2017-02-14

 

PASIŪLYMAI

LIETUVOS RESPUBLIKOS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ĮSTATYMO

NR. I-1491 PAKEITIMO ĮSTATYMO

PROJEKTUI NR. XIIP-3750(2)

 

Eil.

Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str.

d.

p.

1.

24

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

Argumentai: Atsižvelgiant į tai, kad antru (žemiau dėstomu) pasiūlymu siūloma nustatyti prievolę perkančiosioms organizacijoms pirkti per Centrinę perkančiąją organizaciją (toliau – CPO), atliekant tarptautinius ir supaprastintus pirkimus, ir į tai, kad didžioji dalis perkančiųjų organizacijų per CPO atliekamų pirkimų yra mažos vertės pirkimai, siūlytina nustatyti prievolę pirkti per CPO ir mažos vertės pirkimų atveju. Tačiau, kartu įvertinus tai, kad Įstatymo projekto 1 straipsnyje nauja redakcija dėstomo 30 straipsnio 3 dalies 4 punkte nurodytu atveju, t. y., kai numatoma pirkimo sutarties vertė yra mažesnė kaip 5 000 Eur, apie mažos vertės pirkimą galės būti neskelbiama ir tokiu atveju, pvz., mažos perkančiosios organizacijos regionuose, galimai, prekes pirktų iš vietinių parduotuvių, siūlytina įstatymo projekte įtvirtinti išimtį, jog mažos vertės pirkimams, kai pirkimo sutarties vertė neviršija 5 000 EUR, prievolės pirkti per CPO nėra.

 

Pasiūlymai:

1. Pakeisti Projekto 1 straipsnyje nauja redakcija dėstomo 24 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

24 straipsnis. Tarptautinio pirkimo, supaprastinto pirkimo ir mažos vertės pirkimo atlikimas

2. Atliekant mažos vertės pirkimus taikomos šio įstatymo I skyriaus, 25, 30, 33 straipsnių, 56 straipsnio 1 dalies, 80 straipsnio, 84 straipsnio 5, 6, 7 ir 9 dalių, 89 straipsnio, VI ir VII skyriaus nuostatos ir Viešųjų pirkimų tarnybos patvirtintame mažos vertės pirkimų tvarkos apraše nustatytos taisyklės. Jeigu mažos vertės neskelbiamas pirkimas atliekamas šio įstatymo 30 straipsnio 3 dalies 2 punkte, 69 straipsnio 1 dalies 2 punkte, 3 dalies 2, 3 ir 4 punktuose, 5 ir 6 dalyje nustatytomis sąlygomis ar į mažos vertės neskelbiamą pirkimą kviečiamas tik vienas tiekėjas, 22 straipsnio reikalavimų, išskyrus 22 straipsnio 3 dalyje nustatytą reikalavimą, gali būti nesilaikoma. Taip pat gali būti nesilaikoma šio įstatymo 80 straipsnio reikalavimų, jeigu mažos vertės neskelbiamas pirkimas atliekamas vadovaujantis šio įstatymo 30 straipsnio 3 dalies 4 punktu.“

2. Atitinkamai suredaguoti Projekte esančias nuorodas.

2.

30

3

4

Argumentai: Projekto 1 straipsnyje nauja redakcija dėstomo 30 straipsnio 3 dalies 4 punkte nustatyta, kad perkančioji organizacija gali neskelbti apie pirkimą, kai numatoma pirkimo sutarties vertė neviršija 10 000 Eur. Siekiant užtikrinti didesnį skaidrumą, atliekant mažos vertės pirkimus, būtina nustatyti mažesnę - 5 000 Eur – ribą, iki kurios galima neskelbti apie mažos vertės pirkimus. Nuo šios ribos taip pat nebus prievolės pirkti per CPO.

Pasiūlymas:

Pakeisti Projekto 1 straipsnyje nauja redakcija dėstomo 30 straipsnio 3 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip:

„4) kai numatoma pirkimo sutarties vertė yra mažesnė kaip 10 5 000 Eur (dešimt penki tūkstančiųiai eurų) (be pridėtinės vertės mokesčio).“

 

3.

80

 

 

Argumentai: Įstatymo projekte siūloma nustatyti/palikti pareigą perkančiosioms organizacijoms pirkti per centrinę perkančiąją organizaciją, kai jos elektroniniame kataloge siūlomos prekės, paslaugos ar darbai atitinka perkančiosios organizacijos poreikius.

Siūlymas grindžiamas siekiu sudaryti sąlygas dar spartesnei viešųjų pirkimų centralizavimo plėtrai ir finansinės naudos, kurią valstybė gauna dėl viešųjų pirkimų vykdymo per centrinę perkančiąją organizaciją, didėjimui.

