LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

SVEIKATOS REIKALŲ KOMITETAS

 

PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS NARKOTINIŲ IR PSICHOTROPINIŲ MEDŽIAGŲ PIRMTAKŲ (PREKURSORIŲ) KONTROLĖS ĮSTATYMO NR. VIII-1207 PAKEITIMO ĮSTATYMO  

PROJEKTO NR. XIIIP-5163

 

2020-12-09 Nr. 111-P-35(4)

Vilnius

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas A. Matulas, komiteto nariai M. Danielė, V. Giraitytė, P. Kuzmickienė, O. Leiputė, J. Sejonienė, L. Slušnys, Z. Streikus, R. Šalaševičiūtė, R. Žemaitaitis.

Komiteto biuras: vedėja J. Bandzienė, patarėjai A. Astrauskas, K. Civilkienė, E. Jankauskas, V. Valainytė, padėjėjos M. Neverkevičienė ir D. Žukauskė.

Kviestieji asmenys: Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento direktoriaus pavaduotoja Gražina Belian.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-09-17

 

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1.    Teikiamame projekte po įstatymo pavadinimu turėtų būti nurodyta įstatymo priėmimo data.

 

 

 

Pritarti

 

 

 

 

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-09-17

1

(1)

 

 

2. Teikiamo projekto 1 straipsnyje nauja redakcija dėstomo Lietuvos Respublikos narkotinių ir psichotropinių medžiagų pirmtakų (prekursorių) kontrolės įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas)  1 straipsnio pavadinimas, nustatantis, kad šis straipsnis nustato įstatymo paskirtį, tik iš dalies atitinka šio straipsnio turinį. Pažymėtina, kad įstatymo paskirtimi teisėkūroje paprastai laikomas įstatymo reguliavimo objektas, dalykas, kuriuos įstatyme nustatytomis teisinio reguliavimo priemonėmis siekiama sureglamentuoti. Tuo tarpu socialinių teisinių santykių tikrovė, kurią įstatymų leidėjas tokiu konkrečiu teisiniu sureguliavimu nori sukurti, įstatymu siekiami padariniai tam tikroje visuomeninių santykių srityje, suprantami, kaip įstatymo tikslas. Atsižvelgiant į tai, darytina išvada, kad įstatymo paskirtis yra dėstoma projekto 1 straipsnio 2 dalyje, savo ruožtu, šio straipsnio 1 dalyje dėstomas įstatymo tikslas. Taip pat atkreiptinas dėmesys, kad projekto 1 straipsnio 3 dalimi yra apibrėžiamas ir įstatymo taikymas. Atsižvelgiant į tai, projekto 1 straipsnio pavadinimą siūlome dėstyti taip: „Įstatymo paskirtis, tikslas ir taikymas“.

Pritarti

Argumentai:

Siekiant, kad projektas atitiktų teisės technikos taisykles, pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2-ai pastabai,  siūlytina pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 1 straipsnio pavadinimą.

Žr. SRK 1-ą pasiūlymą.

 

3.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-09-17

1

(1)

 

(2)

 

3. Keičiamo įstatymo 1 straipsnio 2 dalyje numatoma, kad „įstatymas nustato teisėtos veiklos, <...> leidimų vykdyti šią veiklą turėtojų pareigas <...>“. Atkreiptinas dėmesys, kad projekto nuostatomis nėra reglamentuojamos leidimų vykdyti veiklą turėtojų pareigos, projekto nuostatomis yra apibrėžiamos tik subjektų pareigos. Atsižvelgiant į tai, siūlytina keičiamo įstatymo 1 straipsnio 2 dalį patikslinti.

Pritarti

Argumentai:

Siekiant, kad projektas atitiktų teisės technikos taisykles, pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 3-ai pastabai,  siūlytina pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 1 straipsnio 2 dalį, vietoje žodžių „leidimų vykdyti šią veiklą turėtojų“ įrašant žodį „subjektų“.

Žr. SRK 2-ą pasiūlymą.

4.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-09-17

1

(1)

 

(3)

 

4. Keičiamo įstatymo 1 straipsnio 3 dalyje prieš žodžius „įstatymo priede” įrašytinas žodis „šio”.

Pritarti

Argumentai:

Siekiant, kad projektas atitiktų teisės technikos taisykles, pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 4-ai pastabai,  siūlytina pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 1 straipsnio 3 dalį, įrašant žodį „šio“.

Žr. SRK 3-ą pasiūlymą.

5.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-09-17

1

(1)

(14)

 

(4)

(2)

 

 

 

 

5. Keičiamo įstatymo 1 straipsnio 4 dalies norma nėra šio straipsnio reguliavimo dalykas. Šios dalies nuostatą, nustatančią tam tikros valstybės institucijos vadovo kompetenciją narkotinių ir psichotropinių medžiagų pirmtakų (prekursorių) kontrolės srityje reikėtų dėstyti keičiamo įstatymo 14 arba 15 straipsnyje, kurie abu reglamentuoja valstybės institucijų funkcijas ir kompetenciją minėtoje srityje.

Pritarti

Argumentai:

Siekiant, kad projektas atitiktų teisės technikos taisykles, pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 5-ai pastabai,  siūlytina keičiamo Įstatymo 1 straipsnio 4 dalį išbraukti, o joje siūlytas nustatyti nuostatas perkelti į  keičiamo Įstatymo 14 straipsnį (keičiamo Įstatymo 14 straipsnį papildyti nauja 2 dalimi).

Žr. SRK 4-ą ir 21-ą pasiūlymus.

6.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-09-17

1

(2)

 

(4)

 

6.  Keičiamo įstatymo 2 straipsnio 4 dalyje prieš žodžius „su į oficialų sąrašą įtrauktų medžiagų“ įrašytinas žodis „susijusią“.

Pritarti

Argumentai:

Siekiant, kad projektas atitiktų teisės technikos taisykles, pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 6-ai pastabai,  siūlytina pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 2 straipsnio 4 dalį, įrašant žodį „susijusią“.

Žr. SRK 5-ą pasiūlymą.

7.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-09-17

1

(2)

 

(4)

 

7. Keičiamo įstatymo 2 straipsnio 4 dalyje yra numatoma „<...> išduodamas dokumentas, kuriuo subjektams suteikiama teisė, atliekant valstybės nustatytas funkcijas, susijusias su šiomis medžiagomis, nurodytoje vietoje <...>“. Atkreiptinas dėmesys, kad vadovaujantis kitomis projekto nuostatomis veiklos vieta yra siejama su nurodytu adresu (keičiamo įstatymo 2 straipsnio 6, 7, 8 dalys), atsižvelgiant į tai ir siekiant vartojamų formuluočių vienodumo, siūlytina keičiamo įstatymo 2 straipsnio 4 dalį atitinkamai patikslinti.

Pritarti

Argumentai:

Siekiant, kad projektas atitiktų teisės technikos taisykles, pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 7-ai pastabai,  siūlytina pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 2 straipsnio 4 dalį, vietoje žodžių ,,nurodytoje vietoje” įrašant žodžius ,,nurodytu adresu”.

Žr. SRK 5-ą pasiūlymą.

8.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-09-17

1

(2)

 

(11)

 

8. Atkreiptinas dėmesys, kad vadovaujantis Nuorodų į Europos Sąjungos teisės aktus teikimo teisės aktuose reikalavimų aprašo, patvirtinto 2020 m. kovo 6 d. Lietuvos Respublikos teisingumo ministro įsakymu Nr. 1R-72, 18 punktu, teisės aktuose, kuriais Europos Sąjungos teisės aktai neįgyvendinami, visas Europos Sąjungos teisės akto pavadinimas nurodomas tada, kai Europos Sąjungos teisės aktas teisės akto tekste minimas pirmą kartą. Toliau nurodomas sutrumpintas pavadinimas. Atsižvelgiant į tai, siūlytina keičiamo įstatymo 2 straipsnio 11 dalyje atsisakyti skliaustuose įvedamo trumpinio, „toliau – Reglamentas (ES) Nr. 952/2013”, kaip perteklinio.

Pritarti

Argumentai:

Siekiant, kad projektas atitiktų teisės technikos taisykles, pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 8-ai pastabai,  siūlytina pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 2 straipsnio 11 dalį, atsisakant skliausteliuose įvedamo trumpinio.

Žr. SRK 6-ą pasiūlymą.

9.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-09-17

1

(3)

 

 

9. Keičiamo įstatymo 3 straipsnis tobulintinas šiais aspektais:

4.1. keičiamo įstatymo 3 straipsnio 1 punkte nurodoma, kad nepriekaištingos reputacijos subjektu nelaikomas „fizinis ar juridinis asmuo, juridinio asmens vadovas, valdymo organų nariai, atsakingas asmuo, jeigu dėl jų buvo priimtas ir yra įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis už bet kokios valstybės baudžiamuosiuose įstatymuose numatytą sunkų, labai sunkų nusikaltimą arba nusikaltimą ar baudžiamąjį nusižengimą nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ir verslo tvarkai, finansų sistemai ar susijusį su disponavimu narkotinėmis ar psichotropinėmis, nuodingosiomis ar stipriai veikiančiomis medžiagomis <…>”.

 

Pastebėtina, kad nusikaltimų priskyrimas prie sunkių ir labai sunkių, taip pat rūšinio objekto pagrindu paremtas nusikalstamų veikų skirstymas į nusikalstamas veikas nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ir verslo tvarkai, finansų sistemai ar susijusias su disponavimu narkotinėmis ar psichotropinėmis, nuodingosiomis ar stipriai veikiančiomis medžiagomis yra būdingas Lietuvos Respublikos baudžiamajam kodeksui (toliau – BK), o ne užsienio valstybių baudžiamiesiems įstatymams, todėl įstatymo projektas turėtų būti atitinkamai patikslintas. Be to, keičiamo įstatymo 3 straipsnio 1 punkte turėtų aiškiai atsispindėti taisyklė, jog sprendžiant subjekto nepriekaištingos reputacijos klausimą dėl užsienyje padarytų nusikalstamų veikų reikėtų vadovautis būtent Lietuvos BK esančia nusikalstamų veikų klasifikacija[1]. Priešingu atveju galėtų kilti neaiškumų, kaip reikėtų vertinti situacijas, kai, pvz., užsienyje padaryta veika pagal Lietuvos BK būtų priskiriama prie nusikalstamų veikų nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, o pagal veikos padarymo vietos baudžiamąjį įstatymą – prie nusikalstamų veikų asmeniui[2].

