Stenogramas galima rasti |
Stenogramų leidiniai › 2020–2024 m. kadencija |
|
LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS
IX (RUDENS) SESIJOS
VAKARINIO posėdžio NR. 409
STENOGRAMA
2024 m. rugsėjo 10 d.
Pirmininkauja Lietuvos Respublikos Seimo Pirmininko pavaduotojas V. MITALAS
PIRMININKAS (V. MITALAS, LF*). Gerbiamieji kolegos, sveiki sugrįžę po pertraukos. Pradedame rugsėjo 10 dienos vakarinį Seimo posėdį. (Gongas) Kviečiu registruotis.
Gerbiami kolegos, turiu jus nuliūdinti, klausimų likusių nėra daug, todėl balsuosime, kaip ir ryte sakė pirmininkas, po kiekvieno klausimo. Jeigu jums taip tiktų, tai manau, kad likusius keletą klausimų gana greitai įveiktume ir pabaigtume vakarinį Seimo posėdį.
14.01 val.
Žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatymo Nr. IX-987 2, 4, 8, 10 ir 13 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIVP-4089, Žemės įstatymo Nr. I-446 2, 7, 32, 41, 45, 49, 50, 51 ir 52 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIVP-4090, Žemės ūkio paskirties žemės įsigijimo įstatymo Nr. IX-1314 4 ir 5 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIVP-4091, Mokesčio už aplinkos teršimą įstatymo Nr. VIII-1183 9 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIVP-4092, Žemės ūkio ir miškininkystės paslaugų teikimo pagal paslaugų kvitą įstatymo Nr. XI-2411 2 ir 4 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIVP-4093 (pateikimas)
Darbotvarkės 2-1.1 klausimas – Žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatymo projekto pateikimas ir lydimieji. Kviečiu K. Starkevičių į tribūną pristatyti šį projektą ir lydimuosius.
K. STARKEVIČIUS (TS-LKDF). Laba diena, gerbiami kolegos. Kadangi pirmininkas taip ryžtingai mus visus nuteikė, kad reikia operatyviai pateikti ir operatyviai priimti, o čia šitas pirmasis yra daugiau techninis klausimas, aš tiesiog pristatysiu gal kaip paketą, nes yra susiję. Yra trys įstatymai: Žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatymo projektas Nr. XIVP-4089, Žemės įstatymo projektas Nr. XIVP-4090, Žemės ūkio paskirties žemės įsigijimo įstatymo projektas Nr. XIVP-4091 ir Žemės ūkio ir miškininkystės paslaugų teikimo pagal paslaugų kvitą įstatymo projektas Nr. XIVP-4093. Šis įstatymų projektų paketas parengtas siekiant sudaryti teisines prielaidas pertvarkyti valstybinę įmonę Žemės ūkio duomenų centrą į akcinę bendrovę, taip pat sureguliuoti finansinius išteklius už parduodamą žemės ūkio paskirties žemę skiriant jų dalį (čia pagal dabartinę tvarką) melioracijos inžinerinių statinių būklei gerinti ir taip toliau.
Šiam įstatymo projektui yra pritarusi Vyriausybė. Seime jisai yra įregistruotas rugsėjo 2 dieną. Kaip žinote, mes jau ne vieną įmonę esame pertvarkę į akcines bendroves, tai ir „Lietuvos kelius“ į „Via Lietuvą“, ir matome teigiamus rezultatus, ir tą patį Jūrų uostą. Čia dabar su šiuo centru mes tą patį darome. Čia kai kurie pakeitimai susiję su tuo, kad dalis funkcijų dabar, kaip žinote, Aplinkos ministerijai yra perduota, tai šis įstatymas taip pat tai sureguliuos.
Aš galiu tiek trumpai. Jeigu turėsite klausimų, tai prašom pateikti.
PIRMININKAS. Dėkoju. Dabar dėl viso šito projektų paketo yra norinčių paklausti. Pirmasis klausia V. Ąžuolas. Prašau.
