LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
ekonomikos komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL ELEKTRONINĖS ATPAŽINTIES IR ELEKTRONINIŲ OPERACIJŲ PATIKIMUMO UŽTIKRINIMO PASLAUGŲ ĮSTATYMO NR. XIII-1120 1, 2, 3, 12, 13, 16, 17, 18 STRAIPSNIŲ IR PRIEDO PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 41, 42 STRAIPSNIAIS, V1, V2 SKYRIAIS ĮSTATYMO PROJEKTO Nr. XIVP–2279
2023-04-05 Nr. 108-P-8
Vilnius
1. Komiteto posėdyje (nuotoliniu būdu) dalyvavo: Komiteto pirmininkas Kazys Starkevičius, Komiteto pirmininko pavaduotojas Gintautas Paluckas, Komiteto nariai: Andrius Bagdonas, Andrius Kupčinskas, Deividas Labanavičius, Laima Mogenienė, Arvydas Nekrošius, Ieva Pakarklytė, Jonas Pinskus, Paulius Saudargas, Mindaugas Skritulskas.
Komiteto biuro vedėja Rima Petkūnienė, patarėjai: Raimonda Danė, Rasa Ona Duburaitė, Laura Jasiukėnienė, Irina Jurkšuvienė, Žilvinas Klimka, Darius Šaltmeris, padėjėja Zita Jodkonienė.
Kviestieji asmenys: Asociacijos INFOBALT eIDAS grupės pirmininkas Viktoras Kamarevcevas; Ekonomikos ir inovacijų ministerijos atstovai: viceministrė Eglė Markevičiūtė, Skaitmeninės darbotvarkės departamento vadovas Petras Jakavonis, Skaitmeninės politikos skyriaus vedėja Aušra Kumetaitienė ir vyr. specialistė; Krašto apsaugos ministerijos Kibernetinio saugumo ir informacinių technologijų politikos grupės vadovas Antanas Aleknavičius, vyresnysis patarėjas Rimgaudas Gamulis; Kibernetinio Saugumo profesionalų asociacijos valdybos narė Vilma Misiukonienė; Prezidento patarėjas Darius Urbonas; Ryšių reguliavimo tarnybos atstovai: tarybos narė Kristina Mikoliūnienė, Skaitmeninių paslaugų reguliavimo grupės vyriausioji specialistė Zita Banytė; UAB „Dokobit“ informacijos saugos ir atitikties vadovė Rūta Šiaučiulytė; Vidaus reikalų ministerijos atstovai: viceministrė Sigita Ščajevienė, Strateginių sprendimų paramos grupės patarėjas Vytautas Krasauskas, Asmens dokumentų išrašymo centro direktorius Nerijus Rudaitis, direktoriaus pavaduotojas Andžejus Kudalevas, Sertifikatų skyriaus vedėjas Antanas Živatkauskas.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-23 |
2 |
1, 2 |
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas: 1. Projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 2 straipsnio 1 ir 2 dalys keistinos vietomis, kadangi vadovaujantis Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų, patvirtintų teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 (toliau – Rekomendacijų) 35 punktu, įstatyme vartojamos sąvokos (terminai ir jų apibrėžtys) straipsnyje dėstomos abėcėlės tvarka. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 2 straipsnio 1 ir 2 dalys sukeisti vietomis ir jas išdėstyti taip: „1. Elektroninės atpažinties atitikties vertinimo įstaiga – įstaiga, atitinkanti šiame įstatyme nustatytus reikalavimus ir
atliekanti kvalifikuotos elektroninės atpažinties priemonės išdavimo paslaugos teikėjo ir jo teikiamos
kvalifikuotos elektroninės atpažinties priemonės išdavimo paslaugos atitikties nustatytiems reikalavimams
vertinimą. 2. Elektroninės atpažinties priemonės
išdavimo paslauga (toliau – elektroninės atpažinties paslauga) – elektroninei atpažinčiai skirtos
priemonės, kurioje įrašyti elektroniniai asmens tapatybės duomenys,
išdavimas. |
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-23 |
2 |
1 |
|
2. Projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 2 straipsnio 2 dalyje vietoj žodžių „šio įstatymo“ įrašytini žodžiai „šiame įstatyme nustatytus reikalavimus“. |
Pritarti |
Žr. pasiūlymą prie 1 TD pasiūlymo. |