 

4.2. Remiantis keičiamo įstatymo 3 straipsnio 1 punktu, subjektas nebūtų laikomas nepriekaištingos reputacijos penkerius metus nuo apkaltinamojo teismo nuosprendžio įsiteisėjimo dėl keičiamo įstatymo 3 straipsnio 1 punkte nurodyto baudžiamojo nusižengimo padarymo, o tais atvejais, kai subjektas būtų padaręs keičiamo įstatymo 3 straipsnio 1 punkte nurodytą nusikaltimą – tol, kol neišnykęs ar nepanaikintas teistumas.

 

Pažymėtina, kad teistumo terminas padarius nesunkų ar apysunkį nusikaltimą yra treji metai, o padarius sunkų nusikaltimą – penkeri metai. Taigi faktiškai keičiamo įstatymo 3 straipsnio 1 punkte nepriekaištingos reputacijos reikalavimų atžvilgiu baudžiamasis nusižengimas prilyginamas net ne nesunkaus ar apysunkio, o sunkaus nusikaltimo padarymui, nors, remiantis BK 97 straipsniu, baudžiamojo nusižengimo padarymas teistumo apskritai negali užtraukti. Kita vertus, pagal tą patį keičiamo įstatymo 3 straipsnio 1 punktą atitinkamą sunkų nusikaltimą padaręs subjektas galėtų tikėtis, kad jis bus greičiau laikomas nepriekaištingos reputacijos negu subjektas, padaręs atitinkamą baudžiamąjį nusižengimą, kadangi sunkaus nusikaltimo padarymo atveju teistumo terminas gali būti sutrumpintas arba apskritai panaikintas ir trukti trumpiau negu penkerius metus po bausmės atlikimo arba atleidimo nuo bausmės atlikimo momento (BK 97 straipsnio 7 dalis).

 

Toks teisinis reguliavimas yra prieštaringas ir neatitinkantis BK sistemos, kurioje sunkaus nusikaltimo padarymas sąlygoja gerokai griežtesnius teisinius padarinius lyginant su baudžiamuoju nusižengimu, todėl siūlytina arba aptariamą penkerių metų terminą sutrumpinti (pvz., iki vienerių metų), arba jo apskritai atsisakyti.

 

4.3. Siekiant užtikrinti asmenų lygybės principo įgyvendinimą, siūlytina keičiamo įstatymo 3 straipsnio 1 punkte juridinių asmenų (lygiai kaip ir fizinių) nepriekaištingą reputaciją sieti ne su penkerių metų terminu po apkaltinamojo nuosprendžio įsiteisėjimo, o su teistumo terminu. Nors iš esmės analogiška formuluotė dėl juridinių asmenų nepriekaištingos reputacijos kaip ir teikiamame įstatymo projekte numatyta kai kuriuose kituose galiojančiuose teisės aktuose (pvz., Viešųjų pirkimų įstatymo 46 straipsnio 2 dalies 3 punkte), tačiau pastebėtina, kad 2020 m. birželio 26 d. priimto naujos redakcijos Lietuvos Respublikos lobistinės veiklos įstatymo 3 straipsnio 3 dalyje juridinių asmenų nepriekaištinga reputacija siejama jau nebe su tam tikru terminu po apkaltinamojo nuosprendžio įsiteisėjimo, o būtent su neišnykusiu ar nepanaikintu teistumu. Manytina, kad būtent toks teisinis reguliavimas labiausiai atitiktų ir BK 97 straipsnio „Teistumas“ nuostatas.

 

Taip pat atkreiptinas dėmesys, kad jeigu būtų pritarta šios išvados 4.2. bei 4.3. pastaboms ir būtų nuspręsta palikti keičiamo įstatymo 3 straipsnio 1 punkte tam tikros trukmės terminą (pvz., vienerių metų), kuriam nesibaigus subjektas – fizinis asmuo nebūtų laikomas nepriekaištingos reputacijos po apkaltinamojo nuosprendžio dėl baudžiamojo nusižengimo padarymo įsiteisėjimo, tuomet atitinkamas teisinis reguliavimas turėtų būti įtvirtintas ir juridinių asmenų atžvilgiu.

 

4.4. Siekiant suderinamumo su Lietuvos Respublikos baudžiamojo proceso kodekso nuostatomis, siūlytina keičiamo įstatymo 3 straipsnio 1 punkte vartojamoje formuluotėje „apkaltinamasis teismo nuosprendis“ išbraukti žodį „teismo“.

 

4.5. Pagal keičiamo įstatymo 3 straipsnio 2 punktą nepriekaištingos reputacijos subjektu nebūtų laikomas  „fizinis asmuo, juridinio asmens vadovas, valdymo organų nariai, atsakingas asmuo, kuriems per pastaruosius vienus metus nuo užkardymo priemonės pasibaigimo dienos Lietuvos Respublikos organizuoto nusikalstamumo prevencijos įstatymo nustatyta tvarka skirtas vienas ar keli teismo įpareigojimai,– kol galioja įpareigojimai“.

 

Manytina, kad nurodytame teisiniame reguliavime vartojant sąvoką „užkardymo priemonės“ turimos omenyje organizuoto nusikalstamumo užkardymo priemonės, kurios buvo numatytos iki 2020 m. birželio 30 d. galiojusiame Lietuvos Respublikos organizuoto nusikalstamumo užkardymo įstatyme. Pastebėtina, kad nuo 2020 m. liepos 1 d. įsigaliojus Lietuvos Respublikos organizuoto nusikalstamumo prevencijos įstatymui (toliau – ONPĮ) tokio pobūdžio priemonės vadinamos organizuoto nusikalstamumo prevencijos priemonėmis.

 

Kita vertus, keičiamo įstatymo 3 straipsnio 2 punktas suformuluotas dviprasmiškai. Loginė ir sisteminė nurodyto teisinio reguliavimo analizė suponuoja išvadą, kad subjektas visais atvejais turėtų būti nelaikomas nepriekaištingos reputacijos tol, kol galioja jam pritaikyti ONPĮ numatyti teismo įpareigojimai, tačiau žodžiai „kuriems per pastaruosius vienus metus nuo užkardymo priemonės pasibaigimo dienos <…> skirtas vienas ar keli teismo įpareigojimai” tarsi formuluoja papildomą ir sunkiai suprantamą sąlyga, kad subjektas nebūtų laikomas nepriekaištingos reputacijos tik tuo atveju, kai vis dar galiojantys teismo įpareigojimai jam būtų skirti jau po to, kai vienerių metų eigoje iki tebegaliojančių teismo įpareigojimų paskyrimo momento būtų pasibaigęs anksčiau skirtų organizuoto nusikalstamumo prevencijos priemonių taikymas. Manytina, kad pastarosios sąlygos turėtų būti atsisakyta kaip perteklinės ir neatitinkančios teisiniam reguliavimui keliamo aiškumo reikalavimo.

Pritarti

Argumentai:

Pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 9-ai pastabai,  siūlytina pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 3 straipsnį, išdėstant jį nauja redakcija.

Žr. SRK 7-ą pasiūlymą.

 

 

10.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-09-17

1

(4)

(8)

 

 

10. Derinant keičiamo įstatymo 4 straipsnio pavadinimą su šio straipsnio pirmąja pastraipą, pavadinime po žodžių „siekiantiems gauti“ įrašytini žodžiai „ar turintiems“. Analogiškai tikslintinas ir keičiamo įstatymo 8 straipsnio pavadinimas.

Pritarti

Argumentai:

Siekiant, kad projektas atitiktų teisės technikos taisykles, pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 10-ai pastabai,  siūlytina:

1) pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 4 straipsnio pavadinimą, įrašant žodžius ,,ar turintiems”,

2) pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 8 straipsnio pavadinimą, įrašant žodžius ,,ar turintiems”,

Žr. SRK 8-ą ir 9-ą pasiūlymus.

11.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-09-17

1

(4)

 

 

 

(3)

11. Keičiamo įstatymo 4 straipsnio 3 punkte turėtų būti vartojamas pilnas Valstybinės mokesčių inspekcijos pavadinimas – „Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos“.

Pritarti

Argumentai:

Siekiant, kad projektas atitiktų teisės technikos taisykles, pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 11-ai pastabai,  siūlytina pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 4 straipsnio 3 punktą, įrašant žodžius „Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos“.

Žr. SRK 10-ą pasiūlymą.

12.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-09-17

1

(4)

 

 

(3)

12.  Keičiamo įstatymo 4 straipsnio 3 punkte prieš žodžius „įsipareigojimus muitinei“ įrašytinas žodis „turimus“.

Pritarti

Argumentai:

Siekiant, kad projektas atitiktų teisės technikos taisykles, pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 12-ai pastabai,  siūlytina pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 4 straipsnio 3 punktą, įrašant žodį ,,turimus”.

Žr. SRK 10-ą pasiūlymą.

13.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-09-17

1

(5)

 

 

13. Keičiamo įstatymo 5 straipsnio 1 dalies nuostatos, reglamentuojančios su specialiosios licencijos gavimu bei patikslinimu susijusius teisinius santykius, turėtų būti dėstomos atskiroje straipsnio dalyje, t. y. straipsnio dalys pastraipų neturi.

