LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS
IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ADMINISTRACINIŲ NUSIŽENGIMŲ KODEKSO 248, 589 STRAIPSNIŲ IR PRIEDO PAKEITIMO IR KODEKSO PAPILDYMO 2511 STRAIPSNIU ĮSTATYMO PROJEKTO
2019-11-07 Nr. XIIIP-4131
Vilnius
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:
1. Projekto 2 straipsniu keičiamo Administracinių nusižengimų kodekso (toliau - keičiamo kodekso) 2511 straipsnio pavadinime ir sankcijose yra vartojama sąvokos „laivų perdirbimo bendrovės“ ir „laivų perdirbimo komplekso bendrovės“. Atkreiptinas dėmesys, kad šių sąvokų turinys nėra pakankamai aiškus, nes jos nėra apibrėžtos galiojančiuose įstatymuose. Pažymėtina, kad Atliekų tvarkymo įstatymo 6 straipsnio 1 dalyje yra vartojama formuluotė „įmonė, perdirbanti laivus“.
2. Projekto 2 straipsniu keičiamo kodekso 2511 straipsnio 1 dalies sankcijoje vartojamas terminas „laivų perdirbimo bendrovių vadovams“, tuo tarpu likusiose 2511 straipsnio dalių sankcijose vartojami terminai „laivų perdirbimo komplekso bendrovių vadovams“. Kartu atkreiptinas dėmesys, kad projekto 2 straipsniu keičiamo kodekso 2511 straipsnio tekstas nesutampa su šio straipsnio tekstu projekto lyginamajame variante, t. y., projekto 2511 straipsnio 2, 3, 4, 5 ir 6 dalių sankcijose vartojami terminai „laivų perdirbimo komplekso bendrovių vadovams“, o lyginamojo varianto atitinkamose sankcijose vartojami terminai „laivų perdirbimo bendrovių vadovams“, todėl nėra pakankamai aišku, kokie asmenys turėtų būti traukiami administracinėn atsakomybėn. Pažymėtina ir tai, kad su šiuo projektu susijusio Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymo Nr. I-2223 priedo pakeitimo ir įstatymo papildymo 871 ir 1081 straipsniais įstatymo projekto (reg. Nr. XIIIP-4130) 1 straipsniu keičiamo Aplinkos apsaugos įstatymo 871 straipsnyje, nustatant juridinių asmenų atsakomybę už Reglamento (ES) Nr. 1257/2013 reikalavimų laivų perdirbimo bendrovėms, susijusių su laivo perdirbimu, pažeidimą, vartojamas tik terminas „laivų perdirbimo bendrovės“. Atsižvelgiant į tai ir siekiant aiškumo, projekto nuostatos tikslintinos.
3. Projekto 2 straipsniu keičiamo kodekso 2511 straipsnio 3 dalyje vartojama formuluotė „Reglamente (ES) Nr. 1257/2013 nurodytai institucijai“, o šio straipsnio 5 dalyje - „Reglamento (ES) Nr. 1257/2013“ nurodytos kompetentingos institucijos“. Svarstytina, ar, siekiant aiškumo projekto nuostatose nereikėtų suvienodinti šių formuluočių vartojimo, nes nėra aišku, ar keičiamo kodekso 2511 straipsnio 3 dalyje turima ta pati minėto reglamento 3 straipsnio 1 dalies 11 punkte apibrėžta kompetentinga institucija, ar kokia kita institucija.
4. Projekto 3 straipsniu keičiamo kodekso 589 straipsnio 31 punkto redakciją reikėtų tikslinti atsižvelgiant į tai, kad 2019 m. lapkričio 1 d. įsigaliojo Seimo priimtas Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 589 straipsnio pakeitimo įstatymas Nr. XIII-2468, kuriuo kodekso 589 straipsnio 31 punktas išdėstytas nauja redakcija.
5. Atkreiptinas dėmesys, kad Seime yra registruotas Administracinių nusižengimų kodekso 262, 263, 290, 426, 589 ir 604 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas (reg. Nr. XIIIP-3696), kurio nuostatose Administracinių nusižengimų kodekso 589 straipsnio 31 punktą siūloma išdėstyti kiek kitaip nei teikiamame projekte (siaurinamas pareigūnų ratas).
Departamento direktorius Andrius Kabišaitis
N. Azguridienė, tel. (8 5) 239 6546, el. p. [email protected]
M. Griščenko, tel. (8 5) 239 6552, el. p. [email protected]