V. ĄŽUOLAS (LVŽSF). Gerbiamas ministre, norėjau paklausti dėl Duomenų centro pertvarkymo į akcinę bendrovę. Turbūt yra ir rizikų šioje situacijoje. Kaip galvojate, ar neiškils problemų, nes vis tiek valstybinė institucija ir įstaiga yra labiau apsaugota įstatymais negu akcinė bendrovė? Kitaip sakant, ar neatsitiks tokių bėdų, kad ateis nekompetentingų valdybos narių, kaip pavyzdys, ir gali nelabai gerai ta įstaiga veikti? Ar saugiklių bus dėl to? Ačiū.
K. STARKEVIČIUS (TS-LKDF). Aš, gerbiamas Ąžuolai, tikrai tikiu, kad saugiklių pakaks, ir pasistengsime, kad būtų kompetentingi žmonės. Čia jūsų labai teisingas pastebėjimas. Tačiau visos tos struktūros pakeitimas ir dabar, kiek aš susipažinau, vadovas jau dirba beveik metus ir matau jo kompetenciją, kad jisai tikrai sugebės tai, ką mes suformuluosime, įgyvendinti.
PIRMININKAS. Dėkui. Klausia K. Mažeika.
K. MAŽEIKA (DFVL). Ačiū, posėdžio pirmininke. Ministre, noriu paklausti. Jūs turbūt prašysite skubos tvarkos dėl šio projekto, kad jis būtų įgyvendintas, nes tas jūsų pasakymas dėl to, kad čia reikia greitai spręsti, vis dėlto norėtųsi, kad turbūt tų darbų ir koks nors rezultatas būtų, jeigu lyg ir yra numatytas ir vadovas, ir viskas, nes bet kuriuo atveju tas įsigaliojimas ir plius Teisės departamentas pastabų neturi, tai čia galbūt pagalvokite apie tai.
K. STARKEVIČIUS (TS-LKDF). Aš galvoju, jeigu mes matysime ir pagrindinis komitetas turbūt bus jūsų, tai tikrai galima galvoti ir apie skubos tvarką, nes tikrai visi, mano manymu, šiandieną matome tikrai tomis pačiomis akimis, jūsų komitetas bus įžvalgus irgi, jei dar kokių pakeitimų ir bus. Paskui dar galėsiu kada komitete ir dėl žemės, kuri įsiterpusi. Na, čia ne visai susiję, nes dabar dalis čia minima, kas perduodama Aplinkos ministerijai.
PIRMININKAS. Klausia L. Nagienė.
L. NAGIENĖ (DFVL). Ačiū, gerbiamas pirmininke. Gerbiamas ministre, mano klausimas labai konkretus ir paprastas. Prašom pasakyti, pertvarkant įmonę, jūs aiškinamajame rašte komentuojate, kad bus galima vykdyti komercinę veiklą. Kokia galimybė ir kaip užsidirbti papildomų lėšų, aš suprantu. Tai kokia komercinė veikla būtų planuojama ateityje šio centro?
Kitas klausimas. Aiškinamajame rašte jūs aiškinate, kad įkūrus kai kurias dukterines įmones, atsakomybė tenka dukterinėms įmonėms, bet bankroto atveju visada pagrindinė įmonė atsako. Tai toks mano pastebėjimas. Kokią komercinę veiklą planuoja vykdyti centras?
K. STARKEVIČIUS (TS-LKDF). Kaip ir akcinės bendrovės. Atsivers galimybės, kas jam bus ir numatyta įstatyme, aš galvoju, paslaugų teikimo, bet tų paslaugų, kurių iš tikrųjų tikslas, kad tų, kurių galima nereikalauti iš žmonių, kad gautų centralizuotai iš Registrų centro, kad kartais nebūtų to žmonių siuntinėjimo. Bet kai kurias paslaugas jie galbūt galės teikti ar dėl pačios žemės planų gal sudarymo ir panašiai. Atvirai pasakius, aš dar taip giliai nesu įsigilinęs, bet komitete bus.
PIRMININKAS. Dėkoju. Klausia A. Norkienė.
A. NORKIENĖ (LVŽSF). Ačiū, gerbiamas posėdžio pirmininke. Gerbiamas ministre, sakykite, perduodate ir kitas funkcijas? Aš čia. O melioracijai mes ir anksčiau lėšų galėjome skirti – 10 % nuo parduotos žemės. Ar bus dabar jau kuriamas kažkoks atskiras melioracijos lėšų fondas ir ar ūkininkai turės ten skirti lėšų.
