PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS DRAUDIMO ĮSTATYMO NR. I-1343 

14 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-4044(2)

 

 

 

2019-11-25

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1.

1

(14)

 

(3)

 

Argumentai:

Pagal savo esmę Privalomojo sveikatos draudimo fondo rezervo lėšos nėra laikytinos kaip einamosios Sveikatos draudimo fondo išlaidos, nes jų paskirtis yra finansinių resursų kaupimas, kurie turėtų būti naudojami susidarius arba atsiradus tam tikroms aplinkybėms valstybėje. Todėl atsižvelgiant į tai, turėtų būti numatyta išimtis dėl Sveikatos draudimo fondo rezervo lėšų perskirstymo pagal keičiamo įstatymo  14 straipsnio  3 dalį. Pažymėtina, kad Privalomojo sveikatos draudimo fondo rezervo naudojimas yra reglamentuotas Sveikatos draudimo įstatymo 23 straipsnio  1 dalyje, t. y. minėtos lėšos yra naudojamos/ skirstomos pagal atskirą Vyriausybės nustatytą Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto rezervo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarką.

Nenustačius minėtos išimties galima teisinė kolizija, kai vienos ir tos pačios lėšos galėtų būti skirstomos skirtingos teisinės galios teisės aktais, t. y. sveikatos apsaugos ministro įsakymu ir Vyriausybės nutarimu.

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 14 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

 „14 straipsnis. Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžetas

1. Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžetas sudaromas vieniems metams – nuo sausio 1 dienos iki gruodžio 31 dienos įskaitytinai.

2. Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto projektą rengia Valstybinė ligonių kasa. Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto projektą ir Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto ateinančių dvejų metų prognozuojamus rodiklius teikia Vyriausybei Sveikatos apsaugos ministerija kartu su Privalomojo sveikatos draudimo tarybos išvada. Vyriausybė apsvarsto atitinkamų metų Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto projektą ir Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto ateinančių dvejų metų prognozuojamus rodiklius ir ne vėliau kaip likus 75 kalendorinėms dienoms iki biudžetinių metų pabaigos teikia Seimui svarstyti kartu su Lietuvos Respublikos atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektu. Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžetas tvirtinamas Lietuvos Respublikos įstatymu.

3. Jeigu vykdant Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžetą prisiimti įsipareigojimai pagal tam tikrą jo išlaidų straipsnį viršija Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto rodiklių patvirtinimo įstatyme tam straipsniui numatytą tų metų išlaidų sumą ir dėl to negali būti laiku įvykdyti šio fondo įsipareigojimai kreditoriams, mokėjimai šio biudžeto lėšomis gali būti atliekami viršijant šiam išlaidų straipsniui Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto rodiklių patvirtinimo įstatymu numatytą šio biudžeto išlaidų sumą, tačiau bendros metinės pagal prisiimtus įsipareigojimus pervestos Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšos negali viršyti bendros metinės Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto rodiklių patvirtinimo įstatyme numatytos šio Įstatymo 21 straipsnio 1 dalies 1–7 papunktyje išlaidų sumos, išskyrus šio Įstatymo 15 straipsnio 4 dalyje nurodytą atvejį.

4. Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto sudarymo ir vykdymo taisykles tvirtina Vyriausybė.“

 

 

 


 

 

Teikia

Seimo narė                                                                                                                  Ingrida Šimonytė