Pritarti

Argumentai;

Siekiant, kad projektas atitiktų teisės technikos taisykles, pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 13-ai pastabai, siūlytina iš projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 5 straipsnio 1 dalies antros pastraipos suformuoti keičiamo Įstatymo 5 straipsnio 2 dalį, o keičiamo Įstatymo 5 straipsnio buvusias 2-7 dalis pernumeruoti, t. y. pakeisti jų numerius iš 2, 3, 4, 5 , 6 ir 7 į atitinkamai 3, 4, 5, 6, 7 ir 8. Žr. SRK 11 pasiūlymą.

14.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-09-17

1

(5)

 

 

14. Atsižvelgiant į tai, kad keičiamo įstatymo 5 straipsnio  5  dalyje yra įtvirtinami atvejai, kuomet specialiosios licencijos turėtojas privalo patikslinti turimą specialiąją licenciją, svarstytina ar keičiamo įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 2 pastraipoje neturėtų būti apibrėžtas terminas per kurį specialiosios licencijos turėtojas privalo pateikti nurodytus dokumentus Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentui.

Nepritarti

Argumentai:

Nustatyti terminą, per kurį subjektas, siekiantis gauti specialiąją licenciją ar norintis tokią licenciją patikslinti, turi tai padaryti – nėra būtina. Įstatyme yra svarbu nustatyti terminą, per kurį turi būti priimtas sprendimas dėl licencijos ar specialiosios licencijos išdavimo ar patikslinimo.

15.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-09-17

1

(5)

 

 

15. Keičiamo įstatymo 5 straipsnio 2 dalyje yra numatyta, kad Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento valstybės tarnautojai dalyvauja patikrinimuose. Atkreiptinas dėmesys, kad šias funkcijas gali atlikti ne tik Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento valstybės tarnautojai, bet ir Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento darbuotojai dirbantys pagal darbo sutartis. Atsižvelgiant į tai, svarstyti ar keičiamo įstatymo 5 straipsnio 2 dalis neturėtų būti atitinkamai patikslinta. Pritarus šiai pastabai, atitinkamai tikslintinos ir keičiamo įstatymo 9 straipsnio 4 dalis ir 16 straipsnio 6 dalis.

Pritarti

Argumentai:

Siekiant teisinio aiškumo ir šio įstatymo nuostatų suderinimo su Viešojo administravimo įstatymo nuostatomis, pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 15-ai pastabai, siūlytina nustatyti, kad keičiamo įstatymo 5 straipsnio 2 dalyje, 9 straipsnio 4 dalyje ir 16 straipsnio 6 dalyje nurodytas funkcijas atlieka ne Narkotikų, tabako ir alkoholio departamento valstybės tarnautojai, bet šio departamento pareigūnai – t. y. asmenys pagal įgaliojimus turintys teisę ūkio subjektams duoti teisės aktais nustatytus privalomus reikalavimus.

Žr. SRK 11-ą, 14-ą ir 23-ą pasiūlymus.

16.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-09-17

1

(5)

 

(7)

 

16. Svarstytina, ar keičiamo įstatymo 5 straipsnio 7 dalis neturėtų būti papildyta nuostata, numatančia teisines pasekmes subjektui tuo atveju, kai per Reglamento (ES) 2015/1013 3 straipsnio 4 dalyje nustatytą terminą licencija, specialioji licencija nepatikslinama ir subjektui nepateikiamas motyvuotas rašytinis atsisakymas licenciją, specialiąją licenciją patikslinti.

Pritarti

Argumentai:

Siekiant teisinio aiškumo, pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 16-ai pastabai, siūlytina projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 5 straipsnio 7 dalį (pasikeitus numeracijai – 8 dalį) papildyti nuostata, kad,  jeigu per šį terminą licencija, specialioji licencija nepatikslinama ir nepateikiamas subjektui motyvuotas rašytinis atsisakymas licenciją, specialiąją licenciją patikslinti, laikoma, kad licencija, specialioji licencija yra patikslintos.

Žr. SRK 11-ą pasiūlymą.

17.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-09-17

1

(5)

 

 

17. Derinant keičiamo įstatymo 5 ir 6 straipsnių nuostatas tarpusavyje, 5 straipsnis pildytinas nuostata, numatančia, kad subjektas, siekiantis gauti ar patikslinti licenciją, turi sumokėti nustatyto dydžio valstybės rinkliavą. Taip pat atkreipiame dėmesį į, mūsų nuomone, nepagrįstą ir nelogišką keičiamo įstatymo 6 straipsnio 6 punkto nuostatą, nustatančią, kad subjektai, kuriems suteikiama teisė, atliekant valstybės nustatytas funkcijas, susijusias su pirmos kategorijos narkotinių ir psichotropinių medžiagų pirmtakais (prekursoriais), vykdyti atitinkamą veiklą, už specialiosios licencijos išdavimą ir patikslinimą taip pat turėtų mokėti valstybės rinkliavą. Atkreiptinas dėmesys, kad minėtieji subjektai vykdytų ne komercinę veiklą savo poreikiams tenkinti, o būtent valstybės patikėtą funkciją, todėl  rinkliavos mokėjimas valstybės biudžetui už pačios valstybės patikėtų funkcijų įteisinantį dokumentą būtų tiesiog nesuprantamas. Analogiško turinio pastaba taikytina ir keičiamo įstatymo 10 straipsnio 6 punkto nuostatai, numatančiai, kad už veiklos vietos specialiojo registracijos pažymėjimo išdavimą ar patikslinimą mokama valstybės rinkliava, bei 13 straipsnio 1 dalies 2 punkto bei 2 dalies 2 punkto nuostatoms dėl valstybės rinkliavos už eksporto ar importo leidimą specialiąsias licencijas ar veiklos vietos specialiuosius registracijos pažymėjimus turintiems subjektams.

Pritarti iš dalies

Pritarti, kad projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 5 straipsnio 1 ir 2 dalys būtų papildytos nuostatomis, nustatančiomis, kad subjektas, siekiantis gauti ar patikslinti licenciją, turi sumokėti nustatyto dydžio valstybinę rinkliavą. Žr. SRK 11-ą pasiūlymą.

Nepritarti, kad subjektai, kurie vykdo valstybines funkcijas, neturi mokėti valstybinės rinkliavos už licencijų ir/ar pažymėjimų ir / ar leidimų išdavimą.

Pagal Rinkliavų įstatymo 2 straipsnio 1 dalį valstybės rinkliava yra privaloma įmoka už valstybės ir vietos savivaldybių institucijų, įstaigų, tarnybų ar organizacijų, išskyrus teismus, teikiamas paslaugas, minimu atveju tai būtų specialiosios licencijos išdavimą ar patikslinimą, todėl nepriklausomai nuo to, kokią veiklą vykdo subjektas – komercinę ar atlieka valstybės deleguotas funkcijas, paslauga yra suteikiama, o už jos suteikimą turėtų būti mokama valstybės rinkliava. Tarp nustatytų Rinkliavų įstatymo 6 straipsnyje atleidimo nuo valstybės rinkliavos atvejų, nėra įvardinti pastaboje minimi atvejai.

18.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-09-17

1

(6)

(10)

 

(3)

(3)

 

18. Keičiamo įstatymo 6 straipsnio 3 punkte ir 10 straipsnio 3 punkte vietoj žodžių „nevykdo įsipareigojimų muitinei“ įrašytini žodžiai „turi neįvykdytų įsipareigojimų muitinei“.

Pritarti

Argumentai:

Siekiant, kad projektas atitiktų teisės technikos taisykles, pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 18-ai pastabai,  siūlytina pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 6 straipsnio 3 punktą ir keičiamo Įstatymo 10 straipsnio 3 punktą, vietoj žodžio “nevykdo” įrašyti žodžius ,,turi neįvykdytų”. Žr. SRK 12-ą ir 15-ą pasiūlymus.

19.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-09-17

1

(7)

 

(2)

 

19. Siekiant teisinio aiškumo ir derinant keičiamo įstatymo nuostatas tarpusavyje, keičiamo įstatymo 7 straipsnio 2 dalyje reikėtų aiškiai apibrėžti, kad licencijos arba specialiosios licencijos turėtojui licencijos galiojimas sustabdomas, jeigu jis nepašalina trūkumų būtent per šioje dalyje nurodytą trijų darbo dienų nuo aplinkybių, nurodytų šio straipsnio 1 dalies 1 punkte, nustatymo terminą.

Nepritarti

Argumentai:

Per 3 darbo dienas nuo aplinkybių, nurodytų šio straipsnio 1 dalies 1 punkte nustatymo priimamas sprendimas dėl licencijos galiojimo sustabdymo. Tuo tarpu trūkumų pašalinimo terminą nustato Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas ir šis terminas gali būti ilgesnis negu 3 darbo dienos ir priklauso nuo priežasčių dėl kurių sustabdomas licencijos galiojimas.

20.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-09-17

1

(7)

 

(6)

 

20. Keičiamo įstatymo 7 straipsnio 6 dalyje po žodžių „punktuose nurodytų aplinkybių paaiškėjimo“ įrašytinas žodis „dienos“.

Pritarti

Argumentai:

Siekiant, kad projektas atitiktų teisės technikos taisykles, pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 20-ai pastabai,  siūlytina pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 7 straipsnio 6 dalį ir įrašyti žodį ,,dienos”.

Žr. SRK 13-ą pasiūlymą.

21.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-09-17

1

(9)

 

(3)

 

21. Keičiamo įstatymo 9 straipsnio 3 dalis yra perteklinė, nes analogiško turinio nuostata dėl sprendimo dėl veiklos vietos registracijos pažymėjimo ar veiklos vietos specialiojo registracijos pažymėjimo patikslinimo priimamo termino jau nustatyta šio straipsnio 2 dalyje. Jeigu būtų neatsižvelgta į šią pastabą, keičiamo įstatymo 9 straipsnio 3 dalyje po žodžių „pažymėjimo patikslinimo“ įrašytini žodžiai „ar atsisakymo jį patikslinti“.

