Projekto XIIIP-3030
lyginamasis projektas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
VALSTYBĖS IR SAVIVALDYBIŲ ĮSTAIGŲ DARBUOTOJŲ IR KOMISIJŲ NARIŲ DARBO APMOKĖJIMO ĮSTATYMO NR. XIII-198 4 STRAIPSNIO ir 5 PRIEDO PAKEITIMO ĮSTATYMAS
2018 m. d. Nr.
Vilnius
1 straipsnis. Įstatymo 4 straipsnio pakeitimas
Pakeisti Įstatymo 4 straipsnio 2 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:
„2) vidutinį kontaktinių valandų, tenkančių per mokslo metus vienai pareigybei, skaičių, kuris nustatomas:
a) kai mokiniai ugdomi pagal bendrojo ugdymo programas, – pagal Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos apraše nustatytas vidutinių kontaktinių valandų, tenkančių per mokslo metus vienai pareigybei, normas pagal sąlyginį klasės (grupės) dydį;
„b) kai mokiniai ugdomi pagal profesinio
mokymo ir neformaliojo švietimo programas (išskyrus ikimokyklinio ir
priešmokyklinio ugdymo programas), – ne daugiau kaip 888 kontaktinės valandos
turinčio kvalifikacinę kategoriją, mažiausio ir didžiausio
galimo kontaktinių valandų skaičiaus per mokslo metus aritmetinį vidurkį.“
2 straipsnis. Įstatymo 5 priedo pakeitimas
Pakeisti Įstatymo 5 priedo I skyrių ir jį išdėstyti taip:
MOKYTOJŲ, DIRBANČIŲ PAGAL BENDROJO UGDYMO, PROFESINIO MOKYMO IR NEFORMALIOJO ŠVIETIMO PROGRAMAS (IŠSKYRUS IKIMOKYKLINIO IR PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO PROGRAMAS), PAREIGINĖS ALGOS PASTOVIOSIOS DALIES KOEFICIENTAI IR DARBO KRŪVIO SANDARA
1. Šiame skyriuje nurodytų darbuotojų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai:
Kvalifikacinė kategorija |
Pastoviosios dalies koeficientai (pareiginės algos baziniais dydžiais) |
||||||
pedagoginio darbo stažas (metais) |
|||||||
iki 2 |
nuo daugiau kaip 2 iki 5 |
nuo daugiau kaip 5 iki 10 |
nuo daugiau kaip 10 iki 15 |
nuo daugiau kaip 15 iki 20 |
nuo daugiau kaip 20 iki 25 |
daugiau kaip 25 |
|
Nesuteiktos kvalifikacinės kategorijos |
|||||||
Mokytojas |
6,36– 6,42 |
6,42– 6,44 |
6,44– 6,5 |
6,52– 6,62 |
6,62– 6,82 |
6,82– 6,85 |
6,85– 6,89 |
Suteiktos kvalifikacinės kategorijos |
|||||||
Mokytojas |
6,89– 6,9 |
6,9– 6, 91 |
6,91– 6,92 |
6,92– 6,95 |
6,95– 6,97 |
6,97– 7,0 |
7,0– 7,05 |
Vyresnysis mokytojas |
|
7,05– 7,06 |
7,06– 7,08 |
7,08– 7,12 |
7,26– 7,4 |
7,4– 7,44 |
7,44– 7,47 |
Mokytojas metodininkas |
|
|
7,47– 7,54 |
7,54– 7,68 |
7,78– 7,92 |
7,92– 7,96 |
7,96– 8,0 |
Mokytojas ekspertas |
|
|
8,4– 8,58 |
8,58– 8,72 |
8,80– 8,94 |
8,94– 8,98 |
8,98– 9,02 |
2. Pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai dėl veiklos sudėtingumo mokytojams:
2.1. didinami 3–15 procentų:
2.1.1. dirbantiems bendrojo ugdymo mokyklose, išskyrus šio priedo 2.1.2 ir 2.1.3 papunkčiuose nurodytas mokyklas, įstaigose, vykdančiose profesinio mokymo, neformaliojo švietimo programas (išskyrus ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas), kurių klasėje (grupėje) ugdomi 2 ir daugiau mokinių, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turinčių vidutinius specialiuosius ugdymosi poreikius, ir (arba) 1 ir daugiau mokinių, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turinčių didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių;
2.1.2. dirbantiems bendrojo ugdymo mokyklose (klasėse), skirtose mokiniams, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, pagal bendrojo ugdymo ir neformaliojo švietimo programas (išskyrus ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas);
2.1.3. dirbantiems bendrojo ugdymo mokyklose (klasėse), skirtose mokiniams, dėl nepalankių aplinkos veiksnių turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, pagal bendrojo ugdymo ir neformaliojo švietimo programas (išskyrus ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas);
2.1.4. dirbantiems profesinio mokymo įstaigose (skyriuose, grupėse, klasėse), skirtose mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, pagal bendrojo ugdymo, profesinio mokymo ir neformaliojo švietimo programas (išskyrus ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas);
2.1.5. dirbantiems socialinės globos įstaigose, skirtose vaikams;
2.1.6. mokantiems mokinį, kuriam dėl ligos ar patologinės būklės skirtas mokymas namuose;
2.1.7. mokantiems pagal tarptautinio bakalaureato programas;
2.1.8. mokantiems vieną ir daugiau užsieniečių ar Lietuvos Respublikos piliečių, atvykusių gyventi į Lietuvos Respubliką, nemokančių valstybinės kalbos, dvejus metus nuo mokinio mokymosi pradžios Lietuvos Respublikoje pagal bendrojo ugdymo ir profesinio mokymo programas;
2.1.9. mokantiems dalykus lietuvių kalba bendrojo ugdymo mokyklų, kuriose įteisintas mokymas tautinės mažumos kalba, III ir IV gimnazijų klasėse;
2.1.10. Vilniaus rajono, Šalčininkų rajono, Elektrėnų savivaldybės, Širvintų rajono, Švenčionių rajono, Trakų rajono, Visagino savivaldybės ir Vilniaus miesto savivaldybių teritorijose esančiose bendrojo ugdymo mokyklose, kuriose įteisintas mokymas lietuvių kalba, mokytojams, dirbantiems pradinėse klasėse (jeigu klasėje mokosi 10 ir daugiau mokinių ir iš jų ne mažiau kaip 50 procentų nemoka valstybinės kalbos);
2.2. gali būti didinami iki 20 procentų pagal kitus biudžetinės įstaigos darbo apmokėjimo sistemoje nustatytus kriterijus.
3. Jeigu mokytojo, dirbančio pagal bendrojo ugdymo, profesinio mokymo ir neformaliojo švietimo programas (išskyrus ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas), veikla atitinka du ir daugiau šio priedo 2 punkte nustatytų kriterijų, jo pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas didinamas ne daugiau kaip 25 procentais. Pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų didinimo dėl veiklos sudėtingumo kriterijai, nurodyti šio priedo 2 punkte, atsižvelgiant į veiklos sudėtingumo apimtį, detalizuojami biudžetinės įstaigos darbo apmokėjimo sistemoje.
4.
Mokytojų, dirbančių pagal bendrojo ugdymo, profesinio mokymo ir neformaliojo
švietimo programas (išskyrus ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo
programas), darbo laikas per savaitę yra 36 valandos (kontaktinės ir
nekontaktinės) ugdomajai veiklai planuoti, pasiruošti pamokoms, mokinių
mokymosi pasiekimams vertinti, vadovauti klasei (grupei).
5. Kontaktinės
valandos skiriamos bendrojo ugdymo srities (dalyko), profesinio mokymo,
formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms įgyvendinti pagal ugdymo
(mokymo) planuose numatytas valandas, neformaliojo švietimo programoms
(išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo
programas) – pagal programoje numatytas valandas. Mokytojų, dirbančių
pagal bendrojo ugdymo, profesinio mokymo ir neformaliojo švietimo programas
(išskyrus ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas), darbo laiką
sudaro:
5.1. kontaktinės valandos skiriamos bendrojo ugdymo srities (dalyko), profesinio mokymo, formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms įgyvendinti pagal ugdymo (mokymo) planuose numatytas valandas, neformaliojo švietimo programoms (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas) – pagal programoje numatytas valandas, ir valandos ugdomajai veiklai planuoti, pasiruošti pamokoms, mokinių mokymosi pasiekimams vertinti, vadovauti klasei (grupei);
65.2. Nekontaktinės valandos valandos
yra skirstomos į valandas, skirtas funkcijoms, susijusioms su
kontaktinėmis valandomis, vykdyti, ir valandas, skirtas funkcijoms susijusioms
su veikla, susijusios su profesiniu tobulėjimu ir su veikla mokyklos
bendruomenei, vykdyti.
6.1.
valandos funkcijoms, susijusioms su kontaktinėmis valandomis, vykdyti skiriamos
ugdomajai veiklai planuoti, pasiruošti pamokoms, mokinių mokymosi pasiekimams
vertinti, mokiniams, jų tėvams (globėjams, rūpintojams) informuoti apie mokinių
ugdymo ir ugdymosi poreikius, mokymosi pažangą, profesiškai tobulėti;
Veiklų, susijusių su profesiniu tobulėjimu, aprašą tvirtina švietimo, mokslo
ir sporto ministras, atsižvelgdamas į socialinių partnerių ir pedagogų rengimo
centrų pasiūlymus. Veiklų mokyklos bendruomenei aprašą tvirtina švietimo,
mokslo ir sporto ministras, atsižvelgdamas į socialinių partnerių pasiūlymus.
