PASIŪLYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS
LABDAROS IR PARAMOS ĮSTATYMO NR. I-172 5 IR 11 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO
ĮSTATYMO NR. XIIIP-1261(2)
2017-12-14
Vilnius
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||
str. |
str. d. |
p. |
||
1. |
1
|
|
|
Argumentai: Iniciatorių teikiamo įstatymo projekto reikalingumo argumentacija yra grindžiama iš esmės valstybės kontroliuojamų įmonių veiklos teikiant paramą ydingumu. Tačiau tuo pačiu siūloma uždrausti teikti paramą ir savivaldybių kontroliuojamoms įmonėms. Svarbu akcentuoti tai, kad savivaldybių kontroliuojamos įmonės yra itin reikšmingos savivaldybių bendruomenėms, betarpiškai bendrauja su vietos gyventojais, todėl natūralu, kad jos gali ir turi prisidėti prie vietos viešųjų poreikių patenkinimo. Daugumoje savivaldybių veikiančios jaunimo, vaikų, neįgaliųjų, kultūros ir kitos organizacijos disponuoja nedideliu lėšų kiekiu ir jų efektyviam funkcionavimui užtikrinti reikia papildomos finansinės paramos, kuri regionuose gaunama iš savivaldybių įmonių. Parama yra teikiama visuomenei naudingiems tikslams neįgaliųjų socialinės integracijos, socialinės apsaugos, mažumų integracijos, kultūros, švietimo, profesinio tobulinimo, socialinės apsaugos ir kitose visuomenei reikalingose ir nesavanaudiškose srityse. Todėl atsižvelgdami į regionų stiprinimo poreikį ir užimtumo didinimą, siūlome ne atimti galimybę savivaldybės kontroliuojamoms įmonėms teikti paramą, o sugriežtinti šios paramos teikimo kontrolę, įpareigojant savivaldybės tarybą patvirtinti paramos teikimo kriterijus, sąlygas bei teikiamos paramos tikslus. Pasiūlymas: Pakeisti projekto 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „1 straipsnis. 5 straipsnio pakeitimas Pakeisti 5 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „5 straipsnis. Labdaros ir paramos teikėjai 1. Labdara pagal šį įstatymą pripažįstama, kai ją teikia tik Lietuvos Respublikoje registruoti labdaros ir paramos fondai, asociacijos, viešosios įstaigos, religinės bendruomenės, bendrijos ir centrai, tarptautinių visuomeninių organizacijų skyriai (padaliniai), jeigu labdaros teikimas numatytas jų įstatuose arba religinių bendruomenių, bendrijų ir centrų kanonuose, statutuose ir kitose normose bei veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose ir jeigu jie pagal šio įstatymo nuostatas turi teisę gauti paramą. Asociacijų ar kitų narystės pagrindais veikiančių organizacijų savo nariams perduotos piniginės lėšos, turtas (įskaitant pagamintas ar įsigytas prekes) ir suteiktos paslaugos pagal šį įstatymą nepripažįstamos labdara. 2. Parama pagal šį įstatymą pripažįstama, jeigu ją teikia: 1) Lietuvos Respublikos fiziniai ir juridiniai
asmenys, išskyrus politines partijas, politines organizacijas, valstybės ir
savivaldybių įmones, biudžetines įstaigas, valstybės ir savivaldybių
institucijas, Lietuvos banką ir įmones, kuriose valstybei 2) užsienio valstybės, užsienio valstybių fiziniai ir juridiniai asmenys, tarptautinės organizacijos.“ 3. Parama pagal šį įstatymą nepripažįstama, jeigu ji teikiama įmonių, kuriose savivaldybei nuosavybės teise priklausančios akcijos visuotiniame akcininkų susirinkime suteikia daugiau kaip 50 procentų balsų, tais atvejais, kai ji teikiama šios įmonės dalyviui, kitiems juridiniams asmenims, kuriuose šios įmonės dalyvis turi įstatinio kapitalo ir (arba) balsavimo teisių dalį, suteikiančią teisę kontroliuoti juridinio asmens veiklą, arba juridiniams asmenims, kurie yra susiję su šios įmonės dalyviu, išskyrus visus atvejus, kai parama teikiama juridiniams asmenims, kurių veikla yra bibliotekų, archyvų, muziejų ir kita kultūrinė veikla, švietimas, sportas, socialinių paslaugų gyventojams teikimas arba visuomenės sveikatos priežiūra. 4. Šio straipsnio 3 dalyje nurodytais su įmonės dalyviu susijusiais juridiniais asmenimis laikomi: 1) juridiniai asmenys, kuriuose tas pats dalyvis turi 1/3 ar daugiau įstatinio kapitalo arba turi teises į 1/3 ar daugiau visų balsų; 2) juridiniai asmenys, kurie su dalyviu yra bendrai valdomi ar turi bendrą administracinį padalinį arba kurių valdymo ar priežiūros organe yra pusė ar daugiau tų pačių narių kaip ir dalyvio valdymo ar priežiūros organuose; 3) juridiniai asmenys, su kuriais yra įsipareigojęs derinti savo veiklos sprendimus dalyvis arba už kurių prievolių tretiesiems asmenims įvykdymą yra įsipareigojęs atsakyti dalyvis, arba kurie yra įsipareigoję perduoti visą arba dalį pelno ar suteikę teisę naudoti 1/3 ar daugiau savo turto dalyviui. 5. Paramą teikiančiose įmonėse, kuriose savivaldybei nuosavybės teise priklausančios akcijos visuotiniame akcininkų susirinkime suteikia daugiau kaip 50 procentų balsų, turi būti patvirtintos paramos valdymo taisyklės, atitinkančios Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatyme apibrėžtus visuomeninės naudos, efektyvumo bei racionalumo principus. Paramos valdymo taisyklės tvirtinamos vadovaujantis savivaldybės tarybos patvirtintu paramos teikimo tvarkos aprašu, kuriame turi būti nustatyti paramos teikimo kriterijai (atskirai kiekvienoje srityje), sąlygos, teikiamos paramos panaudojimo tikslai ir informacijos apie suteiktą paramą bei jos panaudojimą viešinimo tvarka (privalomai nurodant paramos gavėją (gavėjus), paramos tikslą, paramos sumą, paramos teikimo laikotarpį). Sprendimai dėl paramos teikimo turi būti motyvuoti ir pagrįsti.“
|
2. |
3 |
2 |
|
Pasiūlymas: Pakeisti projekto 3 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „2. Paramą pagal Lietuvos Respublikos
labdaros ir paramos įstatymą teikusios įmonės, kuriose valstybei |
3. |
3 |
3 |
|
Pasiūlymas: Pakeisti projekto 3 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: „3. Įmonės, kuriose valstybei |