LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS
IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS IR SAVIVALDYBIŲ ĮSTAIGŲ DARBUOTOJŲ DARBO APMOKĖJIMO IR KOMISIJŲ NARIŲ ATLYGIO UŽ DARBĄ ĮSTATYMO
NR. XIII-198 7 STRAIPSNIo PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO
2021-02-25 Nr. XIVP-256
Vilnius
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:
1. Atsižvelgiant į tai, kad įstatymu projekto 1 straipsniu siūloma pakeisti Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymo (toliau - keičiamas įstatymas) 7 straipsnio 7 dalies redakciją, kuri dar tik įsigalios 2021 m. liepos 1 d., turėtų būti keičiama Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymo Nr. XIII-198 1, 5, 7, 9, 10, 11, 12, 16 straipsnių ir 1, 2, 3, 4, 5 priedų pakeitimo įstatymo Nr. XIV-127 3 straipsnio 1 dalis (priešingu atveju 2021 m. liepos 1 d. įsigalios skirtingos keičiamo įstatymo 7 straipsnio 7 dalies redakcijos).
2. Įstatymo projektu siūloma pakeisti keičiamo įstatymo 7 straipsnio 7 dalį ir joje nustatyti, kad slaugytojų padėjėjams, dirbantiems socialinės globos įstaigose, šio įstatymo 4 priede nustatyti minimalieji pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai didinami 30 procentų. Nuostata įsigaliotų 2021 m. liepos 1 d. Siūlomas teisinis reguliavimas svarstytinas. Siūlomu reguliavimu siekiama numatyti minimaliųjų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų didinimą tik tiems slaugytojų padėjėjams, kurie dirba socialinės globos įstaigose. Svarstytina, ar toks reguliavimas nebūtų laikomas diskriminaciniu reguliavimu kitų slaugytojų padėjėjų atžvilgiu. Abejotina, ar įstatymo projekto aiškinamajame rašte nurodytas įstatymo projekto pakeitimo argumentas „sumažinti šiuo metu esantį nepagrįstą darbo užmokesčio skirtumą tarp socialinės globos namuose dirbančių dviejų panašių pareigybių asmenų - slaugytojo padėjėjo ir socialinio darbuotojo padėjėjo, įstatymu padidinant darbo užmokestį slaugytojo padėjėjams“ būtų pakankamas pateisinti tik tam tikrose įstaigose dirbančių slaugytojų padėjėjų minimaliųjų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų didinimą. Manytina, kad, siekiant užtikrinti vienodą tam tikros grupės subjektų traktavimą ir siekiant išspręsti projekto aiškinamajame rašte nurodytą problemą, sistemiškai turėtų būti įvertinama galimybė peržiūrėti visų slaugytojų padėjėjų, nepriklausomai nuo to, kokioje įstaigoje jie dirba, minimaliosios pareiginės algos pastoviosios dalies koeficiento dydžius.
Kartu atkreiptinas dėmesys, kad keičiamo įstatymo 7 straipsnio 7 dalyje po žodžių „socialinės globos įstaigose“ reikėtų padėti kablelį.
2. Atkreiptinas dėmesys, kad 2021 m. sausio 1 d. įsigaliojo Seimo statuto pataisos, kuriomis Seimo statuto 135 straipsnis, reglamentuojantis reikalavimus aiškinamajam raštui, buvo papildytas nauju 8 punktu (atsirado papildomas reikalavimas aiškinamajame rašte nurodyti ir ar įstatymo projektas neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams), todėl atitinkamai pildytinas aiškinamasis raštas.
3. Atsižvelgiant į tai, kad įstatymo įgyvendinimui prireiks valstybės biudžeto lėšų, o pagal įstatymus Vyriausybė yra atsakinga už valstybės biudžeto pajamų ir išlaidų planavimą, dėl įstatymo projekto reikėtų gauti Vyriausybės išvadą.
Departamento direktorius Andrius Kabišaitis
J. Raškauskaitė, tel. (8 5) 239 6842, el. p. [email protected]
I. Šambaraitė, tel. (8 5) 239 6850, el. p. [email protected]