LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SAUGAUS EISMO AUTOMOBILIŲ KELIAIS ĮSTATYMO NR. VIII-2043 33 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2020-03-12  Nr. XIIIP-4467

Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, galiojantiems įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.

1.  Projektu keičiamo įstatymo 33 straipsnio 6 dalyje siūloma nustatyti, kad padarius projekte išvardintus ANK 417 straipsnio 2 dalyje numatytus administracinius nusižengimus, be policijos pareigūnų priverstinį transporto priemonės nuvežimą galėtų taikyti ir savivaldybių administracijų pareigūnai. Toks siūlymas projekto aiškinamajame rašte motyvuojamas tuo, kad savivaldybių administracijų pareigūnai neturi teisės priverstinai nuvežti transporto priemonę, nors dėl tų pačių administracinių nusižengimų turi kitas tas pačias teises kaip ir policijos pareigūnai - gali pradėti administracinių nusižengimų teiseną, atlikti administracinių nusižengimų tyrimą, surašyti administracinių nusižengimų protokolus ir nagrinėti administracinių nusižengimų bylas. Toks siūlomas reguliavimas vertintinas kaip fragmentiškas ir nenuoseklus. Nėra aišku, kodėl analogiškos teisės priverstinai nuvežti transporto priemonę projektu nesiūloma įtvirtinti ir kitiems, turintiems analogiškas kitas teises, pareigūnams -  Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos pareigūnams (420 straipsnio 1, 2 dalys, 422, 424 straipsniai, 426 straipsnio 4 dalis), aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės institucijų aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnams, valstybinių rezervatų, valstybinių parkų ir biosferos rezervatų direkcijų bei saugomų teritorijų valstybinio valdymo ir kontrolės įstaigų, kitų institucijų, kurių pareigūnams įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatyta tvarka suteikti įgaliojimai atlikti aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę, pareigūnams (426 straipsnio 4 dalis), Lietuvos Respublikos muitinės pareigūnams (426 straipsnio 4 dalis), miškų urėdijos valstybiniams miškų pareigūnams (426 straipsnio 4 dalis).

2.    Projektu siūloma papildyti keičiamo įstatymo 33 straipsnį nauja 6 dalimi, nustatančia, kad „Sprendimą dėl priverstinio transporto priemonės nuvežimo, jei yra šio straipsnio 1 dalyje nustatyti pagrindai ir transporto priemonės valdytojas pažeisdamas KET reikalavimus sustoja ar stovi vietose, kuriose pagal KET draudžiama sustoti ar stovėti, taip pat sustoja ar stovi nesilaikydamas kelio ženklų ir ženklinimo reikalavimų (past. – pabraukta mūsų), gali priimti policijos ir  savivaldybių vykdomųjų institucijų pareigūnai“. Pažymėtina, kad pagal projektu siūlomą teisinį reguliavimą (keičiamo įstatymo 33 straipsnio 1 dalyje atsiranda nuoroda į Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso – (toliau – ANK) 603 straipsnį), aptariamo straipsnio 1 dalyje nustatyti pagrindai - „sustojimas ar stovėjimas vietose, kuriose pagal Kelių eismo taisykles draudžiama sustoti ar stovėti, sustojimas ar stovėjimas nesilaikant kelio ženklų ir ženklinimo reikalavimų“,  iš esmės sutampa su keičiamo įstatymo 33 straipsnio 6 dalyje numatytais pagrindais. Atsižvelgiant į tai, kad teisinis reguliavimas turi būti logiškas, nuoseklus ir nedviprasmiškas, projektu siūloma nauja keičiamo įstatymo 33 straipsnio 6 dalis taisytina.

3.    Projekto 2 straipsnyje nustatomas įstatymo galiojimas atgal – numatomas įsigaliojimas 2020 m. sausio 1 d.

 

 

 

Departamento direktorius                                                                                                           Andrius Kabišaitis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

S. Zamara, tel. (8 5) 239 6895, el. p. [email protected]

P. Žukauskas, tel. (8 5) 239 6832, el. p. [email protected]