Pritarti

Argumentai:

Siekiant teisinio aiškumo, pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 21-ai pastabai, siūlytina projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 9 straipsnio 3 dalies atsisakyti. Atsižvelgiant į tai turi būti keičiama keičiamo įstatymo 9 straipsnio dalių (4, 5 ir 6 dalių) numeracija.

Žr. SRK 14 pasiūlymą.

22.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-09-17

1

(9)

 

(2)

 

22. Svarstytina, ar keičiamo įstatymo 9 straipsnio 2 dalis neturėtų būti papildyta nuostata, numatančia teisines pasekmes subjektui tuo atveju, kai per Reglamento (ES) 2015/1013 3 straipsnio 4 dalyje nustatytą terminą sprendimas dėl veiklos vietos registracijos pažymėjimo ar veiklos vietos specialiojo registracijos pažymėjimo patikslinimo nepriimamas ir subjektui nepateikiamas motyvuotas rašytinis atsisakymas registracijos pažymėjimą patikslinti.

Pritarti

Argumentai:

Siekiant teisinio aiškumo, pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 22-ai pastabai, siūlytina projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 9 straipsnio 2 dalies nuostatas patikslinti, numatant teisines pasekmes, jeigu per nustatytą terminą nepriimami atitinkami sprendimai.

Žr. SRK 14 pasiūlymą.

23.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-09-17

1

(9)

 

 

23. Derinant keičiamo įstatymo 9 ir 10 straipsnių nuostatas tarpusavyje, 9 straipsnis pildytinas nuostata, numatančia, kad subjektas, siekiantis gauti ar patikslinti veiklos vietos registracijos pažymėjimą, turi sumokėti nustatyto dydžio valstybės rinkliavą.

Pritarti

Argumentai:

Siekiant teisinio aiškumo, pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 23-ai pastabai, siūlytina projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 9 straipsnio 1 dalį papildyti nuostata, numatančia, kad subjektas, siekiantis gauti ar patikslinti veiklos vietos registracijos pažymėjimą, turi sumokėti nustatyto dydžio valstybės rinkliavą. Žr. SRK 14 pasiūlymą.

24.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-09-17

1

(9)

 

(6)

 

24. Atsižvelgiant į tai, kad keičiamo įstatymo 9 straipsnio 6 dalyje yra nurodomos kelios sąlygos kuomet veiklos vietos specialusis registracijos pažymėjimas yra tikslinamas, siūlyti šias sąlygas dėstyti atskirais punktais.

Pritarti

Argumentai:

Siekiant, kad projektas atitiktų teisės technikos taisykles, pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 24-ai pastabai,  siūlytina pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 9 straipsnio 6 dalį, suformuojant tris punktus.  Žr. SRK 14-ą pasiūlymą.

25.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-09-17

1

(11)

 

 

25. Siekiant teisinio aiškumo ir derinant keičiamo įstatymo nuostatas tarpusavyje, keičiamo įstatymo 11 straipsnio 2 dalyje reikėtų aiškiai apibrėžti, kad veiklos vietos registracijos pažymėjimo arba veiklos vietos specialiojo registracijos pažymėjimo turėtojui pažymėjimo galiojimas sustabdomas, jeigu jis nepašalina trūkumų būtent per šioje dalyje nurodytas tris darbo dienas nuo aplinkybių, nurodytų šio straipsnio 1 dalies 1 punkte, nustatymo.

Nepritarti

Argumentai išdėstyti prie 19 pastabos.

26.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-09-17

1

(11)

 

(4)

 

26. Keičiamo įstatymo 11 straipsnio 4 dalyje yra numatyta, kad veiklos vietos registracijos pažymėjimo arba veiklos vietos specialiojo registracijos pažymėjimo galiojimo sustabdymas panaikinamas per 3 darbo dienas nuo neatitikimų pašalinimo. Atkreiptinas dėmesys, kad keičiamo įstatymo 11 straipsnio 5 dalies 2 punkte yra numatyta, kad veiklos vietos registracijos pažymėjimo arba veiklos vietos specialiojo registracijos pažymėjimo galiojimas panaikinamas, jei subjektas per nustatytą terminą nepašalina  priežasčių, dėl kurių buvo sustabdytas pažymėjimo galiojimas. Atsižvelgiant į tai, kad aptartose nuostatose yra vartojamos skirtingos formuluotės bei siekiant projekto nuostatose vartojamų formuluočių vienodumo, siūlytina šias formuluotes suvienodinti.

Pritarti

Argumentai:

Siekiant, kad projektas atitiktų teisės technikos taisykles, pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 26-ai pastabai,  siūlytina pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 11 straipsnio 4 dalį, vietoje žodžio ,,neatitikimų” įrašant žodį ,,priežasčių”.

Žr. SRK 16-ą pasiūlymą.

27.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-09-17

1

(11)

 

(6)

 

27. Keičiamo įstatymo 11 straipsnio 6 dalyje po žodžių „punktuose nurodytų aplinkybių paaiškėjimo“ įrašytinas žodis „dienos“.

Pritarti

Argumentai:

Siekiant, kad projektas atitiktų teisės technikos taisykles, pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 27-ai pastabai,  siūlytina pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 11 straipsnio 6 dalį, įrašant žodį ,,dienos” ir patikslinant nuorodą į to pačio straipsnio 5 dalį.

Žr. SRK 17-ą pasiūlymą.

28.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-09-17

1

(12)

 

(2)

(3)

 

28. Derinant keičiamo įstatymo 12 ir 13 straipsnių nuostatas tarpusavyje, 12 straipsnio 2 ir 3 dalys pildytinos nuostatomis, numatančiomis, kad subjektas, siekiantis gauti importo ar eksporto leidimą, turi sumokėti nustatyto dydžio valstybės rinkliavą.

Pritarti

Argumentai:

Siekiant teisinio aiškumo, pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 28-ai pastabai, siūlytina projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 12 straipsnio 1 dalį papildyti nuostata, numatančia, kad subjektas, siekiantis gauti importo ar eksporto leidimą, turi sumokėti nustatyto dydžio valstybės rinkliavą. Žr. SRK 18 pasiūlymą.

29.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-09-17

1

(13)

 

 

29. Keičiamo įstatymo 13 straipsnio pavadinime po žodžių „galiojimo sustabdymo“ įrašytinas žodis „panaikinimo“.

Pritarti iš dalies

Argumentai:

Siekiant teisinio aiškumo, pritariant iš dalies Seimo kanceliarijos Teisės departamento 29-ai pastabai, siūlytina pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 13 straipsnio pavadinimą, įrašant žodį „panaikinimo“. Žr. SRK 19 pasiūlymą.

30.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-09-17

1

(13)

 

(4)

 

30. Keičiamo įstatymo 13 straipsnio 4 dalyje po žodžių „straipsniuose nurodytų atvejų paaiškėjimo“ įrašytinas žodis „dienos“.

Pritarti

Argumentai:

Siekiant, kad projektas atitiktų teisės technikos taisykles, pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 30-ai pastabai,  siūlytina pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 13 straipsnio 4 dalį, įrašant žodį ,,dienos”.

Žr. SRK 20-ą pasiūlymą.

31.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-09-17

1

(14)

 

(2)

 

(2)

31. Siekiant aiškumo, siūlytina keičiamo įstatymo 14 straipsnio 2 dalies 2 punkte nurodyti kam Narkotikų, tabako ir alkoholio departamentas pagal kompetenciją gali duoti privalomus nurodymus.

Pritarti

Argumentai:

Siekiant teisinio aiškumo, pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 31-ai pastabai,  siūlytina pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 14 straipsnio 2 dalies 2 punktą, įrašant žodžius ,,subjektams” ir  ,,vykdyti”.

Žr. SRK 21-ą pasiūlymą.

32.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-09-17

1

(15)

 

(4)

 

32. Keičiamo įstatymo 15 straipsnio 4 dalyje vartojamas pilnas „Lietuvos Respublikos Vyriausybės“ pavadinimas. Atkreiptinas dėmesys, kad vadovaujantis Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų, patvirtintų  Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298, 6.1. punktu, jei institucijos pavadinimas, kuris prasideda žodžiais „Lietuvos Respublika“, minimas ne kartą, pirmą kartą parašius visą pavadinimą, toliau jis gali būti rašomas be žodžių „Lietuvos Respublika“. Atsižvelgiant į tai, kad pilnas minimo institucijos pavadinimas yra vartojamas keičiamo įstatymo 5 straipsnio 1 dalyje, siūlytina keičiamo įstatymo 15 straipsnio 4 dalyje prieš žodžius „Vyriausybės nustatyta tvarka“ atsisakyti žodžių „Lietuvos Respublikos“.

Pritarti

Argumentai:

Siekiant, kad projektas atitiktų teisės technikos taisykles, pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 32-ai pastabai,  siūlytina pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 15 straipsnio 4 dalį, atsisakant žodžių ,,Lietuvos Respublika”. 

Žr. SRK 22-ą pasiūlymą.

33.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-09-17

1

(15)

 

(6)

 

33. Keičiamo įstatymo 15 straipsnio 6 dalyje yra vartojama formuluotė „muitinės ir policijos įstaigos“, tuo tarpu kituose keičiamo įstatymo nuostatose vartojamos formuluotės „policijos ir muitinės įstaigos“. Atsižvelgiant į tai ir siekiant vartojamų formuluočių vienodumo, siūlytina keičiamo įstatymo 15 straipsnio 6 dalį patikslinti.

Pritarti

Argumentai:

Siekiant, kad projektas atitiktų teisės technikos taisykles, pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 33-ai pastabai,  siūlytina pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 15 straipsnio 6 dalį, vartojant joje kitose projekto struktūrinėse dalyse jau naudotas formuluotes „policijos ir muitinės įstaigos“.

