LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Biudžeto ir finansų komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
LIETUVOS RESPUBLIKOS FIZINIŲ ASMENŲ BANKROTO ĮSTATYMO NR. XI-2000 5, 6, 7, 8, 14, 21, 23, 25, 29, 30, 31 STRAIPSNIŲ IR PRIEDO PAKEITIMO ĮSTATYMO NR. XIV-451 13 STRAIPSNIO PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTAS nR. XIVP-4129
2024-09-25 Nr. 109-P-36
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Mindaugas Lingė, Valius Ąžuolas, Dalia Asanavičiūtė (pavaduojanti Agnę Bilotaitę), Algirdas Butkevičius, Simonas Gentvilas, Antanas Čepononis, Liudas Jonaitis, Matas Maldeikis, Andrius Palionis, Juozas Varžgalys.
Biudžeto ir finansų komiteto biuras: vedėja – Alina Brazdilienė, patarėjai – Agnė Narščiuvienė, Dalia Mudėnienė, Audronė Čekanavičienė, Mindaugas Pečiulis, padėjėja Jolanta Matiliauskienė.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024 m. rugsėjo 16 d. |
1 |
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šią pastabą. Teikiamu įstatymo projektu siekiama įgyvendinti Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo 2024 m. balandžio 24 d. nutarimą Nr. KT36-N5/2024 „Dėl Lietuvos Respublikos fizinių asmenų bankroto įstatymo 29 straipsnio 7 dalies (2021 m. birželio 29 d. redakcija), Lietuvos Respublikos fizinių asmenų bankroto įstatymo Nr. XI-2000 5, 6, 7, 8, 14, 21, 23, 25, 29, 30, 31 straipsnių ir priedo pakeitimo įstatymo 13 straipsnio 5 dalies atitikties Lietuvos Respublikos Konstitucijai“. Konstitucinis Teismas šiuo nutarimu pripažino, kad Lietuvos Respublikos fizinių asmenų bankroto įstatymo Nr. XI-2000 5, 6, 7, 8, 14, 21, 23, 25, 29, 30, 31 straipsnių ir priedo pakeitimo įstatymo Nr. XIV-451 (toliau - keičiamas įstatymas) 13 straipsnio 5 dalis tiek, kiek pagal ją Lietuvos Respublikos fizinių asmenų bankroto įstatymo 29 straipsnio 7 dalies (2021 m. birželio 29 d. redakcija) nuostata, pagal kurią baigus fizinio asmens bankroto procesą nenurašomi reikalavimai, kylantys iš fizinio asmens pareigos sumokėti valstybei baudas, paskirtas už fizinio asmens padarytus kitų įstatymų pažeidimus, taikoma iki šio įstatymo įsigaliojimo pradėtiems ir nebaigtiems fizinių asmenų bankrotams, prieštarauja konstituciniam teisinės valstybės principui. Pažymėtina, kad teikiamo projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 13 straipsnio 5 dalyje, įgyvendinant minėtą Konstitucinio Teismo nutarimą, siūloma nustatyti, kad „negali būti nurašomi reikalavimai dėl kitų įstatymų pažeidimų”, jeigu fizinio asmens bankrotas pradėtas ir nebaigtas iki įstatymo įsigaliojimo. Atkreiptinas dėmesys, kad Konstitucinio Teismo nutarime vartojama kiek kitokia formuluotė. Atsižvelgiant į tai, svarstytina, ar projekto nuostatų nereikėtų patikslinti, vietoj nuostatos „negali būti nurašomi reikalavimai dėl kitų įstatymų pažeidimų” įrašant nuostatą “negali būti nurašomi reikalavimai, kylantys iš fizinio asmens pareigos sumokėti valstybei baudas, paskirtas už fizinio asmens padarytus kitų įstatymų pažeidimus“. |
Pritarti. |
Patikslinti įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 13 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip: „5 Šio įstatymo 9 straipsnio 1 dalyje išdėstyta Lietuvos
Respublikos fizinių asmenų bankroto įstatymo 29 straipsnio 7 dalis, išskyrus
nuostatą, kad |
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: Negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: Negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: Negauta.
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: Nėra.
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
7.1. Sprendimas: pritarti iniciatorių pateiktam ir, atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą, komiteto patobulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadai.
8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: M.Lingė, V.Ąžuolas.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: Negauta.
PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas įstatymo projektas Nr. XIVP-4129(2), jo lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkas Mindaugas Lingė
Biudžeto ir finansų komiteto biuro patarėja Agnė Narščiuvienė