Ir kita. Savivaldybės dabar iki šiol vykdo traktorių, savieigų ir kitų žemės ūkio mašinų, priekabų registrą ir tų visų lėšų dalis pareina į savivaldos biudžetą. Sakykite, kaip bus dabar, kai taps akcine bendrove? Ačiū.
K. STARKEVIČIUS (TS-LKDF). Pagrindiniai principai turbūt išliks tie patys, ypač mašinų registro. Aš negalvoju, kad mes imsimės šią kadenciją keisti ir perduoti, kaip daug kartų čia buvo, kokiems nors centrams. Tai čia tikrai nebūtų palaikymo, bent šiame parlamente. Nežinau, kaip kitame bus.
O dėl pačios, kaip jūs minėjote, melioracijos, tai dabar yra numatyta, kad ten už parduotą žemę 10 % būtų skiriama melioracijai. Mes galvojame apie melioracijos fondą, tačiau, kiek dabar aš esu įsigilinęs, tarp pačių žemdirbių nėra to bendro sutarimo. Aš ieškau to sutarimo. Jeigu jį rasime, tada tas fondas įsikurs, bet jeigu nerasime, tai ieškosime kompromiso.
PIRMININKAS. Dėkoju. Daugiau klausiančių nematau. Ačiū jums už pristatymą. Dabar dėl motyvų prieš kalbės V. Valkiūnas.
V. VALKIŪNAS (MSNG). Ačiū už suteiktą žodį. Pranešėjas neįtikino, kad ši sistema bus geresnė, nes mes jau žinome, kas vyksta su „Igničiu“, su Kelių direkcija, su kitomis organizacijomis, kurios prichvatizuojamos galimai. Tos pasekmės… Aš manau, kad kitą kadenciją vėl reiks atversti atgal viską, nes ši sistema nepasiteisins ir čia yra pasipinigavimas, atitinkamų grupių paruošimas, atsitraukimas į abejotiną dėl tautos… tautai verslą. Todėl negalima pritarti visų tapimui UABʼais. Čia reikėtų išsiaiškinti, aišku, kieno čia užsakymas, kad visur eina ir galimai vėl, kaip sakant, organizuojamos tokios, susiorganizuoja mafiozinės struktūros, kur vėl visi mokės ir akcijas pirks užsieniečiai, kaip „Igničio“, kur paskui kalbės, kad nekalti, niekas nežinojo, kažką apgavo.
Todėl, gerbiami kolegos, nepasiduokime apgaulei ir balsuokime prieš.
PIRMININKAS. Taip, kolegos, kviečiu balsuoti, ar pritariame šiam projektų paketui po pateikimo.
Balsavo 90: už – 55, prieš – 6, susilaikė 29. Po pateikimo yra pritarta. Kaip pagrindinis visam šitam paketui yra siūlomas Kaimo reikalų komitetas. Siūloma svarstyti lapkričio 7 dieną, taip pat visus projektus.
Matau, V. Pranckietis nori per centrinį. Prašom.
V. PRANCKIETIS (LSF). Vienas įstatymo projektas prieš pietus buvo pateiktas iš popietinės darbotvarkės, tai yra Žuvininkystės įstatymo projektas Nr. XIVP-4107, ir mes dėl jo esame pagrindinis komitetas, tačiau tai yra susiję su kompensacijomis, todėl yra būtina Vyriausybės išvada. Prašysiu įrašyti į protokolą Vyriausybės išvadą.
PIRMININKAS. Supratau. Žiūrėkite, kolegos, tik patikslinu, Žuvininkystės įstatymas yra ne šio projektų paketo dalis, tai dėl jūsų prašymo, ar prašyti Vyriausybės išvados, kviečiu apsispręsti Seimą. Gerai? Atsiprašau, dar sustabdykime balsavimą. Dar K. Starkevičius. Prašom.