Žr. SRK 23-ą pasiūlymą.

34.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-09-17

2

2

 

34. Projekto 2 straipsnio 2 dalyje vietoj žodžio „departamentas” įrašytini žodžiai  „departamento direktorius“.

Pritarti

Argumentai:

Siekiant teisinio aiškumo, pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 34-ai pastabai, siūlytina projekto 2 straipsnio 2 dalyje vietoj žodžio „departamentas” įrašytini žodžiai  „departamento direktorius“.

Žr. SRK 24 pasiūlymą.

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: negauta.

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

7.1. Sprendimas: Pritarti Komiteto patobulintam įstatymo projektui Nr. XIIIP-5163(2) ir Komiteto išvadai.

7.2. Pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Sveikatos reikalų komitetas,

2020-12-09

1

(1)

 

 

T

Argumentai:

Siekiant, kad projektas atitiktų teisės technikos taisykles ir pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2-ai pastabai, tikslinga pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 1 straipsnio pavadinimą.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 1 straipsnio pavadinimą ir jį išdėstyti taip:

„1 straipsnis. Įstatymo paskirtis, tikslas ir taikymas“.

Pritarti

 

2.

Sveikatos reikalų komitetas,

2020-12-09

1

(1)

 

(2)

 

 

 

         Argumentai:

         Siekiant, kad projektas atitiktų teisės technikos taisykles ir pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 3-ai pastabai, tikslinga pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 1 straipsnio 2 dalį, vietoje žodžių „leidimų vykdyti šią veiklą turėtojų“ įrašant žodį „subjektų“.

 

         Pasiūlymas:

Pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 1 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

„2. Šis įstatymas nustato teisėtos veiklos, susijusios su narkotinių ir psichotropinių medžiagų pirmtakais (prekursoriais), vykdymo sąlygas, leidimų vykdyti šią veiklą turėtojų subjektų pareigas, šios veiklos kontrolės ir stebėsenos teisinius pagrindus ir veiklos, susijusios su į oficialų sąrašą neįtrauktomis medžiagomis, kontrolės ir stebėsenos teisinius pagrindus bei subjektų pareigas.“

Pritarti

 

3.

Sveikatos reikalų komitetas,

2020-12-09

1

(1)

 

(3)

 

 

 

Argumentai:

Siekiant, kad projektas atitiktų teisės technikos taisykles ir pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 4-ai pastabai, tikslinga pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 1 straipsnio 3 dalį, įrašant žodį „šio“.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 1 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

„3. Šis įstatymas taikomas kartu su  Europos Sąjungos teisės aktais, nurodytais šio įstatymo priede.“

Pritarti

 

4.

Sveikatos reikalų komitetas,

2020-12-09

1

(1)

 

 

 

 

 

 

(4)

 

 

 

 

P

 

 

 

 

Argumentai:

Siekiant, kad projektas atitiktų teisės technikos taisykles ir pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 5-ai pastabai, tikslinga keičiamo Įstatymo 1 straipsnio 4 dalį išbraukti ir joje siūlytas nustatyti nuostatas perkelti į keičiamo Įstatymo 14 straipsnio 2 dalį.

 

Pasiūlymas:

Išbraukti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 1 straipsnio 4 dalį:

4.       Į oficialų sąrašą neįtrauktų medžiagų sąrašą, kuriame nurodomi medžiagų pavadinimai ir tarptautiniai kodai, tvirtina Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento direktorius.

Pritarti

 

5.

Sveikatos reikalų komitetas,

2020-12-09

1

(2)

 

(4)

 

 

 

Argumentai:

Siekiant, kad projektas atitiktų teisės technikos taisykles ir pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 6-ai pastabai, tikslinga pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 2 straipsnio 4 dalį, įrašant žodį „susijusią“ ir vietoje žodžių „nurodytoje vietoje“ įrašant žodžius „nurodytu adresu“.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 2 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

,,Specialioji veiklos su narkotinių ir psichotropinių medžiagų pirmtakais (prekursoriais) licencija (toliau – specialioji licencija) – vaistinėms, veterinarijos vaistinėms, policijos ir Lietuvos Respublikos muitinės (toliau – muitinė) įstaigoms, veiklos su pirmos kategorijos narkotinių ir psichotropinių medžiagų pirmtakais (prekursoriais) kontrolę vykdančių valstybės institucijų įgaliotoms laboratorijoms ir (arba) Lietuvos kariuomenei išduodamas dokumentas, kuriuo subjektams suteikiama teisė, atliekant valstybės nustatytas funkcijas, susijusias su šiomis medžiagomis, nurodytoje vietoje nurodytu adresu ir nurodytu tikslu vykdyti veiklą, susijusią su į oficialų sąrašą įtrauktų medžiagų pirmos kategorijos (toliau – pirmos kategorijos) narkotinių ir psichotropinių medžiagų pirmtakais (prekursoriais).”

Pritarti

 

6.

Sveikatos reikalų komitetas,

2020-12-09

1

(2)

 

(11)

 

 

 

Argumentai:

Siekiant, kad projektas atitiktų teisės technikos taisykles ir pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 8-ai pastabai, tikslinga pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 2 straipsnio 11 dalį, atsisakant skliausteliuose įvedamo trumpinio.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 2 straipsnio 11 dalį ir ją išdėstyti taip:

„11. Kitos šiame įstatyme vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Reglamente (EB) Nr. 273/2004, Reglamente (EB) Nr. 111/2005, Reglamente (ES) 2015/1011 ir Reglamente (ES) 2015/1013, 2013 m. spalio 9 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 952/2013, kuriuo nustatomas Sąjungos muitinės kodeksas, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2019 m. balandžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2019/632 (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 952/2013).

Pritarti

 

7.

Sveikatos reikalų komitetas,

2020-12-09

1

(3)

 

 

 

Argumentai:

Pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 9-ai pastabai, tikslinga pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 3 straipsnį, išdėstant jį nauja redakcija.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 3 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

„3 straipsnis. Nepriekaištingos reputacijos subjektas

Nepriekaištingos reputacijos subjektu nelaikomas:

1) fizinis ar juridinis asmuo, juridinio asmens vadovas, valdymo organų nariai, atsakingas asmuo, jeigu dėl jų buvo priimtas ir yra įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis už bet kokios valstybės baudžiamuosiuose įstatymuose numatytą sunkų, labai sunkų nusikaltimą arba nusikaltimą ar baudžiamąjį nusižengimą nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ir verslo tvarkai, finansų sistemai ar susijusį su disponavimu narkotinėmis ar psichotropinėmis, nuodingosiomis ar stipriai veikiančiomis medžiagomis, jeigu fizinio asmens teistumas už pirmiau nurodytus nusikaltimus nėra išnykęs ar panaikintas arba nepraėjo penkeri metai nuo teismo nuosprendžio, kuriuo fizinis asmuo yra pripažintas kaltu dėl šiame punkte nurodytų baudžiamųjų nusižengimų, įsiteisėjimo, o juridiniam asmeniui – kol nepraėjo penkeri metai nuo apkaltinamojo teismo nuosprendžio įsiteisėjimo. Fiziniam asmeniui, juridiniam asmeniui, Lietuvos Respublikoje vykdančiam veiklą, susijusią su narkotinių ir psichotropinių medžiagų pirmtakais (prekursoriais), pažymas, kad fizinis asmuo neturi neišnykusio ar nepanaikinto teistumo, o dėl juridinio asmens neįsiteisėjo apkaltinamasis teismo nuosprendis Lietuvos Respublikoje už šiame punkte nurodytas nusikalstamas veikas išduoda Informatikos ir ryšių departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos. Iš kitų valstybių į Lietuvos Respubliką atvykusių asmenų vykdyti veiklos, susijusios su narkotinių ir psichotropinių medžiagų pirmtakais (prekursoriais), atitiktis šiame punkte nustatytiems nepriekaištingos reputacijos reikalavimams įrodoma kitų valstybių institucijų išduotais atitinkamais dokumentais, kuriuos pateikia subjektas;

2) fizinis asmuo, juridinio asmens vadovas, valdymo organų nariai, atsakingas asmuo, kuriems per pastaruosius vienus metus nuo užkardymo priemonės pasibaigimo dienos Lietuvos Respublikos organizuoto nusikalstamumo prevencijos įstatymo nustatyta tvarka skirtas vienas ar keli teismo įpareigojimai,– kol galioja įpareigojimai;

3) fizinis asmuo, juridinio asmens vadovas, valdymo organų nariai, atsakingas asmuo, kurie padarė administracinį nusižengimą, numatytą Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 62, 65, 66, 71, 339 ar 340 straipsnyje, – vienus metus nuo administracinio nurodymo ar administracinės nuobaudos įvykdymo dienos;

4) fizinis ar juridinis asmuo neatitinka minimalių patikimo mokesčių mokėtojo kriterijų, nustatytų Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 401 straipsnio 1 dalyje.

Subjektas nelaikomas nepriekaištingos reputacijos, jeigu:

1) dėl fizinio ar juridinio asmens per pastaruosius penkerius metus buvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis už nusikaltimą, numatytą Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso 199 straipsnio 2 dalyje, 260 straipsnyje arba 265–268 straipsniuose, ar už analogiškas veikas, numatytas kitų valstybių baudžiamuosiuose įstatymuose;

2) dėl fizinio ar juridinio asmens per pastaruosius penkerius metus buvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis už kitą šio straipsnio 1 punkte nenurodytą tyčinį nusikaltimą, numatytą Lietuvos Respublikos baudžiamajame kodekse ar kitų valstybių baudžiamuosiuose įstatymuose;

3) juridinio asmens valdymo organų nariai ar jo vadovas teisti už tyčinį nusikaltimą, numatytą Lietuvos Respublikos baudžiamajame kodekse ar kitų valstybių baudžiamuosiuose įstatymuose, – jeigu teistumas neišnykęs ar nepanaikintas;

4) fizinis asmuo ar juridinio asmens valdymo organų nariai ar jo vadovas per pastaruosius vienus metus padarė administracinį nusižengimą, numatytą Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 65 straipsnyje, ir jiems buvo paskirta administracinė nuobauda ar jie buvo patraukti atsakomybėn už analogiškas veikas, numatytas kitų valstybių įstatymuose;

5) neatitinka minimalių patikimo mokesčių mokėtojo kriterijų, nustatytų Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 401 straipsnio 1 dalyje.”

