LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS LIETUVOS BANKO ĮSTATYMO NR. I-678 433, 436, 437, 477 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 434 STRAIPSNIU

ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2024-05-17 Nr. XIVP-3766

Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.

1. Projekto 2 straipsniu keičiamo Lietuvos banko įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 434 straipsnio 1 dalyje numatyta, kad „poveikio priemonės taikymo klausimo svarstymas gali būti baigtas Lietuvos bankui ir asmeniui, kuriam ketinama taikyti poveikio priemonę, sudarius administracinį susitarimą“. Atkreiptinas dėmesys, kad keičiamo įstatymo 433 straipsnio 4 ir 5 dalyse yra numatyti atvejai, kai toks susitarimas negalėtų būti sudaromas. Siekiant teisinio aiškumo, siūlytina projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 434 straipsnio 1 dalyje, reglamentuojančioje administracinio susitarimo sudarymą, taip pat nurodyti šias išimtis.

2. Projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 434 straipsnio 4 dalyje yra nurodyta, į ką turi atsižvelgti Lietuvos bankas, spręsdamas dėl galimybės sudaryti administracinį susitarimą. Pastebėtina, kad projekto 4 straipsniu keičiamo įstatymo 436 straipsnio 1 dalyje yra minimas Lietuvos banko sprendimas atsisakyti pradėti administracinio susitarimo sudarymo procesą. Atkreiptinas dėmesys, kad projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 434 straipsnyje, sistemiškai reglamentuojančiame administracinio susitarimo sudarymą, nėra nurodytas nei minėtas sprendimas, nei jo priėmimo tvarka ir terminai. Siekiant teisinio aiškumo, siūlytina projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 434 straipsnį papildyti nuostatomis, reguliuojančiomis Lietuvos banko sprendimo pradėti (nepradėti) administracinio susitarimo sudarymą, nurodant jo priėmimo bei informacijos apie priimtą sprendimą pateikimo asmeniui, pasiūliusiam Lietuvos bankui sudaryti administracinį susitarimą, terminą. Manytina, kad taip pat turėtų būti aptartas sprendimo priėmimo termino įskaičiavimas arba neįskaičiavimas į projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 434 straipsnio 9 dalyje numatytą administracinio susitarimo sudarymo terminą.

3. Siekiant teisinio aiškumo, siūlytina projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 434 straipsnio 4 dalies 5 punkte vietoj formuluotės „šiame straipsnyje“ vartoti formuluotę „šio straipsnio 9 dalyje“. Be to, siūlytina kaip perteklinio atsisakyti šiame punkte esančio žodžio „kardinaliai“.

4. Projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 434 straipsnio 7 dalies 4 punkte po žodžio „jeigu“ įrašytinas žodis „ši“.

5. Projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 434 straipsnio 9 dalyje nurodyta, kad 2 mėnesių administracinio susitarimo sudarymo terminas gali būti pratęstas, esant objektyvioms aplinkybėms. Siekiant teisinio aiškumo, siūlytina nurodyti konkretų terminą, kuriam šis terminas gali būti pratęstas. Be to, svarstytina, ar termino skaičiavimas nuo pasiūlymo sudaryti administracinį susitarimą dienos neturėtų būti keičiamas, skaičiuojant nuo Lietuvos banko sprendimo pradėti administracinio susitarimo sudarymo procesą dienos. Taip pat siūlytina patikslinti šioje dalyje esančią formuluotę „vienai iš šalių atsisakius tęsti administracinio susitarimo sudarymo procesą“, nurodant kaip šis atsisakymas turėtų būti įforminamas (pavyzdžiui, Lietuvos bankui priimant sprendimą, o asmeniui – informuojant raštu).

6. Atsižvelgus į projektu siūlomus pakeitimus, svarstytina, ar kartu neturėtų būti keičiama ir įstatymo 433 straipsnio 2 dalis, joje nurodant galimybę asmeniui kreiptis į Lietuvos banką dėl administracinio susitarimo sudarymo.

 

 

 

Departamento direktorius                                                                                      Dainius Zebleckis

 

 

 

 

 

 

 

R. Dirgėlienė, tel. (0 5) 209 6350, el. p. [email protected]

M. Masteikienė, tel. (0 5) 209 6843, el. p. [email protected]