K. STARKEVIČIUS (TS-LKDF). Tikrai noriu suteikti informaciją, kad šis įstatymas yra irgi suderintas Vyriausybės lygiu, žvejai jo laukia, nes Jūrų uostas kompensuos padarytus nuostolius žvejams. Ir čia, nes įmonė anksčiau buvo valstybinė, dabar ji tapo akcinė…
PIRMININKAS. Bet mes nekalbame apie žuvininkystę, dabar apie darbotvarkės 2-3 klausimą, apie projektą Nr. XIVP-4107 mes nekalbame, tai jau ryte apsvarstytas klausimas. Kalbame apie darbotvarkės 2-1.1 klausimą, projektų paketą. Viktorai, ne dėl jo prašote Vyriausybės išvados?
V. PRANCKIETIS (LSF). Žiūrėkite, aš priėjau ir kalbu tuo metu, kai yra kalbama ne apie įstatymą, tiesiog man suteikė žodį ir aš priminiau, kad įstatymas buvo pateiktas ryte, turėjo būti pateiktas po pietų. Tuo metu niekas nepaprašė, Teisės departamentas rekomendavo Vyriausybės išvadą, todėl ir prašau, kad ta Vyriausybės išvada dėl to įstatymo projekto būtų, dėl Žuvininkystės įstatymo būtų pateikta, ir norėčiau, kad nekratytumėte, gerbiamas ministre, galvos galvodamas apie tai, kad tai turės įgyvendinti kita Vyriausybė.
PIRMININKAS. Aš teisingai jus suprantu, kad dėl darbotvarkės 2-1.1 klausimo nieko papildomai neprašote, Viktorai Pranckieti? Nieko neprašote, teisingai. Tai galime patvirtinti bendru sutarimu dėl darbotvarkės 2-1.1 klausimo, kad pagrindinis Kaimo reikalų komitetas ir svarstymas lapkričio 7 dieną. Galime tai padaryti? Galime padaryti.
Ir liko išsiaiškinti dėl Žuvininkystės įstatymo ryte. Tuoj. Gerai? Tai prašau. K. Mažeika.
K. MAŽEIKA (DFVL). Ačiū, posėdžio pirmininke. Tai antrindamas pirmininkui, kad klausimas buvo perkeltas į rytinę darbotvarkę, kai tuo metu galbūt mūsų nebuvo ir negalėjome pasakyti pozicijos. Ir visgi priimtas įstatymas dėl iš principo žvejybos draudimo ir dabar lyg ir yra draudimas žvejoti, bet mes kompensuojame dar už tai, ko net nėra. Tai čia tikrai Vyriausybės išvada, manau, reikalinga. Ir tai, ką komiteto pirmininkas pasakė, turbūt yra akivaizdu. Ačiū.
PIRMININKAS. Gerai. Tai dabar kalbės K. Navickas ir paskui aš teiksiu balsuoti dėl šito siūlymo. Prašom.
K. NAVICKAS (TS-LKDF). Man atrodo, čia yra svarbu neklaidinti vieniems kitų. Šitas įstatymas, pakeitimo apimtis, kuri yra pateikta dėl Žuvininkystės įstatymo, yra susijusi tik su viena nuostata, kad išplečiamas kompensacijų mokėtojų sąrašas juridiškai, vietoje valstybės įmonių yra valstybės valdomos įmonės, visa jo esmė. Kompensacijų nustatymo, draudimo, kiti dalykai jau yra nustatyti iki šiol ir dėl to jokių papildomų prievolių dėl kompensavimo neatsiranda. Esmė yra tik juridikos sutvarkymas ir tiek. Tai dėl to aš taip pat prašau nesiūlyti Vyriausybės išvados.
PIRMININKAS. Apsispręskime balsuodami dėl darbotvarkės 2-3 klausimo, kuris buvo pateiktas dėl Vyriausybės išvados prašymo, projektas Nr. XIVP-4107. Kviečiu balsuoti. Po to bus replikos.
Balsavo 87: už – 44, prieš – 13, susilaikė 30. Vyriausybės išvados Seimas paprašė.
14.16 val.
Konkurencijos įstatymo Nr. VIII-1099 381 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIVP-3975 (pateikimas)
Gerbiamieji kolegos, dabar mes einame prie Konkurencijos įstatymo. Į tribūną kviečiu K. Starkevičių. Darbotvarkės 2-2 klausimas – Konkurencijos įstatymo 381 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIVP-3975. Pateikimo stadija. Prašau.
