LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Socialinių reikalų ir darbo komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS DARBO KODEKSO PATVIRTINIMO, ĮSIGALIOJIMO IR ĮGYVENDINIMO ĮSTATYMO NR. XII-2603 2 IR 6 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-69
2016-12-07 Nr. 103-P-103-P-63(6)
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto nariai: A. Sysas – Komiteto pirmininkas, R. Baškienė, R. J. Dagys, A. Dumbrava, L. Matkevičienė, M.Navickienė, G. Skaistė, T. Tomilinas, J. Varkalys, G. Vasiliauskas; Komiteto biuras: E. Bulotaitė – biuro vedėja, biuro patarėjos – D. Aleksejūnienė, A.Dolmantienė, D. Jonėnienė, I. Kuodienė, R. Molienė, biuro padėjėja I. Žukauskaitė; kviestieji asmenys: R. Guobaitė-Kirslienė – Respublikos Prezidento patarėja, A. Gratulevičienė – Vyriausybės kanceliarijos Socialinių ir sveikatos reikalų skyriaus vedėja, A. Zadelytė – Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos patarėja, L. Kukuraitis – paskirtasis socialinės apsaugos ir darbo ministras, A. Šešelgis - socialinės apsaugos ir darbo viceministras, V.Augustinavičius – Finansų ministerijos Fiskalinės politikos departamento direktoriaus pavaduotojas, V. Žagūnienė – Finansų ministerijos Švietimo, kultūros ir socialinių sektorių skyriaus vedėja, V. Kalinauskas – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Socialinio draudimo skyriaus vedėjas, S. Kulpina – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Piniginės paramos skyriaus vedėja, V. Pėčė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Socialinio draudimo skyriaus patarėja, M. Sinkevičius – Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos direktorius, M. Jautakis – Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos Teisės skyriaus vedėjas, J. Eimontas – Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos Teisės skyriaus vedėjo pavaduotojas, A. Linartas – Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybos direktorius, I. Vaškūnienė - Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybos vyr. specialistė, A.Vareikytė – Lietuvos savivaldybių asociacijos patarėja, J. Tomaševič-Jakovič – Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos frakcijos patarėjas, J. Visakavičienė – UAB „SDG“, A. Černiauskas – Lietuvos profesinių sąjungų konfederacija, R. Telinskytė – JKUP profesinė sąjunga.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2016-11-25 |
|
|
|
Įstatymo projektas atitinka Konstitucijos, galiojančių įstatymų ir teisės technikos taisyklių reikalavimus. |
Pritarti. |
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Lietuvos profesinė sąjunga „Solidarumas“, 2016-11-22 |
|
|
|
Siūlome pavesti LR Trišalei tarybai paruošti Nacionalinį socialinių partnerių ir politinių partijų susitarimą dėl atlyginimų didinimo. Darbo santykiuose turi būti ne vien tik liberalizavimas, bet ir kolektyvinės derybos tam, kad didėtų vidutinis atlyginimas, o MMA būtų mokamas tik už nekvalifikuotą darbą. Valstybės politika turi aktyviai skatinti socialinį dialogą, stiprinti profesines sąjungas. Profsąjungų veiklos efektyvumui didinti galimybei pritraukti naujus žmones į profesinę sąjungą, derybinėms galioms stiprinti, prisidėti prie atlyginimų kėlimo dirbant su savo nariais, būtina: 1. Įtvirtinti apsaugą profesinės sąjungos renkamų organų nariams, kurie derasi dėl atlyginimų ir darbuotojų darbo sąlygų; 2. Liberalizuoti streikų organizavimą. Lietuvoje susiformavo praktika, kai teismai uždraudžia streikuoti net ir tose bendrovėse, kurios nevykdo visuomenei būtinos veiklos ar paslaugų, 3. Perduoti profesinės sąjungoms administruoti nedarbo draudimo fondą, remiantis Skandinavijos Šalių pavyzdžiu. Tokiu būdu profesinės sąjungos galės rūpintis darbo netenkančiais asmenimis, jų kvalifikaciją bei mažinti žmonių baimę derėtis dėl didesnio atlyginimo ir likti be pajamų. |
Įvertinti |
Šio įstatymo tikslas -sudaryti prielaidas dar kartą socialiniams partneriams, visiems suinteresuotiems asmenims ar visuomenei, pateikti savo pasiūlymus dėl Darbo kodekso ir kitų socialinio modelio įstatymų, priimtų 2016 m. Seimo pavasario (VIII) bei rudens (IX) sesijų metu. Įvertinus šiuos pasiūlymus, būtų pateiktos reikiamos įstatymų pataisas, kurios labiau subalansuotų darbuotojų ir darbdavių interesus ir atlieptų Lietuvos gyventojų lūkesčius. |
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Biudžeto ir finansų komitetas, 2016-12-07 |
|
|
|
|
Pitarti iniciatorių pateiktam įstatymo projektui XIIIP-69.
|
Pritarti. |
|
2. |
Ekonomikos komitetas |
|
|
|
|
Išvada negauta. |
|
|
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai: pritarti iniciatorių pateiktam įstatymo projektui.
8. Balsavimo rezultatai: už – 8, prieš – 0, susilaikė – 2.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: Algirdas Sysas.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nepareikšta.
PRIDEDAMA. suredaguotas įstatymo projektas, jo lyginamasis variantas
Komiteto pirmininkas Algirdas Sysas
Komiteto biuro patarėja R. Molienė