PASIŪLYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS IR SAVIVALDYBIŲ ĮSTAIGŲ DARBUOTOJŲ DARBO APMOKĖJIMO IR KOMISIJŲ NARIŲ ATLYGIO UŽ DARBĄ ĮSTATYMO NR. XIII-198 PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-3187(2)
2023-12-03
Vilnius
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
priedas |
skyrius. |
p. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. |
2 |
V |
28 |
Argumentai: Pagal Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymą ilgą laiką auklėtojų, dirbančių su mokyklinio amžiaus vaikais bendrojo ugdymo mokyklose (grupėse), skirtose mokiniams, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, koeficientai buvo tokie patys kaip ir priešmokyklinio ugdymo pedagogų ir ikimokyklinio ugdymo meninio ugdymo mokytojų. Nuo 2021 lapkričio 25 d. jų koeficientai liko kaip koncertmeisterių, akompaniatorių, nors meninio ugdymo mokytojų, auklėtojų, dirbančių pagal ikimokyklinio ir (arba) priešmokyklinio ugdymo programą, koeficientai buvo prilyginti mokytojų koeficientams. Auklėtojai, dirbantys pagal ikimokyklinio ir (arba) priešmokyklinio ugdymo programas, buvo pervadinti mokytojais ir pagal šiuo metu galiojančius teisės aktus toje pačioje specialiojoje įstaigoje dirbančių ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo mokytojų ir su mokyklinio amžiaus mokiniais dirbančių auklėtojų koeficientai skiriasi 30proc. Toks koeficientų skirtumas yra nepagrįstas, nes auklėtojų darbas su mokyklinio amžiaus specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais vaikais yra toks pat svarbus ir reikalingas kaip ir priešmokyklinio ugdymo mokytojų darbas. Auklėtojai, dirbantys specialiosiose mokyklose, ne tik tęsia ugdymo procesą popietinėje veikloje, bet ir įgyvendina mokinių individualias ugdymo programas, skirtas sutrikusių funkcijų, savarankiškumo, savitvarkos įgūdžių ugdymui. Programų įgyvendinimui naudoja struktūruotas dienotvarkes, įgūdžių mokymo sekas, ugdo savarankiškumo, savitvarkos, higienos įgūdžius. Dėl labai mažų auklėtojų koeficientų specialiosioms mokykloms itin sudėtinga rasti popietinės veiklos auklėtojų, todėl, sprendžiant susidariusią problemą, siūlau auklėtojų, dirbančių su mokyklinio amžiaus vaikais bendrojo ugdymo mokyklose (grupėse), skirtose mokiniams, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, koeficientus prilyginti mokytojų, dirbančių pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programą mokyklose (priešmokyklinio ugdymo grupėse), skirtose mokiniams, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, sanatorijų mokyklose (priešmokyklinio ugdymo grupėse).
Pakeisti Įstatymo projekto 2 priedo V skyrių ir jį išdėstyti taip:
„V SKYRIUS PSICHOLOGŲ ASISTENTŲ, PSICHOLOGŲ, SOCIALINIŲ PEDAGOGŲ IR ŠVIETIMO PAGALBOS ĮSTAIGOSE DIRBANČIŲ SPECIALIŲJŲ PEDAGOGŲ, AUKLĖTOJŲ, LOGOPEDŲ, SURDOPEDAGOGŲ IR TIFLOPEDAGOGŲ PAREIGINIŲ ALGŲ KOEFICIENTAI IR DARBO KRŪVIO SANDARA
28. Šiame skyriuje nurodytų darbuotojų pareiginės algos koeficientai:
“
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. |
2 |
VI
|
32 |
Argumentai: Argumentai tie patys, kaip ir pirmo pasiūlymo, tai yra auklėtojus, dirbančius su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais mokyklinio amžiaus vaikais, priskirti mokytojų kategorijai, kaip yra priskirti mokytojai, dirbantys pagal ikimokyklinio bei priešmokyklinio ugdymo programas su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais vaikais. Kadangi visų jų darbo laiko norma yra vienoda, bet, dirbant su mokyklinio amžiaus mokiniais, atlygis yra mažesnis apie 30proc.
Pasiūlymas: Pakeisti Įstatymo projekto 2 priedo VI skyrių ir jį išdėstyti taip:
„VI SKYRIUS
32. Šiame skyriuje nurodytų darbuotojų pareiginės algos koeficientai: (pareiginės algos (atlyginimo) baziniais dydžiais)
“ |
Teikia
Seimo narys