K. STARKEVIČIUS (TS-LKDF). Taip, dar kartą aš noriu tiesiog pateikti tokias esmines šio įstatymo nuostatas, kas čia keičiama. Keičiamos Konkurencijos įstatymo nuostatos dėl išmokų pranešėjams apskaičiavimo ir išmokėjimo.
Siūloma nustatyti, kad išmokos galėtų būti mokamos platesniam ratui asmenų, pateikusių įrodymus, kad kartelinis susitarimas yra. Bus sudarytos geresnės galimybės surinkti įrodymus ir nustatyti kartelinius susitarimus. Išmokų dydis priklausytų nuo pateiktų įrodymų pridėtinės vertės, pažeidimo įrodymų, nuo pažeidimo pavojingumo, žalingumo vartotojui bei kitų reikšmingų aplinkybių.
Siūlomi pakeitimai atitinka ir kitų institucijų pranešėjų atlyginimo programas. Tokia pat praktika taikoma Jungtinės Karalystės konkurencijos priežiūros institucijose ir kitose mūsų institucijose, kurios šią priemonę taiko. Tai čia mes iš tikrųjų jas suvienodinsime.
PIRMININKAS. Dėkoju. Klausia L. Nagienė.
L. NAGIENĖ (DFVL). Ačiū, gerbiamas posėdžio pirmininke. Gerbiamas ministre, gal galite įvardinti tas kitas reikšmingas aplinkybes, kur yra 1 straipsnio 2 dalyje, ten papildymas, yra visiškas pakeitimas. Ir nenustatomas joks minimumas. Tai kaip įsivaizduojate, kokio dydžio išmoką tas pranešėjas galėtų gauti? Dabar buvo nustatytas minimumas ir maksimumas ir tos reikšmingos aplinkybės. Ačiū.
K. STARKEVIČIUS (TS-LKDF). Dabar bus, kad vienkartinės piniginės išmokos dydį nustato Konkurencijos taryba, vadovaudamasi protingumo, proporcingumo principais ir įvertinusi šias aplinkybes – įrodymų pridėtinę vertę, įtariamo pažeidimo pavojingumą ir trukmę, įtaką vartotojams, asmens bendradarbiavimą su Konkurencijos tarnyba, jo patiriamą rizikos lygį, kitas reikšmingas aplinkybes. Konkurencijos taryba turi teisę skirti ne didesnę kaip 100 tūkst. eurų vienkartinę piniginę išmoką. Čia kaip tik yra nustatomas tas dydis, lubos, ne didesnė.
PIRMININKAS. Dėkoju. Daugiau klausiančių nebuvo. Dabar dėl motyvų. Ačiū pranešėjui. Už kalbės K. Mažeika.
K. MAŽEIKA (DFVL). Ačiū, posėdžio pirmininke. Norėtųsi tikėti, kad šitas įstatymo projektas padės šiek tiek suvaldyti tą konkurencinę aplinką, nes tikrai labai keista ir ypač turbūt žemdirbiams, kurie visai neseniai pardavė savo derlių, tai yra grūdus. Ir tarp elevatorių taip atsitinka, kad grūdų kaina yra tokia pati. Galbūt tai galima sieti su biržos kaina, bet grūdų valymo įkainis, grūdų džiovinimo įkainis, visi kiti įkainiai, kurie priklauso nuo elevatoriaus, na, taip atsitinka, kad jie yra visiškai vienodi konkuruojančiuose elevatoriuose. Tai tik vienas pavyzdys.
Lygiai taip pat galima kalbėti ir apie pieno supirkimo kainas tarp supirkėjų, kad vis dėlto yra tas centas ar pusė cento, arba faktiškai identiška kaina. Dėl to turbūt mažai kam kyla abejonių, kad vis dėlto yra tam tikri susitarimai. Ir nežinau, kaip šiuo atveju tas žmogus galės gauti kokią nors išmoką, kompensaciją ar ką. Turbūt komitete bus įdomu padiskutuoti įtraukiant ir Konkurencijos tarybą, vis dėlto tuos pavyzdžius išgvildenti su ta viltimi, kad kažkokia tvarka atsiras šiuo atveju, kiek daugiau to teisingumo, kad tas gamintojas, daugiausia įdedantis sveikatos, darbo, gaus kiek daugiau tos pridėtinės vertės ir jo darbas bus labiau įvertintas. Tikrai norėtųsi sulaukti tos kokybiškos diskusijos komitete. Ačiū.