6.2.
valandos funkcijoms, susijusioms su veikla mokyklos bendruomenei, vykdyti,
skiriamos kitai ugdomajai veiklai su mokiniais, bendradarbiauti su
pedagoginiais darbuotojais, mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais) ir mokyklos
partneriais; vadovauti klasei (grupei), įsivertinti biudžetinės įstaigos veiklai, siekiant biudžetinės įstaigos ugdymo (mokymo) tikslų, atlikti kitiems darbams, kurie
nėra apibrėžiami kaip kontaktinės valandos ir valandos funkcijoms, susijusioms
su kontaktinėmis valandomis, vykdyti.
7.
Mokytojo, dirbančio pagal bendrojo ugdymo, profesinio mokymo ir neformalaus
švietimo programas, (išskyrus ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo
programas) kontaktinių valandų, valandų funkcijoms, susijusioms
su kontaktinėmis valandomis, vykdyti ir valandų funkcijoms, susijusioms
su veikla mokyklos bendruomenei, vykdyti proporcija ir kiekis skaičius per
mokslo metus:
Pareigybė |
Kontaktinės valandos ir valandos ugdomajai veiklai planuoti, pasiruošti pamokoms, mokinių mokymosi pasiekimams vertinti, vadovauti klasei (grupei) |
|
Iš viso
|
|
|
Valandos, susijusios su profesiniu tobulėjimu ir veikla mokyklos bendruomenei |
|||
Mokytojas (pedagoginis darbo stažas iki 2 metų) Mokytojas Vyresnysis mokytojas Mokytojas metodininkas Mokytojas ekspertas (pedagoginis darbo stažas nuo daugiau kaip 2 metų) |
504– 1010-1410 |
|
102-502 |
1512 |
8.
Mokytojui, dirbančiam pagal bendrojo ugdymo programas, per savaitę metus
skiriama ne
daugiau kaip 24 888 kontaktinės
valandos privalomiems dalykams pagal bendruosius
ugdymo planus, kuriuos tvirtina švietimo, mokslo ir sporto ministras, mokyti; tuo
atveju ne mažiau kaip 6 355 valandos skiriamos
ugdomajai veiklai planuoti, pasiruošti pamokoms, mokinių mokymosi
pasiekimams vertinti; ir ne mažiau kaip 152 valandos gali būti
skiriamos vadovauti klasei (grupei).
81. Mokytojui (kurio pedagoginis darbo stažas iki 2 metų), dirbančiam pagal bendrojo ugdymo programas, per metus skiriama ne daugiau kaip 756 kontaktinės valandos, o dirbančiam pagal profesinio mokymo ir neformaliojo švietimo programas (išskyrus ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas) – ne daugiau kaip 924 kontaktinės valandos.
9. Mokytojų, dirbančių pagal bendrojo ugdymo, profesinio mokymo ir neformaliojo švietimo programas (išskyrus ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas), darbo laiko grafiko sudarymo bendrąsias nuostatas tvirtina švietimo, mokslo ir sporto ministras, suderinęs su socialinės apsaugos ir darbo ministru.“
10.
Mokytojo, dirbančio pagal bendrojo ugdymo, profesinio mokymo ir
neformaliojo švietimo programas (išskyrus ikimokyklinio ir priešmokyklinio
ugdymo programas), darbo krūvio sandarą pagal dalykus, ugdymo ar mokymo
sritis nustato biudžetinės įstaigos vadovas pagal šio priedo 7 ir
9 punktuose nustatytą kontaktinių valandų, valandų
funkcijoms, susijusioms su kontaktinėmis valandomis, vykdyti ir valandų
funkcijoms, susijusioms su veikla mokyklos bendruomenei, vykdyti proporciją per
mokslo metus, kvalifikacinę kategoriją, ugdymo (mokymo) programą, dalyką
(dalykų grupę, mokymo modulį) ir kitus biudžetinės įstaigos darbo apmokėjimo sistemoje nustatytus kriterijus,
atsižvelgdamas į švietimo ir mokslo ministro patvirtintas rekomendacijas dėl
mokytojų, dirbančių pagal bendrojo ugdymo, profesinio mokymo ir
neformaliojo švietimo programas (išskyrus ikimokyklinio ir priešmokyklinio
ugdymo programas), darbo krūvio sandaros nustatytas
valandas vadovaudamasis švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.
3 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas
1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2019 m. rugsėjo 1 d.
2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministras iki 2019 m. kovo 1 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.
3. Jeigu mokytojų, kurių darbo užmokestis, įsigaliojus šiam įstatymui, yra didesnis už buvusį iki šio įstatymo įsigaliojimo darbo užmokestį, paliekamas iki šio įstatymo įsigaliojimo nustatytas darbo užmokestis tol, kol asmuo eina tas pačias pareigas arba kol įstatymų nustatyta tvarka darbo užmokestis bus pakeistas.
Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.
Respublikos Prezidentas
Komiteto pirmininkas Eugenijus Jovaiša