Didėjant centralizuotų pirkimų skaičiui neatsiejamai didėtų skaidrumas viešųjų pirkimų sektoriuje ir mažėtų korupcijos apraiškų pasireiškimo galimybė, būtų sudaromos palankesnės galimybės tiekėjams sąžiningai konkuruoti ir tokiu būdu pasiekti geresnius pirkimų rezultatus. Konkurencingos ir skaidrios viešųjų pirkimų rinkos užtikrinimas mažintų vis dar egzistuojantį visuomenės nepasitikėjimą ir pasipiktinimą viešųjų pirkimų sektoriaus neskaidrumu, o Viešųjų pirkimų tarnybai būtų paprasčiau stebėti viešųjų pirkimų procesus. Jeigu pačioms perkančiosioms organizacijoms bus nustatoma teisė spręsti, ar vykdyti pirkimą pasinaudojant centrinės perkančiosios organizacijos paslaugomis, ar ne, abejotina, ar jos bus linkusios net kasdieninei veiklai reikalingų prekių/paslaugų įsigyti per centrinę perkančiąją organizaciją.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti Projekto 1 straipsnyje nauja redakcija dėstomą 80 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

„80 straipsnis. Centralizuotų pirkimų veikla ir centrinės perkančiosios organizacijos

1. Perkančiosios organizacijos gali, o šio straipsnio 2 dalyje nustatytu atveju – privalo prekių ir (arba) paslaugų įsigyti iš centrinės perkančiosios organizacijos. Taip pat prekės, paslaugos ir darbai gali būti, o šio straipsnio 2 dalyje nustatytu atveju – turi būti įsigyjami naudojantis centrinės perkančiosios organizacijos:

1) atlikta pirkimo procedūra;

2) valdoma dinamine pirkimo sistema. Jeigu centrinės perkančiosios organizacijos sukurta dinamine pirkimo sistema gali pasinaudoti kitos perkančiosios organizacijos, tai turi būti nurodyta skelbime apie pirkimą;

3) sudaryta preliminariąja sutartimi, kaip nustatyta šio įstatymo 76 straipsnio 2 dalyje.

2. Perkančiosios organizacijos, išskyrus Lietuvos Respublikos diplomatines atstovybes užsienio valstybėse, Lietuvos Respublikos atstovybes prie tarptautinių organizacijų, konsulines įstaigas ir specialiąsias misijas, privalo įsigyti prekių, paslaugų ir darbų šio straipsnio 1 dalyje nurodytu būdu, jeigu Lietuvos Respublikoje veikiančios centrinės perkančiosios organizacijos siūlomos prekės ar paslaugos, per sukurtą dinaminę pirkimų sistemą ar sudarytą preliminariąją sutartį galimos įsigyti prekės, paslaugos ar darbai atitinka perkančiosios organizacijos poreikius ir perkančioji organizacija negali prekių, paslaugų ar darbų įsigyti efektyvesniu būdu racionaliai naudodama tam skirtas lėšas. Perkančiosios organizacijos privalo motyvuoti savo sprendimą neatlikti pirkimo naudojantis centrinės perkančiosios organizacijos paslaugomis ir saugoti tai patvirtinantį dokumentą kartu su kitais pirkimo dokumentais šio įstatymo 95 straipsnyje nustatyta tvarka.

2 3. Laikoma, kad perkančioji organizacija įvykdo įsipareigojimus pagal šį įstatymą, jei ji prekių, paslaugų ar darbų įsigyja iš centrinės perkančiosios organizacijos ar per ją pagal šio straipsnio 1 dalį. Tačiau perkančioji organizacija atsako už tinkamą šio įstatymo nuostatų laikymąsi, kai ji pati atlieka tam tikras procedūras, įskaitant:

1) pirkimo sutarties sudarymą centrinės perkančiosios organizacijos valdomos dinaminės pirkimo sistemos pagrindu;

2) atnaujinto tiekėjų varžymosi vykdymą centrinės perkančiosios organizacijos sudarytos preliminariosios sutarties pagrindu;

3) veiksmus, atliekamus pagal šio įstatymo 76 straipsnio 5 dalies 1 ir 3 punktų reikalavimus, siekiant nustatyti tiekėją, su kuriuo bus sudaroma pirkimo sutartis centrinės perkančiosios organizacijos sudarytos preliminariosios sutarties pagrindu.

3 4. Centrinė perkančioji organizacija, atlikdama centralizuotus pirkimus, naudojasi tik elektroninėmis priemonėmis pagal šio įstatymo 22 straipsnio reikalavimus.

4 5. Perkančiosios organizacijos centrinės perkančiosios organizacijos teikiamas centralizuotos pirkimų veiklos paslaugas gali įsigyti netaikydamos šio įstatymo. Centralizuotos pirkimų veiklos paslaugų pirkimo sutartyje papildomai gali būti nurodytos ir joms teikti reikalingos pagalbinės pirkimų veiklos paslaugos.

5 6. Sprendimą dėl centrinių perkančiųjų organizacijų steigimo, jų teisinės formos ar teisės atlikti centrinės perkančiosios organizacijos funkcijas perkančiajai organizacijai suteikimo pagal kompetenciją priima Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliota (-os) institucija (-os) arba savivaldybės taryba.

6 7. Centrinės perkančiosios organizacijos veikla finansuojama iš įstaigai, kuri įgyvendina centrinės perkančiosios organizacijos funkcijas atliekančio juridinio asmens dalyvio ar savininko teises ir pareigas, skirtų valstybės ar savivaldybės biudžeto asignavimų ir (arba) kitų lėšų.

7 8. Centrinė perkančioji organizacija ketvirčiui pasibaigus per 5 darbo dienas privalo pateikti Viešųjų pirkimų tarnybai informaciją apie perkančiųjų organizacijų centralizuotus pirkimus, atliktus per ketvirtį, ir kartu nurodyti informaciją apie atliktus žaliuosius pirkimus ir jų vertes bei energijos vartojimo efektyvumo reikalavimų taikymą.“

 

 

 

 

Teikia

Seimo nariai:                                                                                                                           Dainius Kreivys

 

 

 

 

Virginijus Sinkevičius