2018-06-22

 

PASIŪLYMAI

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS TURIZMO ĮSTATYMO NR. VIII-667 PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO Nr. XIIIP-1139(3)

 

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

Straipsnis

Straipsnio dalis

Punktas

1

 

 

ARGUMENTAI:

Atsižvelgiant į tai, kad Lietuvos Respublikos turizmo įstatymo Nr. VIII-667 pakeitimo įstatymo projekto (toliau – Projektas) 2 straipsniu siekiama įtvirtinti galimybę Vyriausybės įgaliotą instituciją, kuri yra biudžetinė įstaiga, petvarkyti į viešąją įstaigą, kuriai būtų perduodamos turizmo rinkodaros funkcijos, nurodytos Projekto 38 straipsnio 6-8 punktuose  (toliau – rinkodaros funkcijos), siūloma detalizuoti šiuo metu Vyriausybės įgaliotos institucijos atliekamas šias funkcijas, kurias po Vyriausybės įgaliotos institucijos petvarkymo vydytų viešoji įstaiga „Keliauk Lietuvoje“.

PASIŪLYMAS:

Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 38 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

38 straipsnis. Vyriausybės įgaliota institucija

Vyriausybės įgaliota institucija yra biudžetinė įstaiga. Vyriausybės įgaliota institucija, įgyvendindama šio įstatymo nuostatas, atlieka šias funkcijas:

1) įgyvendina strateginių Lietuvos turizmo veiklos planavimo dokumentų nuostatas;

2) rengia valstybinės reikšmės viešosios turizmo ir poilsio infrastruktūros, Lietuvos turizmo rinkodaros projektus turizmo srityje ir juos įgyvendina;

3) atlieka turizmo rinkų ir Lietuvos turizmo paslaugų ir produktų tyrimus

43) atlieka kelionių organizatorių, kelionių pardavimo agentų, turizmo paslaugų rinkinių pardavėjų, apgyvendinimo paslaugų teikėjų priežiūrą;

54) atstovauja turistų interesams kelionių organizatoriaus nemokumo ar bankroto atvejais bei organizuoja turistų grąžinimą į pradinę išvykimo vietą ūkio ministro nustatyta tvarka;

65) atlieka kitas šiame įstatyme ir kituose teisės aktuose, kurių laikymosi priežiūra priskirta Vyriausybės įgaliotos institucijos kompetencijai, nustatytas funkcijas;

6) teikia viešąsias paslaugas, rengdama ir įgyvendindama projektus, skirtus valstybės turizmo įvaizdžio kūrimo ir žinomumo didinimui bei atvykstamojo ir vietinio turizmo plėtrai;

7) dalyvauja inicijuojant ir įgyvendinant turizmo rinkodaros srities tarptautinio bendradarbiavimo priemones;

8) atlieka kitas funkcijas, susijusias su Lietuvos Respublikos, kaip turistinės vietovės, žinomumo didinimu bei atvykstamojo ir vietinio turizmo plėtra.“  

2

 

 

ARGUMENTAI:

Pažymėtina, kad daugelyje valstybių už turizmo rinkodarą atsakingi šios srities profesionalai, o turizmo rinkodaros funkcijas atlieka atskira įstaiga. Atsižvelgiant į kitų šalių praktiką ir siekiant didinti Lietuvos Respublikos, kaip turistinės vietovės, žinomumą, svarbu užtikrinti, kad turizmo rinkodaros funkcijas turėtų galimybę vykdyti įstaiga, kuri šias funkcijas galėtų vykdyti efektyviausiai. Jeigu turizmo rinkodaros funkcijas būtų pavesta vykdyti Vyriausybės įgaliotai institucijai, kuri yra biudžetinė įstaiga, svarbu įstatyme nustatyti teisines prielaidas leisiančias biudžetinę įstaigą pertvarkyti į viešąją įstaigą, nes Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 13 straipsnio 1 dalyje, be kita ko, nustatyta, kad kituose įstatymuose nustatytais atvejais biudžetinė įstaiga gali būti pertvarkoma į kitos teisinės formos viešąjį juridinį asmenį. Pagal minėtą nuostatą, atitinkamame įstatyme turi būti įtvirtinta biudžetinės įstaigos pertvarkymo į kitos teisinės formos viešąjį juridinį asmenį galimybė.

Siūloma nustatyti, kad jei turizmo rinkodaros funkcijas atlieka Vyriausybės įgaliota institucija, kuri yra biudžetinė įstaiga, tokia biudžetinė įstaiga gali būti pertvarkoma į viešąją įstaigą, kuriai pavedamos atlikti turizmo rinkodaros funkcijos, ir kurios lėšas  sudaro valstybės biudžeto asignavimai, pajamos už suteiktas paslaugas, lėšos, gautos kaip parama, ir kitos teisėtai gautos lėšos.  

PASIŪLYMAS:

Įstatymo projekto 2 straipsnį išdėstyti taip:

,,2 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas, įgyvendinimas ir taikymas

1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2018 m. liepos 17 dieną.

2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Lietuvos Respublikos ūkio ministerija ir Vyriausybės įgaliota institucija iki 2018 m. liepos 16 d. priima šio įstatymo įgyvenamuosius teisės aktus.

3. Šio įstatymo 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos turizmo įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje nurodyti asmenys, kurie iki šio įstatymo įsigaliojimo įgijo teisę teikti kelionių organizavimo paslaugas ir kurie atitinka iki šio įstatymo įsigaliojimo jiems nustatytus nepriekaištingos reputacijos reikalavimus, po šio įstatymo įsigaliojimo laikomi nepriekaištingos reputacijos asmenimis, jeigu po šio įstatymo įsigaliojimo neatsiranda aplinkybių, nustatytų šio įstatymo 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos turizmo įstatymo 8 straipsnio 3 dalyje.

4. Šio įstatymo 1 straipsnyje išdėstyto įstatymo (toliau – išdėstytas įstatymas) 38 straipsnyje nurodyta biudžetinė įstaiga gali būti pertvarkoma į viešąją įstaigą ,,Keliauk Lietuvoje“. Viešosios įstaigos ,,Keliauk Lietuvoje“ steigėja ir savininkė yra valstybė, o savininkės teises ir pareigas įgyvendina Ūkio ministerija. Viešosios įstaigos „Keliauk Lietuvoje“ lėšas sudaro valstybės biudžeto asignavimai, pajamos už suteiktas paslaugas, lėšos, gautos kaip parama, ir kitos teisėtai gautos lėšos. Pertvarkius išdėstyto įstatymo 38 straipsnyje nurodytą biudžetinę įstaigą į viešąją įstaigą ,,Keliauk Lietuvoje“:

1)   išdėstyto įstatymo 38 straipsnio 1, 2, 6, 7, 8 punktuose nurodytas funkcijas atlieka viešoji įstaiga ,,Keliauk Lietuvoje“;

2)   išdėstyto įstatymo 38 straipsnio 1, 3, 4, 5 punktuose nurodytas funkcijas atlieka Vyriausybės įgaliota institucija.“

 

Teikia:

Seimo narys                                                                                                         Virginijus Sinkevičius