3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-23 |
3 |
3 |
1 |
3. Nėra aišku, kodėl projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 3 straipsnio 2 dalyje bei 3 dalies 1 punkte įvedamos skirtingos tos pačios valstybės įstaigos – Ryšių reguliavimo tarnybos, santrumpos: „priežiūros įstaiga“ bei „elektroninės atpažinties priežiūros įstaiga“. Pažymėtina, kad nepaisant to, kad ši valstybės įstaiga savo funkcijas vykdys keliose skirtingose valstybės politikos įgyvendinimo srityse, turėtų būti naudojama tik viena šią instituciją įvardijanti santrumpa. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 3 straipsnio 3 dalies 1 punktą išdėstyti taip: „1) kvalifikuotos elektroninės atpažinties
paslaugos teikėjų priežiūros įstaiga – Ryšių reguliavimo tarnyba (toliau – |
4. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-23 |
3 |
3 |
2 |
4. Projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 3 straipsnio 3 dalies 2 punkte yra vartojama sąvoka „nacionalinė elektroninės atpažinties informacinė sistema“, kuri nėra apibrėžiama nei teikiamame projekte, nei keičiamame įstatyme. Pažymime, kad sąvokų įstatyminis turinys turi būti aiškus ir negali būti nustatomas poįstatyminiais teisės aktais. Atsižvelgiant į tai, siūlome įstatyme apibrėžti Nacionalinės elektroninės atpažinties informacinės sistemos paskirtį, pagrindines funkcijas bei jos valdytoją. Kitu atveju, projekte turėtų būti pateikta nuoroda į kitą įstatymą, kuriame šios informacinės sistemos steigimas ir (ar) veikla yra reglamentuota. |
Pritarti iš dalies |
Argumentai: 2015 m. rugsėjo 8 d. Europos Komisijos įgyvendinimo reglamente (ES) 2015/1501 dėl sąveikumo sistemos pagal Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 910/2014 dėl elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų vidaus rinkoje 12 straipsnio 8 dalį yra apibrėžta sąvoka „mazgas“. Atkreiptinas dėmesys, kad Įgyvendinimo reglamentas (ES) 2015/1501 yra tiesioginio taikymo teisės aktas, todėl ši sąvoka Projekte atskirai neapibrėžiama.
Pasiūlymas: Projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 3 straipsnio 3 dalies 2 punktą išdėstyti taip: „2) Nacionalinės elektroninės atpažinties informacinės sistemos (toliau – mazgas), kaip ji apibrėžiama Įgyvendinimo reglamente (ES) 2015/1501, tvarkytoja – Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliota institucija (toliau – mazgo operatorius).“ |
5. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-23 |
4, 5 |
|
|
5. Projekto 4 ir 5 straipsnių pavadinimuose brauktini romėniškas skaičius ir žodis „II skyriaus“.
|
Pritarti |
Pasiūlymas 1: Projekto 4 straipsnio pavadinimą išdėstyti taip: „4 straipsnis. Įstatymo
Pasiūlymas 2: Projekto 5 straipsnio pavadinimą išdėstyti taip: „5 straipsnis. Įstatymo |
6. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-23 |
4(41), 11(181) |
|
|
6. Atsižvelgiant į tai, kad kvalifikuotos elektroninės atpažinties paslaugos teikėjais gali būti ne tik Lietuvos Respublikos juridiniai asmenys ar užsienio juridinių asmenų padaliniai Lietuvos Respublikoje, tačiau ir fiziniai asmenys, projekto 4 straipsniu keičiamo įstatymo 41 straipsnio 1 dalies formuluotė „Lietuvos Respublikoje įsteigti kvalifikuotos elektroninės atpažinties paslaugos teikėjai“ tikslintina (fiziniai asmenys nėra steigiami; jie gali būti laikomi įsisteigę Lietuvos Respublikoje). Atitinkamai tikslintinos ir kitos analogiškos projekto nuostatos. |
Pritarti |
Pasiūlymas 1: Projekto 4 straipsniu keičiamo įstatymo 41 straipsnį taip: „41 straipsnis. 1. 2. 1) 2) Lietuvos Respublikoje įsisteigusių ar įsteigtų elektroninės atpažinties paslaugos teikėjų prašymu vertina jų išduodamų ar ketinamų išduoti elektroninės atpažinties priemonių atitiktį Reglamento (ES) Nr. 910/2014 8 straipsnio 2 dalyje nurodytiems saugumo užtikrinimo lygiams ir priskiria joms saugumo užtikrinimo lygį, taip pat keičia ar panaikina Lietuvos Respublikoje įsisteigusių ar įsteigtų kvalifikuotos elektroninės atpažinties paslaugos teikėjų išduodamoms prižiūrimoms elektroninės atpažinties priemonėms priskirtą saugumo užtikrinimo lygį; 3) nustato kvalifikuotos elektroninės
atpažinties paslaugos teikėjų veiklos ataskaitų pateikimo 4) kartu su mazgo operatoriumi teikia Europos Komisijai pranešimus apie Lietuvos Respublikos elektroninės atpažinties schemų įtraukimą į Europos Komisijos skelbiamą sąrašą pagal Reglamento (ES) Nr. 910/2014 9 straipsnio reikalavimus (toliau – elektroninės atpažinties schemų sąrašas); 5) teikia Europos Komisijai ir kitoms Europos Sąjungos valstybėms narėms Reglamento (ES) Nr. 910/2014 10 straipsnyje nurodytus pranešimus; 6) rengia ir tvirtina kvalifikuotos elektroninės atpažinties paslaugos teikėjų pranešimų apie saugumo ir vientisumo pažeidimus,
susijusius su jų teikiamomis prižiūrimomis elektroninės atpažinties priemonėmis, pateikimo
Pasiūlymas 2: Projekto 11 straipsniu keičiamo įstatymo 181 straipsnį taip: „181 straipsnis. Elektroninės atpažinties priemonės saugumo užtikrinimo lygio vertinimas, priskyrimas, pakeitimas ir panaikinimas 1. Elektroninės atpažinties priemonės saugumo užtikrinimo lygio vertinimas, priskyrimas,
pakeitimas ir panaikinimas atliekamas pagal 2. Lietuvos Respublikoje įsisteigęs ar
įsteigtas elektroninės atpažinties paslaugos teikėjas, norintis, kad jo
išduodama ar ketinama išduoti elektroninės atpažinties priemonė būtų
pripažinta prižiūrima elektroninės atpažinties priemone, privalo raštu ar elektroninėmis priemonėmis kreiptis į <...> 4. <...> 5. Šio straipsnio 4 dalyje nurodytas
terminas 6. 7. Siekdama įvertinti kvalifikuotos elektroninės
atpažinties paslaugos teikėjo išduodamų prižiūrimų elektroninės atpažinties
priemonių atitiktį Reglamento (ES) Nr. 910/2014 8 straipsnio 2 dalyje
nurodytiems saugumo užtikrinimo lygiams, |
7. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-23 |
4(41) |
2 |
1 |
7. Derinant projekto terminiją tarpusavyje, projekto 4 straipsniu keičiamo įstatymo 41 straipsnio 2 dalies 1 punkte reikia nurodyti, kad priežiūros įstaiga tvirtina ne elektroninės atpažinties priemonių priežiūros tvarką, o tvarkos aprašą (kaip nurodyta projekto 11 straipsniu pildomo įstatymo 181 straipsnio 1 dalyje). |
Pritarti |
Žr. pasiūlymą prie 6 TD pastabos. |
8. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-23 |
6(12) |
4 |
|
8. Projekto 6 straipsniu keičiamo įstatymo 12 straipsnio 4 dalyje po žodžių „įgyto kvalifikuoto sertifikato panaudojimo šio“ brauktini žodis ir skaičius „įstatymo 12“. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Projekto 6 straipsniu keičiamo įstatymo 12 straipsnio 4 dalį išdėstyti taip: „4. Asmuo neturi
patirti jokių nuostolių dėl prarasto, pavogto ar neteisėtai įgyto
kvalifikuoto sertifikato panaudojimo šio |
9. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-23 |
7(13) |
1 |
6 |
9. Projekto 7 straipsniu keičiamo įstatymo 13 straipsnio 1 dalies 6 punkte po žodžių „gavę pranešimą, kad juridinis asmuo, kuriam“ įrašytinas žodis „išduotas“. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Projekto 7 straipsniu keičiamo įstatymo 13 straipsnio 1 dalies 6 punktą išdėstyti taip: „6) gavę pranešimą, kad juridinis asmuo, kuriam išduotas kvalifikuotas elektroninio spaudo sertifikatas ar kvalifikuotas interneto svetainės tapatumo nustatymo sertifikatas, pasibaigė;“ |
10. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-23 |
9(17) |
1 |
|
10. Projekto 9 straipsniu keičiamo įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje prieš žodį „susijusių“ brauktinas skaičius „6“. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Projekto 9 straipsniu keičiamo įstatymo 1ų straipsnio 1 dalį išdėstyti taip: „1. Priežiūros įstaiga turi teisę gauti iš valstybės
ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, patikimumo užtikrinimo paslaugų
teikėjų ir naudotojų, asmenų, kuriems išduoti kvalifikuoti sertifikatai, o
prireikus – ir iš kitų asmenų, |
11. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-23 |
10(18) |
4 |
|
11. Projekto 10 straipsniu yra keičiama galiojančio įstatymo 18 straipsnio 4 dalis. Atkreipiame dėmesį, kad Seime yra registruotas to paties keičiamo įstatymo tos pačios straipsnio dalies pakeitimo projektas (reg. Nr. XIVP-583(2)), kurio įsigaliojimas numatytas 2024 m. sausio 1 d., ir kuriame numatytas skirtingas keičiamo įstatymo 18 straipsnio 4 dalies reglamentavimas. Šiame kontekste atkreiptinas dėmesys į Seimo statuto 137 straipsnio 4 dalies nuostatas. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Projekto 10 straipsniu keičiama galiojančio įstatymo 18 straipsnio 4 dalį išdėstyti taip: „4. |
12. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-23 |
11(183) |
7 |
|
12. Projekto 11 straipsniu pildomo įstatymo 183 straipsnio 7 dalyje turi būti pateikta nuoroda ne į šio įstatymo 41 straipsnio 2 dalies 7 punktą, o į 41 straipsnio 2 dalies 6 punktą). |
Pritarti |
Pasiūlymas: Projekto 11 straipsniu pildomo įstatymo 183 straipsnio 7 dalį išdėstyti taip: „7. Kvalifikuotos elektroninės atpažinties
paslaugos teikėjas apie teikiamos prižiūrimos elektroninės atpažinties
priemonės saugumo ar vientisumo pažeidimus privalo pranešti |
13. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-23 |
12(186) |
3 |
|
13. Projekto 12 straipsniu pildomo įstatymo 186 straipsnio 3 dalyje turi būti pateikta nuoroda ne į šio straipsnio 1 dalies 2 punktą, o į šio straipsnio 1 dalies 1 punktą. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Projekto 12 straipsniu pildomo įstatymo 186 straipsnio 3 dalį išdėstyti taip: „3. |
14. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-23 |
12(186)
|
4
|
|
14. Projekto 12 straipsniu pildomo įstatymo 186 straipsnio 4 dalyje vietoj žodžių „šioje dalyje“ įrašytina formuluotė „šio straipsnio 3 dalyje“. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Projekto 12 straipsniu pildomo įstatymo 186 straipsnio 4 dalį išdėstyti taip: „4. Neatidėliotinais atvejais, kai įtariamas
pažeidimas gali būti panaudotas suklastojant asmens tapatybę, |
14.1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-23 |
14 |
2 |
|
Projekto 14 straipsnio 2 dalyje vietoj žodžių „Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba ir mazgą administruojanti įstaiga“ įrašytini žodžiai „Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktorius ir mazgą administruojančios įstaigos vadovas“. |
Pritarti iš dalies |
Argumentai: Pagal naujos redakcijos ERĮ Ryšių reguliavimo tarnybą valdo ir Ryšių reguliavimo tarnybos kompetencijai priskirtais klausimais sprendimus priima kolegialus Ryšių reguliavimo tarnybos valdymo organas – Ryšių reguliavimo tarnybos taryba (toliau – Taryba), išskyrus atvejus, kai pagal ERĮ įstatymą sprendimus vienasmeniškai priima Tarybos pirmininkas. Taryba priima nutarimus.