PIRMININKAS. Dėkui. Dėl motyvų prieš nematau. Kviečiu apsispręsti ir balsuoti, kas pritaria šiam įstatymui po pateikimo.
Balsavo 92: už – 86, prieš nebuvo, susilaikė 6. Po pateikimo yra pritarta. Pagrindiniu komitetu siūlomas Ekonomikos komitetas. Siūloma svarstyti lapkričio 7 dieną.
Matau, L. Nagienė nori kažką pasiūlyti.
L. NAGIENĖ (DFVL). Įvertinusi Teisės departamento pastabas siūlau, kad būtų gauta Vyriausybės išvada.
PIRMININKAS. Supratau. Ar dėl Ekonomikos komiteto ir lapkričio 7 dienos galime pritarti bendru sutarimu? Galime. Dėl Vyriausybės išvados. Tuomet kviečiu apsispręsti ir balsuoti, ar pritariate prašyti Vyriausybės išvados, ar ne.
Balsavo 88: už – 45, prieš – 7, susilaikė 36. Išvados paprašyta.
14.22 val.
Seimo nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo 2020 m. lapkričio 19 d. nutarimo Nr. XIV-19 „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo komitetų pirmininkų ir jų pavaduotojų patvirtinimo“ pakeitimo“ projektas Nr. XIVP-4119 (pateikimas, svarstymas ir priėmimas)
Gerbiamieji kolegos, paskutinis šios dienos rezervinis 1 klausimas, tai yra Seimo nutarimo dėl komitetų pirmininkų ir jų pavaduotojų patvirtinimo pakeitimo projektas Nr. XIVP-4119. Prašau J. Razmą jį pristatyti.
J. RAZMA (TS-LKDF). Gerbiami kolegos, kurį laiką Ekonomikos ir Užsienio reikalų komitetai dirbo su laikinais pirmininkais. Šiandien komitetai susirinko ir išsirinko pirmininkus. Ekonomikos komiteto būtų M. Skritulskas, o Užsienio reikalų komiteto – E. Zingeris. Tos pavardės ir teikiamos jums tvirtinti.
PIRMININKAS. Dėkoju. Klausiančių nėra. Pritariame po pateikimo? Galime bendru sutarimu? (Balsas salėje: „Galime.“) Galime. Ačiū.
Svarstymas. Nėra norinčių dalyvauti diskusijoje. Galime pritarti po svarstymo? Galime. Priėmimas. Dėl motyvų… Atsiprašau, yra trys straipsniai. Pastabų nė dėl vieno nėra. Galime pritarti bendru sutarimu? Ačiū. (Balsas salėje: „Balsuojame!“) Tuoj balsuosime tada dėl bendro.
Dar yra motyvai dėl viso. V. Fiodorovas kalbės už. Prašau.
V. FIODOROVAS (MSNG). Ačiū, posėdžio pirmininke. Tiesiog norėjau palinkėti būsimam Ekonomikos komiteto pirmininkui imti pavyzdį iš buvusio komiteto pirmininko, kad klausimai būtų sprendžiami greitai, ieškoma bendro sutarimo ir, žinoma, nepamirštami regionai. Sėkmės, pirmininke!
PIRMININKAS. Labai ačiū. Suprantu, kviečiate balsuoti už. Apsispręskime balsuodami, kas pritaria šio nutarimo priėmimui. Kviečiu balsuoti.
Šio nutarimo priėmimas
Balsavo 94: už – 90, prieš – 1, susilaikė 3. Nutarimas yra priimtas. (Gongas)
Taigi, gerbiamieji kolegos, mes šiandien daugiau neturime svarstytinų klausimų. Skelbiu posėdį baigtą. (Gongas)
* Santrumpų reikšmės: DFVL – Demokratų frakcija „Vardan Lietuvos“; LF – Laisvės frakcija; LRPF – Lietuvos regionų partijos frakcija; LSDPF – Lietuvos socialdemokratų partijos frakcija; LSF – Liberalų sąjūdžio frakcija; LVŽSF – Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos frakcija; MSNG – Mišri Seimo narių grupė; TS-LKDF – Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcija.