2017-02-14
PASIŪLYMAI
LIETUVOS RESPUBLIKOS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ĮSTATYMO
NR. I-1491 PAKEITIMO ĮSTATYMO
PROJEKTUI NR. XIIP-3750(2)
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||
str. |
str. d. |
p. |
||
1. |
24
|
2 |
|
Argumentai: Atsižvelgiant į tai, kad antru (žemiau dėstomu) pasiūlymu siūloma nustatyti prievolę perkančiosioms organizacijoms pirkti per Centrinę perkančiąją organizaciją (toliau – CPO), atliekant tarptautinius ir supaprastintus pirkimus, ir į tai, kad didžioji dalis perkančiųjų organizacijų per CPO atliekamų pirkimų yra mažos vertės pirkimai, siūlytina nustatyti prievolę pirkti per CPO ir mažos vertės pirkimų atveju. Tačiau, kartu įvertinus tai, kad Įstatymo projekto 1 straipsnyje nauja redakcija dėstomo 30 straipsnio 3 dalies 4 punkte nurodytu atveju, t. y., kai numatoma pirkimo sutarties vertė yra mažesnė kaip 5 000 Eur, apie mažos vertės pirkimą galės būti neskelbiama ir tokiu atveju, pvz., mažos perkančiosios organizacijos regionuose, galimai, prekes pirktų iš vietinių parduotuvių, siūlytina įstatymo projekte įtvirtinti išimtį, jog mažos vertės pirkimams, kai pirkimo sutarties vertė neviršija 5 000 EUR, prievolės pirkti per CPO nėra.
Pasiūlymai: 1. Pakeisti Projekto 1 straipsnyje nauja redakcija dėstomo 24 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „24 straipsnis. Tarptautinio pirkimo, supaprastinto pirkimo ir mažos vertės pirkimo atlikimas2. Atliekant mažos vertės pirkimus taikomos šio įstatymo I skyriaus, 25, 30, 33 straipsnių, 56 straipsnio 1 dalies, 80 straipsnio, 84 straipsnio 5, 6, 7 ir 9 dalių, 89 straipsnio, VI ir VII skyriaus nuostatos ir Viešųjų pirkimų tarnybos patvirtintame mažos vertės pirkimų tvarkos apraše nustatytos taisyklės. Jeigu mažos vertės neskelbiamas pirkimas atliekamas šio įstatymo 30 straipsnio 3 dalies 2 punkte, 69 straipsnio 1 dalies 2 punkte, 3 dalies 2, 3 ir 4 punktuose, 5 ir 6 dalyje nustatytomis sąlygomis ar į mažos vertės neskelbiamą pirkimą kviečiamas tik vienas tiekėjas, 22 straipsnio reikalavimų, išskyrus 22 straipsnio 3 dalyje nustatytą reikalavimą, gali būti nesilaikoma. Taip pat gali būti nesilaikoma šio įstatymo 80 straipsnio reikalavimų, jeigu mažos vertės neskelbiamas pirkimas atliekamas vadovaujantis šio įstatymo 30 straipsnio 3 dalies 4 punktu.“2. Atitinkamai suredaguoti Projekte esančias nuorodas. |
2. |
30 |
3 |
4 |
Argumentai: Projekto 1 straipsnyje nauja redakcija dėstomo 30 straipsnio 3 dalies 4 punkte nustatyta, kad perkančioji organizacija gali neskelbti apie pirkimą, kai numatoma pirkimo sutarties vertė neviršija 10 000 Eur. Siekiant užtikrinti didesnį skaidrumą, atliekant mažos vertės pirkimus, būtina nustatyti mažesnę - 5 000 Eur – ribą, iki kurios galima neskelbti apie mažos vertės pirkimus. Nuo šios ribos taip pat nebus prievolės pirkti per CPO. Pasiūlymas: Pakeisti Projekto 1 straipsnyje nauja redakcija dėstomo 30 straipsnio 3 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip: „4) kai numatoma pirkimo
sutarties vertė yra mažesnė kaip
|
3. |
80 |
|
|
