2017-12-14

PasiūlymaS

lietuvos respublikos

Strateginę reikšmę nacionaliniAM saugumUI turinčių įmonių ir įrenginių bei kitų nacionaliniAM saugumUI užtikrinti svarbių įmonių ĮSTATYMO Nr. IX-1132 pakeitimo

Įstatymo PROJEKTUI NR. XIIIP-885

 

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

 

Straipsnis

Straipsnio dalis

Punktas

13

 

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į gausą siūlymų (įmonių, asocijuotų struktūrų, viešųjų įstaigų ir kt.), siūlomas atsisakyti sandorių patikros trečios kategorijos nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbioms įmonėms.

Pasiūlymas:

13 straipsnį išdėstyti taip:

13 straipsnis. Pirmos ir antros kategorijos nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių sandorių atitikties nacionalinio saugumo interesams patikra

1. Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbios pirmos ir antros kategorijos įmonės, Komisijos darbo tvarkos apraše nustatyta tvarka, privalo informuoti Komisiją apie ketinamus sudaryti sandorius ar esminius jau sudarytų sandorių pakeitimus, kai sandorio vertė viršija 10 procentų praėjusių finansinių metų metinių įmonės pajamų ir turi teisę kreiptis į Komisiją dėl kitų savo sandorių atitikties nacionalinio saugumo interesams patikros.

2. Pirmos ir antros kategorijos nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbios įmonės taip pat privalo informuoti Komisiją apie ketinamus sudaryti sandorius ar esminius jau sudarytų sandorių pakeitimus, kai:

1) dėl sandorio nutraukimo nacionaliniam saugumui svarbi įmonė galėtų patirti papildomas išlaidas ar nuostolius, kurių vertė viršytų 2,5 procento praėjusių finansinių metų metinių įmonės pajamų;

2) sandorio pagrindu kitai sandorio šaliai ar tretiesiems asmenims yra suteikiama teisė aptarnauti, gauti prieigą ar kitaip susipažinti su įmonės saugos planuose numatytomis esminėmis informacinėmis technologijomis, jų sistemomis ar infrastruktūra, duomenų bazėmis ar jose esančiais duomenimis.

3. Komisija, gavusi šio straipsnio 1 ir 2 dalyse nurodytą informaciją apie sandorį ne vėliau kaip per 10 dienų praneša nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbiai įmonei ar ketinama pradėti sandorio atitikties nacionalinio saugumo interesams patikrą. Komisijai nepradėjus patikros per šioje dalyje nurodytą terminą, laikoma, kad sandoris atitinka nacionalinio saugumo interesus ir toks sandoris ar esminis jau sudaryto sandorio pakeitimas gali būti sudaromas bei vykdomas.

4. Pirmos ir antros kategorijos nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbioms įmonėms nesilaikant šio straipsnio 1 ir 2 dalyse nurodytos prievolės, Lietuvos Respublikos Prezidentas, Vyriausybė ar Valstybės saugumo departamentas turi teisę kreiptis į Komisiją dėl tokio sandorio atitikties nacionalinio saugumo interesams patikros arba tokio sandorio patikrą gali inicijuoti Komisija savo iniciatyva.

5. Lietuvos Respublikos Prezidentas, Vyriausybė ar Valstybės saugumo departamentas, gavę arba turėdami duomenų, kad pirmos ar antros kategorijos nacionaliniam saugumui svarbios įmonės ketinamas sudaryti sandoris kelia grėsmę nacionalinio saugumo interesams, gali kreiptis į Komisiją dėl tokio sandorio atitikties nacionalinio saugumo interesams patikros. Pirmos ar antros kategorijos nacionaliniam saugumui svarbios įmonės ketinamo sudaryti sandorio patikrą gali inicijuoti Komisija savo iniciatyva.

6. Lietuvos Respublikos Prezidentas, Vyriausybė ar Valstybės saugumo departamentas ir Komisija turi teisę inicijuoti pirmos ar antros kategorijos nacionaliniam saugumui svarbios įmonės sudaryto sandorio atitikties nacionalinio saugumo interesams patikrą, gavę duomenų, kad sandoris, sudarytas su asmeniu, atitinkančiu bent vieną iš šios dalies 11 straipsnyje įtvirtintų kriterijų ir toks sandoris kelia grėsmę nacionalinio saugumo interesams.

7. Sandorių atitikties nacionalinio saugumo interesams patikros procedūrai mutatis mutandis taikoma šio įstatymo 12 straipsnio 6 – 13 dalyse nustatyta tvarka.

8. Vyriausybės sprendimas, patvirtinantis, kad  ketinamas sudaryti sandoris neatitinka nacionalinio saugumo interesų, reiškia, kad toks sandoris negali būti sudarytas tol, kol nebus pašalintos Vyriausybės sprendime nurodytos nacionalinio saugumo interesams grėsmę keliančios priežastys, jei tokios priežastys gali būti pašalintos, ir Vyriausybė, prieš tai gavusi naują Komisijos išvadą ir rekomendacijas, nepriims naujo sprendimo, patvirtinančio sandorio atitiktį nacionalinio saugumo interesams. Vyriausybės sprendimas, patvirtinantis, kad sudarytas sandoris neatitinka nacionalinio saugumo interesų, reiškia, kad toks sandoris prieštarauja nacionalinio saugumo interesams, yra neteisėtas ir negalioja nuo Vyriausybės sprendimo, patvirtinančio, kad sudarytas sandoris neatitinka nacionalinio saugumo interesų, įsigaliojimo momento o jei sandoris buvo sudarytas nesilaikant šio straipsnio 1 ir 2 dalyse nurodytos prievolės arba buvo sudarytas sandorio patikros metu – nuo sandorio sudarymo momento.“

 

 

Teikia:

 

 

 

 

Seimo narys                                                                                        Virginijus Sinkevičius