LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Biudžeto ir finansų komitetas

 

 

PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA

 

DĖL CENTRINĖS KREDITO UNIJOS ĮSTATYMO NR. VIII-1682 22, 40, 43, 45, 46, 49, 52, 54, 55, 56 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR 48, 50 STRAIPSNIŲ PRIPAŽINIMO NETEKUSIAIS GALIOS įstatymo projekto nr. XIIIP-1898

 

2018-05-23  Nr. 109-P-17

Vilnius

 

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Biudžeto ir finansų komiteto nariai: Stasys Jakeliūnas, Andrius Palionis, Rasa Budbergytė, Kęstutis Bartkevičius, Viktoras Rinkevičius, Mykolas Majauskas, Valius Ąžuolas. Biudžeto ir finansų komiteto biuras: biuro vedėja Alina Brazdilienė, patarėjai: Janina Alasevičienė, Dalia Mudėnienė, Jolanta Dzikaitė, Jolanta Žaltkauskienė, padėjėja Jolanta Matiliauskienė.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

      1.             

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-04-12

 

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1.       Pažymime, kad įstatymo projekto pavadinimas turėtų atitikti keičiamo įstatymo pavadinimą, todėl įstatymo projekto pavadinime žodžiai „Centrinės kredito unijos“ turėtų būti pakeisti į žodžius „Centrinių kredito unijų“.

Pritarti

Pakeisti įstatymo projekto pavadinimą ir jį išdėstyti taip:

LIETUVOS RESPUBLIKOS

CENTRINĖSIŲ KREDITO UNIJOSŲ ĮSTATYMO NR. VIII-1682 22, 40, 43, 45, 46, 49, 52, 54, 55, 56 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR 48, 50 STRAIPSNIŲ PRIPAŽINIMO NETEKUSIAIS GALIOS

ĮSTATYMAS

      2.             

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-04-12

2

 

 

2.       Atkreipiame dėmesį, kad įstatymo projekto 2 straipsniu siūlomas keisti įstatymo 40 straipsnis yra keičiamas ir įstatymo projektu reg. Nr. XIIIP-1511(2), kuriuo šio straipsnio nuostatos dėstomos kitaip. Be to, šio įstatymo projekto įsigaliojimo data yra vėlesnė, t.y. 2018-08-01, todėl jei šioje išvadoje analizuojamas įstatymo projektas ir minėtas įstatymo projektas reg. Nr. XIIIP-1512(2) būtų priimti, šioje išvadoje analizuojamu įstatymo projektu teikiami įstatymo pakeitimai galiotų  tik iki 2018-08-01.

Pritarti

Atsižvelgiant į jau priimtą įstatymą Nr.  XIII-1099, išbraukti projekto Nr. XIIIP-1898 2 straipsnį. Atitinkamai patikslinti įstatymo projekto pavadinimą ir įstatymo projekto 3 – 13 straipsnius laikyti 2 – 12 straipsniais.

 

      3.             

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-04-12

13

 

 

3.       Pažymime, jog atsižvelgiant į tai, kad įstatymas yra pildomas nauju reguliavimu, kurio iki šiol nebuvo, be to, toks naujas reguliavimas yra tiesiogiai susijęs su asmenų teisių ir pareigų apimtimi, įstatymo projekto 13 straipsnis turėtų būti papildytas įstatymo taikymo nuostatomis. Atkreipiame dėmesį, kad nepapildžius įstatymo projekto jo taikymo nuostatomis būtų neaišku:

- kokią teisinę galią turi pagal galiojančias įstatymo nuostatas atliktas asmenų reputacijos, kvalifikacijos ir darbo patirties vertinimas;

- pagal kokias taisykles turėtų būti taikomos poveikio priemonės ir skiriamos baudos už iki įstatymo įsigaliojimo padarytus pažeidimus.

Pritarti

Pakeisti įstatymo projekto 12 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

12 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas,  ir įgyvendinimas ir taikymas

1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2018 m. gegužės 1birželio 15 d.

