LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

žMOGAUS TEISIŲ kOMITETO

PAPILDOMO KOMITETO IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VARTOTOJŲ TEISIŲ APSAUGOS ĮSTATYMO NR. I-657

 2, 40 STRAIPSNIŲ IR PRIEDO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-1027

2021-12-01 Nr. 112-P-37

Vilnius

 

1.      Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Tomas Vytautas Raskevičius, Komiteto pirmininko pavaduotojas Dainius Kepenis, nariai: Vytautas Bakas, Tomas Bičiūnas, Andrius Navickas, Arūnas Valinskas; Komiteto biuro  vedėja Jolanta Savickienė, Komiteto biuro patarėjos Inga Ališauskienė, Eglė Lukšienė ir Rūta Ragaliauskienė; biuro padėjėja Ingrida Aidietienė.

Kviestieji asmenys:    Teisingumo ministerijos Teisėkūros politikos grupės vyresnysis patarėjas Algis Baležentis,   vyr. patarėja Asta Godienė ir patarėja Rosita Pletienė, Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos direktorė Neringa Ulbaitė, Nesąžiningos komercinės veiklos ir reklamos skyriaus vedėja Inga Grinevičė ir Teisės skyriaus vedėja Audronė Kaušylienė.

2.      Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2021-11- 08

2

4

 

Įvertinę teikiamo įstatymo projekto atitiktį Konstitucijai, galiojantiems įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklių reikalavimams, teikiame šią pastabą:

Projekto 2 straipsnio 4 dalimi keičiamo Vartotų teisių apsaugos įstatymo 40 straipsnio 11 dalyje nustatoma, kad „Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba Reglamento (ES) 2017/2394 21 straipsnyje nustatytais atvejais už šio straipsnio 1 dalyje nurodytą pažeidimą verslininkui, atsakingam už plačiai paplitusį pažeidimą ar Sąjungos mastu plačiai paplitusį pažeidimą, gali skirti baudą iki 4 procentų jo metinių pajamų praėjusiais finansiniais metais atitinkamoje valstybėje narėje ar valstybėse narėse. Atkreiptinas dėmesys, kad vadovaujantis projekto aiškinamuoju raštu, projekto tikslas užtikrinti 2019 m. lapkričio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos (ES) 2019/2161, kuria iš dalies keičiamos Tarybos direktyva 93/13/EEB ir Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 98/6/EB, 2005/29/EB ir 2011/83/ES (toliau – Direktyva), nuostatų perkėlimą į nacionalinę teisę. Atsižvelgiant į tai, kad vadovaujantis Direktyvos nuostatomis, „valstybės narės užtikrina, kad, tais atvejais, kai sankcijos turi būti skirtos pagal Reglamento (ES) 2017/2394 21 straipsnį, jos apima galimybę skirti baudas pagal administracines procedūras arba inicijuoti teismo procesą dėl baudos skyrimo arba abi šias galimybes, o baudos maksimalus dydis turi būti bent 4 % pardavėjo arba pirkėjo metinės apyvartos atitinkamoje valstybėje narėje ar valstybėse narėse“, svarstytina, ar projektu siūlomu teisiniu reguliavimu Direktyvos nuostatos yra tinkamai perkeliamos, nes formuluotės „iki 4 procentų“ ir „bent 4 procentai”, nėra tapačios.

Nepritarti

Projekto nuostatos dėl baudų dydžio tinkamai įgyvendina Direktyvos (ES) 2019/2161 nuostatas.

Pažymėtina, kad Projekto formuluotė „iki 4 procentų“ apima galimybę prireikus skirti 4 procentų komercinės veiklos subjekto metinių pajamų praėjusiais finansiniais metais dydžio baudą.

Pagal Direktyvos (ES) 2019/2161 nuostatas nėra būtina nustatyti didesnę nei 4 procentų komercinės veiklos subjekto metinių pajamų praėjusiais finansiniais metais dydžio baudą.

Nesiūloma nustatyti didesnių baudų nei privaloma pagal Direktyvą (ES) 2019/2161.

 

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2021-11- 08

 

 

 

Ta pati pastaba taikytina ir dėl Vartotų teisių apsaugos įstatymo 40 straipsnio 11 dalies nuostatos „Jeigu verslininkas nepateikia informacijos apie savo metines pajamas, jam gali būti skiriama bauda iki dviejų milijonų eurų”, nes vadovaujantis Direktyvos nuostatomis „valstybės narės numato galimybę skirti baudas, kurių maksimalus dydis sudarytų bent 2 mln. EUR”.

Nepritarti

Projekto nuostatos dėl baudų dydžio tinkamai įgyvendina Direktyvos (ES) 2019/2161 nuostatas.

Pažymėtina, kad Projekto formuluotė „iki dviejų milijonų eurų” apima galimybę prireikus skirti 2 milijonų eurų dydžio baudą.

Pagal Direktyvos (ES) 2019/2161 nuostatas nėra būtina nustatyti didesnę nei 2 milijonų eurų dydžio baudą.

Nesiūloma nustatyti didesnių baudų nei privaloma pagal Direktyvą (ES) 2019/2161

3.      Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: nėra.

4.      Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: nėra.

5.      Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: nėra.

6.      Komiteto sprendimas ir pasiūlymai: iš esmės pritarti  Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymo Nr. I-657 2, 40 straipsnių ir priedo pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIVP-1027.

7.      Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu ,,už“.

8.      Komiteto paskirti pranešėjai: D. Kepenis

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                         (Parašas)                                                                      Tomas Vytautas Raskevičius

 

 

Žmogaus teisių komiteto biuro patarėja, Rūta Ragaliauskienė, tel. 2396821