Pritarti

 

8.

Sveikatos reikalų komitetas,

2020-12-09

1

(4)

 

 

T

 

Argumentai:

Siekiant, kad projektas atitiktų teisės technikos taisykles ir pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 10-ai pastabai, tikslinga pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 4 straipsnio pavadinimą, įrašant jame žodžius ,,ar turintiems”.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 4 straipsnio pavadinimą ir jį išdėstyti taip:

,,4 straipsnis. Reikalavimai subjektams, siekiantiems gauti ar turintiems licenciją ar specialiąją licenciją”.

Pritarti

 

9.

Sveikatos reikalų komitetas,

2020-12-09

1

(8)

 

 

T

Argumentai:

Siekiant, kad projektas atitiktų teisės technikos taisykles ir pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 10-ai pastabai, tikslinga pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 8 straipsnio pavadinimą, įrašant jame žodžius “ar turintiems”.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 8 straipsnio pavadinimą ir jį išdėstyti taip:

,,8 straipsnis. Reikalavimai subjektams, siekiantiems gauti ar turintiems veiklos vietos registracijos pažymėjimą ar veiklos vietos specialųjį registracijos pažymėjimą”.

Pritarti

 

10.

Sveikatos reikalų komitetas,

2020-12-09

1

(4)

 

 

(3)

 

Argumentai:

Siekiant, kad projektas atitiktų teisės technikos taisykles ir pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 11-ai ir 12-ai pastaboms, tikslinga pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 4 straipsnio 3 punktą, įrašant žodžius „Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos“ ir žodį „turimus“.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 4 straipsnio 3 punktą ir jį išdėstyti taip:

„3)       neturėti mokestinės nepriemokos Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui, savivaldybių biudžetams ar fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (išskyrus atvejus, kai juridiniam asmeniui mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas), nebūti skolingam Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui ir vykdyti turimus įsipareigojimus muitinei;“.

Pritarti

 

11.

Sveikatos reikalų komitetas,

2020-12-09

1

(5)

 

 

 

Argumentai:

Siekiant, kad projektas atitiktų teisės technikos taisykles ir pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 13-ai pastabai, tikslinga iš projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 5 straipsnio 1 dalies antros pastraipos suformuoti keičiamo Įstatymo 5 straipsnio 2 dalį, o keičiamo Įstatymo 5 straipsnio buvusias 2-7 dalis pernumeruoti, t. y. pakeisti jų numerius iš 2, 3, 4, 5 , 6 ir 7 į atitinkamai 3, 4, 5, 6, 7 ir 8.

Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento 17-ą pastabą, projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 5 straipsnio 1 ir 2 dalys turi būti papildytos nuostatomis, nustatančiomis, kad subjektas, siekiantis gauti ar patikslinti licenciją, turi sumokėti nustatyto dydžio valstybės rinkliavą.

Taip pat siekiant suderinti šio įstatymo nuostatas su Viešojo administravimo įstatymo nuostatomis ir pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 15-ai pastabai, tikslinga nustatyti, kad keičiamo įstatymo 5 straipsnio 2 dalyje nurodytas funkcijas (patikrinimus, ar subjekto patalpos, kuriose bus vykdoma veikla, atitinka nustatytus reikalavimus) atlieka ne Narkotikų, tabako ir alkoholio departamento valstybės tarnautojai, bet šio departamento pareigūnai.

Be to, siekiant teisinio aiškumo ir pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 16-ai pastabai, tikslinga projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 5 straipsnio 7 dalį (pasikeitus numeracijai – 8 dalį) papildyti nuostata, kad,  jeigu per šį terminą licencija, specialioji licencija nepatikslinama ir nepateikiamas subjektui motyvuotas rašytinis atsisakymas licenciją, specialiąją licenciją patikslinti, laikoma, kad licencija, specialioji licencija yra patikslintos.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 5 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

„5 straipsnis. Licencijos ar specialiosios licencijos išdavimas, patikslinimas

1. Subjektas, siekiantis gauti licenciją, turi atitikti šio įstatymo 4 straipsnyje nustatytus reikalavimus ir Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentui pateikti užpildytą paraišką, kurioje pateikiama Reglamento (ES) 2015/1011 3 straipsnio 2 dalies b punkte nurodyta informacija, bei kitus Lietuvos Respublikos Vyriausybės tvirtinamose Veiklos, susijusios su narkotinių ir psichotropinių medžiagų pirmtakais (prekursoriais) licencijavimo taisyklėse (toliau – Licencijavimo taisyklės) nurodytus dokumentus ir sumokėti nustatyto dydžio valstybės rinkliavą už licencijos išdavimą. Subjektas, norintis patikslinti licenciją, Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentui pateikia užpildytą paraišką, bei kitus Licencijavimo taisyklėse nurodytus dokumentus ir sumoka nustatyto dydžio valstybės rinkliavą už licencijos patikslinimą.

2. Subjektas, siekiantis gauti specialiąją licenciją, turi atitikti šio įstatymo 4 straipsnyje nustatytus reikalavimus ir Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentui pateikti užpildytą paraišką, bei kitus Licencijavimo taisyklėse nurodytus dokumentus ir sumokėti nustatyto dydžio valstybės rinkliavą už specialiosios licencijos išdavimą. Subjektas, norintis patikslinti specialiąją licenciją, Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentui pateikia užpildytą paraišką, bei kitus Licencijavimo taisyklėse nurodytus dokumentus ir sumoka nustatyto dydžio valstybės rinkliavą už specialiosios licencijos patikslinimą.

2 3. Prieš priimdami sprendimą išduoti ar neišduoti licenciją ar specialiąją licenciją, patikslinti ar nepatikslinti specialiąją licenciją, kai keičiasi veiklos vietos adresas, Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento valstybės  tarnautojai pareigūnai turi nuvykti į subjekto veiklos vietą ir patikrinti, ar subjekto patalpos, kuriose bus vykdoma veikla, susijusi su pirmos kategorijos narkotinių ir psichotropinių medžiagų pirmtakais (prekursoriais), atitinka Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento direktoriaus nustatytas narkotinių ir psichotropinių medžiagų pirmtakų (prekursorių) laikymo ir saugojimo sąlygas.

3 4. Licencija ir specialioji licencija išduodamos neterminuotam laikui.

4 5. Licencija patikslinama Reglamento (ES) 2015/1013 6 straipsnyje nustatytais atvejais.

5 6. Specialioji licencija patikslinama, jeigu:

1) ketinama vykdyti veiklą, susijusią su specialiojoje licencijoje nenurodytais pirmos kategorijos narkotinių ir psichotropinių medžiagų pirmtakais (prekursoriais);

2) ketinama vykdyti naują veiklą, susijusią su pirmos kategorijos narkotinių ir psichotropinių medžiagų pirmtakais (prekursoriais), nenurodytą specialiojoje licencijoje;

3) ketinama keisti narkotinių ir psichotropinių medžiagų pirmtakų (prekursorių) naudojimo tikslą ir (arba) veiklos vietos adresą;

4) pasikeitė specialiosios licencijos turėtojo rekvizitai.

6 7. Sprendimas dėl licencijos, specialiosios licencijos išdavimo, atsisakymo jas išduoti priimamas per Reglamento (ES) 2015/1013 3 straipsnio 4 dalyje nustatytą terminą nuo visų tinkamai įformintų dokumentų, kurių reikia licencijai, specialiajai licencijai gauti, gavimo dienos. Jeigu per šį terminą licencija, specialioji licencija neišduodama ir nepateikiamas subjektui motyvuotas rašytinis atsisakymas licenciją, specialiąją licenciją išduoti, laikoma, kad licencija, specialioji licencija yra išduotos.

7 8. Sprendimas dėl licencijos, specialiosios licencijos patikslinimo priimamas per Reglamento (ES) 2015/1013 3 straipsnio 4 dalyje nustatytą terminą. Jeigu per šį terminą licencija, specialioji licencija nepatikslinama ir nepateikiamas subjektui motyvuotas rašytinis atsisakymas licenciją, specialiąją licenciją patikslinti, laikoma, kad licencija, specialioji licencija yra patikslintos.

Pritarti

 

12.

Sveikatos reikalų komitetas,

2020-12-09

1

(6)

 

 

 

(3)

 

Argumentai:

Siekiant, kad projektas atitiktų teisės technikos taisykles ir pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 18-ai pastabai, tikslinga pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 6 straipsnio 3 punktą vietoj žodžio ,,nevykdo” įrašant žodžius ,,turi neįvykdytų”.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 6 straipsnio 3 punktą ir jį išdėstyti taip:

„3) subjektas turi mokestinę nepriemoką Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui, savivaldybių biudžetams ar fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija (išskyrus atvejus, kai subjektui mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas), yra skolingas Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui ar nevykdo turi neįvykdytų įsipareigojimų muitinei;“.

Pritarti

 

13.

Sveikatos reikalų komitetas,

2020-12-09

1

(7)

 

(6)

 

 

Argumentai:

Siekiant, kad projektas atitiktų teisės technikos taisykles ir pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 20-ai pastabai, tikslinga pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 7 straipsnio 6 dalį ir įrašyti žodį ,,dienos”.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 7 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:

„6. Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas sprendimą panaikinti licencijos arba specialiosios licencijos galiojimą priima per 3 darbo dienas nuo šio straipsnio 5 dalies 1, 4, 5, 6 ir 7 punktuose nurodytų aplinkybių paaiškėjimo dienos, šio straipsnio 5 dalies 2 punkte nurodytu atveju – per 3 darbo dienas nuo subjekto pateikto prašymo panaikinti licencijos arba specialiosios licencijos galiojimą gavimo dienos, o šio straipsnio 5 dalies 3 punkte nurodytu atveju – per 3 darbo dienas nuo nustatyto termino pabaigos.“  

Pritarti

 

14.