2. Priežiūros institucija iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

3. Centrinės kredito unijos  vadovai, paskirti iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos, atitinkantys teisės aktų, galiojusių iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos, nurodytus reputacijos, kvalifikacijos ir patirties reikalavimus, įsigaliojus šiam įstatymui laikomi atitinkančiais šio įstatymo 1 straipsniu pakeistame Lietuvos Respublikos centrinių kredito unijų  įstatymo 22 straipsnyje nurodytus reikalavimus, jeigu įsigaliojus šiam įstatymui neatsiranda aplinkybių, nustatytų kartu su šiuo įstatymu įsigaliosiančio Lietuvos Respublikos bankų  įstatymo 34 straipsnio 12 ir 13 dalyse.

4. Iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos pradėtos, bet nebaigtos poveikio priemonių taikymo procedūros vykdomos pagal iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos galiojusias Lietuvos Respublikos centrinių kredito unijų  įstatymo nuostatas.

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

 

Asociacija Lietuvos kredito unijos, 2018-04-24

12

 

 

2. Dėl įstatymo projekto Nr. XIIIP-1898

Lietuvos banko įstatymo Nr. I-678 2, 6, 8, 11, 21(1), 42, 43, 47 straipsnių, 1 ir 3 priedų pakeitimo ir Įstatymo papildymo 17(1), 42(1), 43(1), 43(2), 43(3), 43(4), 43(5), 43(6) ir 43(7) straipsniais ir septintuoju (3) skirsniu įstatymo projekto Nr. XIIIP-1896 (toliau - įstatymo projektas XIIIP-1896) 12 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 43(3) straipsnio 14 dalyje, be kita ko, siūloma nustatyti:

„<...> Poveikio priemonės taikymas juridiniams asmenims neatleidžia jų vadovų ir darbuotojų nuo įstatymuose nustatytos civilinės, administracinės ar baudžiamosios atsakomybės <...>“.

Tuo tarpu kartu su vertinamu įstatymo projektu Nr. XIIIP-1896 teikiamuose su kredito unijų interesais susijusiuose įstatymų projektuose (tarp jų Centrinės Kredito unijos įstatymo Nr. VIII-1682 22, 40, 43, 45, 46, 49, 52, 54, 55, 56 straipsnių pakeitimo ir 48, 50 straipsnių pripažinimo netekusiais galios įstatymo  projekto Nr. XIIIP-1898 (toliau - įstatymo projektas XIIIP-1898) 12 straipsnyje; Kredito unijų įstatymo Nr. I-796 27, 49, 54, 55, 57, 59, 60, 61, 62, 64 straipsnių pakeitimo ir 56, 58 straipsnių pripažinimo netekusiais galios įstatymo projekto Nr. XIIIP-1912 (toliau - įstatymo projektas XIIIP-1912) 11 straipsnyje; Finansinio tvarumo įstatymo Nr. XI-393 1, 2, 3, 5, 7, 96, 101, 117,118 ir 119 straipsnių pakeitimo ir 120 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo projekto Nr.XIIIP-1914 (toliau - įstatymo projektas XIIIP-1914) 10 straipsnyje) yra  nustatytos labai didelės piniginės baudos juridinio asmens vadovams ir kitiems fiziniams asmenims, taip pat juridiniams asmenims. Pavyzdžiui, Centrinės kredito unijos įstatyme ir Finansinio tvarumo įstatyme tokis baudos juridinio asmens vadovams ir kitiems fiziniams asmenims numatomos iki 5 mln. eurų dydžio, o šiais įstatymais bei Kredito unijų įstatyme apibrėžtiems juridiniams asmenims - iki 10 procentų bendrųjų metinių pajamų dydžio baudos. Be to, už tam tikrus prasižengimus finansų rinką reguliuojantiems įstatymų nuostatoms pirmiau paminėtos baudos priežiūros bei pertvarkos institucijos sprendimu gali būti dar net padvigubintos.

