specifiką. |
Atsižvelgta iš dalies. Projektas patikslintas. Taip pat žr. argumentus dėl 2 ir 6 pastabų ir pasiūlymų teikėjų pastabų ir pasiūlymų. |
14. |
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, 2014-01-28 |
1. Pagal kompetenciją iš esmės jam neprieštarauja. Tačiau atkreipia dėmesį, kad nustačius bendras supaprastintų viešųjų pirkimų taisykles, kai kurios perkančiosios organizacijos gali turėti sunkumų vykdydamos viešųjų pirkimų procedūras, nes skiriasi perkančiųjų organizacijų dydis, veiklos pobūdis, vykdomų viešųjų pirkimų apimtis.
|
Atsižvelgta iš dalies. Projektas patikslintas. Taip pat žr. argumentus dėl 2 ir 6 pastabų ir pasiūlymų teikėjų pastabų ir pasiūlymų. |
15. |
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, 2014-01-29 |
1. Darytina prielaida, kad įstatymo projekto rengėjai nepakankamai įvertino perkančiųjų organizacijų gausą, jų veiklos specifiką bei reikalingų pirkimų objektų įvairovę (pavyzdžiui, specifinis prekių ir paslaugų poreikis socialinės globos namams) ir kaip įstatymo pakeitimas paveiks perkančiųjų organizacijų vykdomų pirkimų eigą, žmogiškųjų resursų ir darbo laiko sąnaudas. Atkreiptinas dėmesys, kad viešųjų pirkimų įstatymo leidėjas siekdamas supaprastinti sudėtingas viešųjų pirkimų procedūras nustatė, kad kiekviena perkančioji organizacija, vadovaudamasi Viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis ir atsižvelgdama į savo veiklos specifiką, gali nustatyti kitokią supaprastintų pirkimų atlikimo tvarką (kitus supaprastintų pirkimų būdus, supaprastinto pirkimo atlikimo procedūras ir pan.). Sutinkame su Jūsų su Įstatymo projektu pateiktame aiškinamajame rašte išvardintų motyvų svarba, tačiau manome, kad siekiant užtikrinti perkančiųjų organizacijų vykdomų viešųjų pirkimų išorinę antikorupcinę priežiūrą pakanka Įstatymo 82 straipsnio 2 dalies 9 punkte Viešųjų pirkimų tarnybai įtvirtintos teisės – nustačius įstatymo pažeidimus ar galimus Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo pažeidimus, galimas korupcijos apraiškas, medžiagą tolesniam tyrimui perduoti teisėsaugos institucijoms ar kitoms valstybės institucijoms nagrinėti pagal kompetenciją. Taip pat kiekviena perkančioji organizacija tvirtina korupcijos prevencijos priemonių planus, kuriuose privalu nustatyti viešųjų pirkimų procedūrų antikorupcinės priežiūros priemones bei jas taikyti vykdant viešuosius pirkimus.
|
Atsižvelgta iš dalies. Projektas patikslintas. Taip pat žr. argumentus dėl 2 ir 6 pastabų ir pasiūlymų teikėjų pastabų ir pasiūlymų. |
____________________________________