Sveikatos reikalų komitetas,

2020-12-09

1

(9)

 

 

 

Argumentai:

Siekiant teisinio aiškumo ir pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 21-ai pastabai, tikslinga projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 9 straipsnio 3 dalies atsisakyti. Atsižvelgiant į tai turi būti pakeista keičiamo Įstatymo 9 straipsnio dalių (4, 5 ir 6 dalių) numeracija. Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento 24-ai pastabą keičiamo Įstatymo 9 straipsnio 6 dalies (pagal naują numeraciją – 5 dalies) nuostatas tikslinga suskirstyti į tris punktus.

Taip pat siekiant teisinio aiškumo ir pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 22-ai pastabai, tikslinga projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 9 straipsnio 2 dalies nuostatas pakeisti taip, kad būtų numatytos teisinės pasekmės, jeigu per nustatytą terminą nepriimami atitinkami sprendimai.

Be to, siekiant teisinio aiškumo ir pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 23-ai pastabai, tikslinga projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 9 straipsnio 1 dalį papildyti nuostata, numatančia, kad subjektas, siekiantis gauti ar patikslinti veiklos vietos registracijos pažymėjimą, turi sumokėti nustatyto dydžio valstybės rinkliavą.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 9 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

„9 straipsnis. Veiklos vietos registracijos pažymėjimo ir veiklos vietos specialiojo registracijos pažymėjimo išdavimas, patikslinimas

1. Subjektas, siekiantis gauti veiklos vietos registracijos pažymėjimą, turi atitikti šio įstatymo 8 straipsnyje nustatytus reikalavimus ir Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentui pateikti užpildytą paraišką, kurioje pateikiama Reglamento (ES) 2015/1011 5 straipsnio 2, 5 dalyse nurodyta informacija, ir kitus Licencijavimo taisyklėse nurodytus dokumentus ir sumokėti nustatyto dydžio valstybės rinkliavą už veiklos vietos registracijos pažymėjimo išdavimą. Subjektas, siekiantis gauti ar patikslinti specialųjį veiklos vietos registracijos pažymėjimą, patikslinti veiklos vietos registracijos pažymėjimą, Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentui turi pateikti užpildytą paraišką, ir kitus Licencijavimo taisyklėse nurodytus dokumentus ir sumokėti nustatyto dydžio valstybės rinkliavą už specialiojo veiklos vietos registracijos pažymėjimo išdavimą, patikslinimą ar veiklos vietos registracijos pažymėjimo patikslinimą.

2. Sprendimas dėl veiklos vietos registracijos pažymėjimo ar veiklos vietos specialiojo registracijos pažymėjimo išdavimo, patikslinimo, atsisakymo jį išduoti ar patikslinti priimamas per Reglamento (ES) 2015/1013 3 straipsnio 4 dalyje nustatytą terminą nuo visų tinkamai įformintų dokumentų, kurių reikia veiklos vietos registracijos pažymėjimui ar veiklos vietos specialiajam registracijos pažymėjimui gauti, gavimo dienos. Jeigu per šį terminą veiklos vietos registracijos pažymėjimas ar veiklos vietos specialusis registracijos pažymėjimas neišduodami, nepatikslinami ir nepateikiamas subjektui motyvuotas rašytinis atsisakymas veiklos vietos registracijos pažymėjimą ar veiklos vietos specialųjį registracijos pažymėjimą išduoti, patikslinti, laikoma, kad veiklos vietos registracijos pažymėjimas ar veiklos vietos specialusis registracijos pažymėjimas yra išduoti, patikslinti.

3. Sprendimas dėl veiklos vietos registracijos pažymėjimo ar veiklos vietos specialiojo registracijos pažymėjimo patikslinimo priimamas per Reglamento (ES) 2015/1013 3 straipsnio 4 dalyje nustatytą terminą.

4 3. Prieš priimdami sprendimą išduoti ar neišduoti veiklos vietos registracijos pažymėjimą ar veiklos vietos specialųjį registracijos pažymėjimą, patikslinti specialųjį veiklos vietos registracijos pažymėjimą, kai keičiasi veiklos vietos adresas, Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento valstybės tarnautojai pareigūnai turi nuvykti į subjekto veiklos vietą ir patikrinti, ar subjekto patalpos, kuriose bus vykdoma veikla, susijusi su antros ir (arba) trečios kategorijos narkotinių ir psichotropinių medžiagų pirmtakais (prekursoriais), atitinka Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento direktoriaus nustatytas narkotinių ir psichotropinių medžiagų pirmtakų (prekursorių) laikymo ir saugojimo sąlygas.

5 4. Veiklos vietos registracijos pažymėjimas ir veiklos vietos specialusis registracijos pažymėjimas išduodami neterminuotam laikui.

6 5. Veiklos vietos registracijos pažymėjimas patikslinamas Reglamento (ES) 2015/1013 6 straipsnyje nustatytais atvejais. Veiklos vietos specialusis registracijos pažymėjimas patikslinamas, jeigu keičiasi:

1) veiklos vietos (vietų), kuriai (kurioms) išduotas veiklos vietos specialusis registracijos pažymėjimas, adresas (adresai),

2) ir (arba) veiklos, kuri vykdoma registruotoje veiklos vietoje, rūšis,

3) ir (arba) kita veiklos vietos specialiajame registracijos pažymėjime nurodyta informacija.“

Pritarti

 

15.

Sveikatos reikalų komitetas,

2020-12-09

1

(10)

 

 

(3)

 

Argumentai:

Siekiant, kad projektas atitiktų teisės technikos taisykles ir pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 18-ai pastabai, tikslinga pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 10 straipsnio 3 punktą, vietoj žodžio ,,nevykdo” įrašant žodžius ,,turi neįvykdytų”.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 10 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

 „3) subjektas turi mokestinę nepriemoką Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui, savivaldybių biudžetams ar fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija (išskyrus atvejus, kai subjektui mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas), yra skolingas Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui ar nevykdo turi neįvykdytų įsipareigojimų muitinei;“.

Pritarti

 

16.

Sveikatos reikalų komitetas,

2020-12-09

1

(11)

 

 

 

(4)

 

Argumentai:

Siekiant, kad projektas atitiktų teisės technikos taisykles ir pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 26-ai pastabai, tikslinga pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 11 straipsnio 4 dalį, vietoje žodžio ,,neatitikimų” įrašant žodį ,,priežasčių”.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 11 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

„4. Veiklos vietos registracijos pažymėjimo arba veiklos vietos specialiojo registracijos pažymėjimo galiojimo sustabdymas panaikinamas per 3 darbo dienas nuo neatitikimų priežasčių, dėl kurių buvo sustabdytas veiklos vietos registracijos pažymėjimo arba veiklos vietos specialiojo registracijos pažymėjimo galiojimas, pašalinimo, o šio straipsnio 1 dalies 2 punkte nurodytu atveju – per 3 darbo dienas nuo subjekto pateikto prašymo panaikinti veiklos vietos registracijos pažymėjimo arba veiklos vietos specialiojo registracijos pažymėjimo galiojimo sustabdymą gavimo dienos.

 

 

17.

Sveikatos reikalų komitetas,

2020-12-09

1

(11)

 

 

(6)

 

Argumentai:

Siekiant, kad projektas atitiktų teisės technikos taisykles ir pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 27-ai pastabai, tikslinga pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 11 straipsnio 6 dalį, įrašant žodį ,,dienos” ir patikslinant nuorodą į to pačio straipsnio 5 dalį.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 11 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:

„6. Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas sprendimą dėl veiklos vietos registracijos pažymėjimo arba veiklos vietos specialiojo registracijos pažymėjimo galiojimo panaikinimo priima per 3 darbo dienas nuo šio straipsnio 15 dalies 2, 3, 4, 5 ir 6 punktuose nurodytų aplinkybių paaiškėjimo dienos, o šio straipsnio 15 dalies 1 punkte nurodytu atveju – per 3 darbo dienas nuo subjekto pateikto prašymo panaikinti veiklos vietos registracijos pažymėjimo arba veiklos vietos specialiojo registracijos pažymėjimo galiojimą gavimo dienos.“

Pritarti

 

18.

Sveikatos reikalų komitetas,

2020-12-09

1

(12)

 

(2)

(3)

 

 

 

Argumentai:

Siekiant teisinio aiškumo ir pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 28-ai pastabai, tikslinga projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 12 straipsnio 1 dalį papildyti nuostata, numatančia, kad subjektas, siekiantis gauti importo ar eksporto leidimą, turi sumokėti nustatyto dydžio valstybės rinkliavą.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 12 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

„2. Subjektas, siekiantis gauti importo leidimą, Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentui pateikia užpildytą paraišką, kurioje pateikiama Reglamento (EB) Nr. 111/2005 21 straipsnio 1 dalyje nurodyta informacija, ir kitus Licencijavimo taisyklėse nurodytus dokumentus ir sumoka nustatyto dydžio valstybės rinkliavą už importo leidimo išdavimą.“

 

Pasiūlymas:

Pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 12 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

„3. Subjektas, siekiantis gauti eksporto leidimą, Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentui pateikia užpildytą paraišką, kurioje pateikiama Reglamento (EB) Nr. 111/2005 13 straipsnio 1 dalyje nurodyta informacija, ir kitus Licencijavimo taisyklėse nurodytus dokumentus ir sumoka nustatyto dydžio valstybės rinkliavą už eksporto leidimo išdavimą.“

 

 

 

 

 

 

 

 

Pritarti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pritarti

 

 

19.