Nurodytų baudų dydžiai tiek fiziniams, tiek ir juridiniams asmenims dauguma atveju daugiau negu dešimteriopai ar net keliskart viršija Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso 47 straipsnyje nustatytą  maksimalios baudos už sunkų nusikaltimą dydį: fiziniams asmenims  BK yra nustatyta 6000 MGL (bazinė socialinė išmoka) maksimali bauda arba 300000 eurų, o juridiniam asmeniui - 100 000 MGL arba 5 mln. eurų.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas savo 2018-04-12 d. išvados Nr. XIIIP-1896 12 punkte, konstatavo, kad:

1) paminėtais įstatymų projektais siūlomos įtvirtinti baudos, atsižvelgiant į jų dydį, yra baudžiamojo pobūdžio sankcijos;

2) šiame kontekste sankcijų griežtumas turi būti vertinamas pagal sankciją, kuri gali būti skiriama atitinkamam asmeniui, galimas jos  sumažinimas šiuo atveju nėra svarbus;

3) pritarus įstatymo projektui XIIIP-1896 bei kitiems su juo susijusiems atitinkamiems įstatymų projektams, asmuo, kuriam būtų paskirta piniginė bauda pagal finansų rinką reguliuojančius įstatymus, už tą pačią veiką galėtų būti traukiamas baudžiamojon atsakomybėn;

4) taigi taikant įstatymą galėtų būti pažeistas Lietuvos Respublikos Konstitucijos  31 straipsnio, Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos protokolo Nr. 7 4 straipsnio 1 dalies ir Europos pagrindinių teisių chartijos 50 straipsnio nuostatos, kad niekas negali būti baudžiamas už tą patį nusikaltimą antrą kartą (non bis in idem).

Atsižvelgiant į pirmiau išdėstytas aplinkybes svarstytina, ar tikslinga būtų pritarti vien tik Seimo kanceliarijos Teisės departamento siūlymui atsisakyti įstatymo projekto XIIIP-1896 12 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 43(3)  straipsnio 14 dalies nuostatos "<...> Poveikio priemonės taikymas juridiniams asmenims neatleidžia jų vadovų ir darbuotojų nuo įstatymuose nustatytos <...> baudžiamosios atsakomybės, <...>", kadangi vien tik ši korekcija iš esmės neeliminuoja galimybės Lietuvos bankui taikyti paminėtąsias baudžiamojo pobūdžio sankcijas, taip pat neeliminuojama tikimybė, kad baudžiamojo proceso metu nebus pažeistas minėtos Lietuvos Respublikos Konstitucijos 31 straipsnio, Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos protokolo Nr.7 4 straipsnio 1 dalies ir Europos  pagrindinių teisių chartijos 50 straipsnio nuostatos.

Pasiūlymas:

Atsižvelgiant į pirmiau išdėstytas aplinkybes bei argumentus pakeisti įstatymo projekto XIIIP-1898 12 straipsniu keičiamo įstatymo 56 straipsnio 1 dalį jos redakciją išdėstant taip:

„1. Priežiūros institucija skiria:

1) juridiniams asmenims iki 10 procentų bendrųjų metinių pajamų baudą, bet ne didesnę kaip 5 mln. eurų;

2) juridinio asmens vadovams ir kitiems fiziniams asmenims iki 300 000 eurų.“.

Nepritarti

Argumentai pateikti komiteto išvadoje prie Teisės departamento 12 pastabos dėl įstatymo  projekto XIIIP-1896.

Projekte XIIIP-1898 baudų dydis nustatomas toks, kaip to reikalaujama centrinėms kredito unijoms taikomoje direktyvoje  2013/36/ES. Keičiant baudų dydžius pagal Asociacijos Lietuvos kredito unijos pateiktą siūlymą nebūtų įgyvendinami direktyvos reikalavimai. 

 

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimas Nr. 279, 2018-03-21

 

 

 