Pasiūlymas: Žr. 1 Ekonomikos komiteto pasiūlymą. |
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
UAB „Dokobit“, 2023-03-21 |
8 |
|
|
<...> ES eIDAS reglamento 24 straipsnis ir LR Elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų įstatymo 16 straipsnis nustato neteistumo reikalavimus patikimumo paslaugų teikėjo darbuotojams ir subrangovams. Kvalifikuotų paslaugų teikėjų priežiūros tarnyba Ryšių reguliavimo tarnyba 2023 m. vasario mėn. 22 d. pateikė išaiškinimą, kad darbuotojų teistumo faktą kvalifikuotų paslaugų teikėjai turėtų patikrinti sudarydami darbo sutartį bei vėliau pertikrinti kas dvejus metus. Šiuo metu vienintelis būdas pertikrinti kvalifikuotų paslaugų teikėjų darbuotojų teistumo/neteistumo faktą – prašyti jų pateikti pažymą individualiai kreipiantis į IRD valdomą Įtariamųjų, kaltinamųjų ir nuteistųjų registrą. Fiziniam asmeniui ši paslauga yra mokama. Nors ši procedūra nesudaro didelės naštos įdarbinant naują žmogų, tačiau, atliekant periodinius pakartotinius patikrinimus, ypač esant didesniam darbuotojų skaičiui, tai darosi sudėtinga administraciniu požiūriu ir kvestionuotina dėl periodinių kaštų permetimo darbuotojams. Taip pat nėra aiškus teisinis pagrindas gauti ir tvarkyti subrangovų darbuotojų duomenis, kuomet subrangovai veikai kitoje industrijoje ir neturi įstatyminio pagrindo turėti tokius duomenis apskritai. Kitose paslaugų sferose teisės aktai palengvina praktinį įstatymo įgyvendinimą, pvz., Bankų įstatymo 34 straipsnis leidžia finansinėms institucijoms tiesiogiai kreiptis į IRD valdomą Įtariamųjų, kaltinamųjų ir nuteistųjų registrą. Atitinkamai IRD Įtariamųjų, kaltinamųjų ir nuteistųjų registro objektų registravimo ir duomenų teikimo taisyklių 19 punktas numato galimybę sudaryti sutartį dėl periodinio duomenų teikimo. Dėl išdėstytų priežasčių siūlytina patikslinti Įstatymo projekto 8 straipsnį taip: 8 straipsnis. 16 straipsnio pakeitimas Pakeisti 16 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „16 straipsnis. Kvalifikuoto patikimumo užtikrinimo paslaugų teikėjo darbuotojams ir (ar) subrangovų darbuotojams taikomi reikalavimai Kvalifikuoto patikimumo užtikrinimo paslaugų teikėjo darbuotojai ir (ar) subrangovų darbuotojai negali turėti neišnykusio ar nepanaikinto teistumo už tyčinių nusikaltimų padarymą. Kvalifikuotas patikimumo užtikrinimo paslaugų teikėjas, siekdamas patikrinti, ar jo darbuotojai ir (ar) subrangovų darbuotojai yra patikimi, turi teisę kreiptis į Įtariamųjų, kaltinamųjų ir nuteistųjų registrą ir asmens duomenų teisinę apsaugą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka tvarkyti šių asmenų asmens duomenis, įskaitant duomenis apie asmens teistumą. Kiti kvalifikuoto patikimumo užtikrinimo paslaugų teikėjo darbuotojams ir (ar) subrangovų darbuotojai taikomi reikalavimai gali būti nustatyti priežiūros įstaigos teisės aktuose.“ |
Pritarti |
|
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas, 2022-12-09 |
|
|
|
Pritarti įstatymo projektui Nr. XIVP-2279 ir komiteto išvadai. Pasiūlymai: pagrindiniam komitetui dėl įstatymo projekto surengti klausymus dalyvaujant už elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimą, įskaitant kibernetinį saugumą, atsakingų institucijų atstovams. |
Pritarti |
|
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
7.1. Sprendimas: pritarti Komiteto patobulintam įstatymo projektui Nr. XIVP-2279(2) ir Komiteto išvadoms.
7.2. Pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Ekonomikos komitetas 2023-04- |
14 |
|
|
Argumentai: Siekiant suderinti keičiamo įstatymo 18 str. 4 dalies nuostatas ir jų įsigaliojimą su Seimo jau priimtu įstatymu XIV-1583 (projektas XIVP-583), kurio įsigaliojimas yra 2024-01-01, reikia atitinkamai koreguoti svarstomo įstatymo projekto įsigaliojimo nuostatas, kad priėmus įstatymą, abiejų įstatymų tų pačių straipsnių pakeitimo nuostatos derėtų tarpusavyje ir būtų teisingos.
Pasiūlymas: Įstatymo projekto 14 straipsnį išdėstyti taip: „14 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas 1. Šis įstatymas, išskyrus 10 straipsnio 2 dalį ir šio straipsnio 3 dalį, įsigalioja 2024 m. sausio 1 d. 2. Šio įstatymo 10 straipsnio 2 dalis įsigalioja 2024 m. sausio 2 d. 3. Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos taryba ir Nacionalinės elektroninės atpažinties informacinę sistemą administruojančio įstaigos vadovas iki šio įstatymo įsigaliojimo priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus. 4. Vyriausybės įgaliota institucija iki 2024 m. gruodžio 31 d. turi atlikti elektroninės atpažinties paslaugoms teikti tarpvalstybiniu lygiu reikalingų priemonių ir informacinių technologijų infrastruktūros modernizavimą.“ |
Pritarti |
|
8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: Andrius Kupčinskas, Gintautas Paluckas.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: negauta.
PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas įstatymo projektas Nr. XIVP-2279(2) ir jo lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkas Kazys Starkevičius
Komiteto biuro patarėja Irina Jurkšuvienė