Sveikatos reikalų komitetas,

2020-12-09

1

(13)

 

 

T

Argumentai:

Siekiant teisinio aiškumo ir pritariant iš dalies Seimo kanceliarijos Teisės departamento 29-ai pastabai, tikslinga pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 13 straipsnio pavadinimą, įrašant žodį „panaikinimo“.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 13 straipsnio pavadinimą ir jį išdėstyti taip:

„13 straipsnis. Atsisakymas išduoti importo arba eksporto leidimą, importo arba eksporto leidimo galiojimo sustabdymas, galiojimo sustabdymo panaikinimas ar galiojimo panaikinimas“.

Pritarti

 

20.

Sveikatos reikalų komitetas,

2020-12-09

1

(13)

 

(4)

 

 

Argumentai:

Siekiant, kad projektas atitiktų teisės technikos taisykles, pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 30-ai pastabai, tikslinga pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 13 straipsnio 4 dalį, įrašant žodį ,,dienos”.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 13 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

„4. Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas sprendimą sustabdyti, panaikinti importo arba eksporto leidimo galiojimą priima per 3 darbo dienas nuo Reglamento (EB) Nr. 111/2005 16 ir 24 straipsniuose nurodytų atvejų paaiškėjimo dienos, o sprendimą dėl importo arba eksporto leidimo galiojimo sustabdymo panaikinimo priima per 3 darbo dienas nuo paaiškėjimo, kad narkotinių ir psichotropinių medžiagų pirmtakai (prekursoriai) nėra skirti neteisėtai narkotinių ir psichotropinių medžiagų gamybai.“

Pritarti

 

21.

Sveikatos reikalų komitetas,

2020-12-09

1

(14)

 

 

 

 

 

Argumentai:

Siekiant teisinio aiškumo ir pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 5-ai ir 31 pastaboms,  tikslinga keičiamo Įstatymo 1 straipsnio 4 dalyje siūlytas nustatyti nuostatas perkelti į keičiamo Įstatymo 14 straipsnį suformuojant naują šio straipsnio 2 dalį. Atsižvelgiant į tai keisti keičiamo straipsnio 2 ir 3 dalies numeraciją: iš 2 ir 3 į atitinkamai 3 ir 4 dalis. Keičiamo Įstatymo 14 straipsnio buvusios 2 dalies (pagal naują numeraciją – 3 dalies) 2 punktą papildyti tikslinamojo pobūdžio žodžiais „subjektams“ ir „vykdyti“.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 14 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

„14 straipsnis. Institucijų, vykdančių veiklos, susijusios su narkotinių ir psichotropinių medžiagų pirmtakais (prekursoriais) ir į oficialų sąrašą neįtrauktomis medžiagomis, kontrolę, funkcijos

1.         1.         Kaip laikomasi šiame įstatyme, Reglamente (EB) Nr. 273/2004, Reglamente (EB) Nr. 111/2005, Reglamente (ES) 2015/1011 ir Reglamente (ES) 2015/1013 nustatytų veiklos, susijusios su narkotinių ir psichotropinių medžiagų pirmtakais (prekursoriais) ir į oficialų sąrašą neįtrauktomis medžiagomis, reikalavimų, pagal kompetenciją kontrolę vykdo Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas, policijos ir muitinės įstaigos, Valstybės sienos apsaugos tarnyba prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, atsižvelgiant į jiems teisės aktais nustatytą veiklos sritį.

2.         Į oficialų sąrašą neįtrauktų medžiagų sąrašą, kuriame nurodomi medžiagų pavadinimai ir tarptautiniai kodai, tvirtina Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento direktorius.

2 3. Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas:

1) atlieka patikrinimą subjekto darbo laiku, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 364 straipsnio reikalavimais, o kitu laiku – įstatymų nustatyta tvarka pasitelkęs teisėsaugos įstaigų pareigūnus;

2) pagal kompetenciją duoda subjektams privalomus vykdyti nurodymus;

3) iš subjektų ima narkotinių ir psichotropinių medžiagų pirmtakų (prekursorių) ir į oficialų sąrašą neįtrauktų medžiagų nemokamus mėginius.

3 4. Muitinės įstaigos:

1) atlieka narkotinių ir psichotropinių medžiagų pirmtakų (prekursorių) eksporto ir importo kontrolę – Reglamento (EB) Nr. 111/2005 12 ir 20 straipsniuose nurodytais atvejais tikrina  dokumentus, nurodytus Reglamento (EB) Nr. 111/2005 3 straipsnyje;

2) atlieka Reglamento (EB) Nr. 111/2005 8 straipsnio 1 dalyje nustatytų veiksmų kontrolę pagal Reglamento (ES) 2015/1011 II priede nurodytą Ekonominės veiklos vykdytojo deklaraciją dėl medžiagų, įtrauktų į oficialų sąrašą, įvežimo į Sąjungos muitų teritoriją ir kitus dokumentus, nurodytus Reglamento (ES) 2015/1011 8 straipsnio 2 dalyje;

3) atlikdamos importuojamų ar eksportuojamų narkotinių ir psichotropinių medžiagų pirmtakų (prekursorių) ar į oficialų sąrašą neįtrauktų medžiagų muitinį tikrinimą ir (ar) gavusios kompetentingos institucijos (-ų) išvadas, imasi priemonių, numatytų Reglamento (ES)

Nr. 952/2013 198 straipsnyje;

4) esant įtarimų, kad į oficialų sąrašą neįtrauktos medžiagos gali būti panaudotos nelegaliai narkotinių ir psichotropinių medžiagų gamybai, sulaiko į oficialų sąrašą neįtrauktas medžiagas bei imasi būtinų priemonių pagal savo kompetenciją.“

 

 

 

22.

Sveikatos reikalų komitetas,

2020-12-09

1

(15)

 

(4)

 

 

Argumentai:

Siekiant, kad projektas atitiktų teisės technikos taisykles ir pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 32-ai pastabai, tikslinga pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 15 straipsnio 4 dalį, atsisakant žodžių “Lietuvos Respublika”.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 15 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

„4. Lietuvos Respublikos aplinkos ministro, Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro ir Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įgaliotos institucijos, Muitinės departamentas prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ar jo generalinio direktoriaus įgaliotos muitinės įstaigos Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka teikia Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentui informaciją, kurios reikia veiklos, susijusios su narkotinių ir psichotropinių medžiagų pirmtakais (prekursoriais) ir į oficialų sąrašą neįtrauktomis medžiagomis, stebėsenai vykdyti.“

 

 

 

22.

Sveikatos reikalų komitetas,

2020-12-09

1

(15)

 

(6)

 

 

Argumentai:

Siekiant, kad projektas atitiktų teisės technikos taisykles ir pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 33-ai pastabai, tikslinga pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 15 straipsnio 6 dalį, vartojant joje kitose projekto struktūrinėse dalyse jau naudotas formuluotes „policijos ir muitinės įstaigos“.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 15 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:

„7. Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas, policijos, muitinės įstaigos ir Valstybės sienos apsaugos tarnyba prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, muitinės ir policijos įstaigos turi nedelsdamios informuoti Muitinės departamentą prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, jei turi informacijos apie gabenamus narkotinių ir psichotropinių medžiagų pirmtakų (prekursorių) ir į oficialų sąrašą neįtrauktų medžiagų krovinius, kurie gali būti panaudoti neteisėtai narkotinių ir psichotropinių medžiagų gamybai, išskyrus atvejus, kai tokia informacija yra kriminalinės žvalgybos dalis ir jos perdavimas gali pakenkti atliekamiems tolesniems tyrimams arba vykdomiems veiksmams.“

 

Pritarti

 

23.

Sveikatos reikalų komitetas,

2020-12-09

1

(16)

 

(6)

 

 

Argumentai:

Siekiant teisinio aiškumo ir šio įstatymo nuostatų suderinimo su Viešojo administravimo įstatymo nuostatomis bei pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 15-ai pastabai, tikslinga nustatyti, kad projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 16 straipsnio 6 dalyje nurodytas funkcijas atlieka ne Narkotikų, tabako ir alkoholio departamento valstybės tarnautojai, bet šio departamento pareigūnai – t. y. asmenys pagal įgaliojimus turintys teisę ūkio subjektams duoti teisės aktais nustatytus privalomus reikalavimus.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 16 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:

„6. Subjektai privalo sudaryti visas sąlygas, būtinas Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento valstybės tarnautojams pareigūnams vykdyti narkotinių ir psichotropinių medžiagų pirmtakų (prekursorių) ir į oficialų sąrašą neįtrauktų medžiagų kontrolę, ir paklusti valstybės tarnautojų pareigūnų teisėtiems reikalavimams.“

 

Pritarti

 

24.

Sveikatos reikalų komitetas,

2020-12-09

2

 

 

 

Argumentai:

Siekiant teisinio aiškumo ir pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 34-ai pastabai, tikslinga projekto 2 straipsnio 2 dalyje vietoj žodžio „departamentas” įrašyti žodžius  „departamento direktorius“.

Taip pat yra būtina patikslinti Įstatymo projekto baigiamąsias nuostatas, numatant vėlesnius priimto Įstatymo įsigaliojimo ir įstatymo įgyvendinamųjų teisės aktų priėmimo terminus.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti projekto 2 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

„2 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas

1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2020 m. lapkričio 2021 m. gegužės 1 d.

2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliota institucija bei Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentaso direktorius iki 2020 m. spalio 31 2021 m. balandžio 30 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.“

Pritarti

 

8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

9. Komiteto paskirti pranešėjai: M. Danielė, O. Leiputė.

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nėra.

PRIDEDAMA: Komiteto patobulintas įstatymo projektas Nr. XIIIP-5163(2) ir jo lyginamasis variantas.

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                             Antanas Matulas        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sveikatos reikalų komiteto biuro patarėjas Algirdas Astrauskas