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Pritarti Lietuvos Respublikos Lietuvos banko įstatymo Nr. I-678 2, 6, 8, 11, 211, 42, 43, 47 straipsnių, 1 ir 3 priedų pakeitimo ir Įstatymo papildymo 171, 421, 431, 432, 433, 434, 435, 436 ir 437 straipsniais ir septintuoju3 skirsniu įstatymo, Lietuvos Respublikos bankų įstatymo Nr. IX-2085 2, 9, 15, 34, 35, 56, 59, 62, 64, 65, 67, 69, 701, 72, 73, 74, 751 straipsnių, priedo pakeitimo ir 651, 66, 68, 681 straipsnių pripažinimo netekusiais galios įstatymo, Lietuvos Respublikos centrinės kredito unijos įstatymo Nr. VIII-1682 22, 40, 43, 45, 46, 49, 52, 54, 55, 56 straipsnių pakeitimo ir 48, 50 straipsnių pripažinimo netekusiais galios įstatymo, Lietuvos Respublikos finansinių priemonių rinkų įstatymo Nr. X-1024 pakeitimo įstatymo, Lietuvos Respublikos kolektyvinio investavimo subjektų įstatymo Nr. IX-1709 2, 4, 5, 9, 10, 141, 15, 26, 119, 160, 161, 163, 164, 166, 168, 169, 170, 171, 172, 173 straipsnių ir priedo pakeitimo, Įstatymo papildymo 112 straipsniu ir 27, 162, 1631, 174 straipsnių pripažinimo netekusiais galios įstatymo, Lietuvos Respublikos vertybinių popierių įstatymo Nr. X-1023 26, 46, 47, 48, 50, 51, 52 straipsnių pakeitimo ir 53 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo, Lietuvos Respublikos papildomo savanoriško pensijų kaupimo įstatymo Nr. VIII-1212 2, 6, 8, 45, 47, 56, 57, 58, 59 straipsnių pakeitimo, Įstatymo papildymo 61, 391, 571, 581, 582, 583 straipsniais ir priedu ir 15, 16, 17 ir 60 straipsnių pripažinimo netekusiais galios įstatymo, Lietuvos Respublikos pensijų kaupimo įstatymo Nr. IX-1691 2, 3, 21 ir 30 straipsnių pakeitimo ir 31 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo, Lietuvos Respublikos profesinių pensijų kaupimo įstatymo Nr. X-745 2, 5, 7, 52, 53, 54, 55, 56 straipsnių pakeitimo ir Įstatymo papildymo 521 straipsniu įstatymo, Lietuvos Respublikos vartojimo kredito įstatymo Nr. XI-1253 22, 221, 251, 252, 253, 28, 34, 38 straipsnių pakeitimo, Įstatymo papildymo 212, 281, 282, 331, 332 straipsniais ir 222, 26, 27, 29, 30, 31, 32, 33, 35, 36, 37 straipsnių pripažinimo netekusiais galios įstatymo, Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo Nr. XI-1868 2, 9, 12, 14, 18, 19, 22, 26, 27, 29, 30, 32, 35, 36, 37, 39 ir 40 straipsnių pakeitimo, 28 ir 31 straipsnių pripažinimo netekusiais galios įstatymo, Lietuvos Respublikos mokėjimų įstatymo Nr. VIII-1370 63, 64, 65, 66, 67 straipsnių pakeitimo, Įstatymo papildymo 621 straipsniu ir 68, 69, 70 straipsnių pripažinimo netekusiais galios įstatymo, Lietuvos Respublikos mokėjimo įstaigų įstatymo Nr. XI-549 8, 20, 21, 23, 24, 26, 29, 30, 31, 33, 34 straipsnių pakeitimo ir 22, 25 straipsnių pripažinimo netekusiais galios įstatymo, Lietuvos Respublikos draudimo įstatymo Nr. IX-1737 2, 11, 22, 25, 26, 33, 135, 138, 157, 161, 163, 184, 191, 198, 200, 201, 204, 205, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 221 straipsnių ir priedo pakeitimo, Įstatymo papildymo 31straipsniu įstatymo ir 202 ir 203 straipsnių pripažinimo netekusiais galios įstatymo, Lietuvos Respublikos informuotiesiems investuotojams skirtų kolektyvinio investavimo subjektų įstatymo Nr. XII-376 1, 9, 11, 12, 13, 48, 49, 51, 52, 53, 54, 55 straipsnių pakeitimo, Įstatymo papildymo 131 straipsniu, priedu ir 50, 56 straipsnių pripažinimo netekusiais galios įstatymo, Lietuvos Respublikos profesionaliesiems investuotojams skirtų kolektyvinio investavimo subjektų valdymo įmonių įstatymo Nr. XII-1467 13, 49, 50, 52, 53, 54, 55, 56, 57 straipsnių pakeitimo ir 51, 58 straipsnių pripažinimo netekusiais galios įstatymo, Lietuvos Respublikos kredito unijų įstatymo Nr. I-796 27, 49, 54, 55, 57, 59, 60, 61, 62, 64 straipsnių pakeitimo ir 56, 58 straipsnių pripažinimo netekusiais galios įstatymo, Lietuvos Respublikos valiutos keityklos operatorių įstatymo Nr. XII-1033 5, 6, 10, 11, 12, 13, 14, 16, 18 straipsnių pakeitimo, įstatymo papildymo 131 straipsniu ir 17, 20 straipsnių pripažinimo netekusiais galios įstatymo, Lietuvos Respublikos finansinio tvarumo įstatymo Nr. XI-393 1, 2, 3, 5, 7, 96, 101, 117, 118 ir 119 straipsnių pakeitimo ir 120 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo, Lietuvos Respublikos sutelktinio finansavimo įstatymo Nr. XII-2690 6, 7, 8, 9, 19, 20, 21, 22, 23, 24 straipsnių pakeitimo, Įstatymo papildymo 101 straipsniu ir 25, 26 straipsnių pripažinimo netekusiais galios įstatymo, Lietuvos Respublikos su nekilnojamuoju turtu susijusio kredito įstatymo Nr. XII-2769 31, 37, 45, 48, 49, 50, 51, 52, 53 straipsnių pakeitimo, Įstatymo papildymo 361 straipsniu ir 54, 55 straipsnių pripažinimo netekusiais galios įstatymo, Lietuvos Respublikos finansinio užtikrinimo susitarimų įstatymo Nr. IX-2127 5 straipsnio pakeitimo įstatymo, Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 505, 589 straipsnių pakeitimo ir 200, 201, 202, 203 straipsnių pripažinimo netekusiais galios įstatymo, Lietuvos Respublikos indėlių ir įsipareigojimų investuotojams draudimo įstatymo Nr. IX-975 33 straipsnio pakeitimo įstatymo, Lietuvos Respublikos valstybės skolos įstatymo Nr. I-1508 2 straipsnio pakeitimo įstatymo, Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymo Nr. VIII-1973 2 straipsnio pakeitimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos nacionalinių plėtros įstaigų įstatymo projektams ir pateikti juos Lietuvos Respublikos Seimui.

