PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

LABDAROS IR PARAMOS ĮSTATYMO NR. I-172 5 IR 11 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO

ĮSTATYMO NR. XIIIP-1261(2)

 

 

2017-12-14

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1.

1

 

 

 

 

 

Argumentai:

Iniciatorių teikiamo įstatymo projekto reikalingumo argumentacija yra grindžiama iš esmės valstybės kontroliuojamų įmonių veiklos teikiant paramą ydingumu. Tačiau tuo pačiu siūloma uždrausti teikti paramą ir savivaldybių kontroliuojamoms įmonėms. Svarbu akcentuoti tai, kad savivaldybių kontroliuojamos įmonės yra itin reikšmingos savivaldybių bendruomenėms, betarpiškai bendrauja su vietos gyventojais, todėl natūralu, kad jos gali ir turi prisidėti prie vietos viešųjų poreikių patenkinimo.

Daugumoje savivaldybių veikiančios jaunimo, vaikų, neįgaliųjų, kultūros ir kitos organizacijos disponuoja nedideliu lėšų kiekiu ir jų efektyviam funkcionavimui užtikrinti reikia papildomos finansinės paramos, kuri regionuose gaunama iš savivaldybių įmonių. Parama  yra teikiama visuomenei naudingiems tikslams neįgaliųjų socialinės integracijos, socialinės apsaugos, mažumų integracijos, kultūros, švietimo, profesinio tobulinimo, socialinės apsaugos ir kitose visuomenei reikalingose ir nesavanaudiškose srityse.

Todėl atsižvelgdami į regionų stiprinimo poreikį ir užimtumo didinimą, siūlome ne atimti galimybę savivaldybės kontroliuojamoms įmonėms teikti paramą, o sugriežtinti šios paramos teikimo kontrolę, įpareigojant savivaldybės tarybą patvirtinti paramos teikimo kriterijus, sąlygas bei teikiamos paramos tikslus.

Pasiūlymas:

Pakeisti projekto 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

1 straipsnis. 5 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 5 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

5 straipsnis. Labdaros ir paramos teikėjai

1. Labdara pagal šį įstatymą pripažįstama, kai ją teikia tik Lietuvos Respublikoje registruoti labdaros ir paramos fondai, asociacijos, viešosios įstaigos, religinės bendruomenės, bendrijos ir centrai, tarptautinių visuomeninių organizacijų skyriai (padaliniai), jeigu labdaros teikimas numatytas jų įstatuose arba religinių bendruomenių, bendrijų ir centrų kanonuose, statutuose ir kitose normose bei veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose ir jeigu jie pagal šio įstatymo nuostatas turi teisę gauti paramą. Asociacijų ar kitų narystės pagrindais veikiančių organizacijų savo nariams perduotos piniginės lėšos, turtas (įskaitant pagamintas ar įsigytas prekes) ir suteiktos paslaugos pagal šį įstatymą nepripažįstamos labdara.

2. Parama pagal šį įstatymą pripažįstama, jeigu ją teikia:

1) Lietuvos Respublikos fiziniai ir juridiniai asmenys, išskyrus politines partijas, politines organizacijas, valstybės ir savivaldybių įmones, biudžetines įstaigas, valstybės ir savivaldybių institucijas, Lietuvos banką ir įmones, kuriose valstybei ir (ar) savivaldybei nuosavybės teise priklausančios akcijos visuotiniame akcininkų susirinkime suteikia daugiau kaip 50 procentų balsų, ir jų dukterines akcines bendroves ir dukterines uždarąsias akcines bendroves. Įmonių, kuriose savivaldybei nuosavybės teise priklausančios akcijos visuotiniame akcininkų susirinkime suteikia daugiau kaip 50 procentų balsų, parama pagal šį įstatymą yra pripažįstama, jeigu jos neturi mokestinių nepriemokų savivaldybių biudžetams ar fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija, taip pat įsiskolinimų su praleistais mokėjimo terminais Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui bei laiku neįvykdytų skolinių įsipareigojimų pagal paskolos sutartis ir kitus įsipareigojamuosius skolos dokumentus, pasirašytus su Lietuvos Respublikos finansų ministerija (toliau – Finansų ministerija), arba pagal sutartis su valstybės garantija;

2) užsienio valstybės, užsienio valstybių fiziniai ir juridiniai asmenys, tarptautinės organizacijos.“

            3. Parama pagal šį įstatymą nepripažįstama, jeigu ji teikiama įmonių, kuriose savivaldybei nuosavybės teise priklausančios akcijos visuotiniame akcininkų susirinkime suteikia daugiau kaip 50 procentų balsų, tais atvejais, kai ji teikiama šios įmonės dalyviui, kitiems juridiniams asmenims, kuriuose šios įmonės dalyvis turi įstatinio kapitalo ir (arba) balsavimo teisių dalį, suteikiančią teisę kontroliuoti juridinio asmens veiklą, arba juridiniams asmenims, kurie yra susiję su šios įmonės dalyviu, išskyrus visus atvejus, kai parama teikiama juridiniams asmenims, kurių veikla yra bibliotekų, archyvų, muziejų ir kita kultūrinė veikla, švietimas, sportas, socialinių paslaugų gyventojams teikimas arba visuomenės sveikatos priežiūra.

4. Šio straipsnio 3 dalyje nurodytais su įmonės dalyviu susijusiais juridiniais asmenimis laikomi:

1) juridiniai asmenys, kuriuose tas pats dalyvis turi 1/3 ar daugiau įstatinio kapitalo arba turi teises į 1/3 ar daugiau visų balsų;

2) juridiniai asmenys, kurie su dalyviu yra bendrai valdomi ar turi bendrą administracinį padalinį arba kurių valdymo ar priežiūros organe yra pusė ar daugiau tų pačių narių kaip ir dalyvio valdymo ar priežiūros organuose;

            3) juridiniai asmenys, su kuriais yra įsipareigojęs derinti savo veiklos sprendimus dalyvis arba už kurių prievolių tretiesiems asmenims įvykdymą yra įsipareigojęs atsakyti dalyvis, arba kurie yra įsipareigoję perduoti visą arba dalį pelno ar suteikę teisę naudoti 1/3 ar daugiau savo turto dalyviui.

            5. Paramą teikiančiose įmonėse, kuriose savivaldybei nuosavybės teise priklausančios akcijos visuotiniame akcininkų susirinkime suteikia daugiau kaip 50 procentų balsų, turi būti patvirtintos paramos valdymo taisyklės, atitinkančios Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatyme apibrėžtus visuomeninės naudos, efektyvumo bei racionalumo principus. Paramos valdymo taisyklės tvirtinamos vadovaujantis savivaldybės tarybos patvirtintu paramos teikimo tvarkos aprašu, kuriame turi būti nustatyti paramos teikimo kriterijai (atskirai kiekvienoje srityje), sąlygos, teikiamos paramos panaudojimo tikslai ir informacijos apie suteiktą paramą bei jos panaudojimą viešinimo tvarka (privalomai nurodant paramos gavėją (gavėjus), paramos tikslą, paramos sumą, paramos teikimo laikotarpį). Sprendimai dėl paramos teikimo turi būti motyvuoti ir pagrįsti.“

    

2.

3

2

 

Pasiūlymas:

Pakeisti projekto 3 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

„2. Paramą pagal Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymą teikusios įmonės, kuriose valstybei ir (ar) savivaldybei nuosavybės teise priklausančios akcijos visuotiniame akcininkų susirinkime suteikia daugiau kaip 50 procentų balsų, ir jų dukterinės akcinės bendrovės ir dukterinės uždarosios akcinės bendrovės sutartinius įsipareigojimus, susijusius su paramos teikimu, baigia vykdyti iki 2018 m. gruodžio 31 d.“

3.

3

3

 

Pasiūlymas:

Pakeisti projekto 3 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

„3. Įmonės, kuriose valstybei ir (ar) savivaldybei nuosavybės teise priklausančios akcijos visuotiniame akcininkų susirinkime suteikia daugiau kaip 50 procentų balsų, ir jų dukterinės akcinės bendrovės ir dukterinės uždarosios akcinės bendrovės, tęsiančios paramos teikimą pagal paramos teikimo sutartis, sudarytas iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos, privalo ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo paramos suteikimo paskelbti savo interneto svetainėje informaciją apie suteiktą paramą (paramos gavėją (gavėjus), paramos tikslą, paramos sumą, paramos teikimo laikotarpį). Jeigu įmonių, kuriose valstybei ir (ar) savivaldybei nuosavybės teise priklausančios akcijos visuotiniame akcininkų susirinkime suteikia daugiau kaip 50 procentų balsų, dukterinės akcinės bendrovės ar dukterinės uždarosios akcinės bendrovės neturi interneto svetainės, informacija apie suteiktą paramą paskelbiama įmonės, kurioje valstybei ir (ar) savivaldybei nuosavybės teise priklausančios akcijos visuotiniame akcininkų susirinkime suteikia daugiau kaip 50 procentų balsų, interneto svetainėje.“

 


 

 

Teikia

 

Seimo nariai

 

Povilas Urbšys

Valentinas Bukauskas

Zenonas Streikus

Guoda Burokienė

Gintautas Kindurys

Ričardas Juška

Aušra Papirtienė

Jonas Jarutis

Jonas Varkalys

Vanda Kravčionok                                                      (Parašas)