PASIŪLYMAI
DĖL ATLIEKŲ TVARKYMO ĮSTATYMO NR. VIII-787 1, 2, 3, 3(1), 3(2), 4, 7, 11(1), 12(1), 18(2), 22, 30, 32, 33, 34, 34(1), 34(4), 34(7), 34(8), 34(15), 34(18), 34(23), 34(25), 34(26), 34(28), 34(31) STRAIPSNIŲ, ŠEŠTOJO SKIRSNIO, 5 PRIEDO PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 32(1) STRAIPSNIU IR ANTRUOJU(2) SKIRSNIU ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-171(2)
2021-05-27
Vilnius
Eil. Nr. |
Pasiūlymo turinys |
||
str. |
str. d. |
|
|
1. |
15 |
1 |
Argumentai:
Siūlau pakeitimui nepritarti ir palikti šiuo metu galiojantį teisinį reglamentavimą, Projekto 15 straipsniu (numatančiu Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo (toliau šiame ir II skirsnyje – Įstatymas) Įstatymo 32 straipsnio 1 dalies pakeitimus) siūloma tikslinti principo „teršėjas moka“ turinį ir nustatyti, kad „Atliekų tvarkymo srityje taikomas principas „teršėjas moka“, kuris reiškia, kad atliekų tvarkymo išlaidas, įskaitant išlaidas reikiamai atliekų tvarkymo infrastruktūrai įrengti ir užtikrinti, šios infrastruktūros eksploatavimą, turi apmokėti pirminis atliekų darytojas arba dabartinis ar ankstesnis atliekų turėtojas ir (ar) produktų, dėl kurių naudojimo susidaro atliekos, gamintojas ar importuotojas“
Minėti Projekto siūlymai susiję su principo, kad atliekų tvarkymo infrastruktūros įrengimo ir eksploatavimo išlaidas turi padengti atliekų darytojai, turėtojai bei gamintojai ir importuotojai (toliau – atliekų darytojai ir turėtojai), nustatymu ir tolimesniu įgyvendinimu.
Minėtose nuostatose vartojamos formuluotės „išlaidos reikiamai atliekų tvarkymo infrastruktūrai <...> užtikrinti“ turinys nėra aiškus ir gali būti interpretuojamas itin plačiai, pavyzdžiui: infrastruktūros užtikrinimas gali būti suvokiamas kaip priemonės, kurios tiesiogiai su infrastruktūros įrengimu ir / ar jos eksploatavimu nesusijusios, tačiau gali būti pasitelkiamos įgyvendinant funkcijas, susijusias su infrastruktūros įrengimu ir eksploatavimu. Dėl minėtos priežasties manytume, kad „išlaidomis infrastruktūrai užtikrinti“ galėtų būti pripažintomis atliekų tvarkymą vykdančių asmenų turėtos papildomos išlaidos (susijusios su atliekų tvarkytojų darbuotojų komandiruotėmis, mokymais; transporto, kuris tiesiogiai atliekų tvarkymo funkcijų vykdymui, infrastruktūros įrengimui ar eksploatavimui nenaudojamas, įsigijimu ir išlaikymu; kitos administracinio pobūdžio išlaidos ir pan.).
Specialiųjų tyrimų tarnybos nuomone, šios Projekto siūlymuose vartojamos formuluotės turinio abstraktumas gali sudaryti situaciją, kada atliekų turėtojams ir darytojams bus perkeliama atliekų tvarkytojų patirtų nepagrįstų išlaidų (pavyzdžiui, kai atliekų tvarkymo įmonės vadovui naudotis įsigyta prabangi transporto priemonė) atlyginimo našta, todėl siekiant tokių situacijų išvengti siūlytume arba minėtos formuluotės turinį konkretizuoti, arba Projekte nustatyti principą, kad atliekų darytojai ir turėtojai turi apmokėti pagrįstas išlaidas, patirtas reikiamai atliekų tvarkymo infrastruktūrai įrengti ir jai eksploatuoti. Dėl šių argumentų siūlau grąžinti ankstesnę formuluotę.
Pasiūlymas:
Pakeisti projekto 15 straipsnį 1 dalį ir išdėstyti ją taip:
15 straipsnis. 32 straipsnio pakeitimas Pakeisti 32 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „1. Atliekų tvarkymo srityje
taikomas principas „teršėjas moka“, kuris reiškia, kad atliekų tvarkymo
išlaidas,
|
Teikia
Seimo nariai