2. Prašyti Lietuvos Respublikos Seimą svarstyti šiuos įstatymų projektus skubos tvarka, siekiant įgyvendinti 2014 m. gegužės 14 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2014/65/ES dėl finansinių priemonių rinkų, kuria iš dalies keičiamos Direktyva 2002/92/EB ir Direktyva 2011/61/ES (OL 2014 L 173, p. 349), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2016 m. birželio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva (ES) Nr. 2016/1034 (OL 2016 L 175, p. 8).

3. Įgalioti Lietuvos Respublikos finansų ministrą Vilių Šapoką, o jam negalint dalyvauti – Lietuvos Respublikos finansų viceministrę Loretą Maskaliovienę atstovauti Lietuvos Respublikos Vyriausybei, svarstant nurodytus įstatymų projektus Lietuvos Respublikos Seime.

Pritarti

 

 

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: negauta.

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

7.1. Sprendimas:

Pritarti įstatymo projektui Nr. XIIIP-1898, Komiteto patobulintam atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas, Komiteto išvadoms ir pasiūlymams.

 

 

7.2. Pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

      1.             

Biudžeto ir finansų komitetas, 2018-05-23

10

 

 

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į tai , kad projekte XIIIP-1896 nustatomi bendrieji pažeidimo senaties  terminai yra trumpinami atitinkamai iki 3 ir 5 m., kartu numatant, kad kiti finansų rinką reglamentuojantys įstatymai gali nustatyti kitokius terminus bei įvertinant  ES teisės aktuose nustatytus senaties terminus ir galimus labai sudėtingus ir daug laiko ištirti reikalaujančius pažeidimus, siūlytina specialius (ilgesnius) terminus nustatyti  ir projektui XIIIP- 1898, papildant jį nuostatomis dėl ilgesnių senaties terminų. 

