LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas

 

paGRINDINIO KOMITETO PAPILDOMA

I Š V A D a

 

DĖL GAUTŲ NAUJŲ PASTABŲ IR PASIŪLYMŲ dėl Ribojamųjų priemonių dėl karinės agresijos prieš Ukrainą nustatymo įstatymo projekto Nr. XIVP-2496(2)

 

2022 m. balandžio 3 d. P-104-20

 

Vilnius

 

1.      Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Laurynas Kasčiūnas, Komiteto nariai: Virgilijus Alekna, Jonas Jarutis, Andrius Mazuronis, Raimundas Lopata, Valdas Rakutis, Dovilė Šakalienė.

Komiteto biuro vedėjas Evaldas Sinkevičius, patarėjai: Justas Gaidys, Vilma Greckaitė, Vilma Kaminskienė, Gediminas Kazėnas, Mantas Lapinskas, vyresnioji specialistė Skaistė Blažinauskaitė, padėjėja Vilma Pesliakienė.

Kviestieji asmenys: Užsienio reikalų ministerijos Sankcijų grupės vadovė Renata Jasilionytė, Prezidento patarėjas Darius Urbonas.

 

 

2. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai: negauta.

 

1.      Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto / Komisijos sprendimas

Argumentai,

pagrindžiantys sprendimą

str.

str. d.

p.

1.

Seimo narys Jonas Jarutis, 2023-03-31

3

3

 

Argumentai:

 

Verslas planuoja žmogiškųjų išteklių bei įsipareigojimų klientams valdymą, todėl planavimas vyksta bent pusmečiui į priekį. Nuostatos įsigaliojimo nukėlimas reikalingas tam, kad eilėje laukiantys, teorinius egzaminus besimokantys ir išsilaikę baltarusiai vairuotojai galėtų laiku susitvarkyti migracijos dokumentus ir atvykti dirbti į Lietuvos įmones. Vien transporto sektoriuje tokių asmenų yra iki kelių tūkstančių. Vairuotojai iš Baltarusijos Respublikos sudaro 52 proc. visų Lietuvoje dirbančių vairuotojų, todėl reikalingas pereinamasis laikotarpis įmonėms surasti alternatyvias darbuotojų rinkas užsienyje siekiant bent iš dalies kompensuoti būsimus vairuotojų netekimus. Transporto sektorius susiduria su milžinišku žmogiškųjų resursų trūkumu: Europoje trūksta iki 500 tūkst. vairuotojų, Lietuvoje 15–20 tūkst. Įdarbinti šioje srityje ukrainiečius iš esmės nėra galimybių, nes jie dalyvauja karo veiksmuose ir negali išvykti iš Ukrainos. Dėl ilgai trunkančių konsulinių procedūrų Lietuvos konsulinėse tarnybose kitų trečiųjų šalių darbuotojų įdarbinimo procesas trunka 2-4 mėnesius.

 

Pasiūlymas:

 

Pakeisti įstatymo projekto 3 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

„3. Sustabdomas Rusijos Federacijos ir Baltarusijos Respublikos piliečių prašymų išduoti leidimą laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje priėmimas per išorės paslaugų teikėją užsienyje, išskyrus užsieniečius, dėl kurių Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytais atvejais tarpininkauja Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliota institucija, ir Lietuvos Respublikoje, išskyrus Rusijos Federacijos ir Baltarusijos Respublikos piliečius, kurie turi galiojančią Lietuvos Respublikos vizų tarnybos užsienyje ar Lietuvos Respublikoje išduotą Šengeno ar nacionalinę vizą, arba leidimą gyventi Lietuvos Respublikoje, arba kitos Europos Sąjungos valstybės narės išduotą leidimą gyventi.“

Pritarti

Balsavimo rezultatai: už – 10, prieš – 0, susilaikė – 0.

2.

Seimo narė Dovilė Šakalienė, 2023-03-31

3

6

 

 

Argumentai:

Pasiūlyme siūloma numatyti daugiau nei vieną išimtį, kai Rusijos Federacijos ir Baltarusijos Respublikos piliečių prašymai ir sprendimai dėl Lietuvos Respublikos pilietybės priėmimo nebūtų stabdomi.

 

Pasiūlymu siūloma pridėti tris išimtis:

1. Kuomet asmuo atitinka Lietuvos Respublikos pilietybės įstatymo 18 straipsnyje keliamus reikalavimus bei teisės aktuose nustatyta tvarka gauta informacija, kad jis nekelia grėsmės valstybės saugumui ir (ar) viešajai tvarkai.

 

2. Kuomet asmenys, atitinka Pilietybės įstatymo 7 straipsnio 2 ir 4 punktuose ir 9 straipsnyje keliamus reikalavimus ir teisės aktuose nustatyta tvarka gauta informacija, kad jis nekelia grėsmės valstybės saugumui ir (ar) viešajai tvarkai;

 

3. Kuomet asmenys atitinka Pilietybės įstatymo 10 straipsnio reikalavimus, taip pat turi leidimą gyventi Lietuvoje bei jų prašymas dėl pilietybės jau priimtas.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti projekto 3 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:

„6. Sustabdomas Rusijos Federacijos ir Baltarusijos Respublikos piliečių prašymų ir sprendimų dėl Lietuvos Respublikos pilietybės priėmimas, išskyrus atvejus, kai: prašymas pateikiamas dėl Lietuvos Respublikos pilietybės atsisakymo arba kai sprendimas priimamas dėl Lietuvos Respublikos pilietybės netekimo atsisakius Lietuvos Respublikos pilietybės ar įgijus kitos valstybės pilietybę;

1)      asmuo atitinka Lietuvos Respublikos pilietybės suteikimo natūralizacijos tvarka reikalavimus, numatytus Lietuvos Respublikos pilietybės įstatymo 18 straipsnyje ir teisės aktuose nustatyta tvarka gauta informacija, kad jis nekelia grėsmės valstybės saugumui ir (ar) viešajai tvarkai;  

2)      asmuo turi teisę atkurti Lietuvos Respublikos pilietybę ir atitinka Pilietybės įstatymo 7 straipsnio 2 ir 4 punktuose ir 9 straipsnyje nustatytus reikalavimus ir teisės aktuose nustatyta tvarka gauta informacija, kad jis nekelia grėsmės valstybės saugumui ir (ar) viešajai tvarkai;

3)      jau yra priimtas asmens prašymas dėl Lietuvos Respublikos pilietybės suteikimo supaprastinta tvarka pagal Pilietybės įstatymo 10 straipsnį ir asmeniui išduotas leidimas gyventi Lietuvos Respublikoje;

4)      prašymas pateikiamas dėl Lietuvos Respublikos pilietybės atsisakymo arba kai sprendimas priimamas dėl Lietuvos Respublikos pilietybės netekimo atsisakius Lietuvos Respublikos pilietybės ar įgijus kitos valstybės pilietybę.“

Pritarti

Balsavimo rezultatai: už – 10, prieš – 0, susilaikė – 0.

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                              Laurynas Kasčiūnas

 

 

 

 

 

 

 

Komiteto biuro patarėjas Justas Gaidys