PASIŪLYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS CIVILINĖS SAUGOS ĮSTATYMO NR. VIII-971 PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-1819(2), nauja redakcija
2022-11-15
Vilnius
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||
str. |
str. d. |
p. |
||
1 |
7 |
|
3 |
Argumentai: Siekiant patikslinti už ekstremaliosios situacijos ir už krizės valdymą atsakingų subjektų kompetenciją, siūloma patikslinti nuostatas, nusakančias Vyriausybės, Nacionalinio saugumo komisijos ir kitų subjektų įgaliojimus priimant sprendimus dėl krizės valdymo.
Pasiūlymas: Pakeisti keičiamo įstatymo 7 straipsnio 3 punktą ir jį išdėstyti taip: „3)
savo iniciatyva arba Nacionalinio
saugumo komisijos pasiūlymu nusprendžia, kad būtina imtis krizės valdymo
veiksmų |
2 |
8 |
|
5 |
Argumentai: Siekiant patikslinti už ekstremaliosios situacijos ir už krizės valdymą atsakingų subjektų kompetenciją, siūloma patikslinti nuostatas, nusakančias Vyriausybės, Nacionalinio saugumo komisijos ir kitų subjektų įgaliojimus priimant sprendimus dėl krizės valdymo.
Pasiūlymas: Pakeisti keičiamo įstatymo 8 straipsnio 5 punktą ir jį išdėstyti taip: „5) siūlo Vyriausybei priimti
sprendimą, kad būtina imtis krizės valdymo veiksmų |
3 |
9 |
1 |
7j |
Argumentai: Siekiant aiškiau nustatyti už ekstremaliosios situacijos ir už krizės valdymą atsakingų subjektų kompetenciją, siūloma patikslinti nuostatas, nusakančias Nacionalinio krizių valdymo centro kompetenciją sprendžiant krizės valdymo klausimus.
Pasiūlymas: Pakeisti keičiamo įstatymo 9 straipsnio 1 dalies 7 punkto j papunktį ir jį išdėstyti taip: „j) valstybės operacijų vadovo
motyvuotu pasiūlymu arba savo iniciatyva teikia pasiūlymą Nacionalinio
saugumo komisijai dėl poreikio siūlyti Vyriausybei priimti sprendimus, jog
būtų imtasi krizės valdymo veiksmų |
4 |
17 |
3 |
|
Argumentai: Siūloma patikslinti nuostatas, nusakančias krizės valdymui pasitelkiamų subjektų dalyvavimo sąlygas. Pasiūlymas: Pakeisti keičiamo įstatymo 17 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: „3. Kai nėra sudarytų šio
straipsnio 2 dalyje nurodytų pagalbos sutarčių, gresiant ar susidarius krizei
ar ekstremaliajai situacijai, šio straipsnio 1 dalyje nustatytais atvejais
savanorių ir NVO pajėgos pasitelkiamos operacijų vadovo ar |
5 |
42 |
1 |
|
Argumentai: Siūloma patikslinti Nacionalinio krizių valdymo centro kompetenciją sprendžiant krizės valdymo klausimus. Atsižvelgiant į tai, kad projekte nenumatoma atskirų funkcijų už krizės valdymą atsakingai valstybės institucijai ar įstaigai bei į galimą veiklos dubliavimą valdant krizę tarp Nacionalinio krizių valdymo centro ir už krizės valdymą atsakingos valstybės institucijos ar įstaigos, tikslinga atsisakyti tokio reguliavimo, kuriuo nustatoma, kad Vyriausybė skiria už krizės valdymą atsakingą valstybės instituciją ar įstaigą. Projekte nustatyta, kad Vyriausybė gali skirti valstybės ir savivaldybių institucijoms valstybines reagavimo į krizes ir jų padarinių šalinimo užduotis, o Nacionalinis krizių valdymo centras koordinuos ir kontroliuos krizės valdymo priemonių įgyvendinimą. Išbraukus už krizės valdymą atsakingą valstybės instituciją ar įstaigą 42 straipsnyje liks aiškiai nustatytas Nacionalinio krizių valdymo centro koordinacinis vaidmuo valdant krizę.
Pasiūlymas Pakeisti keičiamo įstatymo 42 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „1. Vyriausybei priėmus
sprendimą, kad būtina imtis krizės valdymo veiksmų, s |
6 |
42 |
3 |
|
Argumentai: Siūloma patikslinti nuostatas, nusakančias Vyriausybės ir Nacionalinio saugumo komisijos santykį sprendžiant krizės valdymo klausimus.
Pasiūlymas: Pakeisti keičiamo įstatymo 42 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: 3. Strateginiu lygmeniu Vyriausybė |
7 |
42 |
7 |
1 2 |
Argumentai: Siūloma patikslinti nuostatas, apibrėžiančias Nacionalinio saugumo komisijos kompetenciją sprendžiant krizės valdymo klausimus.
Pasiūlymas: Pakeisti keičiamo įstatymo 42 straipsnio 7 dalies 1 ir 2 punktus ir juos išdėstyti taip: „7. Krizės metu Nacionalinio saugumo komisija: 1) siūlo Vyriausybei priimti
sprendimą, kad būtina imtis krizės valdymo veiksmų 2) svarsto Nacionalinio krizių valdymo centro pasiūlymus dėl krizės valdymo prioritetų;“ |
8 |
42 |
9 |
n |
Argumentai: Atsižvelgiant į tai, kad sistemiškai vertinant keičiamo įstatymo nuostatas, nėra aiškios paskelbtos ekstremaliosios situacijos „virtimo“ krize teisinės pasekmės paskelbtos ekstremaliosios situacijos atžvilgiu (kaip sąveikauja valstybės lygio ekstremaliosios situacijos operacijų vadovas su Nacionaliniu krizių valdymo centru, ar, vis dar galioja kompetentingų subjektų sprendimai, priimti nesuvaldytos valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valdymo laikotarpiu, (iki krizės pradžios) ir pan., siūloma projektą papildyti nuostatomis, nustatančiomis už ekstremaliosios situacijos ir už krizės valdymą atsakingų subjektų kompetenciją ir santykius priimant sprendimus dėl krizės valdymo. Pasiūlymas: Papildyti keičiamo įstatymo 42 straipsnį nauja 9 dalimi ir ją išdėstyti taip: „9. Valstybės operacijų vadovas ir ministras, kuriam pavestose valdymo srityse yra susidariusi ar paskelbta valstybės lygio ekstremalioji situacija, krizės, kilusios dėl nesuvaldytos valstybės lygio ekstremaliosios situacijos, valdymo laikotarpiu priimamus sprendimus derina su Nacionaliniu krizių valdymo centru. Kompetentingų subjektų sprendimai, priimti nesuvaldytos valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valdymo laikotarpiu, (iki krizės pradžios), galioja jei neprieštarauja sprendimams, kuriais reglamentuoti krizės valdymo veiksmai.“ |
Teikia
Seimo narys Laurynas Kasčiūnas