Pasiūlymas:

Pakeisti projekto 10 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

10 straipsnis. 55 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 55 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

55 straipsnis. Poveikio priemonių taikymo pagrindai ir tvarka

1. Poveikio priemonės taikomos, kai yra bent vienas iš šių pagrindų:

1) verčiamasi indėlių ar kitų grąžintinų lėšų priėmimu iš neprofesionaliųjų rinkos dalyvių, taip pat teikiamos kitos finansinės paslaugos neturint tam šio įstatymo nustatyta tvarka suteiktos teisės arba jeigu tokia teisė apribota pagal šį įstatymą, arba atliekami kiti veiksmai ar veikla, kuriuos draudžia šis įstatymas;

2) centrinė kredito unija licenciją, kitą šio įstatymo nustatytą leidimą gavo pateikusi klaidingą informaciją ar pasinaudodama kitomis neteisėtomis priemonėmis;

3) nevykdomi arba netinkamai vykdomi centrinei kredito unijai šiame įstatyme ir kituose teisės aktuose, kurių laikymosi priežiūra priskirta priežiūros institucijos kompetencijai, nustatyti valdymo reikalavimai;

4) per nustatytus terminus nepateikiama šio įstatymo, kitų teisės aktų, kurių laikymosi priežiūra priskirta priežiūros institucijos kompetencijai, nustatyta arba priežiūros institucijos pareikalauta informacija ar pateikiama neišsami arba netiksli informacija;

5) nustatyta tvarka nevykdomi arba netinkamai vykdomi priežiūros institucijos pagal šio įstatymo 49 straipsnį duoti privalomi nurodymai;

6) nebetenkinami reikalavimai, nustatyti licencijai gauti;

7) padaromas Indėlių ir įsipareigojimų investuotojams draudimo įstatymo pažeidimas;

8) centrinės kredito unijos vadovais paskiriami arba centrinės kredito unijos vadovų pareigas eina vienas ar keli asmenys, neatitinkantys šio įstatymo ir kitų teisės aktų, kurių laikymosi priežiūra priskirta priežiūros institucijos kompetencijai, nustatytų kvalifikacijos, reputacijos ir patirties reikalavimų tokioms pareigoms eiti;

9) trukdoma priežiūros institucijai ar jos įgaliotiems asmenims atlikti patikrinimus;

10) padaromi kiti įstatymų, kitų teisės aktų, kurių laikymosi priežiūra priskirta priežiūros institucijos kompetencijai, pažeidimai arba yra grėsmė, kad dėl centrinės kredito unijos veiklos arba finansinės būklės būtų pažeisti visuomenės ir (arba) klientų interesai.

2. Priežiūros institucijos sprendimas taikyti poveikio priemonę gali būti priimtas, jeigu praėjo ne daugiau kaip 5 metai nuo pažeidimo padarymo (esant trunkamam pažeidimui, – nuo pažeidimo pabaigimo) dienos. Priežiūros institucijai pradėjus patikrinimą dėl galimo finansų rinką reglamentuojančio teisės akto pažeidimo ir apie tai raštu pranešus asmeniui, kuris įtariamas pažeidimo padarymu, nuo tokio pranešimo įteikimo dienos šioje dalyje nustatytas senaties terminas nutraukiamas, tačiau ir tokiu atveju priežiūros institucijos sprendimas taikyti poveikio priemonę negali būti priimtas, jeigu praėjo daugiau kaip 10 metų nuo pažeidimo padarymo (esant trunkamam pažeidimui, – nuo pažeidimo pabaigimo) dienos.

23. Poveikio priemonių taikymo tvarką nustato Lietuvos banko įstatymas.

34. Priežiūros institucija sprendimą dėl poveikio priemonės taikymo, kuris pagal Indėlių ir įsipareigojimų investuotojams draudimo įstatymą laikomas draudžiamuoju įvykiu, priima ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo tada, kai nustato, kad priežiūros institucijos išduotą licenciją turinti centrinė kredito unija negali įvykdyti pagrįsto reikalavimo grąžinti indėlį ir yra pagrindas manyti, kad to negalės padaryti artimiausiu metu.“

Pritarti

 

 

8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

9. Komiteto paskirti pranešėjai: V.Ąžuolas, A.Palionis, M.Majauskas.

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: negauta.

 

PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas įstatymo projektas, jo lyginamasis variantas.

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                 Stasys Jakeliūnas        

 

           

Biuro patarėja Jolanta Žaltkauskienė