Argumentai: Įstatymo projekte siūloma nustatyti/palikti pareigą perkančiosioms organizacijoms pirkti per centrinę perkančiąją organizaciją, kai jos elektroniniame kataloge siūlomos prekės, paslaugos ar darbai atitinka perkančiosios organizacijos poreikius. Siūlymas grindžiamas siekiu sudaryti sąlygas dar spartesnei viešųjų pirkimų centralizavimo plėtrai ir finansinės naudos, kurią valstybė gauna dėl viešųjų pirkimų vykdymo per centrinę perkančiąją organizaciją, didėjimui. Didėjant centralizuotų pirkimų skaičiui neatsiejamai didėtų skaidrumas viešųjų pirkimų sektoriuje ir mažėtų korupcijos apraiškų pasireiškimo galimybė, būtų sudaromos palankesnės galimybės tiekėjams sąžiningai konkuruoti ir tokiu būdu pasiekti geresnius pirkimų rezultatus. Konkurencingos ir skaidrios viešųjų pirkimų rinkos užtikrinimas mažintų vis dar egzistuojantį visuomenės nepasitikėjimą ir pasipiktinimą viešųjų pirkimų sektoriaus neskaidrumu, o Viešųjų pirkimų tarnybai būtų paprasčiau stebėti viešųjų pirkimų procesus. Jeigu pačioms perkančiosioms organizacijoms bus nustatoma teisė spręsti, ar vykdyti pirkimą pasinaudojant centrinės perkančiosios organizacijos paslaugomis, ar ne, abejotina, ar jos bus linkusios net kasdieninei veiklai reikalingų prekių/paslaugų įsigyti per centrinę perkančiąją organizaciją.
Pasiūlymas: Pakeisti Projekto 1 straipsnyje nauja redakcija dėstomą 80 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „80 straipsnis. Centralizuotų pirkimų veikla ir centrinės perkančiosios organizacijos1. Perkančiosios organizacijos gali, o šio straipsnio 2 dalyje nustatytu atveju – privalo prekių ir (arba) paslaugų įsigyti iš centrinės perkančiosios organizacijos. Taip pat prekės, paslaugos ir darbai gali būti, o šio straipsnio 2 dalyje nustatytu atveju – turi būti įsigyjami naudojantis centrinės perkančiosios organizacijos:1) atlikta pirkimo procedūra;2) valdoma dinamine pirkimo sistema. Jeigu centrinės perkančiosios organizacijos sukurta dinamine pirkimo sistema gali pasinaudoti kitos perkančiosios organizacijos, tai turi būti nurodyta skelbime apie pirkimą;3) sudaryta preliminariąja sutartimi, kaip nustatyta šio įstatymo 76 straipsnio 2 dalyje.2. Perkančiosios organizacijos, išskyrus Lietuvos Respublikos diplomatines atstovybes užsienio valstybėse, Lietuvos Respublikos atstovybes prie tarptautinių organizacijų, konsulines įstaigas ir specialiąsias misijas, privalo įsigyti prekių, paslaugų ir darbų šio straipsnio 1 dalyje nurodytu būdu, jeigu Lietuvos Respublikoje veikiančios centrinės perkančiosios organizacijos siūlomos prekės ar paslaugos, per sukurtą dinaminę pirkimų sistemą ar sudarytą preliminariąją sutartį galimos įsigyti prekės, paslaugos ar darbai atitinka perkančiosios organizacijos poreikius ir perkančioji organizacija negali prekių, paslaugų ar darbų įsigyti efektyvesniu būdu racionaliai naudodama tam skirtas lėšas. Perkančiosios organizacijos privalo motyvuoti savo sprendimą neatlikti pirkimo naudojantis centrinės perkančiosios organizacijos paslaugomis ir saugoti tai patvirtinantį dokumentą kartu su kitais pirkimo dokumentais šio įstatymo 95 straipsnyje nustatyta tvarka.
|
Teikia
Seimo nariai: Dainius Kreivys
Virginijus Sinkevičius