LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Biudžeto ir finansų komitetas

 

 

PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA

LIETUVOS RESPUBLIKOS FIZINIŲ ASMENŲ BANKROTO ĮSTATYMO NR. XI-2000 5, 6, 7, 8, 14, 21, 23, 25, 29, 30, 31 STRAIPSNIŲ IR PRIEDO PAKEITIMO ĮSTATYMO NR. XIV-451 13 STRAIPSNIO PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTAS nR. XIVP-4129

 

 

2024-09-25  Nr. 109-P-36

Vilnius

 

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Mindaugas Lingė, Valius Ąžuolas, Dalia Asanavičiūtė (pavaduojanti Agnę Bilotaitę), Algirdas Butkevičius, Simonas Gentvilas, Antanas Čepononis, Liudas Jonaitis, Matas Maldeikis, Andrius Palionis, Juozas Varžgalys.

Biudžeto ir finansų komiteto biuras: vedėja – Alina Brazdilienė, patarėjai – Agnė Narščiuvienė, Dalia Mudėnienė, Audronė Čekanavičienė, Mindaugas Pečiulis, padėjėja Jolanta Matiliauskienė.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024 m. rugsėjo 16 d.

1

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šią pastabą.

Teikiamu įstatymo projektu siekiama įgyvendinti Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo 2024 m. balandžio 24 d. nutarimą Nr. KT36-N5/2024 „Dėl Lietuvos Respublikos fizinių asmenų bankroto įstatymo 29 straipsnio 7 dalies (2021 m. birželio 29 d. redakcija), Lietuvos Respublikos fizinių asmenų bankroto įstatymo Nr. XI-2000 5, 6, 7, 8, 14, 21, 23, 25, 29, 30, 31 straipsnių ir priedo pakeitimo įstatymo 13 straipsnio 5 dalies atitikties Lietuvos Respublikos Konstitucijai“. Konstitucinis Teismas šiuo nutarimu pripažino, kad Lietuvos Respublikos fizinių asmenų bankroto įstatymo Nr. XI-2000 5, 6, 7, 8, 14, 21, 23, 25, 29, 30, 31 straipsnių ir priedo pakeitimo įstatymo Nr. XIV-451 (toliau - keičiamas įstatymas) 13 straipsnio 5 dalis tiek, kiek pagal ją Lietuvos Respublikos fizinių asmenų bankroto įstatymo 29 straipsnio 7 dalies (2021 m. birželio 29 d. redakcija) nuostata, pagal kurią baigus fizinio asmens bankroto procesą nenurašomi reikalavimai, kylantys iš fizinio asmens pareigos sumokėti valstybei baudas, paskirtas už fizinio asmens padarytus kitų įstatymų pažeidimus, taikoma iki šio įstatymo įsigaliojimo pradėtiems ir nebaigtiems fizinių asmenų bankrotams, prieštarauja konstituciniam teisinės valstybės principui. Pažymėtina, kad teikiamo projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 13 straipsnio 5 dalyje, įgyvendinant minėtą Konstitucinio Teismo nutarimą, siūloma nustatyti, kad „negali būti nurašomi reikalavimai dėl kitų įstatymų pažeidimų”, jeigu fizinio asmens bankrotas pradėtas ir nebaigtas iki įstatymo įsigaliojimo. Atkreiptinas dėmesys, kad Konstitucinio Teismo nutarime vartojama kiek kitokia formuluotė. Atsižvelgiant į tai, svarstytina, ar projekto nuostatų nereikėtų patikslinti,  vietoj nuostatos „negali būti nurašomi reikalavimai dėl kitų įstatymų pažeidimų”  įrašant nuostatą “negali būti nurašomi reikalavimai, kylantys iš fizinio asmens pareigos sumokėti valstybei baudas, paskirtas už fizinio asmens padarytus kitų įstatymų pažeidimus“.

Pritarti.

Patikslinti įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 13 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

„5 Šio įstatymo 9 straipsnio 1 dalyje išdėstyta Lietuvos Respublikos fizinių asmenų bankroto įstatymo 29 straipsnio 7 dalis, išskyrus nuostatą, kad negali būti nurašomi reikalavimai dėl kitų įstatymų pažeidimų negali būti nurašomi reikalavimai, kylantys iš fizinio asmens pareigos sumokėti valstybei baudas, paskirtas už fizinio asmens padarytus kitų įstatymų pažeidimus, taikoma ir fizinių asmenų bankrotams, pradėtiems ir nebaigtiems iki šio įstatymo įsigaliojimo.“

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: Negauta.

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: Negauta.

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: Negauta.

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: Nėra.

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

7.1. Sprendimas: pritarti iniciatorių pateiktam ir, atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą, komiteto patobulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadai.

8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

9. Komiteto paskirti pranešėjai: M.Lingė, V.Ąžuolas.

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: Negauta.

PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas įstatymo projektas Nr. XIVP-4129(2), jo lyginamasis variantas.

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                                                     Mindaugas Lingė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Biudžeto ir finansų komiteto biuro patarėja Agnė Narščiuvienė